Gå til innhold

Innvandrere atter en gang

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er stadig nye problemstillinger som dukker opp.

Nå er det denne gruppen i politiet. Nå nekter enkelte innvandrere (kvinner) å kjøre med sine mannlige kolegaer i patruljei politiet.

Burde de ikke tenkt på dette før de søkte på skolen?

de har valgt et land å bo i med helt andre regler og kultur.

De SKAL ha det på sin måte.

For to år siden var det samme gruppen som forlangte at bilder av griseunger skulle fjernes fra en barneavd. på et sykehus. At grisen er kultur hos oss, spiller ingen rolle. Grisen har vert i eventyr til oss i alle år også. Vi har da et forhold til grisen, men sykehuset MÅTTE fjerne bildene.

jeg kunne fortsette slikå ramse opp. Det beg. å irritere meg at det bare skal kreves uten at Nordmenns kultur bkir tatt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lurer på hva som hadde skjedd om vi flyttet til deres land og forsøkte å forandre deres kultur. Jeg synes at de som flytter til norge og jobber i norge må forholde seg til hva som praktiseres her. Hvordan de ønsker å ha det i sitt eget hjem er selvsagt opp til dem, men offentlige steder og norske arbeidsplasser må få følge norsk praksis. Hvis de ikke kan akseptere det får de heller jobbe andre steder.

Synes at vi har blitt så redd for å virke rasistiske i dette landet at vi ikke våger å stille krav og sette grenser. Tror slike krav fra enkelte innvandrergrupper er med på å ødelegge for de som faktisk er villige til å omstille seg og leve etter norske forhold. Noe som jeg tror gjelder de fleste innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at vi har blitt så redd for å virke rasistiske i dette landet at vi ikke våger å stille krav og sette grenser.

Høres nesten ut som om det er irriterende for deg at du ikke kan være så rasistisk som du ønsker uten at du får 'kjeft' for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høres nesten ut som om det er irriterende for deg at du ikke kan være så rasistisk som du ønsker uten at du får 'kjeft' for det...

høres nesten ut som om det er irriterende for deg at du kan være så politisk korrekt som du ønsker utenat du får 'kjeft' for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg er enig i at de må lære seg å innrette seg etter vår kultur også. Men siden noen sier så fint at hva de gjør i sitt hjem får bli opp til dem, vil jeg kommetere akkurat den biten.

En "ekte" muslimsk dame får ikke oppholde seg alene sammen med andre menn enn sin egen, for gjør hun det kan hun risikere å bli banket i hjel Men det skal vi kanskje ikke bry oss om, for det hender jo i deres hjem?

Det er ikke alltid like lett å bare si at ute i samfunnet skal de følge våre regler, men de kan få gjøre som de vil hjemme. For det er sikkert ikke kvinnens ønske å bli banket opp hver eneste dag, fordi hun gjør jobben sin. Kanskje to kvinner kan jobbe sammen is tedet, for det må da finnes såpass mange kvinnelige politier. Verre er det egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Jeg er enige i at vi har hatt en for slapp holdning når det gjelder krav til innvandrere. Det finnes eksempler (ofte kvinner, fordi dem ofte blir isolert) som ikke kan et kløyva ord i norsk. For å får opphold- og arbeidstillatelse burde det vært stilt mye høyere krav generelt sett, men jeg håper og tror det er på bedringens vei.

Dersom det er sant at politikvinner med innvandrerbakgrunn nekter å kjøre med mannlige kollegaer, er det helt på trynet å gi etter for den slags. Nå er det jo en kjent sak i politiet at de helst vil ha minst en mann i en patrulje på to, så det hørtes litt merkelig ut at dem i det hele tatt da ble politibetjenter..

Jeg er slettes ikke i mot innvandring, men man kan ikke gi dem spesialbehandling. Dersom jeg blir kvalm av ribbe, kan jeg få kreve den grisen vekk fra veggene. Eller hvis eksen min har vært slem og jeg har et hatsk forhold til jenter, kan jeg kreve at jeg ikke skal jobbe sammen med noen jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke rasistisk jeg er realistisk. Bare for å ta et eks. Da jeg jobbet i hjemmesykepleien måtte vi av og til rykke ut to stykker hvis alarmen gikk om natten. Min arbeidsgiver ville ikke akseptert at jeg nektet å kjøre sammen med en mannlig kollega. Om jeg hadde vært innvander kunne jeg ikke forlangt at turnus og ekstravakter måtte tilpasses meg fordi jeg ikke kunne jobbe sammen med menn. Dersom jeg hadde kommet med et slikt krav ville jeg nok blitt omplassert til en annen arbeidsplass eller det ville blitt omtalt som diskriminering av menn hvis de ikke kunne ansettes i denne stillingen pga mitt syn på menn. Ser du ikke hvor absurd det er?

Vil også si at jeg personlig bare har gode erfaringer med kolleger med annen kulturbakgrunn og religion. Vi samarbeider faktisk veldig bra. Og tror og håper ingen av dem vil tillegge meg rasistiske holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Nå nekter enkelte innvandrere (kvinner) å kjøre med sine mannlige kolegaer i patruljei politiet.

Link?

Vanskelig å diskutere noe som helst uten dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres nesten ut som om det er irriterende for deg at du kan være så politisk korrekt som du ønsker utenat du får 'kjeft' for det...

Åh! Gidd du?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

På en annen side. Vi skal jo være veldig forsiktig her. Det her er vel snakk om enkelttilfeller. Jeg har personlig aldri opplevd på arbeidsplassen at de med innvandrerbakgrunn krever å ha det sånn og sånn.Vet ikke om dette egentlig er noe reelt problem, sånn i det store og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...En "ekte" muslimsk dame får ikke oppholde seg alene sammen med andre menn enn sin egen' date=' for gjør hun det kan hun risikere å bli banket i hjel ....[/quote']

vet jeg nå sklir ut av selve debatten, men hva mener du med "ekte" muslimsk dame? Jeg kjenner flere ekte damer som er ekte muslimer som overhode ikke har det slik, så jeg bare lurte. :wink:

bortsett fra det så er jeg veldig enig med Rattlesnake, vi bør sette krav fra den dagen de søker om norsk statsborgerskap/oppholdstillatelse. Jeg ser ingen grunn til at NOEN (uansett om de er tyske eller pakistanske) skal få "ønsket" sitt om å bo i norge oppfyllt dersom de ikke er interessert i/får lov til å lære seg både det norske språket og får lært om den norske kulturen!!

Her må VI bli flinkere som mottakerland til å sette de krav vi mener bør være.

At man stiller ØNSKE om å jobbe med kvinner fremfor menn er èn ting, men å kreve det? Nei, her i norge prøver vi å oppnå likestilling, det bør da være ett ønske om verken å utestenge menn eller kvinner. Enig i at det å kreve dette er å kreve for mye.

Men spør man og det ikke er noe problem så er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

En "ekte" muslimsk dame får ikke oppholde seg alene sammen med andre menn enn sin egen, for gjør hun det kan hun risikere å bli banket i hjel Men det skal vi kanskje ikke bry oss om, for det hender jo i deres hjem?

.

Så de muslimske damene jeg har jobbet med fra Iran og Bosnia er ikke ekte muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Så de muslimske damene jeg har jobbet med fra Iran og Bosnia er ikke ekte muslimer?

samme gjelder stesøstern min... som bor i afrika, muslimsk land... hun er visst ikke ekte hun heller, ei heller hennes venninder gitt... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er slettes ikke i mot innvandring, men man kan ikke gi dem spesialbehandling. Dersom jeg blir kvalm av ribbe, kan jeg få kreve den grisen vekk fra veggene. Eller hvis eksen min har vært slem og jeg har et hatsk forhold til jenter, kan jeg kreve at jeg ikke skal jobbe sammen med noen jenter?

Det spørs hva spesialbehandling går ut på.

Når det gjelder denne sykehus-historien så ble det stilt en forespørsel om man kunne fjerne bildet(det ble ikke krevet noe som helst, selv om det ofte er slik historien fremstilles).

Noen tilpasninger kan man gjøre uten at det koster så mye, eller betyr at man "mister" sin egen kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes at de som kommer hit til lander får godta slik ting er hos oss. De kan jo gjøre hva de vil i sitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
*venter på link om muslimske politikvinner*

Kan du ike diskutere før du får dokumentasjon? pussig, kan ikke se at det er mye dokumentert i andre ting du har deltatt på her inne. Jeg ble vel noe stygg med deg nå.........

Det var tidlig i dag jeg leste det på nett i en avis. Det har vert tatt opp flere ganger på radio i dag også. Hørte det først på nyhetene på p 4 i mårest. Så igjennom noen aviser nå, men fant det ikke igjen.

Politimester i Oslo tok det bla. opp.

Politiet vil jo ha folk fra innvandrermiljøet inn på politiskolen, men fam. presser de til å la være å søke.

Kommer sikkert til å høre det på nyhetene i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er stadig nye problemstillinger som dukker opp.

Nå er det denne gruppen i politiet. Nå nekter enkelte innvandrere (kvinner) å kjøre med sine mannlige kolegaer i patruljei politiet.

Burde de ikke tenkt på dette før de søkte på skolen?

de har valgt et land å bo i med helt andre regler og kultur.

De SKAL ha det på sin måte.

For to år siden var det samme gruppen som forlangte at bilder av griseunger skulle fjernes fra en barneavd. på et sykehus. At grisen er kultur hos oss, spiller ingen rolle. Grisen har vert i eventyr til oss i alle år også. Vi har da et forhold til grisen, men sykehuset MÅTTE fjerne bildene.

jeg kunne fortsette slikå ramse opp. Det beg. å irritere meg at det bare skal kreves uten at Nordmenns kultur bkir tatt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...