Gå til innhold

Hvor kaste diverse søppel etter oppussing?


ringblomst

Anbefalte innlegg

Har vært noen turer på Grønmo i løpet av oppussingsperioden og det går fint med alt fra sorterte ting som isopor, papp og trevirke. Men hva med alt det andre - som bare er søppel og ikke så lett å få sortert? Vet man kan betale for usortert søppel, men koster ikke det en formue? Noen andre forslag til avfallshåndtering? Kan vel nevne at vi ikke har store søppelbøtter hvor vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi endte opp med å sortere småtteri også. Hadde flere sekker og sorterte brennbart og ikke brennbart.

Vi sjekket prisene for å dumpe assortert avfall, men husker ikke prisen.. eller rettere sagt.. jeg har fortrengt det. Dyrt ja..

Ellers kan det jo kanskje lønne seg å snakke med noen som har et større firma med egen kontainer :wink:

Det siste alternativet er å leie en kontainer selv i noen dager. Dyrt det også, men man blir kvitt mye på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke brennbart og ikke brennbart da? Da vi bodde i Oslo og brukte Grønmo (jaja, helt til vi fikk BDCregistrert bil), så hadde de brennbart. Der gikk det mye! Nå må vi sortere hver lille bit, for noe sånt finnes ikke hos Follo Ren. Og den containeren med restavfall overvåker de med haukeblikk!

PS: Når vi først skal kildesortere, så gjør vi det 99% riktig altså. Vi spør kjempemasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor må vi også sortere søpla, for større ting, men hvis vi f.eks har søppelsekker så er det egen kontainer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk om det vil være like rimelig for dere å leie en container (alotså få den hjem til deg) for restavfall (usortert avfall/grovavfall).

Det kan være like greit - og da er det tømminga som koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Noen andre forslag til avfallshåndtering?

Brobekk Forbrenningsanlegg tar i mot det meste vil jeg tro, les mer HER for info og tlf.nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brobekk Forbrenningsanlegg tar i mot det meste vil jeg tro, les mer HER for info og tlf.nr.

Brobekk skal ha betalt altså... Hø, nå roter jeg kanskje. Joda, forbrenningsanlegget på Klemetsrud (tilknyttet Grønmo) skal ha betalt i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Brobekk skal ha betalt altså... Hø, nå roter jeg kanskje. Joda, forbrenningsanlegget på Klemetsrud (tilknyttet Grønmo) skal ha betalt i alle fall...

Brobekk er gratis, hvertfall var det det i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på lenken da folkens - der står det at det er gratis :ler:

Kildesortering er gratis (inntil en viss størrelse), ja. Det sa de da vi kom på Grønnmo med mat (mat kan ikke gjenvinnes, nei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...