Gå til innhold

Frokost?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haaater frokost.

Men ettter at jeg begynte et nytt og bedre liv i går :ler: , så har jeg faktisk klart meg fint i 2 dager. I går ble det en skive brød med smøreost og i dag spiste jeg en yoghurt. Mer fikser jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg moser banan med Udos choise til frokost.

(også spiser jeg litt "ordentlig mat" når jeg kommer på jobb).

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg er skrubbsulten når jeg våkner om morgenen, fungerer ikke i det hele tatt uten frokost.

Pleier å spise 1-2 skiver grovt brød eller et par grove knekkebrød med pålegg (makrell i tomat, mager leverpostei, skinke el .lign), ett glass skummet melk og trankapsler og vitaminpille. Om vinteren synes jeg det er kjempegodt med havregrøt, men det forutsetter at jeg har god tid. Når jeg har det litt travelt spiser jeg en liten bolle hjemmelaget müsli med skummet melk. I helgene er det deilig med laaang frokost meg egg, te og juice.

Skrevet

Jeg spiser aldri frokost før jeg drar på jobb, men vi har noe så fint som frokostpause og da hender det da jeg får i meg litt fòr.

Skrevet

Jeg spiser alltid frokost.

Som regel en-to tykke, grove brødskiver eller to knekkebrød med enten kokt skinke og agurk, makrell i tomat, mager leverpostei eller kaviar. Spiser av og til et eple også, og drikker 1-2 glass vann til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Når jeg skal på jobb tvinger jeg i meg frokost så jeg ikke skal bli sulten frem til lunsj.

Når jeg har fri spiser jeg sent...ett par timer etter at jeg har stått opp...

Appelsinjuice er obligatorisk i min frokost. Så blir det enten mørke knekkebrød med ost eller skive med bringebær&rips-syltetøy. + en tomat, gulerot eller eple.

Clea

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har vært dårlig til å spise frokost i flere år... Ofte er jeg kjempesulten når jeg våkner, men jeg har ikke lyst på mat. Det resulterer ofte i at jeg blir så sulten at jeg blir dårlig, og hvis jeg da prøver å spise noe, kaster jeg umiddelbart opp igjen. I perioder har det vært full krig mellom meg og magen min, men nå det siste året har det bedret seg veldig mye. Det er lenge siden sist jeg har hatt det sånn nå, og jeg har også kommet så langt som til å klare å spise frokosten hjemme før jeg drar på skolen. (Jeg fant nemlig ut at den eneste måten jeg kunne få i meg mat på, var å komme meg ut i frisk luft og spise på vei til t-banen, så det gjorde jeg hele videregående.)

Jeg er også et forferdelig vanedyr: Siden jeg fikk tenner har hverdagsfrokosten min bestått av én brødskive med prim. :ler: Helt utrolig at jeg aldri har blitt lei av det, og det er langt fra det beste pålegget jeg vet. Snodig. I helger og ferier spiser jeg aldri prim...

Skrevet

På ungdomsskolen var jeg ganske slapp til å spise. Dvs. jeg orket ikke noe om morgenen og ventet gjerne til lunsj.

Nå er jeg frokostmenneske BIG TIME!

Jeg elsker frokost, synes det er et enda bedre måltid enn middag!

Dessverre er jeg utpreget B-menneske, og stresser som en gal om morgenen, fordi jeg har stått opp liiitt for sent.

Derfor blir det gjerne en skive på vei til jobb. Kan overhodet ikke spise frokost på jobben, da må jeg isåfall vente til lunsjtid eller komme tidligere....

Prøver å ta meg så god tid jeg kan og spise ordentlig om morgenen. Tar også kalktabletter, mulitivitaminer og liknende.

I helgene og de dager jeg rekker pleier vi å ha kaffe/te, juice, baguetter eller brød, pålegg som ost, skinke, skinkeost etc. Kongebra!

Skrevet
Jeg er også et forferdelig vanedyr: Siden jeg fikk tenner har hverdagsfrokosten min bestått av én brødskive med prim. :ler: Helt utrolig at jeg aldri har blitt lei av det' date=' og det er langt fra det beste pålegget jeg vet. Snodig. I helger og ferier spiser jeg aldri prim...[/quote']

Det er det samme for meg. Det jeg spiser til frokost på en hverdag (frokostblanding eller cottage cheese) kunne jeg ikke drømme om å spise i helger eller ferier. På fridager er jeg veldig glad i frokost, da dekker vi bordet jeg om samboeren og koker egg, steker brød og drar fram alle mulige slags forskjellige pålegg, og koser oss skikkelig.

Skrevet

Er ikke så flink, men den beste frokosten jeg får er en liten skål med quaker musli (?) med røde bær, en yoghurt naturell med frosne jordbær og en appelsin. Pluss et lite glass melk. En perfekt start på dagen :-)

Gjest baby-E
Skrevet

jeg må spise frokost, for å fungere. Spiser som vanlig to knekkebrød, eller ti rista brødskiver, med noe fristende pålegg, også må jeg ha et stort glass melk da..

Skrevet

Ti?? Eller to?

En smoothie er veldig greit om noe annet ikke frister eller er vanskelig å få ned på morgenen.

Jeg spiser frokost hjemme når jeg har tid, da blir det en smoothie eller ryvita knekkebrød. I helgene rundstykker/brød med godt pålegg.

Har jeg ikke tid spiser jeg et par knekkebrød med smøreost eller honning når jeg kommer på jobb.

Skal prøve å spise mer havregryn/havregrøt til frokost.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

vanilje yogurt og musli. Eller to brödskiver med brunost og jordbärsyltetöy. :-)

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg greier ikke å spise med en gang. Men jeg spiser frokost. Spiser brødskiver med pålegg og drikker juice eller kaffe til..

tusjen

Skrevet

Er det virkelig ingen andre enn jeg som er frokostmenneske her inne? :o

Joda, jeg er også et frokostmenneske. Tjukke, veldig grove brødskiver er favoritten. Har salat og urter i vinduskarmen, og hauger på med dette + skinke el.lign og evt tomat/agurk. Og en halv liter te. Kjempedeilig å sette seg ned og nyte dette etter at ungene har kommet seg på skolen, eller før de har stått opp nå om sommeren. Har jeg veldig dårlig tid, spiser jeg frokost på jobben med KG til! :)

Skrevet

Fungerer ikke om jeg ikke spiser frokost.

Står opp 5,men er alltid sulten fordet;) spiser det jeg har, et par brødskiver,evt rester fra middagen dagen før :wink:

En på jobben idag,kom på i lunsjen idag at han ikke hadde spist siden lunsjen IGÅR :o Jeg hadde gått i bakken etter få timer tror jeg :-)

Skrevet

Jeg pleier også alltid å få i meg frokost.

Den besår enten av smoothie, havregrøt, special k eller et par knekkebrød med f.eks kaviar.

Kokt egg og en brødskive i helgene :-)

Gjest Esther
Skrevet

Jeg må ha frokost hver dag - er skikkelig sulten om morgenen.

Sykler til jobb og spiser når jeg kommer fram dit: musli med mandler og skummet melk, et glass vann, en kopp kaffe og en frukt ... Spises mens jeg slapper av med Kvinneguiden :P Elsker denne fredelige stunden som start på en hektisk jobbdag :P

Skrevet

Jeg spiser frokost men ikke før jeg kommer på jobb. Da har jeg dusjet og stelt meg (20-30 min) - gått til jobb (20 min) - og da er jeg sulten !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...