Gå til innhold

Innvandrere atter en gang

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Dette forumet er kvalmende politisk korrekt, aftenposten og vg har egne forum for innvandring,kan lønne seg å besøke de for god informasjon fra siden som ikke er for at vi bytter ut befolkningen.

På en skole i min nærhet begynner det dette året 64 elever i første klasse,3 av disse er etnisk norske...

Og til du som sluker det Michael Moore sier burde lese mer om mannen. Han er en løgner og vrir ting til å passe sitt bilde. Han bor på Upper west side og sender sitt barn på privat skole.

Mannen har jo sin menighet og det er tydelig at du er medlem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus
Dette forumet er kvalmende politisk korrekt' date=' aftenposten og vg har egne forum for innvandring,kan lønne seg å besøke de for god informasjon fra siden som ikke er for at vi bytter ut befolkningen.[/quote']

HAHA :) Skaffe info fra et forum på vg.no. Den var god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er mengder med lenker der til velskrevne artikler og dokumentasjon på diverse sider ved innvandring. Blant annet har linken som folk spurte etter tidligere i denne tråden ligget der hele tiden.

Det er mengder med velinformerte debatanter der. Ikke nedvurder informasjonen et politisk forum kan gi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

[

Alle livssynssamfunn i Norge får et fast beløp pr. medlem de har. Muslimene får ikke mer pr. medlem enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du Eir? Har aldri merket noe fra innvandrere som er en betydelig ulempe for befolkningen.

Det er ihvertfall en "betydelig ulempe" for meg at samboeren min blir slått ned og ranet av 5 stykker dersom han skulle stå å låse seg inn i leiligheten sin etter midnatt. Det er en "betydelig ulempe" for meg dersom jeg ikke kan lufte bikkja mi langs Akerselva etter at det er mørkt, fordi jeg kan bli voldtatt under eventyrbrua. Og det er en "betydelig ulempe" at vennene mine ikke tør å besøke meg i frykt for å bli ranet med kniv, fordi jeg bor nederst på Grünerløkka.

Og denne situasjonen er hovedsaklig skapt av utenlandske foreldre som ikke har greid å tilpasse seg.

Men noen vil jo at menneskene skal følge lovene og ikke lovene følge menneskene....

Som jeg allerede har nevnt, innvandrere har stemmerett de også, som alle andre. Bare synd at de ikke har vært så flinke til å bruke den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall en "betydelig ulempe" for meg at samboeren min blir slått ned og ranet av 5 stykker dersom han skulle stå å låse seg inn i leiligheten sin etter midnatt.

Selvsagt er det det.... hva kan årsakene være, fattigdom f eks?

Jeg unnskyldninger ikke utlendinger som stjeler like lite som jeg unnskylder andre mennesker som har så store verdier at de må bruke 15 % av intektene sine bare på å passe på verdiene sine.....

Dess mer verdier du har, desto mer må man passe på.

Jeg synes det er synd at utlendinger slo ned typen din, det som er trist er at du ikke evner til å forstå at enhver handling begått av noen må alltid ha en bakenforliggende årsak....

- Kanskje det var narkotikaforbudet som gjorde det nødvendig...? Kanskje det var desperasjon....? Kanskje de hadde blitt fratatt alle borgerpliktene sine ved å nekte opphold og bostøtte.....

Eir, noen kriminelle klarer et samfunn å skape selv....

Det er en "betydelig ulempe" for meg dersom jeg ikke kan lufte bikkja mi langs Akerselva etter at det er mørkt, fordi jeg kan bli voldtatt under eventyrbrua.

Sannsynligheten for at du skal bli voldtatt av noen du kjenner er 36 ganger større enn av ukjente.....så vær så snill, slutt å omgi deg med ubegrunnet frykt. (det er bare du som taper på det i det lange løp)

Og det er en "betydelig ulempe" at vennene mine ikke tør å besøke meg i frykt for å bli ranet med kniv, fordi jeg bor nederst på Grünerløkka.

Synd at du kjenner så mange redde mennesker....da må jeg bare beklage...fortell vennene dine at sannsynligheten for at di skal bli knivstukket er kanskje en tusen del av hva det er å bli påkjørt av sykkel.

Som sagt, ubegrunnet frykt er det værste som finnes.

Og denne situasjonen er hovedsaklig skapt av utenlandske foreldre som ikke har greid å tilpasse seg.

Denne situasjonen er skapt av media for å skremme slike sånn deg til å kjøpe flere aviser og forbruke mer penger til å kjøpe deg ting og tang fordi det gir trygghet i den frykten du har mot ukjente.

Eir, til alle tider har mennesker vært redde for det ukjente....så jeg vil ikke akkurat si at dere er unormale....fordi at en frykt er også en nødvendighet til å bekrefte sin egen egoisme og holde seg sammen......

Vold blir skapt av fattigdom og fordommer.

Dere står for fordommene, og utlendingene står for fattigdommmen....

Waco

Eir.... egentlig regner jeg ikke med at du skal forstå hva jeg skrev, men egentlig er det meg revnende likegyldige...vil du være redd så værsegod vær redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Utgangspunktet for denne diskusjonen var vel innvandreres (manglende?) evne til å tilpasse seg kultur og lovverk, ikke klesskikker i ulike land? Det er riktignok ikke lov å skjule ansiktet sitt på offentlig sted i Norge, men for min del må folk gjerne gå rundt i burka.

Ett problem blir det først når innvandrere bryter loven, eller når deres krav om tilpasning fra nordmenns side blir en betydelig ulempe for befolkningen.

Selvfølgelig gjelder lovene for alle.

Forøvrig ser det ikke ut at evnen til tilpasning hos enkelte nordmenn ikke engang går langt nok til å kunne akseptere at enkelte har en annen klesdrakt og religion enn seg selv - altså omtrent samme toleransenivå som på landsbygda i Afghanistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Huff her var det mange ignorante overfor innvandringens problemer.

Hva i all verden er det du mener med at vi står for fordommene Waco. De mest fordumsfulle jeg har møtt er muslimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at utlendinger slo ned typen din' date=' det som er trist er at du ikke evner til å forstå at enhver handling begått av noen må alltid ha en bakenforliggende årsak....[/quote']

Jeg skjønner at du ikke har hørt om "ransbølgen på Grünerløkka", som Aftenposten kalte den. Under den perioden bodde jeg i det aktuelle området. Vi ble også kjent med noen av de unge somaliske naboene våre, som forklarte hva problemet var. Det er todelt:

Unge, enslige barnekrigere fra Afrika som har fått opphold i Norge, og null oppfølging. Her kan vi skylde på myndigheter, manglende integrering osv. Det er rett og slett uansvarlig å importere så mange mennesker med store traumer, og ikke ha ett eneste tilbud klart for dem.

Problem nummer to er utenlandske familier som oppdager at 15-åringene deres er småkriminelle og røyker litt hasj. Ikke uvanlig for en 15-åring, men disse foreldrene reagerer med å kaste ungen på gata. (Noe som er ulovlig i Norge.) Her kan vi skylde på foreldrene, som ikke har satt seg inn i hvordan livet ser ut for en 15-åring i Norge, og hvilke tilbud Norge har å by på når det gjelder å løse slike problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sitter med hakeslepp etter å ha lest gjennom denne diskusjonen! At det fortsatt finnes så mye uvitenhet og intoleranse!

Hver gang man diskuterer innvandring ender det opp med "oss" mot "muslimer". Det hadde vært greit dersom det faktisk var tilfelle. Problemet er at alle mørkhudete som gjør noe galt kalles automatisk muslimer, selv om vi egentlig ikke vet dette. Dessuten er det bare de mørkhudete damene som går i slør og burka som er muslimer, mens de som kler seg som "oss" og utdanner seg osv. ikke regnes med.

Jeg skulle ønske at flere kunne se de positive sidene ved innvandring, og legge merke til at det finnes så mange flotte personer med annen kultur som bor i dette landet. Inkluder dem så vil dere se hvor mye godt som kan komme ut av det!

Til slutt vil jeg kommentere utsagnet om å ikke kunne si noe negativt om innvandrere uten å bli kalt rasist. Det er klart du kan si noe negativt om personer, men så lenge du kritiserer en hel gruppe mennesker og deres tro som en helhet, så er det dessverre rasisme. Så får du heller stå for at du er rasist. (Jeg er mektig lei mennesker som sier "jeg er ikke rasist, men jeg hater muslimer")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir...alt det du snakker om vet jeg egentlig veldig godt...

Jeg trodde vi kunne bevege oss litt videre jeg, forstå at denne mediaskapte frykten som du kaller "ransbølge" ifølge aftenposten...

Du forklarer vel med ganske enkle ord hvorfor jeg leser mindre og mindre aviser av tabloid art, av så mange bekjentskaper jeg har innenfor journalistyrket må jeg bare fortelle at disse "ransbølgene" er for at du skal gidde å abbonnere på aviser....

Eir... du må forstå det at det er flere ulike årsaker til at unger blir herja med. En gang lot jeg en seksten år somalier overnatte hos meg fordi han grein ustoppelig pga av et satens barnevern og et helvetes politi hadde lagt ham på glattcella på grønland i 46 timer fordi han hadde litt av grønnsaken khat på seg!!!!!!

Det er jo helt motbydelig at slike besteborgere faktisk tillater seg å utvise forakt mot en forfulgt gruppe som faktisk er uønsket i absolutt alle kanter i verden!

Jeg har også blitt frastjålet mobil av en somaliergjeng, men jeg har også frastjålet mobil av en jente jeg hadde på overnatting, og jeg har mer respekt for somaliere enn jeg har til slike fordomsfulle mennesker som innehar meningene skrevet av journalister....

Å leve etter andres tanker...er det ikke behagelig Eir...å lese i avisen hva man skal være redd for????

Jeg hater at mennesker skal være redde for å bli ranet fordi jeg hater ran, men det er noe jeg misliker mer, og det er årsaken til at enkelte blir ranere...

At venninnene dine blir forsøkt voldtatt er en sånn jentegreie ala "seee på meeeeg jeg har også hatt draget", man skulle nesten tro det var unormalt for jenter og ikke bli "utsatt" for noe.

Hvis du virkelig vil gjøre oslo til en tryggere by kan du begynne med deg sjæl, oppsøk de såkalte "voldtektsmennene" og lytt heller til deres historie, enn å høre på vandrehistorier gjennom kaffepausene på jobben.

Waco

Når fordelingen er urettferdig vil naturen selv prøve å oppveie forskjellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg sitter med hakeslepp etter å ha lest gjennom denne diskusjonen! At det fortsatt finnes så mye uvitenhet og intoleranse!

Jeg sitter med hakeslepp etter å ha lest gjennom ditt innlegg. At det fortsatt finnes så mye uvitenhet og naivitet! Får du en god varm følelse av å sette deg på dine høye hest og skrive nedlatende til de som er uenige med deg?

Hver gang man diskuterer innvandring ender det opp med "oss" mot "muslimer". Det hadde vært greit dersom det faktisk var tilfelle. Problemet er at alle mørkhudete som gjør noe galt kalles automatisk muslimer' date=' selv om vi egentlig ikke vet dette. Dessuten er det bare de mørkhudete damene som går i slør og burka som er muslimer, mens de som kler seg som "oss" og utdanner seg osv. ikke regnes med.[/size']

Dette er tull og tøys. Saken er den at det faktisk er innvandrere fra visse land som er problematisk,disse kommer gjerne fra muslimske land,om det er religionen eller kulturen deres det er noe galt med kan diskuteres.

Jeg skulle ønske at flere kunne se de positive sidene ved innvandring' date=' og legge merke til at det finnes så mange flotte personer med annen kultur som bor i dette landet. Inkluder dem så vil dere se hvor mye godt som kan komme ut av det![/size']

Kan ikke du liste opp de positive tingene med innvandring. Det skulle bare mangle at det ikke var skikkelige folk blant de hundretusener som har kommet inn i landet. Når man setter det positive mot det negative har alikevel innvandringen fra den ikke vestlige verden vært en ulykke for vårt land.

Til slutt vil jeg kommentere utsagnet om å ikke kunne si noe negativt om innvandrere uten å bli kalt rasist. Det er klart du kan si noe negativt om personer' date=' men så lenge du kritiserer en hel gruppe mennesker og deres tro som en helhet, så er det dessverre rasisme. Så får du heller stå for at du er rasist. (Jeg er mektig lei mennesker som sier "jeg er ikke rasist, men jeg hater muslimer")[/quote']

Du tar feil igjen. Definisjonen på rasisme er å hevde at en rase er overlegen andre raser. Siden islam består av alle hudfarger er ikke dette rasisme. Hyler du kanskje like høyt om rasisme når kristendommen kritiseres?

I konklusjon viser ditt innlegg at du ikke har satt deg skikkelig inn i temaet. Du gjentar bare pk korrekte fraser uten særlig innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Valhalla, var det sju eller åtte bein på han sleipnerhesten? Var det en geitebukk de hadde på taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco - innlegget ditt provoserte meg voldsomt!

Sitat; "At venninnene dine blir forsøkt voldtatt er en sånn jentegreie ala "seee på meeeeg jeg har også hatt draget", man skulle nesten tro det var unormalt for jenter og ikke bli "utsatt" for noe." HVA ER DET FOR NOE???

Jeg bor også like ved Akerselven, har fullstendig skrekken for å gå dit etter nattens mulm og mørke, og har en venninne som har blitt forsøkt voldtatt der. Mener du å si at jenter som har opplevd slikt skryter det på seg for å få oppmerksomhet???

Sitat; "på glattcella på grønland i 46 timer fordi han hadde litt av grønnsaken khat på seg" - khat er et narkotikum, og noe tilsvarende hadde også skjedd med en norsk ungdom om vedkommende hadde hatt narkotika på seg og nektet å oppgi personalia til politiet. Følg loven, så blir du nok ikke kastet på glasscelle. Enkelt og greit!!

Når det er sagt, er jeg enig i at media går altfor langt i svartmaling, men jeg synes ditt innlegg var laangt over streken hva hvitmaling angår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Du tar feil igjen. Definisjonen på rasisme er å hevde at en rase er overlegen andre raser. Siden islam består av alle hudfarger er ikke dette rasisme.

FEIL.

Juridisk sett er hets av religion omfattet, og folk er dømt for islamhets flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

FEIL.

Juridisk sett er hets av religion omfattet, og folk er dømt for islamhets flere ganger.

Først og fremst:

En Juridisk definisjon er ment for juridiske kontekster - ingen bruker juridiske definisjoner når man skal definere ord med tanke på språklig betydning.

Dette burde være tilstrekkelig for å tilbakevise det du her påstår. For sikkerhetsskyld:

§ 135a. Med bøter eller fengsel inntil 2 år straffes den som ved uttalelse eller annen meddelelse, herunder ved bruk av symboler, som framsettes offentlig eller på annen måte spres blant allmennheten, truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt en person eller en gruppe av personer på grunn av deres trosbekjennelse, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse. Tilsvarende gjelder slike krenkelser overfor en person eller en gruppe på grunn av deres homofile legning, leveform eller orientering.

På samme måte straffes den som tilskynder eller på annen måte medvirker til en handling som nevnt i første ledd.

Hvor i denne lovteksten står det at definisjonen på rasisme er så og så?

Du har i din ivrighet drømmet deg frem til at det skal stå her, men det gjør ikke det. At denne paragraf har fått tilnavnet "rasismeparagrafen" er på ingen måte noe bevis på at denne paragrafen innholder en juridisk definisjon på rasisme.

Korte eksempler:

Man kan hate muslimer uten å være rasist.

Man kan til og med hate afrikanere uten å være rasist.

Folk som deg prøver å tåkelegge uttrykket rasisme slik at det kan slenges rundt hemningsløst til alle som ikke er snille og forståelsesfulle nok.

Jeg får brekninger av besserwissere som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Poenget er at det er starffbart. Og da spiller det liten rolle om det faller innenfor eller utenfor en generell rasismedefinisjon. Det er ikke emr ok å hetse muslimer enn å hetse folk for hudfarge pga at det faller utenfor den generelle rasismedefinisjonen. Det er straffbart og slikt sett nøyaktig det samme.

Folk som deg prøver å tåkelegge uttrykket rasisme slik at det kan slenges rundt hemningsløst til alle som ikke er snille og forståelsesfulle nok.

Jeg tror faktisk aldri jeg har kalt noen rasist. Helt seriøst. Fordi jeg synes det er et alvorlig begrep.

Du får bare bli så kvalm du vil. Greit for meg at sånne som deg ikke assosierer seg med sånne som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå er det denne gruppen i politiet. Nå nekter enkelte innvandrere (kvinner) å kjøre med sine mannlige kolegaer i patruljei politiet.

Burde de ikke tenkt på dette før de søkte på skolen?

de har valgt et land å bo i med helt andre regler og kultur.

Jo, det burde de!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...