AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #21 Del Skrevet 5. september 2014 Takk for svar! Jeg har nå fått en god del tips til hvordan jeg skal holde bursdag Jeg har også tatt kontakt med noen foreldre i klassen og fått noen tips der. Jeg tror det går greit, det er tross alt bare snakk om 3 timer. Jeg har bestemt meg for å servere pølser og brus, samt sjokoladekake, boller og gele etter på. Har noen av dere tips til hvor mye pølser jeg trenger til 13 gutter? De er rundt seks år gamle. Jeg skal ta med poden til Nille slik at han får velge godteriposer og diverse annet (ballonger, partyhatter etc.) Min mann foreslo å holde hele bursdagen på lekeland, der ordner de med mat og drikke, samt alt av aktiviteter til bursdagen. Men etter å ha snakket med podens mor og enkelte foreldre i hans klasse, har jeg skjønt at dette ikke er aktuelt. Foreldrene i klassen ønsker ikke lekeland bursdagsfeiring, dette vil skape unødvendig press på både foreldre og barn i klassen, ettersom bursdagsfeiring på lekeland koster en del og ikke alle har økonomi til den slags. I godteriposene har jeg tenkt å sende med ett par ballonger og noen småting (blyant og viskelær som noen foreslo her). Samt godteri som poden velger selv. Jeg husker fra min egen barndom at det var vanlig å ha skåler med godteri, potetgull og annet snacks stående fremme, slik at ungene kunne forsyne seg av det, er det greit nå også? Eller blir det for mye? Tatt i betraktning at de får med seg en pose med godteri hjem også. Jeg vil ikke bli sett ned på av de andre foreldrene. Anonymous poster hash: e2b82...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 6. september 2014 #22 Del Skrevet 6. september 2014 Høres ut som en god plan. Men er du sikker på du vil ha 3 timer? Her har alle 2 (tro meg med 13 sukkerhypre gutter på 6 er det leeeenge ) Det er først det siste året (dattern min ble 9 i år) at noen har begynt å ha 2,5 og 3timer. Jeg tror ikke du trenger både godteri på bordet og i poser. Jeg husker det og slik som deg- men den gangen fikk vi jo ikke poser med oss. Jeg tenker enten eller Jeg tipper noen spiser 1 pølse og ett par spiser 3 - så jeg tipper du har nok om du teller 2 til hver. Går det tomt er det ingen krise heller. Alle blir relativt mette også får de jo påfyll av kaker og slikt etterpå. Tror aldri jeg har sett ett barneselskap der noen har fått sultne hjem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #23 Del Skrevet 6. september 2014 Vet ikke om noen har nevnt det her, men i gjengen til sønnen min har de alltid pakkelek. Det vil si at når gjestene kommer så legger de gavene til bursdagsbarnet på et bord. Så når bursdagene har startet (vi pleier å ta det etter mat/kaker) så setter alle seg på gulvet med sin pakke i fanget i en ring, bursdagsbarnet tar en tom brusflaske som han snurrer inni ringen, den som flasken peker på gir gaven sin til bursdagsbarnet som åpner pakken før han snurrer flasken igjen. Dette gjør at bursdagsbarnet får takket alle ordentlig for gaven samtidig som det er gøy. Selv husker jeg alltid at gavene i bursdager bare ble røsket opp i full fart og man ble ofte ikke takket engang. Så dette synes jeg er en fin lek, og selv om sønnen min nå er 10 år så insisterer de fortsatt på denne leken Anonymous poster hash: 4f44e...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #24 Del Skrevet 6. september 2014 Serverte disse en gang i barnebursdag en gang. Superenkelt og barna syntes det var godt med noe annet en pølser. Anonymous poster hash: 4f44e...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellowrose Skrevet 6. september 2016 #25 Del Skrevet 6. september 2016 Den 3.9.2014 at 15.38, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal arrangere buradagsfest for min stesønn på snart 6 år, han går i 1. klasse og vil invitere alle guttene i klassen,det vil si 13 gutter, inkludert bursdagsbarnet selv. Hva trenger jeg (ballonger, sjokoladekake, godteriposer etc)? Og hva er vanlig å gjøre (aktiviteter, leker, etc.)? Og hva serveres på en bursdag nå for tiden? Jeg har ingen erfaringer med dette, og trenger hjelp til det meste. Barnets far ( min ektemann) er bortreist da, grunnet jobb. Barnets mor er ikke i stand til dette grunnet egen sykdom. Jeg håper noen av dere med barn kan hjelpe meg, vil gjerne at poden skal få en fin feiring til tross for at en uerfaren stemor skal stå for all planleggingen. Anonymous poster hash: e2b82...74a Du TRENGER egentlig ikke så mye pynt, ballonger og sugerør er helt unødvendig og det har vi aldri brukt. Barna er store nok til å drikke uten sugerør, og ballongene blir sjelden lekt med uansett. Vi har aldri hatt godteposer heller fordi barna får i seg så mye sukker at det ikke har vært nødvendig. I neste bursdag kan du jo spørre han om hvordan han vil ha det og merke deg hva som er viktigst for han det viktigste for gutten min er kaken og at vennene kommer i bursdagen. Jeg har sett barn bli så slitne og overveldet fordi voksne har gjort mer ut av bursdagen enn de selv ville og det er jo barnet's dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå