AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Lurer på om tannlegen kan nekte meg tannpleie når jeg virkelig vondt i tanna ? Selv om jeg har glemt en faktura jeg har derifra? Den er glemt da vi har flytta og jeg ikke har fått den posten, er alltid så mye tull med posten når man flytter. Har så vondt at jeg kan ikke spise, drikke, kan tillogmed ikke puste med munnen min. Det verker hele tiden :/ Anonymous poster hash: ee609...2cb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Selvsagt kan de det. Hvis det er en privat tannlege er de ikke pålagt å behandle noen. Kan du ikke betale umiddelbart, og ta med deg kvittering? Evt send dem print screen fra nettbakken som viser at betalingen er gjennomført. Anonymous poster hash: 8f25b...2ae 5
Kittykat Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Jeg må si at jeg har aldri hørt om dette. Jeg har av og til glemt regninger, f eks hos tannlegen, men da ber jeg om ny regning og sier ifra når den blir betalt. Har aldri blitt nektet behandling av den grunn. Og jeg har privat tannlege. Hva med å ringe tannlegen og forklare situasjonen? Alle tannleger er ikke så firkantet som man tror. 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Selvsagt kan de det. Hvis det er en privat tannlege er de ikke pålagt å behandle noen. Kan du ikke betale umiddelbart, og ta med deg kvittering? Evt send dem print screen fra nettbakken som viser at betalingen er gjennomført. Anonymous poster hash: 8f25b...2ae Det er ikke privat tannlege men en kommunal tannlege. Kan ikke betale med engang når jeg ikke har fått noe penger enda. Anonymous poster hash: ee609...2cb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Jeg må si at jeg har aldri hørt om dette. Jeg har av og til glemt regninger, f eks hos tannlegen, men da ber jeg om ny regning og sier ifra når den blir betalt. Har aldri blitt nektet behandling av den grunn. Og jeg har privat tannlege. Hva med å ringe tannlegen og forklare situasjonen? Alle tannleger er ikke så firkantet som man tror. Dette er en kommunal tannlege og ikke privat, jeg har ringt dit og får bare beskjed om at jeg ikke får time der så lenge den ikke er betalt. Men trudde ikke de kommunale tannlegene kunne gjøre sånt jeg, altså nekte hjelp. Anonymous poster hash: ee609...2cb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Ring en annen en? Anonymous poster hash: b5bf7...4a8 1
Kittykat Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Utrolig kjip situasjon.... Finnes det en annen tannlege der du bor/i nærheten som du kan gå til?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Veldig rart om det er bare en regning. Ring en privat tannlege da. Anonymous poster hash: c11e0...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 Da får du betale regningen og ta med deg kvittering opp og bestille time da. Anonymous poster hash: 0c4c3...793 2
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2014 #10 Skrevet 1. september 2014 Du har glemt regningen fordi du har flyttet og ikke fått posten men har ikke penger til å betale den? Da har du vel ikke bare glemt regningen men også planlagt slik at du kunne betale den når den kom? Jeg har ikke all verdens gode råd selv, men jeg setter da av penger på konto til tannlege siden det er svindyrt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #11 Skrevet 1. september 2014 Selvfølgelig kan de nekte deg ny time når du ikke har betalt forrige. Skjønner ikke at dette er et spørsmål en gang. Tannpleie er (desverre) ingen menneskerett i Norge. Anonymous poster hash: a8566...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #12 Skrevet 1. september 2014 Lurer på om tannlegen kan nekte meg tannpleie når jeg virkelig vondt i tanna ? Selv om jeg har glemt en faktura jeg har derifra? Den er glemt da vi har flytta og jeg ikke har fått den posten, er alltid så mye tull med posten når man flytter. Har så vondt at jeg kan ikke spise, drikke, kan tillogmed ikke puste med munnen min. Det verker hele tiden :/Anonymous poster hash: ee609...2cb Bytt tannlege og betal fakturaen Anonymous poster hash: cdf15...2e5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #13 Skrevet 1. september 2014 Selvfølgelig kan de nekte deg ny time når du ikke har betalt forrige. Skjønner ikke at dette er et spørsmål en gang. Tannpleie er (desverre) ingen menneskerett i Norge.Anonymous poster hash: a8566...0a0 Nettopp. Fastleger derimot, de kan ikke nekte behandling pga ubetalte regninger. TS, du får finne en annen tannlege, eller finne en måte å gjøre opp for deg.Anonymous poster hash: 8f25b...2ae
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #14 Skrevet 1. september 2014 Hvis du ikke gidder gjøre opp for deg er det klart de kan nekte deg behandling. Anonymous poster hash: 168ea...256 1
LedigNavn Skrevet 1. september 2014 #15 Skrevet 1. september 2014 Den kommunale tannlegen har bare plikt til å hjelpe barn og ungdom, psykisk utviklingshemmende og eldre, uføre og syke som bor på institusjon eller får hjemmesykepleie. Alle andre får den hjelpen de kan betale for. Du kan derfor nektes time når du har en ubetalt faktura. 1
TheOne Skrevet 1. september 2014 #16 Skrevet 1. september 2014 Lurer på om tannlegen kan nekte meg tannpleie når jeg virkelig vondt i tanna ? Selv om jeg har glemt en faktura jeg har derifra? Den er glemt da vi har flytta og jeg ikke har fått den posten, er alltid så mye tull med posten når man flytter. Har så vondt at jeg kan ikke spise, drikke, kan tillogmed ikke puste med munnen min. Det verker hele tiden :/Anonymous poster hash: ee609...2cb Hvorfor ikke bare dra bankkortet ditt og betale når du først var der og ble nektet time? 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #17 Skrevet 1. september 2014 Lurer på om tannlegen kan nekte meg tannpleie når jeg virkelig vondt i tanna ? Selv om jeg har glemt en faktura jeg har derifra? Den er glemt da vi har flytta og jeg ikke har fått den posten, er alltid så mye tull med posten når man flytter. Har så vondt at jeg kan ikke spise, drikke, kan tillogmed ikke puste med munnen min. Det verker hele tiden :/Anonymous poster hash: ee609...2cb Dette hørtes vondt ut. Få deg time hos en annen tannlege, og spis ibux og/eller dispril imens. Anonymous poster hash: 7e6ee...9ff
Guy Fawkes Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Dette er en kommunal tannlege og ikke privat, jeg har ringt dit og får bare beskjed om at jeg ikke får time der så lenge den ikke er betalt. Men trudde ikke de kommunale tannlegene kunne gjøre sånt jeg, altså nekte hjelp.Anonymous poster hash: ee609...2cb Det at du har vondt i tennene har jeg ingen grunn til å betvile. Resten av historien derimot er til dels selvmotsigende. Det virker som om du ikke har prioritert tannlege regning og de har ikke tro på at du skal gjøre det nå heller. De vil du skal betale først, så slik er livets skole at man må lære å sette tæring etter næring. Hvis du har en akutt situasjon er det ikke anledning til å nekte deg behandling. Nå kan ikke jeg bedømme din situasjon og de sikreste vil være å skifte tannlege. Du sier at tannlegen er kommunal. Det finnes ikke kommunale tannleger men fylkeskommunale eller privatpraktiserende som har avtale med en kommune. Disse har ansvar for elever og andre med særlige behov. Det som er spesielt er at nær sagt alle som blir behandlet hos fylkestannlegen er i kategori A. Dvs. de som har gratis tannpleie. Hvis det er en tannlege med kommunal avtale ville jeg tatt kontakt med kommune overlegen for å få veiledning. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #19 Skrevet 2. september 2014 Jeg støtter rådet om at hvis du er virkelig desperat tar du kontakt med en annen tannlege i mellomtiden. Eventuelt finnes det kanskje tannlegevakt der du bor? Prøv i alle fall andre utveier enn å gå rundt med vondt i tanna pga ubetalte regninger. Men et velment råd til neste gang: Lurer på om tannlegen kan nekte meg tannpleie når jeg virkelig vondt i tanna ? Selv om jeg har glemt en faktura jeg har derifra? Den er glemt da vi har flytta og jeg ikke har fått den posten, er alltid så mye tull med posten når man flytter.Anonymous poster hash: ee609...2cb Nei, det er ikke det. Litt OT, men det som er, er at fryktelig mange flytter og forventer at Posten skal ettersende i det uendelige, og helst endre adressen for deg til alle de som tar kontakt via brev. Saken er at når du flytter, så tar det kanskje totalt 10 minutter å sende noen korte mailer til lege, tannlege, lisensavdeling, bibliotek, bokklubber og idrettslag. Eller fylle ut adresseendringskort, enten på papir eller elektronisk. Det er den som flytter som har ansvar for å endre adressen hos sine kontakter. Dritkjedelig ja, men det tar virkelig ikke lange tiden. Og da får du posten din! Hilsen en som har jobbet med medlemsregister i mange år og er lei av at alle skylder på dumme Posten to år etter at de har flyttet... Anonymous poster hash: 61284...37a 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #20 Skrevet 2. september 2014 Har flyttet 3 ganger de siste 5 årene, ble aldri tull med posten og er kjempe lett nå i moderne tider å få ordnet dette. Man kan gå gratis ettersending av post via posten i en mnd (eller er det lenger) og betale en liten sum for lengre. Og ellers er det veldig mange offentlige kontorer som får info fra folkeregisteret sånn at man bare kan informere folkeregisteret om flytting. Ellers må man informere selv de man f.eks har abonnement hos som avis og blader, og da sender man en enkel mail. Har du funnet en tannlege? Om ikke så betal regningen eller lån kr av noen til å betale den. Så enkelt er det faktisk, regner med at regningen ikke er på 10.000 kr? Om den er det så må tannlegen godta at du betaler deler av den og får en nedbetalingsavtale, ikke alle kan betale 10.000 kr på en gang. Anonymous poster hash: c11e0...4aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå