Gå til innhold

har noen forslag til aktuelle jobber?

nikita

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat fullført videregående, men har ikke søkt noen skole til neste år. planen min er å ta et par realfag (krav for å komme inn på kjemiingeniør som jeg har tenkt å søke).

men jeg vil da få en del fritid i forhold til før,derfor prøver jeg å finne meg en jobb i tillegg. har idag en jobb i matvarebutikk, men begynner å bli temmelig lei og leiter derfor etter noe annet.

har ennå ikke funnet noe fristende, men er heller ikke helt sikker på hva jeg leter etter. kan jo ikke være så kresen når jeg ikke har mer utdanning enn videregående.

derfor: har noen forslag til aktuelle jobber?? (jeg fyller 19 i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du ar ikke tenkt på tresemesterordning da? De fleste vanlige høgskoler med ingeniørutdannelse tilbyr dette, og da slipper du å bruke et helt år ekstra. Men du bør tenke fort. De fleste av disse kursene starter i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest om det, men sånn jeg har forstått så er søkefristen her den samme som ellers. 15 april. vet du om det stemmer?

men uansett så synes jeg det er greit med et år "fri" før jeg starter. får tid til å tenke litt mer, og alltid greit å få tjent litt penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg aner ikke hvor du har tenkt å søke, men såvidt jeg vet er tresemesterordning stort sett lokalt inntak, og de fleste ingeniørlinjer på de fleste skoler har ledige plasser. Ring den aktuelle skolen og spørr, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe rundt til de foskjellige barnehagene i kommunen der du bor? Det er alltid behov for vikarer, og du får ofte noe fast. Det har ihvertfall jeg fått! I tillegg er det fint å kunne si nei om du ikke kan en dag de ringer. Deilig!

Sånn har jeg jobbet det siste året, både på skole, barnehage og SFO.

Passer vel best om du ikke er avhengig av en fast høy inntekt. Jeghar vel i gjennomsnitt rundt 8-9000 utbetalt i mnd, og det holder for meg.

Lykke til, og kos deg i år!

Hilsen fra ei som er et år "foran" deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...