Gå til innhold

Reise to med bil til Danmark. Hvordan planlegge?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest turisten

Jeg fant ikke ferie/reise forumet, så jeg poster her, det blir vel flyttet til rett sted :)

Jeg trenger informasjon om det å reise to med bil til danmark.

Har det noe for seg å reise uten bli? Blir man veldig fastlåst der nede da?

Hvordan er det å feriere i danmark? hvordan er det å kjøre bil i danmark hvis man ikke er så vant til annet enn rolige veier på landsbygden?

Hvordan går man frem for å planlegge en slik tur? Begynner man med båten, og deretter leter man etter hoteller på nettet? Om båten legger i land i Hanstholm, hvor kan det da anbefales å reise videre? Vi er ikke ute etter serverdigheter eller badeland, men en ferie bare oss to sammen. Deilig seng, god mat, utesteder på kveldstid, butikker, sol og sommer *ler- det er lov å håpe*. Kort og godt en romantisk ferie.

Og hvor dyrt kommer en slik tur til å bli? hvilke muligheter har vi til overnatting annet enn hotell? Det må være med privat toalett og dusj. Ikke gamle campinghytter med felles anlegg.

Noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å "planlegge" en slik tur? Vi er ikke vant til slik feriering noen av oss. Og ting må vel planlegges litt synes jeg, det er liksom ikke bare å reise og håpe på det beste.

Bør man planlegge overnattinger flere steder? Skal dette da bestilles før man reiser?

Huff, det føles som om det er så masse å sette seg inn i når man skal på ferie :o hehe, skulle tro vi skulle laaangt vekk. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta det som det kommer

Ta det som det kommer! Det er herligheten med bilferie. bestill fergebilletter og første overnatting, bare. Hotell i København kan også være greit å forhåndsbestille.

Sjekk evnt www.visitdenmark.com - masse informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Legger ut en link til deg

http://php.dinside.no/php/art.php?id=30212

Står litt info, og noen linker til andre sider.

Eg ville reist innom Århus, Ålborg, passe store byer, et annet sted som eg er glad i er Ebeltoft, er en liten by, men veldig idyllisk, fin strand.

Ebeltoft ligger i Djursland:

http://www.visitdjursland.com/

Ville absolutt kjørt bil selv, og ikke være avhengig av busser.

Er ikke noe problem å kjøre i Danmark. Er motorvei som går fra nord til sør, men det er også mulig å kjøre på småveier ved siden av motorveien.

Det er godt skiltet på motorveien, vi hadde ingen problemer med å finne frem...

Nå kjørte vi bobil, så vi var ikke avhengig av hoteller og kroer og slikt, så eg kan ikke anbefale noen.

Bodde på campingplasser.

Og må ikke glemme Skagen da!!!

Har ikke vært der selv, men skal dit en gang, DET er sikkert og visst!!

Ha en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få hotell på sparket om sommeren i Danmark ville jeg ikke tatt sjansen på, vi har prøvd, men måtte slå opp teltet vårt ja... Ellers er det kjempegreit å kjøre der, bare ta med dere en kartbok for norden eller noe, det er godt skiltet der.

Skagen er fint, anbefales. Kjør til Gøteborg eller Larvik og ta ferge til fredrikshavn derfra feks. Da er det en halvtime eller noe til Skagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...