Gå til innhold

Barnet sikler så mye


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min lille sønn på 2,5 år sikler så mye..T-skjorta blir helt våt. Han bruker endel smokk som vi prøver å unngå så mye som mulig, men han sikler altså så mye når han ikke bruker smokk.

Er det noen som vet som skyldes denne siklingen(bortsett fra det å ikke bruke smokk), og hva jeg evt. kan gjøre for å stoppe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen vår sikler mye i forbindelse med at det snart kommer en ny tann. Straks denne er kommet frem så stopper denne siklinga. Det kan kanskje være noe av det samme for barnet ditt? Det er isåfall helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Det kan være at musklene i munnen er slappe det du kan gjøre med det er å la barnet drikke med sugerør...det hjelper på munn motorikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min som ble 3 i april sikler også endel. Sønnen til broren min var rundt 6 år før han stoppet med å sikle. Jeg gjør ingenting med det for jeg regner med at det stopper etterhvert. Men det er kanskje lurt å ha på han en smekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg har også en sønn på 2,5 år som sikler som en gal. Han har gjort det siden han var 5 mnd og det har ikke noe med tennene å gjøre.Og nå begynner det å bli flaut å bruke smekke. :oops: Men jeg lar han drikke av sugerør og bruke såpebobler.Det skal visst styrke muskulaturen i munnen som gjør at han sikkler så mye.

Lykke til videre!! :) Ambrosia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det kan være dårlig motorikk i munnen, denne får du trent opp med "munngymnastikk" (si o-er, i-er osv). Det kan også være lurt å sjekke om barnet har popyler i halsen. Barn som er mye plaget av hals- og ørebetendelse kan sikle mer enn vanlig. Snakk med helsesøster om det, de har kanskje en brosjyre du kan få, med munnøvelser du kan trene med barnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...