AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Jeg var på date i går. Vi oppfører oss som et kjærestepar selv om vi ikke har erklært oss det. I dag mistenker jeg at han er på date med en annen. Det er en del signaler som tyder på at han dater andre. Hvis du opplevde dette, ville du følt deg såret da? Eller hadde det ikke brydd deg? Jeg er gjerne merkelig. Men jeg kjenner meg lei. Anonymous poster hash: 53ee5...158
Gjest _LilleMy Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg ville blitt såret om det faktisk stemte, ja. Men siden dere ikke er kjærester, har dere blitt enige om at begge vil det samme, hva som er lov og hva som ikke er lov? Det er jo gjerne viktig å finne ut av først
dillyduzit Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Jeg tror jeg ville blitt såret ja dersom jeg fant ut at han jeg dater nå hadde holdt på med andre også. Spesielt nå som begge har sagt seg exclusive for hverandre.
Gjest Evans Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Jeg hadde blitt såret hvis jeg hadde forhåpninger om at dette skulle bli til noe mer og jeg likte personen veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Hvis vi ikke er offisielt sammen så forventer jeg at begge står fritt til å treffe andre - og dersom han er en attraktiv fyr som reiser mye (slik han jeg treffer nå) så regner jeg med at det er tilfelle. Dersom man lett knytter seg til folk må man selvsagt passe på å ikke ha sex i den situasjonen, da vondt blir verre. Da må man reservere det intime for forhold om man ikke takler det utenfor. Anonymous poster hash: 8b440...0ab
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Jeg ville blitt såret om det faktisk stemte, ja. Men siden dere ikke er kjærester, har dere blitt enige om at begge vil det samme, hva som er lov og hva som ikke er lov? Det er jo gjerne viktig å finne ut av først Nei vi har ikke diskutert det. Men det skal jeg gjøre med nye dater. Jeg tok det som en selvfølge at han forholder seg til en om gangen, men nå tror jeg det ikke lenger. Jeg opplever det sårende. Men nå må jeg prøve å ikke la det knekke meg. Fokusere på annet. Nå får han ta kontakt hvis han er interessert. Og nå vil jeg ha det ordentlig hvis det skal være noe mer dating mellom oss. Jeg vil vite mer hvor jeg står. Anonymous poster hash: 53ee5...158
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Jeg tror jeg ville blitt såret ja dersom jeg fant ut at han jeg dater nå hadde holdt på med andre også. Spesielt nå som begge har sagt seg exclusive for hverandre. Da er dere jo sammen og det er en annen historie. Om han datet andre hadde han bedratt deg. Det er snakk om dating der eksklusivitet aldri er et tema. Anonymous poster hash: 8b440...0ab
Ms. Steele Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Merker at slikt kanskje er litt aldersrelatert. Unge mennesker kan nok ofte date rundt, mens de litt mer godt voksne gjør ikke. Mener bare at de yngre kanskje ikke legger fullt så mye i en date slik eldre kan gjøre. Hvor gamle er dere? Er dere veldig unge så er det ikke sikkert at han legger så mye i det å treffe andre. Kanskje han liker deg særdeles godt, men trenger å se andre inntil han blir bedre kjent med deg og ser hvor flott du er? Hvorfor har du denne mistanken?
Gjest brutal_mann Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Ikke såret, men jeg hadde tatt på et tegn at jeg ikke var viktig nok for vedkommende. Da har en bedre ting å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Hvis vi ikke er offisielt sammen så forventer jeg at begge står fritt til å treffe andre - og dersom han er en attraktiv fyr som reiser mye (slik han jeg treffer nå) så regner jeg med at det er tilfelle. Dersom man lett knytter seg til folk må man selvsagt passe på å ikke ha sex i den situasjonen, da vondt blir verre. Da må man reservere det intime for forhold om man ikke takler det utenfor. Anonymous poster hash: 8b440...0ab Han er en meget aktiv person. Han er sjarmerende og attraktiv også. Jeg tror at han dater flere om gangen. Jeg synes at han kunne sagt ifra til meg først, siden vi har vært intime, og hatt mye kontakt. Ja, jeg føler meg såret over situasjonen, og har funnet ut at jeg vil gjøre meg kostbar nå. Nå får han vise mye interesse for å holde på meg. Jeg må fokusere på annet. Føler meg veldig stresset av dette. Og jeg må herretter poengtere at jeg gidder ikke å gå til sengs med en som dater andre, og at jeg vil føle meg mer eksklusiv. Anonymous poster hash: 53ee5...158
Ferny Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Hadde nok blitt lei meg og skuffet selv. Men hvor lenge har dere datet? Du sier dere oppfører dere som kjærester når dere er sammen, og da mener jeg det er litt drøyt at han treffer andre.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Merker at slikt kanskje er litt aldersrelatert. Unge mennesker kan nok ofte date rundt, mens de litt mer godt voksne gjør ikke. Mener bare at de yngre kanskje ikke legger fullt så mye i en date slik eldre kan gjøre. Hvor gamle er dere? Er dere veldig unge så er det ikke sikkert at han legger så mye i det å treffe andre. Kanskje han liker deg særdeles godt, men trenger å se andre inntil han blir bedre kjent med deg og ser hvor flott du er? Hvorfor har du denne mistanken? Mitt inntrykk er ofte det motsatte. Yngre mennesker pleier ofte å "anta eksklusivitet" altså at de kan si "vi er sammen" uten at de er blitt enige om eksklusivitet. Voksne mennesker, spesielt over en viss alder, har mindre tid på seg og dersom man har dratt på et par dater med noen og treffer en annen aktuell synes de ikke at de kan avslå en potensiell når de ikke er i et forhold allerede. Spesielt voksne menn som reiser endel, er attraktive og har visse standarder til en partner (langt over en casual partner) vil til en viss grad "sjonglere". Men det handler jo mest om hvilken side man står på. Den som liker den andre mest vil avslå andre tilbud og fokusere hverdagen rundt daten og derfor velge å ikke treffe andre selv om de egentlig har mulighet til det (og deretter bli skuffet/lei seg om den andre dater andre). Anonymous poster hash: 8b440...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Hadde nok blitt lei meg og skuffet selv. Men hvor lenge har dere datet? Du sier dere oppfører dere som kjærester når dere er sammen, og da mener jeg det er litt drøyt at han treffer andre. Vi har datet hveandre flere ganger i uken i 4 uker. Vi oppfører oss som kjærestepar. Og det er derfor jeg er så såret hvis dette er tilfelle. Jeg hadde forventet at han ikke treffer andre. Siste han gjorde da vi gikk hver til vårt i går, var å gi meg dype tungekyss. I dag mistenker jeg at han er på date med en annen. Så selv om vi ikke er sammen må jeg innrømme å si at det er sårende hvis mistanken min er rett. Anonymous poster hash: 53ee5...158
Marie90 Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Han er en meget aktiv person. Han er sjarmerende og attraktiv også. Jeg tror at han dater flere om gangen. Jeg synes at han kunne sagt ifra til meg først, siden vi har vært intime, og hatt mye kontakt. Ja, jeg føler meg såret over situasjonen, og har funnet ut at jeg vil gjøre meg kostbar nå. Nå får han vise mye interesse for å holde på meg. Jeg må fokusere på annet. Føler meg veldig stresset av dette. Og jeg må herretter poengtere at jeg gidder ikke å gå til sengs med en som dater andre, og at jeg vil føle meg mer eksklusiv. Anonymous poster hash: 53ee5...158 Du skal ikke poengtere at du ikke vil gå til sengs med en som treffer andre. Du skal demonstrere det. Handling teller, ikke ord. Noen kvinner sier de kun vil ha sex innad et forhold, og demonstrerer deretter det motsatte ved å ha sex med ham. Tankegangen er da at han skal bli "låst" og at forholdet er etablert etter sex har skjedd, uansett, selv om de har gått imot sine egne ord. Du venter med sex til dere er eksklusive og sier nei dersom dere ikke er der enda. Han er dessverre ikke pliktig å informere deg om hvordan situasjonen ligger an når det for ham, og kanskje endel andre, er åpenbart. Saken er den at det i disse dager er alle slags forhold. Fuck buddies, friends with benefits. Kvinner har sex med menn de ikke er i forhold med, og mange forventer heller ikke mer. Noen kvinner treffer flere. Du kan derfor ikke forvente at han leser dine tanker og foretar offer han ikke egentlig trenger. Det som egentlig er tilfelle her er jo at du, som mange kvinner, er redde for å ta den store samtalen. Jeg har hatt situasjonen selv som yngre. Du vil ikke bli den typiske jenta som lurer på "hvor dere egentlig står" og "er vi sammen liksom". Og kanskje du frykter avvisning dersom du krever et offisielt forhold. Så du dropper hele samtalen, og synes i neste runde du har rett til å bli sint når det er uutrykkelig klart at dette faktisk ikke er et forhold. Det er ingenting galt i å ville ha eksklusivitet og bli hans eneste. Og du må vite det nok til at du er villig til å kommunisere det.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Mitt inntrykk er ofte det motsatte. Yngre mennesker pleier ofte å "anta eksklusivitet" altså at de kan si "vi er sammen" uten at de er blitt enige om eksklusivitet. Voksne mennesker, spesielt over en viss alder, har mindre tid på seg og dersom man har dratt på et par dater med noen og treffer en annen aktuell synes de ikke at de kan avslå en potensiell når de ikke er i et forhold allerede. Spesielt voksne menn som reiser endel, er attraktive og har visse standarder til en partner (langt over en casual partner) vil til en viss grad "sjonglere". Men det handler jo mest om hvilken side man står på. Den som liker den andre mest vil avslå andre tilbud og fokusere hverdagen rundt daten og derfor velge å ikke treffe andre selv om de egentlig har mulighet til det (og deretter bli skuffet/lei seg om den andre dater andre). Anonymous poster hash: 8b440...0ab Nettopp, jeg kunne ha truffet andre, men jeg har ikke gjort det, for jeg føler det er feil så lenge jeg og han ikke har avtalt å slutte å date hveandre. Anonymous poster hash: 53ee5...158
Ferny Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Vi har datet hveandre flere ganger i uken i 4 uker. Vi oppfører oss som kjærestepar. Og det er derfor jeg er så såret hvis dette er tilfelle. Jeg hadde forventet at han ikke treffer andre. Siste han gjorde da vi gikk hver til vårt i går, var å gi meg dype tungekyss. I dag mistenker jeg at han er på date med en annen. Så selv om vi ikke er sammen må jeg innrømme å si at det er sårende hvis mistanken min er rett. Anonymous poster hash: 53ee5...158 I så fall mener jeg du burde kunne forvente at han ikke treffer andre - og i hvert fall at hadde gitt beskjed til deg om at han treffer flere samtidig, hvis det er tilfellet. Hva får deg til å tro at han er på date med en annen forresten?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Du skal ikke poengtere at du ikke vil gå til sengs med en som treffer andre. Du skal demonstrere det. Handling teller, ikke ord. Noen kvinner sier de kun vil ha sex innad et forhold, og demonstrerer deretter det motsatte ved å ha sex med ham. Tankegangen er da at han skal bli "låst" og at forholdet er etablert etter sex har skjedd, uansett, selv om de har gått imot sine egne ord. Du venter med sex til dere er eksklusive og sier nei dersom dere ikke er der enda. Han er dessverre ikke pliktig å informere deg om hvordan situasjonen ligger an når det for ham, og kanskje endel andre, er åpenbart. Saken er den at det i disse dager er alle slags forhold. Fuck buddies, friends with benefits. Kvinner har sex med menn de ikke er i forhold med, og mange forventer heller ikke mer. Noen kvinner treffer flere. Du kan derfor ikke forvente at han leser dine tanker og foretar offer han ikke egentlig trenger. Det som egentlig er tilfelle her er jo at du, som mange kvinner, er redde for å ta den store samtalen. Jeg har hatt situasjonen selv som yngre. Du vil ikke bli den typiske jenta som lurer på "hvor dere egentlig står" og "er vi sammen liksom". Og kanskje du frykter avvisning dersom du krever et offisielt forhold. Så du dropper hele samtalen, og synes i neste runde du har rett til å bli sint når det er uutrykkelig klart at dette faktisk ikke er et forhold. Det er ingenting galt i å ville ha eksklusivitet og bli hans eneste. Og du må vite det nok til at du er villig til å kommunisere det. Jeg begynner å hate meg selv fordi jeg har sett så seriøst på han. Men det er vel en feil mange kvinner gjør? De ser seriøst på en person som de ikke burde se seriøst på. Jeg skal prøve å få fokuset over på annet. Og så får han ta kontakt hvis han ønsker mer kontakt. Men nå kommer jeg til å sette mer krav. Ja jeg var redd for å bli forlatt hvis jeg satt et krav til han. Anonymous poster hash: 53ee5...158
Marie90 Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Nettopp, jeg kunne ha truffet andre, men jeg har ikke gjort det, for jeg føler det er feil så lenge jeg og han ikke har avtalt å slutte å date hveandre. Anonymous poster hash: 53ee5...158 Poenget er at det er ditt valg og ikke noe du kan kreve av andre bare fordi du velger det. De fleste ofrer ikke ting som overhodet ikke er krevet av dem.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 I så fall mener jeg du burde kunne forvente at han ikke treffer andre - og i hvert fall at hadde gitt beskjed til deg om at han treffer flere samtidig, hvis det er tilfellet. Hva får deg til å tro at han er på date med en annen forresten? Han skrev en melding om at han var ute å spiste middag på en resturant. Jeg mistenker at han gjør det med en date, for han er ikke fra distriktet opprinnelig, og har ikke venner her. Jeg ville aldri gått på en resturant alene. Han sa hvilke, så jeg kunne jo gått utenfor å sett om han gikk med en dame. Men jeg er ikke slik som snoker. Hadde ikke orket å sett etter heller. Anonymous poster hash: 53ee5...158
dillyduzit Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Da er dere jo sammen og det er en annen historie. Om han datet andre hadde han bedratt deg. Det er snakk om dating der eksklusivitet aldri er et tema. Anonymous poster hash: 8b440...0ab Nja, situasjonen er litt annerledes. Vi er ikke sammen, men vi dater heller ikke andre. Jeg vet ikke helt selv hvor vi er for å være ærlig. Poenget var, om han hadde datet andre så ville jeg blitt lei meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå