AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Jeg har månedslinser, har prøvd flere typer (mykere typer også, for sensitive øyne), prøvd nye linsevæsker, også for sensitive øyne, har renset linsene, snudd på dem, hatt dem i linsevæsken i et døgn før jeg tar de på igjen. Nope. Like irriterte øyne. Det blir plutselig uklart, jeg kan ofte kjenne at de er på øynene og irriterer dem, av og til faller de bare ut, det kjennes ut som det er støv på dem, men det er ingenting. Jeg ønsker så gjerne å bruke kontaktlinser siden jeg trener så mye og brillene faller av. Hva er det som feiler øynene mine/linsene? Hva kan jeg gjøre!? Frustrert... Anonymous poster hash: 34ab9...ffd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Snakk med en optiker. Anonymous poster hash: d6ef7...2a4
Polly Ester Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Jeg har akkurat samme problemet som deg. Har prøvd å få linser i flere år, hos flere optikere. Verken Brilleland, Specsavers eller Interoptik kunne hjelpe meg. Det skal uansett gå an å få kjøpt øyedråper du kan bruke for å slippe den støvfølelsen. Har det på apotek, husker ikke hva det heter. Tror du kan få det både i dråper og gel.
Sandie Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Jeg har akkurat samme problemet som deg. Har prøvd å få linser i flere år, hos flere optikere. Verken Brilleland, Specsavers eller Interoptik kunne hjelpe meg. Det skal uansett gå an å få kjøpt øyedråper du kan bruke for å slippe den støvfølelsen. Har det på apotek, husker ikke hva det heter. Tror du kan få det både i dråper og gel. Viscotears? Den finnes som både dråper og gel ihvertfall. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Viscotears-endosebeholdere-u-konserveringsmiddel-30-stk/PID-541760.aspx
Gjest Evans Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Har du prøvd 14 dagers linser som er ment til å ha på døgnet rundt, men som du tar av hver kveld? Hvis du får lite oksygen til øyet, kan det være tingen. Ellers er det noen som aldri får det til å funke med linser.
Polly Ester Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Viscotears? Den finnes som både dråper og gel ihvertfall. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Viscotears-endosebeholdere-u-konserveringsmiddel-30-stk/PID-541760.aspx Det var visst en annen jeg hadde kjøpt: http://www.boots.com/en/Boots-Pharmaceuticals-Contact-Lens-Eye-Drops_1288900/ Det hjalp ikke meg så veldig mye...
Pinkee Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Vasker du linse-etuiet skikkelig, med varmt vann? jeg holdt meg til bruksanvisningen, med å skylle med en dråpe linsevæske, for så å la det tørke til neste bruk. Var ofte irritert på øynene, men etter at jeg begynte å skylle etuiet med varmt vann, så ble alt så mye bedre. Er som det danner seg et belegg nedi der, og det legger seg antagelig på linsene.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Prøv med dagslinser?Anonymous poster hash: cfe8a...5fa 1
Adhara Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Vasker du linse-etuiet skikkelig, med varmt vann? jeg holdt meg til bruksanvisningen, med å skylle med en dråpe linsevæske, for så å la det tørke til neste bruk. Var ofte irritert på øynene, men etter at jeg begynte å skylle etuiet med varmt vann, så ble alt så mye bedre. Er som det danner seg et belegg nedi der, og det legger seg antagelig på linsene. Man skal jo ikke bruke vann i linseetuiet? Er jo mikroorganismer i vannet man IKKE skal ha på øynene. Forøvrig så har jeg samme problemet som TS, håper på en kur jeg også 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Jeg har brukt linser i snart 8 år og jeg kan fremdeles ikke bruke annet enn dagslinser. Kjenner kantene rundt og de føles "harde" på øyet når jeg har ukeslinser/månedslinser. Når jeg bruker dagslinser kjenner jeg ingenting, bruker den tynneste typen på markedet. Eneste som er litt irriterende er at de da er lettere å blunke ut og jeg må alltid ha et ekstra par i vesken (dette skjer ikke ofte, men dersom jeg konsentrerer meg glemmer jeg av og til å blunke, og da spretter de ut). Men hei hå, sånn er det Anonymous poster hash: 85122...536 1
Gjest melonly Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 Jeg har samme problemet! Prøvd dagslinser, månedslinser, alt. Sist gang jeg var innom optiker fikk jeg beskjed om at det kommer pga det er veldig tørt inni øyelokkene mine. Gleder meg til jeg får tatt laseroperasjon og slipper irritasjonen!
Pinkee Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Man skal jo ikke bruke vann i linseetuiet? Er jo mikroorganismer i vannet man IKKE skal ha på øynene. Forøvrig så har jeg samme problemet som TS, håper på en kur jeg også Joda, går så det suser, men man må jo skylle med en dråpe linsevæske før man har i linsene da. Slipper dette ekle inntørkede linsevæskebelegget med vann.
Adhara Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Joda, går så det suser, men man må jo skylle med en dråpe linsevæske før man har i linsene da. Slipper dette ekle inntørkede linsevæskebelegget med vann. Kanskje jeg skal prøve dette
Pinkee Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Kanskje jeg skal prøve dette Hjalp meg, men skal ikke love noe. En annen ting, tar du ut linsene å skyller dem hvis du føler ubehag? For noen kan det hjelpe, altså bare ta ut, skylle med linsevæske/saltvann, for så å sett inn igjen. Hjelper av og til, men ikke alltid
Adhara Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Hjalp meg, men skal ikke love noe. En annen ting, tar du ut linsene å skyller dem hvis du føler ubehag? For noen kan det hjelpe, altså bare ta ut, skylle med linsevæske/saltvann, for så å sett inn igjen. Hjelper av og til, men ikke alltid Ja, bruker å gjøre det, men det hjelper bare for en kort stund. Og det som er litt synd er at jeg ikke kan bruke annet enn månedlinser pga en eller annen grunn jeg ikke husker nå
Pinkee Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 Ja, bruker å gjøre det, men det hjelper bare for en kort stund. Og det som er litt synd er at jeg ikke kan bruke annet enn månedlinser pga en eller annen grunn jeg ikke husker nå Jeg heller kan ikke bruke annet, noe vanskelig noe....
Adhara Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Jeg heller kan ikke bruke annet, noe vanskelig noe.... Jeg tror det er pga aaaltfor skjeive hornhinner, når jeg tenker meg om!
Pinkee Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Jeg tror det er pga aaaltfor skjeive hornhinner, når jeg tenker meg om! Ja, er noe med dem ja, et veldig rart navn. Men, husker ikke, samme hvor mye jeg tenker.
Adhara Skrevet 29. august 2014 #19 Skrevet 29. august 2014 Ja, er noe med dem ja, et veldig rart navn. Men, husker ikke, samme hvor mye jeg tenker. Astigmatisme? 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Siden det er så mange linsebrukere her, hvordan ser man hva som er rette veien på linsen vs på vrangen? Jeg greier aldri å se det, men setter de på det jeg tror er rette veien. Vil man ikke kunne se skikkelig om de er feil vei? Prøvd dagslinser TS? Anonymous poster hash: 9d930...ee1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå