Gå til innhold

Kontaktlinser irritasjon - Hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Astigmatisme?

Du fant ORDET :danse::danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er så mange linsebrukere her, hvordan ser man hva som er rette veien på linsen vs på vrangen? Jeg greier aldri å se det, men setter de på det jeg tror er rette veien. Vil man ikke kunne se skikkelig om de er feil vei?

Prøvd dagslinser TS?

Anonymous poster hash: 9d930...ee1

Mine linser er i alle fall enkel å se rett vei på. Bare å balansere på fingertuppen, holde opp mot lyset, da skal den danne en jevn suppebolle, er det mer tallerken fasong, eller kant på bollen, så er den vrang. Vanskelig å forklare, enkelt å se.

Hvordan man ser med linsen på vrangen, vet jeg ikke. Jeg synes det er så vondt, at jeg må bare plukke den ut med det samme.

Skrevet

Siden det er så mange linsebrukere her, hvordan ser man hva som er rette veien på linsen vs på vrangen? Jeg greier aldri å se det, men setter de på det jeg tror er rette veien. Vil man ikke kunne se skikkelig om de er feil vei?

Prøvd dagslinser TS?

Du ser det når du holder de på fingen, de har en kant på toppen.

Gjest Sprettballen
Skrevet

Prøvd dagslinser TS?

Du merker det veldig fort om du setter dem på vranga, for det er vondt!

Jeg sliter veldig med å finne linser jeg kan bruke to dager på rad.

Jeg prøvde noen nye som var helt fantastiske, men siden jeg ikke har råd til å bruke 600 kr mnd på linser, så måtte jeg gå for noen andre.

Og som sagt, to dager på rad går bare ikke. Da er øyene tørre og såre, linsene faller ut, og jeg må avlaste med brillene.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve å svare alle her...

Brukte dagslinser i to år og hadde samme problemet. Optikeren sa for en kort stund siden at jeg hadde tørre øyne, men jeg vet ikke om det var der og da eller om jeg har det konstant. Så det kan jo være grunnen om jeg har det konstant...?

Jeg skal prøve øyedråper/gel, definitivt!

Jeg tar av linsene hver kveld/ettermiddag/dag. Det kommer an på hvor mye de irriterer meg. Noen ganger må jeg bare ta de av selv om jeg ikke har brillene med. Det blir en konstant irritasjon, og alt jeg konsentrerer meg om er det. Det kan bli litt vondt også, det kjennes ut som de er på vranga, men de er ikke det. Det sjekker jeg.

Jeg vasker linsebegeret med litt linsevæske, som optikeren sa. Men jeg kan prøve å vaske med varmt vann, la det tørke og deretter rense med linsevæske. Kan jo prøve...

Nå tror jeg at jeg har svart alle, hehe :)

Anonymous poster hash: 34ab9...ffd
Gjest Violetta
Skrevet

Har du prøvd å bytte linsevæske? Det kan være den du reagerer på.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve å svare alle her...

Brukte dagslinser i to år og hadde samme problemet. Optikeren sa for en kort stund siden at jeg hadde tørre øyne, men jeg vet ikke om det var der og da eller om jeg har det konstant. Så det kan jo være grunnen om jeg har det konstant...?

Jeg skal prøve øyedråper/gel, definitivt!

Jeg tar av linsene hver kveld/ettermiddag/dag. Det kommer an på hvor mye de irriterer meg. Noen ganger må jeg bare ta de av selv om jeg ikke har brillene med. Det blir en konstant irritasjon, og alt jeg konsentrerer meg om er det. Det kan bli litt vondt også, det kjennes ut som de er på vranga, men de er ikke det. Det sjekker jeg.

Jeg vasker linsebegeret med litt linsevæske, som optikeren sa. Men jeg kan prøve å vaske med varmt vann, la det tørke og deretter rense med linsevæske. Kan jo prøve...

Nå tror jeg at jeg har svart alle, hehe :)

Anonymous poster hash: 34ab9...ffd

Om du har tørre øyne abeflaer jeg som sagt 14 dagers linser. Se det tidligere innlegget mitt.

Uansett, lykke til! Håper du finner en løsning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...