Gjest Ethereal Skrevet 6. juli 2004 #1 Skrevet 6. juli 2004 Frokosten er jo dagens viktigste måltid, men ganske ofte er jeg ikke akkurat sulten om morgenen, og føler meg kvalm og oppblåst. Da klarer jeg knapt å presse i meg et glass juice og kosttilskuddene mine. De siste dagene har jeg vært flink og spist havregrøt med rosiner, men kjenner jeg meg selv rett, synker jeg raskt tilbake i gamle vaner. Samtidig må jeg ha noe som holder meg mett lenge, og brødskiver tåler jeg ikke noe særlig av pga kranglete mage. Er du flink til å spise frokost, og hva spiser du?
Gjest Xavia Skrevet 6. juli 2004 #2 Skrevet 6. juli 2004 Det der var som å lese om meg selv. Jeg vet så inderlig godt at det er det viktigste måltidet, men på den tiden av dagen bare smaker ikke mat. Det eneste som funker for meg å få i seg om morgenen er en bolle havregryn + juice. Heldigvis er dette en rutine som ikke er så vanskelig å glemme/ikke orke. Kan jo ikke gå foran som det dårlige eksempelet for datteren min, så vi spiser frokost sammen hver dag.
la Flaca Skrevet 6. juli 2004 #3 Skrevet 6. juli 2004 I det siste har jeg spist havregrøt blandet med rosiner og proteinpulver med vaniljesmak, og Yoplet youghurt med 1% fett oppå! Ikke fordi jeg er så veldig innstilt på å være så veldig "sunn" akkurat nå (32 uker på vei), men fordi det virkelig metter, glir lett ned om morgenen og er GODT!
Suzy Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Jeg er verdens beste frokostspiser og våkner sulten enten jeg står opp klokka fem om morgenen eller klokka elleve... Jeg spiser som regel to egg, pisket sammen med litt vann, salt og pepper, en liten boks champignon - steker soppen først og tømmer over eggene og lager en slags omelett/eggerøre av det. Spiser ofte salat til og tar kosttilskuddene mine. Er det noe kjøtt igjen fra middag dagen før bruker jeg det i omeletten istedet for sopp og noen ganger bruker jeg bare egg.
Gjest Lady-M Skrevet 6. juli 2004 #5 Skrevet 6. juli 2004 Jeg har litt vanskelig for å få i meg frokost tidlig om morgenen jeg også. Står opp 06.00 og da er jeg ikke sulten. Jeg drikker en proteinshake, tar Udo's Choice, vitaminer, mineraler og et glass juice. Men en gang jeg kommer på jobb spiser jeg grovt knekkebrød med skinke og grønt. Jeg er ikke ordentlig våken før i 09-tiden så jeg tror ikke det gjør så mye... :-)
aline Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 spiser frokosten min på jobb jeg, tar meg ikke tid til det i morgen stellet, da må jeg enda tidligere opp og da er jeg ikke sulten. drikker godt med vann når jeg står opp og spiser enten grovbrød med lett pålegg + grønt + masse vann eller banan og/eller eple + masse vann. kommer an på dagsformen og hva jeg har lyst på. men, det inntas alltid på jobb. når jeg er hjemme så er jeg flink, da spiser jeg en eller to skiver med grønt + sundt pålegg + masse vann.
Sofia Skrevet 6. juli 2004 #7 Skrevet 6. juli 2004 Jeg spiser også frokost når jeg kommer på jobb. Grovt brød med godt sunt pålegg, vann og te, og KG på nettet. Er så tidlig oppe hver dag, jeg klarer ikke mat da. Men drikker alltid vann på morgenen. I helgene er jeg en bedre frokostspiser, men er alltid våken en liten time før jeg spiser. Da går det i varmt brød, helst hjemmebakte grove rundstykker og egg i alle mulige varianter. Eggerøre med aromatkrydder er kjempegodt. Synes det er godt med noe salt til frokost, så har jeg bacon så er det toppers i helgene..
Gjest 1111 Skrevet 6. juli 2004 #9 Skrevet 6. juli 2004 Før spiste jeg ikke frokost, taklet ikke mat så tidlig på dagen. men nå er jeg kommet inn i gode vaner og spiser frokost hver dag. spiser som regel brødskiver, knekkebrød eller yoghurt med musli.
Malou Skrevet 6. juli 2004 #10 Skrevet 6. juli 2004 Spiser to brødskiver og en gulerot eller annen frukt i bilen på vei til jobb om morningen. Må ha mat om morgenen! Jennifer
Pusen Skrevet 6. juli 2004 #11 Skrevet 6. juli 2004 Her inntas frokosten også på jobben. Men da jeg hadde trukket visdomstennene mine, kjøpte jeg faktisk sånn shake (nokadietten) bare for å bli mett. Klarte jo ikke å spise vanlig mat! Etterhvert tok jeg en sånn bare til frokost da munnen var helt umulig etter en hel natts ubevegeligheter... (gikk litt bedre med vanlig mat utover dagen). Dette er noe jeg faktisk kunne tenke meg å fortsette med. En slik shake holder en mett i 2-3 timer. Kjekt å drikke en slik istedet for å presse i seg mat om morgenen.
Mel-anie Skrevet 6. juli 2004 #12 Skrevet 6. juli 2004 Klarer skjelden å spise tidlig, så frokosten min blir nesten lunsj....ikke så sunt. Bør ta meg selv i nakken, ja
Rio Skrevet 6. juli 2004 #13 Skrevet 6. juli 2004 Jeg er ikke noe frokostmenneske. Om jeg står opp i 7tiden er jeg ikke sulten, bare uggen i magen. Men i 9- 10tiden begynner kroppen min å fungere, så da blir jeg sulten. Jeg bør ikke stå opp før 9 uansett, jeg takler det rett og slett ikke
Suzy Skrevet 6. juli 2004 #14 Skrevet 6. juli 2004 Jeg fatter ikke hvordan dere er skrudd sammen jeg... At dere i det hele tatt klarer å gjøre NOE før frokost - og å ikke spise før flere timer etter at dere har stått opp. Jøsses Er det virkelig ingen andre enn jeg som er frokostmenneske her inne? :o
Pusen Skrevet 6. juli 2004 #15 Skrevet 6. juli 2004 Jeg MÅ ha frokost, det kommer bare an på type mat. Jeg fatter heller ikke hvordan folk kan fungere uten mat. Jeg er som oftest utsultet når jeg våkner... men jeg spiser omtrent hele dagen da. Ihvertfall hver 3.time. Trener så mye.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #16 Skrevet 6. juli 2004 Jeg fatter ikke hvordan dere er skrudd sammen jeg... At dere i det hele tatt klarer å gjøre NOE før frokost - og å ikke spise før flere timer etter at dere har stått opp. Jøsses Er det virkelig ingen andre enn jeg som er frokostmenneske her inne? :o *rekke opp hånda* Jeg er frokostmenneske! Kommer virkelig ikke i gang med dagen før jeg har spist. Som regel skal det bare to brødskiver med ost eller en porsjon cornflakes til, men *noe* må jeg ha i meg. Nyter lange helgefrokoster med eggerøre, laks, nystekte rundstykker og hjemmelaget jordbærsylte fra svigermor... Mmmmm!
Gjest the imp Skrevet 6. juli 2004 #18 Skrevet 6. juli 2004 Jeg har sjelden lyst på frokost i uka når jeg må tidlig opp, men jeg tvinger alltid ned noe mat før jeg stikker av gårde. Jeg har ikke mulighet til å spise når jeg selv ønsker verken på jobb eller når jeg er på skole så det er helt nødvendig å spise før jeg stikker hjemmefra. Spiser jeg ikke frokost sulter jeg jo halvt ihjel før det er gått en halvtime på jobb/skole.
Salt Skrevet 6. juli 2004 #19 Skrevet 6. juli 2004 Er det virkelig ingen andre enn jeg som er frokostmenneske her inne? :o Jeg er også frokostmenneske! Elsker frokost...det er det beste måltidet synes jeg. Te, appelsinjuice, ristet brød, frukt eller en liten omelett- nam nam! Viktig å få kroppen i gang om morgenen.
Arkana Skrevet 6. juli 2004 #20 Skrevet 6. juli 2004 Hvis jeg skal på jobb/forelesning og dermed må stå opp tidlig og ikke har spesielt god tid om morgenen så klarer jeg ikke særlig mye frokost. Jeg klarer å presse i meg cottage cheese med syltetøy eller litt frokostblanding. Jeg vet jeg må ha litt frokost i allefall ellers er jeg skrubbsulten i det jeg setter meg på T-banen og så får jeg migrene senere. I helgene derimot sover jeg lenge og tar meg god tid om morgenen og vi dekker bordet og spiser frokost sammen, da spiser jeg 2-3 skiver med pålegg og nyter maten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå