AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Noen som har hatt det? Var den godartet eller ondartet? Hvordan gikk forløpet videre, måtte dere operere, få stråling eller lignende? Hilsen en med svulst. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Noen som har hatt det? Var den godartet eller ondartet? Hvordan gikk forløpet videre, måtte dere operere, få stråling eller lignende? Hilsen en med svulst. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Dette er alt for generelt til at eventuelle svar vil ha noen relevans. Behandling og prognose avhenger av hvor svulsten sitter og hva slags svulst det er.Anonymous poster hash: a860c...933
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Så leit å lese at du har fått påvist en svulst. Håper dette er noe du kan kureres for om den er ondartet? Jeg har hatt kreftsykdom, der sykdommen var svært utbredt. Den største svulsten var ca. 15 cm i diameter. Fikk cellegift intravenøst og intratechalt, predison, antistoff og strålebehandling for å kureres. Krefttypen jeg hadde responderer vanligvis godt på cellegift, så tross stor spredning av kreften er prognosene relativt gode.Anonymous poster hash: e3519...fb8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Så leit å lese at du har fått påvist en svulst. Håper dette er noe du kan kureres for om den er ondartet? Jeg har hatt kreftsykdom, der sykdommen var svært utbredt. Den største svulsten var ca. 15 cm i diameter. Fikk cellegift intravenøst og intratechalt, predison, antistoff og strålebehandling for å kureres. Krefttypen jeg hadde responderer vanligvis godt på cellegift, så tross stor spredning av kreften er prognosene relativt gode.Anonymous poster hash: e3519...fb8 får vel svar i dag om den er ondartet. Gruer meg. Har mest lyst til å bli hjemme under dyna og spille Sims 4 og glemme alt. Godt å høre at du har gode prognoser, håper alt går vel for deg. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Så leit å lese at du har fått påvist en svulst. Håper dette er noe du kan kureres for om den er ondartet? Jeg har hatt kreftsykdom, der sykdommen var svært utbredt. Den største svulsten var ca. 15 cm i diameter. Fikk cellegift intravenøst og intratechalt, predison, antistoff og strålebehandling for å kureres. Krefttypen jeg hadde responderer vanligvis godt på cellegift, så tross stor spredning av kreften er prognosene relativt gode.Anonymous poster hash: e3519...fb8 har du hatt smerter pga kreften? Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg har godartet hjernesvulst og godartet kul i brystet. Trenger ikke fjerne noen av dem hvis jeg ikke vil, er fare for lammelse osv. så jeg vil vente til jeg evt. må. De fleste svulster er godartet så ikke ta sorgene på forskudd Anonymous poster hash: c8ba6...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Jeg har erfaring med svulst, da var det cellegift, operasjon, og ny runde cellegift som måtte til. Det viktigste for denne typen kreft var om det var spredning eller ikke. Det var i dette tilfellet minimal spredning, så det ble ikke noe stråling, og nå er det bare etterkontroller i noen år fremover som gjenstår. Masse lykke til! PS: Dataspill hjalp meg også masse, så rart det enn høres ut, gjennom denne tiden. Å spille tåpelige, repetitive dataspill var eneste måten jeg klarte å la være å tenke og gruble på, da ble de tunge tankene litt i bakgrunnen..... Livet blir uansett satt på vent i en slik tid. Anonymous poster hash: 9c581...b56
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 får vel svar i dag om den er ondartet. Gruer meg. Har mest lyst til å bli hjemme under dyna og spille Sims 4 og glemme alt. Godt å høre at du har gode prognoser, håper alt går vel for deg. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Skjønner godt at du gruer deg til å få vite resultatet. Det å fortrenge/"glemme" situasjonen litt ved å spille tv-spill høres slett ikke dumt ut! Det kan virkelig gå på psyken løs når tankene om sykdom får kverne.. Krysser fingre og tær for at svulsten du har er godartet! har du hatt smerter pga kreften? Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Like før jeg fikk diagnosen hadde flere av svulstene rukket å bli så store at det var smertefullt. Anonymous poster hash: e3519...fb8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Jeg har en stor godartet svulst (myom, også kalt muskelknute på livmoren) på 14x10 cm. Den gir meg veldig lite plager men jeg vil prøve å bli kvitt den for å beholde fruktbarheten min og for å unngå at den bare skal vokse seg stadig større. Så langt har jeg prøvd embolisering (stenge blodtilførselen til svulsten så den dør) og hormontablettkur (hindre celleveksten i svulsten og få den til å krympe). Ingen av delene funket så veldig bra, svulsten er fremdeles stor. Neste skritt blir operasjon for å fjerne den så nå er spørsmålet om den kan fjernes laparoskopisk (kikkhull) eller om det må gjøres fullt buksnitt. Jeg venter i spenning på svar fra spesialistene og gruer meg til narkose og operasjon... Anonymous poster hash: 23602...472
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Jeg har en stor godartet svulst (myom, også kalt muskelknute på livmoren) på 14x10 cm. Den gir meg veldig lite plager men jeg vil prøve å bli kvitt den for å beholde fruktbarheten min og for å unngå at den bare skal vokse seg stadig større. Så langt har jeg prøvd embolisering (stenge blodtilførselen til svulsten så den dør) og hormontablettkur (hindre celleveksten i svulsten og få den til å krympe). Ingen av delene funket så veldig bra, svulsten er fremdeles stor. Neste skritt blir operasjon for å fjerne den så nå er spørsmålet om den kan fjernes laparoskopisk (kikkhull) eller om det må gjøres fullt buksnitt. Jeg venter i spenning på svar fra spesialistene og gruer meg til narkose og operasjon... Anonymous poster hash: 23602...472 Hvordan fikk du vita at du hadde denne svulsten? Hadde du smerter? Lykke til med operasjon forresten! Anonymous poster hash: af566...820
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Hvordan fikk du vita at du hadde denne svulsten? Hadde du smerter? Lykke til med operasjon forresten! Anonymous poster hash: af566...820 Den ble oppdaget helt tilfeldig på CT-røntgen for noe annet. Jeg hadde ingen smerter eller symptomer. Anonymous poster hash: 23602...472
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #13 Skrevet 2. september 2014 Fikk du vite noe mer i dag? Nei, må ha ny biopsi for en større celleprøve. De fant noen uvanlige celler som kunne være kreftceller fra den forrige biopsien, men de var ikke sikre så derfor ny biopsi. Bare å vente til senere i uka for biopsien og mulig konklusjon fra legen. Har begynt å gjøre veldig vondt etter helgen, den presser nok på muskler og nerver så tar litt smertestillende flere ganger daglig nå. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #14 Skrevet 2. september 2014 Har ingen erfaring med dette, men sender deg en god klem. Håper det ordner seg, det gjør som regel det! Anonymous poster hash: a3829...bb1
lillemeg90 Skrevet 2. september 2014 #15 Skrevet 2. september 2014 Nei, må ha ny biopsi for en større celleprøve. De fant noen uvanlige celler som kunne være kreftceller fra den forrige biopsien, men de var ikke sikre så derfor ny biopsi. Bare å vente til senere i uka for biopsien og mulig konklusjon fra legen. Har begynt å gjøre veldig vondt etter helgen, den presser nok på muskler og nerver så tar litt smertestillende flere ganger daglig nå. Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Godt at de tar det videre da i det minste frem til de kan være sikker. Men det er nok noen nervepirrende dager for deg... Hvor sitter svulsten?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Godt at de tar det videre da i det minste frem til de kan være sikker. Men det er nok noen nervepirrende dager for deg... Hvor sitter svulsten? Den sitter i skulderen, inni men helt øverst mot halsen på en måte. Så toppen stikker litt opp av huden, var derfor jeg merket den. Var visst veldig uvanlig å ha svulst der. Patologen (den som analyserer prøvene) kom og hilste på meg for å se på den, for det hadde hn ikke sett før i sin lange karriere. Var også 3 andre inne i rommet. Følte meg litt som Ross i Friends, når de finner en ny uvanlig ting på kroppen hans, alle studentene må se på det og de kaller det "a Ross" eller noe sånt. :-p Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Den sitter i skulderen, inni men helt øverst mot halsen på en måte. Så toppen stikker litt opp av huden, var derfor jeg merket den. Var visst veldig uvanlig å ha svulst der. Patologen (den som analyserer prøvene) kom og hilste på meg for å se på den, for det hadde hn ikke sett før i sin lange karriere. Var også 3 andre inne i rommet. Følte meg litt som Ross i Friends, når de finner en ny uvanlig ting på kroppen hans, alle studentene må se på det og de kaller det "a Ross" eller noe sånt. :-p Anonymous poster hash: 7d0a7...eed av en eller annen grunn er jeg bare mest redd for å miste håret og øyenbrynene hvis jeg må ha cellegift. Skikkelig overfladisk men ja.Anonymous poster hash: 7d0a7...eed
lillemeg90 Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Den sitter i skulderen, inni men helt øverst mot halsen på en måte. Så toppen stikker litt opp av huden, var derfor jeg merket den. Var visst veldig uvanlig å ha svulst der. Patologen (den som analyserer prøvene) kom og hilste på meg for å se på den, for det hadde hn ikke sett før i sin lange karriere. Var også 3 andre inne i rommet. Følte meg litt som Ross i Friends, når de finner en ny uvanlig ting på kroppen hans, alle studentene må se på det og de kaller det "a Ross" eller noe sånt. :-p Anonymous poster hash: 7d0a7...eed av en eller annen grunn er jeg bare mest redd for å miste håret og øyenbrynene hvis jeg må ha cellegift. Skikkelig overfladisk men ja.Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Hm, ja det var en uvanlig plass. Nå er det jo ikke så mye snnet å gjøre enn å vente til den neste biopsien og så vente på svar. Har legene gitt noe uttrykk for hva de tror? Det å være bekymret for å miste håret er vel en av de vansligte bekymringene, og det er ikke overfladisk.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 av en eller annen grunn er jeg bare mest redd for å miste håret og øyenbrynene hvis jeg må ha cellegift. Skikkelig overfladisk men ja.Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Det er lov! Slik jeg ser det er du tøff - du er ikke så redd for å være/bli syk, men mer redd for å se syk ut. Sånn tenker i hvert fall jeg. Masse lykke til, håper det er en helt godartet, rar sak. Anonymous poster hash: ff526...b41
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 av en eller annen grunn er jeg bare mest redd for å miste håret og øyenbrynene hvis jeg må ha cellegift. Skikkelig overfladisk men ja.Anonymous poster hash: 7d0a7...eed Ikke alle som får cellegift mister i dag håret eller øyenbryn og vipper. Og om du skulle miste håret så går vi mot vinter, du lærer å sminke øyenbryn, og det finnes masse fine hatter, skjerf og luer du kan bruke både utendørs og innendørs. Parykk kan du og få, men de klør og er uhorvelig varme. Fasaden din beholder du, og det er bedre å overleve uten hår en periode enn å dø med hår, fikk jeg beskjed om. Det er langt verre å klare å få mat i seg på grunn av kvalme enn å være hårløs. Og bare det å stelle seg kan bli et ork. Da fåe du hente frem galgenhumoren og se det som en fordel at du slipper å vaske, tørke og style håret ditt. Dette går så bra så, håret er ditt minste problem. Og du får gjerne krøll når det vokser ut igjen.Anonymous poster hash: 24b46...c7d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå