AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Er det noen her som har erfaring med dette? Jeg har barn med en psykopat, der han har samvær og jeg hovedomsorgen. Jeg er ute etter tips til hvordan man kan håndtere situasjonen best mulig da det ofte er svært frustrerende og psykinsk belastende for meg, dette samarbeidet. Jeg vil ikke gå i detalj ang. våres forhold da jeg ikke vil bli gjenkjent. Med de som har erfaring med dette vet jo hva det går ut på. (Dere trenger ikke fortelle meg at jeg ikke kan kaste rundt meg med diagnoser. Det er ingen tvil, jeg er kun ute etter tips fra de som har væet/er i samme situasjon). Anonymous poster hash: 5ced9...589
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Ha alt skriftleg. be han sende mail evt sms! då har du "bevis" seinare.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Sinnssykt slitsomt har det sånn selv jeg krevde samvær med tilsyn ikke faen om den drittsekk en skulle slite ut meg og overkjøre meg så barna mine lider. Hvis han ikke roer seg ift barna kommer jeg til å nekte samvær.. jeg er i dialog med barnevernet ang dette da jeg ofte trenger støtte fra det offentlige . Hjelper og ha bevis av folk skjønner han er sånn Anonymous poster hash: 3f504...b96
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Er han faktisk psykopat? Er dette blitt bekreftet av en (retts)psykiater? Hvis så har du en rettslig kjennelse, og dette kan brukes til å nekte han samværsrett. Hvis det derimot er slik at det er du som har "diagnosert" vedkommende som psykopat, og det ikke foreligger en juridisk grunn til at han ikke skal ha samvær med sitt barn, så vil jeg råde deg til å ta dette opp med helsesøster/barnelege hhv. barnevern for videre hjelp siden du finner samarbeidet med barnets far belastende. Forøvrig er de fleste psykopater født psykopater. Det er ikke noe de blir, såfremst de ikke har vært utsatt for ekstreme traumer. Anonymous poster hash: 402a0...dfa 5
RavN Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Ha alt skriftlig,ikke svar på noe anna, enn det som omhandler barnet. Minst mulig kontakt og begynn og ta vare på deg selv.
RavN Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 (endret) Ha alt skriftlig,ikke svar på noe anna, enn det som omhandler barnet. Minst mulig kontakt og begynn og ta vare på deg selv. PS det tar laaang tid og komme over det og finne seg selv igjen. Du kan søke tips på nettet, begynn med narrsessist Endret 1. september 2014 av RavN 1
Hulderen Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Jeg skjønner at dette er tøft for deg. Men hva med barnet? Det må da være enda verre å ha en psykopat til far, som man jevnlig blir sendt til. Har du noen mulighet til å få eneomsorg? 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Sinnssykt slitsomt har det sånn selv jeg krevde samvær med tilsyn ikke faen om den drittsekk en skulle slite ut meg og overkjøre meg så barna mine lider. Hvis han ikke roer seg ift barna kommer jeg til å nekte samvær.. jeg er i dialog med barnevernet ang dette da jeg ofte trenger støtte fra det offentlige . Hjelper og ha bevis av folk skjønner han er sånn Anonymous poster hash: 3f504...b96 Jeg har vurdert å kontakte barnevernet. Han har ikke så mye samvær, men vil kanskje ha mer etterhvert. Er også litt redd for en eventuell rettsak eller lignende, da han er ekstremt manipulerende og gjør alt han kan for å fremstille meg som en dårlig mamma. Har dessverre kommet i skade for å la meg provosere et par ganger. Bli sint og kjefte/skrike. TSAnonymous poster hash: 5ced9...589
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 Det er nok viktig det du sier ja. Jeg skal unngå muntlige konfrontasjoner og ikke svare på alt mulig tull skriftlig heller. TSAnonymous poster hash: 5ced9...589
RavN Skrevet 1. september 2014 #10 Skrevet 1. september 2014 Det er nok viktig det du sier ja. Jeg skal unngå muntlige konfrontasjoner og ikke svare på alt mulig tull skriftlig heller. TSAnonymous poster hash: 5ced9...589 Alt du sier vil bli brukt mot deg, ordene dine er ammo for han. Aldri la det være rom for misforståelser, visst han lurer på hvordan din dag har vært og du sier grei nok. Vel da blir han mest sannsynlig og tolke det som at du er for deprimert til og ta deg av barna feks. Beste måten og "ta tilbake" på er og fjerne seg selv fra de. Da mister de kontrollen og det hater de. Veldig veldig mye. Det går over etterhvert. Skal du velge og gå i kamp mot han, er det lettere og klatre opp ned og bak frem opp ett fjell. ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #11 Skrevet 1. september 2014 Er han faktisk psykopat? Er dette blitt bekreftet av en (retts)psykiater? Hvis så har du en rettslig kjennelse, og dette kan brukes til å nekte han samværsrett. Hvis det derimot er slik at det er du som har "diagnosert" vedkommende som psykopat, og det ikke foreligger en juridisk grunn til at han ikke skal ha samvær med sitt barn, så vil jeg råde deg til å ta dette opp med helsesøster/barnelege hhv. barnevern for videre hjelp siden du finner samarbeidet med barnets far belastende. Forøvrig er de fleste psykopater født psykopater. Det er ikke noe de blir, såfremst de ikke har vært utsatt for ekstreme traumer. Anonymous poster hash: 402a0...dfa Dette. Er han faktisk psykopat, har du rett til ansvar alene. Men han må få diagnosen. Anonymous poster hash: 6ab1c...691
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #12 Skrevet 1. september 2014 Ha alt skriftlig,ikke svar på noe anna, enn det som omhandler barnet. Minst mulig kontakt og begynn og ta vare på deg selv. Dette er gode råd. Jeg har erfaring med dette og støtter opp om det Ravn skriver. Anonymous poster hash: 80eed...f99
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #13 Skrevet 1. september 2014 Alt du sier vil bli brukt mot deg, ordene dine er ammo for han. Aldri la det være rom for misforståelser, visst han lurer på hvordan din dag har vært og du sier grei nok. Vel da blir han mest sannsynlig og tolke det som at du er for deprimert til og ta deg av barna feks. Beste måten og "ta tilbake" på er og fjerne seg selv fra de. Da mister de kontrollen og det hater de. Veldig veldig mye. Det går over etterhvert. Skal du velge og gå i kamp mot han, er det lettere og klatre opp ned og bak frem opp ett fjell. ;-) Så sant, så sant! Jeg må gjøre det du sier. Jeg er av typen som virkelig lar meg provosere uakseptabel oppførsel. Må finne en måte å ikke la det gå innpå meg. TSAnonymous poster hash: 5ced9...589
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #14 Skrevet 1. september 2014 Dette. Er han faktisk psykopat, har du rett til ansvar alene. Men han må få diagnosen. Anonymous poster hash: 6ab1c...691 Han ikke ikke blitt stilt diagnosen, nei! Kan ikke se for meg at det kommer til å skje heller? Det er ikke akkurat sånn at han ville gått i terapi og bli diagnostisert De som får stilt diagnosen, hvordan skjer dette egentlig? TSAnonymous poster hash: 5ced9...589 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #15 Skrevet 1. september 2014 Når oppdaget du at han var psykopat da? Anonymous poster hash: 402a0...dfa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #16 Skrevet 1. september 2014 Når oppdaget du at han var psykopat da? Anonymous poster hash: 402a0...dfa Skjønte vel tegninga en stund. Men den store åpenbaringen kom ikke før jeg en dag "plutselig" hadde fått helt nok og var sikker på avgjørelsen om samlivsbrudd TSAnonymous poster hash: 5ced9...589
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #17 Skrevet 1. september 2014 Sinnssykt slitsomt har det sånn selv jeg krevde samvær med tilsyn ikke faen om den drittsekk en skulle slite ut meg og overkjøre meg så barna mine lider. Hvis han ikke roer seg ift barna kommer jeg til å nekte samvær.. jeg er i dialog med barnevernet ang dette da jeg ofte trenger støtte fra det offentlige . Hjelper og ha bevis av folk skjønner han er sånn Anonymous poster hash: 3f504...b96 Vakkert... En skikkelig god og oppegående mor, som sitter på KG midt på natten og skriver innlegg som lyser intelligens. Får vel ta med denne så du forstår.Anonymous poster hash: 1eef9...c76 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Han ikke ikke blitt stilt diagnosen, nei! Kan ikke se for meg at det kommer til å skje heller? Det er ikke akkurat sånn at han ville gått i terapi og bli diagnostisert De som får stilt diagnosen, hvordan skjer dette egentlig? TSAnonymous poster hash: 5ced9...589 Du går rettens vei for ansvaret for barna. Da handler det om å bevise at han ikke er en god omsorgsperson, via dokumentasjon - epost, sms og vitneforklaringer. Deretter er selvsagt samtaler med psykiater mulig, men sjelden fruktbart i slike sammenhenger. En hjernescanning vil vise et manglende gen for empati, men blir nesten aldri brukt. "Psykopat" blir slengt rundt i mange sammenhenger. Halve KG har jo en eks som er "psykopat" men det er statistisk umulig. En annen årsak til at du selv ikke kan sette diagnosen er at din erfaring med ham kun er din erfaring med ham. En psykopat har en konsekvent mangel på empati - det er ikke bare deg han behandler dårlig. Så om diverse vitneforklaringer fra hans side viser noe helt annet så kan du faktisk ikke kalle ham "psykopat". Det er deg han ikke har respekt for, uten at han har noen genetisk feil. Den gode (?) nyheten er at kvinner så og si alltid vinner i barnefordelingssaker, og at en diagnose sjelden blir bragt på banen. Så det handler bare om ens utsagn og dokumentasjon i retten og hvem som blir trodd. Anonymous poster hash: 6ab1c...691 1
RavN Skrevet 1. september 2014 #19 Skrevet 1. september 2014 Dette er gode råd. Jeg har erfaring med dette og støtter opp om det Ravn skriver. Takk, bodde med ei som var det i 12 år samt ho manglet empati. Snakk om og treffe en solid innertier. Smack smukk på døra når hun måtte ut og finne seg selv. Psykopat/narrsessister samme ulla. Meg,meg,meg.. Ja forsatt en smule bitter :-DAnonymous poster hash: 80eed...f99
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #20 Skrevet 1. september 2014 Psykopati går i arv. Jeg bare nevner det. Anonymous poster hash: 4a57a...b38 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå