Gå til innhold

Barn med en psykopat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønte vel tegninga en stund. Men den store åpenbaringen kom ikke før jeg en dag "plutselig" hadde fått helt nok og var sikker på avgjørelsen om samlivsbrudd

TS

Anonymous poster hash: 5ced9...589

Hvor gammelt er barnet deres?

Skjønner ungen hva som har skjedd?

Anonymous poster hash: 402a0...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet deres?

Skjønner ungen hva som har skjedd?

Jeg vil ikke gi så detaljert informasjon om våres situasjon. Men den er veldig vanskelig. Barnefar er en tyrann, manipulator og løgner. Det er veldig belastende for meg å kommunisere med han og etterhvert som tiden går tenker jeg mer og mer at det beste for barnet er at jeg har aleneomsorg. Dere som har gått igjennom en sånn prosess, hvordan gjør man det? Hva er det viktig å tenke på? Min største frykt i dette tilfelle er at han skal manipulere alle vi møter og bruke halvsannheter og løgner for å fremstille meg som manipulatoren som driver et spill og som ikke er i stand til å ha omsorgen. Ikke at jeg tror han vil klare det, men som mamma til mitt barn er det min store frykt. Å bli fratatt omsorg og leve med at barnet vokser opp sammen med den manipulerende, egosentriske tyrannen.

TS

Skrevet

Dersom du har dokumentasjon på hans evt. trusler, grove ord osv. og han ikke har noe slikt på deg, er det en grei sak i retten.

Anonymous poster hash: 6ab1c...691
Skrevet

En god ide er at du har en venninne eller venn av familien tilstede når dere skal overleverer barnet. Da fungere det som en demper på eventuelle konflikter. I tillegg har du vitne på at alt foregår på en bra måte.

Skrevet

Er det anti sosial personlighetsforstyrrelse du snakker om? Med mindre det er mangenårnsiden han fikk diagnosen. Psykopati er ikke lenger en diagnose, selvom mangelvare vært sammen med en :P

Skrevet

Hvis du skjønte at han var en psykopat, hvorfor fikk du barn med han da? Eller ble han plutselig psykopat da du dro fra han?

Skrevet

Har levd med en sånn i nær familie, skjønner godt at du tyr til bruken av ordet psykopat. Det har blitt veldig utvannet, men jeg skjønner virkelig hva du mener. Det moren til dette felles barnet har gjort er å kun overlevere barnet på skolen, og ikke til hjemmet så langt det er mulig. Hun snakker ikke med han om personlige anliggender, spør heller ikke. Sender kun tekstmeldinger, og bare om barnet. Han saboterer mye, altså han tror han skader henne, imens han egentlig skader barnet. Dette kan være alt fra å "glemme" at barnet skulle i bursdag til å få ungen i trøbbel ved å be barnet drite i regler på skolen, f.eks mobiltelefonbruk og slikt. Mor minner alltid far og barn på avtaler barnet har. Mor har forklart situasjonen for klassekontakten, og heldigvis for henne har skolen merket det samme via samtaler, og har sendt inn bekymringsmeldinger med mors aksept. Ha et samarbeid med offentlige instanser, omså bare for å få tips til å takle det. Du har kanskje også familie, venner og bekjente som går god for deg i tilfelle han vil svartmale deg. Og tro meg når jeg sier at de på barnevernet/familievernkontoret osv. ser tvers igjennom skuespill.

Anonymous poster hash: 78556...ae2

• Liker 1
Skrevet

Psykopati går i arv. Jeg bare nevner det.

Anonymous poster hash: 4a57a...b38

Dersom jeg ikke tar helt feil så er det også stor sjangs for at det smitter ved hudkontakt og sterk hoste. :glare:

Skrevet

Hva synes barnet ditt om sin far da? Mener barnet ditt også det? Hva har barnefar gjort mot det som gjør at du mener at han ikke bør ha omsorg.

Jeg ser bare at du forteller hvordan DU opplever han, og det gjør at jeg mistenker at dette er et vondt samlivsbrudd og en kar som er sint på deg, ikke en psykopat.

Anonymous poster hash: 2c0f1...f76
Skrevet

Hva synes barnet ditt om sin far da? Mener barnet ditt også det? Hva har barnefar gjort mot det som gjør at du mener at han ikke bør ha omsorg.

Jeg ser bare at du forteller hvordan DU opplever han, og det gjør at jeg mistenker at dette er et vondt samlivsbrudd og en kar som er sint på deg, ikke en psykopat.

Det er mange gode grunner til at jeg vil ha omsorgen. Ville aldri tatt fra barnet mitt tid med pappan sin pga ett vondt brudd, nei! Som sagt, vil jeg ikke oppgi for mye informasjon. Så jeg kommer ikke til å oppgi noen eksempler. Jeg sier psykopat, fordi det beskriver adferden! Og jeg er ute etter råd fra de som har erfaring med samme type mennesker. Og dessverre, er jeg helt sikker på at han kan klassifiseres som akkurat det!

TS

Skrevet

Det er mange gode grunner til at jeg vil ha omsorgen. Ville aldri tatt fra barnet mitt tid med pappan sin pga ett vondt brudd, nei! Som sagt, vil jeg ikke oppgi for mye informasjon. Så jeg kommer ikke til å oppgi noen eksempler. Jeg sier psykopat, fordi det beskriver adferden! Og jeg er ute etter råd fra de som har erfaring med samme type mennesker. Og dessverre, er jeg helt sikker på at han kan klassifiseres som akkurat det!

TS

Oppgi noen eksempler kan du vel? Slår han? Stenger han barnet inne? Får ikke barnet mat og klær med han? Blir barnet ditt mobbet av barnefar? Det kan du vel svare på? Og igjen, hva mener barnet selv.

Og du kan ikke sette diagnose på eksen din, samme hva du tror.

Skal du ha gode råd på KG kan du ikke være så vag, for jeg ender opp med å mistenke deg for å lyve.

Skrevet

Oppgi noen eksempler kan du vel? Slår han? Stenger han barnet inne? Får ikke barnet mat og klær med han? Blir barnet ditt mobbet av barnefar? Det kan du vel svare på? Og igjen, hva mener barnet selv.

Og du kan ikke sette diagnose på eksen din, samme hva du tror.

Skal du ha gode råd på KG kan du ikke være så vag, for jeg ender opp med å mistenke deg for å lyve.

Dette er vel en tråd jeg opprettet for å få tips til å takle min situasjon! Når jeg bruker ordet psykopat, så vet de som har vært borte i en hva det vil si! Og også mye om hva det innebærer og hva slags utfordringer det gir meg i hverdagen. Listen med eksempler jeg kan dra, er lang! Men hva er poenget? For at du skal vite at jeg ikke lyver.? Kanskje jeg synes det er ubehagelig å gi forskjellige, sammensatte eksempler på en offentlig arena.

Skrevet

Dersom jeg ikke tar helt feil så er det også stor sjangs for at det smitter ved hudkontakt og sterk hoste. :glare:

Personlightsforstyrrelse smitter gjennom gener, ikke kontakt. Det er en genetisk forstyrrelse det er prat om her, ikke et virus. Den som er født psykopat kan ikke kureres. Den personen er ødelagt for livet.

Anonymous poster hash: 4a57a...b38

Skrevet

Du er mor. Går du rettens vei taper far uansett... Få alt skriftlig og unngå annen kommunikasjon. En psykopat vil alltid klare å snu samtaler over til sitt «offer», så pass på hva du skriver til han. Lykke til!

Anonymous poster hash: 7750c...1f5

Skrevet

TS

På hvilket grunnlag mener du da at han er psykopat? Hvilken faglig kompetanse har du som gjør deg skikket til å stille en slik diagnose?

Dette er vel en tråd jeg opprettet for å få tips til å takle min situasjon! Når jeg bruker ordet psykopat, så vet de som har vært borte i en hva det vil si! Og også mye om hva det innebærer og hva slags utfordringer det gir meg i hverdagen. Listen med eksempler jeg kan dra, er lang! Men hva er poenget? For at du skal vite at jeg ikke lyver.? Kanskje jeg synes det er ubehagelig å gi forskjellige, sammensatte eksempler på en offentlig arena.

Poenget er at du ved å gi eksempler tydeliggjør hva slags person barnets far er. Om han faktisk lider av dissosiativ personlighetsforstyrrelse som du hevder. Det eneste du inntrykket du vekker hos lesere av denne tråden, er at du vil nekte barnefaren å ha kontakt med sitt eget barn, og at dette synes å være en eller annen form for hevnaksjon fra din side. Ikke et eneste sted forteller du hva barnet sier til dine planer om å ta fra det en av sine foresatte. Det handler bare om deg. Hva dere to voksne gjør, for være deres sak, men dere har faktisk et barn sammen, og det er hans/hennes situasjon, oppfatning av situasjonen, samt ve og vel som burde være første prioritet. Ikke at du vil nekte barnefar samvær med sitt eget barn.

Skrevet

Han ikke ikke blitt stilt diagnosen, nei! Kan ikke se for meg at det kommer til å skje heller? Det er ikke akkurat sånn at han ville gått i terapi og bli diagnostisert :P De som får stilt diagnosen, hvordan skjer dette egentlig?

TS

De fleste som får stilt den diagnosen har vært innom fengselet. Noen få kommer til psykolog, men det er fordi det er noe galt med ekteskapet som den andre parten er skyld i, f.eks at kona/mannen ikke gir de nok sex... De ser ikke at det er noe galt med de selv... De kan ikke behandles... Sier f.eks barnevernet til en de har mistanker mot at de ønsker at denne personen skal ta en utredning i forhold til deres personlighetsstruktur, så kan de si nei, og da sier bare barnevernet at da får vi ikke gjort noe for vi har ikke bevis... Ikke lett dette her dessverre...

Anonymous poster hash: 7dce5...1b7

Skrevet

Det er da ikke alle psykopater som slår eller stenger barna inne... Her handler det også om å manipulere og kontrollere. Vi voksne kan bruke år på å finne ut hva dette er. Vi skjønner det er noe galt, men har du ingen erfaring med psykopater fra tidligere, så tenker man ikke i de baner. Tenk deg hvor lett det er for disse personene å manipulere et barn da... de skjønner i hvert fall ikke hva som skjer... men det kan ødelegge de for livet. De sier jo faktisk at det er bedre for et barn å bli slått enn at noen roter med hodet deres. Det er enklere å hjelpe de barna som er utsatt for fysisk vold.

Anonymous poster hash: 7dce5...1b7

• Liker 1
Skrevet

At det er så ytterst sjeldent med psykopater kommer vel mer av at de aldri får stilt en diagnose og manipulerer en hver person de møter på sin vei. Offeret blir ofte sett på som den "umulige"

Selvfølgelig skal man være forsiktig med å slenge ut om noen er psykopater eller ikke, men tviler på at TS bare er en bitter kjerring som vil ta fra han barna.

Vokst opp med en far med psykopatiske trekk selv og han manipulerte barnevernet til å tro at jeg (jente på 13 år) hadde sinneproblemer og slet psykisk.. Hvem måtte gå i møter og sinnemestring? Jo, meg. At han hadde brukt psykisk vold mot meg i flere år, det var det kun min mor og mine nærmeste som visste/trodde på.

Få barna dine vekk fra sånne folk, de er faktisk farlige.

• Liker 3
Skrevet

jeg er oppvokst med en far som er psykopat... du kan godt snakke med meg om du vil høre mine erfaringer om det å vokse opp i ett hus fullt av bråk :/ Jeg vet nå at jeg aldir ville ha vært sammen med noen som er psykopat men nå er jeg nærmest skremt vekk fra mannfolk uansett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...