TheOne Skrevet 2. september 2014 #21 Skrevet 2. september 2014 Bare teit å skylde på posten. En person med kontroll på privatøkonomien hadde ringt tannlegen og bedt om å få faktura sendt til den nye adressen, eller bare dratt innom og betalt. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #22 Skrevet 4. september 2014 Hvis du ikke gidder gjøre opp for deg er det klart de kan nekte deg behandling. Anonymous poster hash: 168ea...256 Så klart jeg gidder og betale den, jeg sliter veldig økonomisk og tannlegeregninga har ikke alltid blitt prioritert akk da. TSAnonymous poster hash: ee609...2cb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #23 Skrevet 4. september 2014 Jeg støtter rådet om at hvis du er virkelig desperat tar du kontakt med en annen tannlege i mellomtiden. Eventuelt finnes det kanskje tannlegevakt der du bor? Prøv i alle fall andre utveier enn å gå rundt med vondt i tanna pga ubetalte regninger. Men et velment råd til neste gang: Nei, det er ikke det. Litt OT, men det som er, er at fryktelig mange flytter og forventer at Posten skal ettersende i det uendelige, og helst endre adressen for deg til alle de som tar kontakt via brev. Saken er at når du flytter, så tar det kanskje totalt 10 minutter å sende noen korte mailer til lege, tannlege, lisensavdeling, bibliotek, bokklubber og idrettslag. Eller fylle ut adresseendringskort, enten på papir eller elektronisk. Det er den som flytter som har ansvar for å endre adressen hos sine kontakter. Dritkjedelig ja, men det tar virkelig ikke lange tiden. Og da får du posten din! Hilsen en som har jobbet med medlemsregister i mange år og er lei av at alle skylder på dumme Posten to år etter at de har flyttet... Anonymous poster hash: 61284...37a Er ikke 2 år siden vi flyttet, er 3 måneder siden. Og jeg har endra adresse på alt jeg via nettet. Men posten blir fortsatt sendt feil. Og det er da ikke min skyld.!! Har fått fikset tannlegen og de tok meg inn, da det var akutt. TSAnonymous poster hash: ee609...2cb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #24 Skrevet 4. september 2014 Den kommunale tannlegen har bare plikt til å hjelpe barn og ungdom, psykisk utviklingshemmende og eldre, uføre og syke som bor på institusjon eller får hjemmesykepleie. Alle andre får den hjelpen de kan betale for. Du kan derfor nektes time når du har en ubetalt faktura. Jeg er 19 år er derfor jeg bruker kommunal tannlege. Og nei regninga er ikke på all verden men er mye for meg. Og er vanskelig og bare dra korte når det ikke er noe der.!! TSAnonymous poster hash: ee609...2cb
Kontormus Skrevet 4. september 2014 #25 Skrevet 4. september 2014 Dette er en kommunal tannlege og ikke privat, jeg har ringt dit og får bare beskjed om at jeg ikke får time der så lenge den ikke er betalt. Men trudde ikke de kommunale tannlegene kunne gjøre sånt jeg, altså nekte hjelp.Anonymous poster hash: ee609...2cb Tviler på at de har lov til dette. Har selv selv at de har vært tvunget til å ta inn løse fugler fra gata, brakt dit av politi. Og dette har vært gjengangere. Altså, de er nødt til å yte nødhjelp. Jeg ville sjekket med overorndet instans, og dessuten er dette kommunal virksomhet og er også de som skal ha pengene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #26 Skrevet 4. september 2014 Tråden for rare og uvitende tilbakemeldinger og råd!Anonymous poster hash: fd773...4c5
LedigNavn Skrevet 4. september 2014 #27 Skrevet 4. september 2014 (endret) Jeg er 19 år er derfor jeg bruker kommunal tannlege. Og nei regninga er ikke på all verden men er mye for meg. Og er vanskelig og bare dra korte når det ikke er noe der.!! TSAnonymous poster hash: ee609...2cb For 19-åringer er det jo egenandel. Du har ikke rett på gratis behandling slik de andre gruppene jeg nevnte har. Ser at du har fått hjelp likevel. Det er jo bra. Endret 4. september 2014 av LedigNavn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå