Gå til innhold

Høyde på daten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet et par menn i sommer. Han ene er høy, trent, kjekk, smart (samt mange fler superlativer) og vi har en fantastisk kjemi- men vi blir nok aldri kjærester.

Han andre er en fantastisk fyr, virkelig bra på alle måter- men han er i beste fall like høy som meg. Det er både flaut og tabu å innrømme det, men det plager meg skikkelig. Jeg får ikke den tiltrekningen mot han som jeg skulle ønske at jeg hadde fått. Han er trent, men ikke spesielt bred, så føler rett og slett at hele han blir litt for liten.

Jeg er ganske høy selv, 172, og har ingen høydekrav egentlig. De to siste eksene mine var begge 176-178cm, så ikke veldig høye noen av dem. Men de var allikevel større enn meg, litt bredere brystkasser og ikke for spinkle ben. (Ene veldig godt trent, andre not so much)

Jeg hører så mye om at personligheten kommer først uansett, og hvis det alltid var tilfelle, så burde jeg definitvt gå for han 'lave'. Men det funker bare ikke for meg, og det frustrerer meg litt..

Nå er jeg riktignok ikke der at jeg egentlig ønsker meg kjæreste, men åpen for det om alt skulle klaffe med en eller annen.

Allikevel undrer jeg meg over om jeg er skadet som ikke tenner på denne fantastiske mannen rett og slett fordi han er jevnstor med meg selv. (Jeg er slank og trent selv, så han er rett og slett ikke en veldig stor fyr).

Hvordan funker dette for dere andre?

Som sagt- jeg har ingen høydekrav, men kommer til å kutte tråden helt med en fantastisk mann fordi jeg ikke klarer å bli tiltrukket av han, og jeg tror det henger sammen med str hans.

Anonymous poster hash: 9c5d9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lurer på hvem av to stk som er riktig for deg er svaret dessverre som regel "ingen av dem". Gå videre. Tenner du ikke på ham så tenner du ikke på ham. Alle har preferanser, og det er ikke noe galt i det. Jeg er som deg, og vil hele ha en mann som er i alle fall 3-4 cm høyere enn meg selv (helst enda litt mer). Noen liker lavere menn. Noen vil ikke ha tykke, noen vil ikke ha tynne, noen faller bare for blondiner. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 4f4cb...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker mennene like høy eller høyere enn meg selv. Jeg holder på med nettdating og er noen jeg synes det er veldig hyggelig å prate med, men de er hele 7 cm lavere enn meg og dermed automatisk utelukket for noe annet enn vennskap. Jeg tenker, jo høyere enn mann er jo bedre. Jeg er selv 179 cm.



Anonymous poster hash: a931d...85a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg må ha en av disse to altså- mer at jeg undrer meg over at høyden virkelig betyr så mye for meg.

Jeg har alltid likt menn som er veldig maskuline, så kan hende det henger sammen med dette, at jeg vil at de skal være større og sterkere enn meg.

Ts

Anonymous poster hash: 9c5d9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg må ha en av disse to altså- mer at jeg undrer meg over at høyden virkelig betyr så mye for meg.

Jeg har alltid likt menn som er veldig maskuline, så kan hende det henger sammen med dette, at jeg vil at de skal være større og sterkere enn meg.

TsAnonymous poster hash: 9c5d9...914

Den betyr en del, har aldri datet noen lavere enn meg selv.

Anonymous poster hash: 63f07...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da hverken flaut eller tabu å innrømme det, ingen jenter ønsker seg en mann som er lavere enn seg! Hold ut, så finner du drømmemannen!

Anonymous poster hash: 80aaa...632

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Det er da hverken flaut eller tabu å innrømme det, ingen jenter ønsker seg en mann som er lavere enn seg! Hold ut, så finner du drømmemannen!

Anonymous poster hash: 80aaa...632

dummeste jeg har hørt. finnes da flere eksempler på forhold der mannen er lavere enn dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater kun menn som er høyere enn meg selv. Helst 10 cm.høyere. Jeg er 170 og menn på 173,5 cm blir for lavt.Sorry.



Anonymous poster hash: d3c83...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dummeste jeg har hørt. finnes da flere eksempler på forhold der mannen er lavere enn dama.

Greit nok, men de fleste kvinner ønsker en høyere mann enn dem selv, det er flere undersøkelser som beviser dette.

Anonymous poster hash: 63f07...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du feilattribuerer her, TS.

Du tror at høyden på sistemann ikke gjør deg tiltrukket.

Jeg vil tørre å påstå at du egentlig IKKE er tiltrukket av ham, men at du rasjonaliserer med "han er ikke høy nok" for å kunne forklare denne manglende tiltrekningen. Tror faktisk ikke du er så tiltrukket til noen av de to mennene, for så det er vel ikke en SÅ big deal at en person er like høy som deg?

Endret av lnx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Greit nok, men de fleste kvinner ønsker en høyere mann enn dem selv, det er flere undersøkelser som beviser dette.Anonymous poster hash: 63f07...580

Det er noe annet. Men å påstå at ingen vilha lave menn er å ta litt hardt i eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inx: sikkert riktig det, at det er ikke rett i utgangspunktet. Mann1 (han høye), tenner jeg villt på, men vi er enige om greien vår, og da forholder jeg meg til det. Er såpass relasjonsskadd at det skal mye til for at jeg vil/tør åpne opp for noen store følelser.

Eneste er at jeg tenker at mann2 her er en slik mann jeg BURDE falle for- men så gjør jeg ikke det. Og begrunner det med at han er for lav/liten...

Anonymous poster hash: 9c5d9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Electron: haha, jeg aner ikke. Tror ikke jeg har noen øvre høydegrense heller;)

Symmetri er viktig for meg, og at han er relativt trent og har en god holdning. Ja og tydeligvis at han er noen cm høyere enn meg som et minimum;)

Ts (var meg som svarte inx også)

Anonymous poster hash: 9c5d9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min var 165cm høy. Jeg er 170cm. Han hadde en superflott personlighet og vi trivdes kjempegodt i lag - men, jeg kom egentlig aldri over den høydegreia. Prøvde å ignorere det for ville ikke være ei overfladisk kjerring. Men jo mer tid som gikk jo mer irriterte det meg og det gikk ut over forholdet vårt. Stakkars fyr. Jeg følte meg som verdens verste kjæreste.

Nå er jeg sammen med en på 173cm. Som ikke er SÅ veldig mye høyere, men jeg føler meg mye mer komfortabel. Han er bredere og har en mye mer maskulin holdning enn eksen min.

Så, hvis du sliter med høyden hans nå så kommer det aldri til å bli bedre.
Og du bør unne han å finne seg en kjæreste som vil like hele han.

Hvor gammel er du forresten?



Anonymous poster hash: 227fe...b00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...