Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Mamma og jeg har vært på Ikea i dag. Fikk handlet noe av det vi skulle ha. Var innom Sandvika senteret en tur og, kjøpte farsdagsgave til pappa.

Victoria har vært en smule vrang å legge etter vi flytta, men det går seg vel til. Christian er lagt i eget seng på eget rom nå, så får vi se hvordan det går. Han våkna akkurat en tur, men jeg bare strøyk kan litt på kinnet så sovna han igjen. Får se hvor lenge det går. Men et sted må vi jo begynne..

Jeg får prøve å rydde litt.. Eller se på web-tv og slappe av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vi fått parabol og sofaene har også kommet. Veldig deilig. Vi vurderer egentlig å kjøpe nytt sofabord. Har sett et på Skeidar. Svigermor har lyst på det gamle vårt, så mannen sa til henne at de kunne vi det hvis de kjøpte nytt til oss. Men fikk ingen respons på det. Så jeg sa det til svigerfar i dag og han sa det var helt greit for han. Rett etterpå kom han med penger til nytt bord :hoppe: Så det var veldig snilt. Men syns ikke jeg får gjort så mye her om dagen da. Tar liksom litt tid med alt. Orker ikke gjøre all verden heller, er ganske trøtt for tida. Men får det ta etterhvert.

Christian er ganske bedaglig av seg. Han ruller rundt innimellom, men ikke så ofte. Han liker å sitte en del, men jeg prøver at det ikke blir altfor mye enda. Han klarer ikke å sette seg opp selv, selvom han prøver og prøver. Han er ikke glad i å ligge på magen og jeg er vel heller ikke flink nok til å prøve. Men tar litt hver dag..

Ellers har det nå dukket opp to tannebisser. Og nå spiser han greit med mat. Varierer litt, men får stortsett brødskive, middag, frukt hver dag. Prøvde grøt igjen i går og det gikk det, så da får vi gi det igjen også. Har ikke hatt så voldsom tilvenning med maten, men det virker som han tåler det greit.

Nettene er som de pleier. Men han legges i allefall nå på eget rom. Han våkner flere ganger, men første gang han våkner ender han i senga vår for jeg er helt i koma for tiden og så slenges puppen bare ut etter det Og morgenen har blitt tidligere, nå er vi stortsett opp rundt halv åtte-åtte, men det er jo greit. Fint å få litt mer ut av dagen. Men jeg merker at det er jeg som har hatt ganske mye ansvar for han frem til nå, for mannen har prøvd å legge han etter vi flytta og det hjelper ikke. Det er jeg som må til uansett. Men vi får ta det oppgjøret en dag og! Jeg må bare få litt overskudd først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordet ble for lite hos svigermor, så vi ga pengene tilbake til svigerfar. Syns det var mest riktig.. Kunne jo håpet at han gav de til oss likevel da, men det gjorde han ikke. I morgen kommer spisestuebordet, gleder meg :hoppe: Skal en tur på Ikea på lørdag, med svigers igjen.. Går vel greit det. Skal jo ha med begge unga, så fint med litt barnevakt og. Vi skal ikke være der i timesvis, jeg vet hva jeg skal ha så vi får prøve å finne det. Så jeg slipper sure unger og mann..

Mamma har ligget her i natt, mannen er på kurs i Sandefjord og jeg er ikke helt klar for å være i det digre huset her alene.. Selvfølgelig våkna unga kjempe tidlig, så mamma har kjørt Victoria i barnehagen og Christian var så trøtt igjen nå at han sover første dubben sin. Jeg får prøve å gjøre litt mens han sover. I går var vi på shopping, var litt jeg trengte til huset og så måtte jeg ha tannbørste til Christian :lol: To tenner er på vei opp, så da må vi prøve å pusse litt.. Forrige dagen hadde jeg mamma og mormor og tanta og kusina til mamma på frokost. De syns det var så koselig her og at vi hadde fått det så fint.

Åå, nå stiger solen opp over åskanten her og inn i stuen. Deilig :hoppe:

Det er jo ganske mye som gjenstår her da. Jeg liker ikke å ha det sånn som vi har det nå. Det verste jeg vet er å vise frem et rotete hus og det er det her nå. Men vi må få rydda og vaska et av de gamle soverommet først, sånn at noe kan stues bort der. Og så skal vi kjøpe en kommode på Ikea som vi kan legge litt forskjellig i, som man ikke helt vet hvor man skal gjøre av.. Får håpe vi har fått litt mer oversikt og orden her til jul. Men jeg kommer ikke til å styre så voldsomt med juleting har jeg funnet ut. Skal være enkelt og greit og ikke ørten kakeslag og sånt..

Nei, nå får jeg komme i gang her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ja, her er det mye å henge fingrene i, imli. Men det går seg til.

Christian har blitt mye mer aktiv og mobil de siste dagene. Nå kan han faktisk ligge litt på magen og etterhvert snur han seg rundt på ryggen. Og han klarer fint å komme seg over på magen og tilbake igjen. Så det er jo kjempe fint.. Nå skulle jeg bare ønske nettene gikk seg til. Maten går veldig greit. Fruktmos, grøt og middag er store favoritter. Han får brødskive innimellom, men er ikke så glad i det.

Men han er en smule utålmodig nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er da. Hva slags grøter og fruktmoser liker han da? Her er havre med banan og aprikos, samt kveldsgrøten fra småfolk favorittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christian er veldig glad i Nestle fruktmos med banan og pasjonsfrukt, prøvde en derfra med aprikos men den var ikke noen favoritt. Tror han syns den ble litt sur. Han får Hipp grøt med frukt, kjøpte Nestle med banan og aprikos, men den likte han ikke noe spesielt. Men når jeg blandet litt frukmos med aprikos i, så spiste han noe hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt en pakke Hipp med frukt, men ikke prøvd den ennå. Her synes han banan/eple/jordbær mos er veldig godt. Liker den selv jeg ;) Har kjøpt et par andre fruktmoser også, blir spennende å se hva han liker.

Hvordan sover Christian om nettene da? Har han fått tenner ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene ja.. :roll: Han våkner gjerne første gangen rundt 23-24 og da henter mannen han som regel og så sover han i senga vår resten av natta, er gjerne våken 2-3 ganger til. Og så er det ganske urolig når han er i senga vår. Den natta mamma lå her, gikk jeg inn på rommet hans for å amme han. Han fikk mat kl.21, men så sov han til 2.45 og så til 6.10, så det var jo veldig greit. Håpa det skulle bli sånn i natt og. Men da våknet han 23 og 1.20, da hentet mannen han og så kom Victoria i 4-tiden og da våkna Christian og holdt det gående en stund. Jeg var ganske våken, så la han på rommet hans og etterhvert sovnet han heldigvis, rundt 5.30 tror jeg og så våknet jeg av han kl.9. Men jeg gleder meg virkelig til det blir mer sammenhengende søvn og at senga bare er min og mannen sin om nettene.. Må ta opp kampen med Christian etterhvert, må bare ha litt mer overskudd først! Men storesøster var akkurat like dann som baby.

Det har kommet to tenner foreløpig, men ser ikke ut som det er noen andre på vei riktig enda. Og det er like greit for den bitingen er ikke mye behagelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn var T også før. Våkna gjerne 3-4 ganger pr natt, og havna som regel i vår seng.... Man vil jo gjerne ha litt søvn selv også... Håper han sover bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea turen gikk veldig fint. Fikk handla det vi skulle og mer til.. Men ser jeg må inn igjen å ha litt mer. Kjøpte et stativ med plastbokser til oppbevaring på vaskerommet og den var kjempe smart, så jeg må ha en eller to til tror jeg :lol:

I går klarte jeg å tråkke over sååå til de grader, så jeg hinker rundt her. Mannen har vært hjemme i dag for å hjelpe meg. Det er ikke så lett å ta seg av Christian når jeg har så vondt. Men det blir ikke akkurat gjort så mye her da. Mannen har en tendens til å sette seg ned, mens jeg har som vane å prøve og få gjort mest mulig, f.eks mens Christian sover. Må vel bare innse at vi er flinke på hver våre felter..

Nå håper jeg unga snart sover, så jeg kan nyte litt tv-tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke her så veldig ofte..

I dag har vi vært på foreldresamtale i barnehagen og det gikk veldig fint. Victoria var en populær lekekamerat med alltid en morsom kommentar på lager. Hun var bestemt, veldig lysten på å lære, glad i å leke ute, medmenneskelig, flink til å få med de andre osv. Fikk masse skryt, så det varmet veldig et mamma hjerte :hjerte:

Christian han blir mer og mer aktiv, han flytter seg rundt på sin måte. I dag la han seg nesten på magen og så er rumpa rett i været akkurat som om han skal krabbe. Men jeg tror det er et lite stykke igjen dit :lol:

Ellers er det litt småsykdom i heimen for tida. Christian er tett og hoster og har vært våken noen timer på natta. Vært vanskelig å trøste og jeg vet ikke helt hva det er. Victoria og er litt forkjøla, men hun er jo så stor, så ikke noe problem med henne egentlig. Hun har en del voks i det ene øret, så hun hører litt dårlig. Driver å drypper med matolje, så håper det hjelper. Manner er pottetett og vondt i hodet og ingenting er vel verre enn syke mannfolk. Han har vært hjemme fra jobb i dag. Beinet mitt er bedre, men merker det litt enda. Men jeg har hatt mensen noen dager nå og jeg har blødd noe enorm. I går måtte jeg bytte bukse fire ganger :kjefte: Da var jeg ganske frustrert. Blør jeg sånn neste gang, så ringer jeg legen og hører hva jeg skal gjøre. Man blir ganske hemmet og jeg orker ikke ha det sånn.

Mulig det blir en liten bytur i morgen for å få unna litt julegaver, men får se an natten og formen på alle sammen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fremdeles forkjølelse her i heimen. Victoria har vært hjemme noen dager, hun er i veldig fin form men hoster en del. Er i barnehagen i dag da. Mannen er sykemeldt, litt pga syke unger og litt pga forkjølelse hos han-den kommer og går. Christian er tett og hoster en del. Her om natta virket det som han hadde litt krupphoste, men det gikk greit. Vi har jo opplevd det før. Mannen og jeg sov på sofaen og så hadde vi Christian i vogna, der kunne han ha hodet litt høyt.

I helga var vi i Oslo med IV og G, det er jo superkoselig som vanlig. IV og jeg var i by`n på lørdag, men det var jo sååå mye folk og med vogn så var det fryktelig tungvint. Victoria var hos svigermor og jeg hadde så dårlig samvittighet for å la henne være der.. Vet jo at hun har det bra, men blir litt sånn alikevel.

Ellers nærmer jo julen seg. Jeg har begynt å pynte litt, men orker ikke ha frem masse dilldall. Vil heller ha få, store ting. Juleaften skal feires her i år, det blir koselig. Mamma og stefar er jo en selvfølge og så har vi tenkt å høre om svigers og mine to svogere kommer. Har mest lyst til at de ikke kommer.. Jeg er så lei av at familien skal være så viktig i jula når den aldri er det ellers i året.

Den ene svogeren min bor jo hjemme enda, han er aldri på besøk hos oss. Likedan med den andre svogeren, han bor 40min unna, men han kommer heller aldri. Var en periode vi bodde 2 min unna hverandre, så han sjelden da og. Han er kun hjemme til jul og bursdag, aldri ellers. Håper virkelig ikke mine unger blir sånn. Men de har ikke all verdens familieforhold. Er noe på gang mellom bestefaren og mannen, men jeg orker ikke gå inn på det her. Det er hvertfall helt tragisk oppførsel fra en bitter gammel mann. Men jeg trodde man ikke var sånn mot barnebarna sine. Det er ganske tydelig at jeg kommer fra en helt annen type familie. Vi sliter litt økonomisk nå og noe av det kunne vært unngått hadde det ikke vært for mannens bestefar. Mamma og pappa har stilt opp og hjulpet oss en del, så takk gud for dem sier jeg bare :hjerte: Hadde min papppa oppført seg sånn mot mine barn som bestefaren gjør mot mannen, hadde jeg sagt til pappa akkurat hva jeg mente. Jeg hadde ikke godtatt sånn oppførsel. Men svigermor er så jævla feig. Hun sutrer om hvor galt det er med alle andre, men ikke for alt i verden vil hun si noe til sin egen far og søster for den saks skyld. Hun hilser jo ikke på oss lenger! Skjønner ikke hva vi har gjort galt jeg...

Nei, så det er noen triste og tunge dager her i heimen for tida. Jeg sliter skikkelig og har problemer med å takle svigerfamilien min. Syns det er fryktelig trist og vondt at ting har blitt sånn. Helt for jævlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så trist å lese at dere ikke har det noe hyggelig for tida. Synd når man har problemer sånn innad i familien. Håper dere får en fin jul likevel!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjedelig, imli!

Fikk invitasjon ang 1. dag nå fra svigermor på msn.. Men vi har allerede avtalt at pappa og kjæresten skal komme hit. Heldigvis!! Men jeg spurte da om de ville feire juleaften med oss.. Og det ser ut til at det blir det. Vi har vært der 1. dag i nesten alle år, men jeg syns det er veldig kjedelig. Men i år som vi har endelig har fått eget hus er det tid for nye tradisjoner. Pappa og jeg har ikke vært noe sammen i jula de siste 13 åra, men nå blir jo det litt anderledes. Jeg tviler på at eks-stemor slipper ungene sine juleaften og da håpet jeg pappa heller kunne vært hos meg, men nå vil han være sammen med kjæresten sin og unga hennes. Greit nok det, selvom det er litt sårende for vi andre burde bety mer. Men da vil jeg hvertfall at de kommer 1. dag og så klarer jeg jo da å ødelegge for tradisjonen med at vi er hos svigermor da :lur:

I morgen blir det bytur for å handle resten av julegavene og på onsdag skal mamma og jeg på Ikea og Sandvika senteret en tur. Da burde alt være klart til jul.. Hvertfall gavene!

Christian er forkjøla enda og nettene er håpløse. Han er våken ganske mange ganger og ligger på puppen hele tida. Men jeg har funnet ut at han sover greit hvis han ligger i egen seng, så jeg bærer han inn igjen dit som regel.. Egentlig burde han snart vennes av med puppen. Han spiser jo tre ganger om dagen nå og kanskje pupp to-tre ganger. Håper snart han er ferdig med nattspisingen, men det ser ikke ut til at han har tenkt å venne seg av med selv. Men jeg begynner jo å jobbe en dag i uka i januar og da orker jeg ikke opp ørten ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll sist uke og da var Christian 8470gr og 70,5cm. Ble ikke noe prat med helsesøster, for hun vi pleier å bruke var blitt sendt på sykehuset og hun andre som er det har egentlig med barn fra skolealder å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

En stund siden sist nå.. Leser og sånt her, men gidder ikke skrive så mye her lenger. Bruker heller bloggen, legger ut en del bilder og sånt der.

I går gav jeg ikke Christian pupp på kvelden og mannen la han. Jeg var spent på hvordan det skulle gå siden puppen liksom har vært den siste kosen vi har hatt før han har lagt seg. Men det gikk overraskende bra. Han sov til 1.30, så til 6.30. Det er ikke noe problem å legge han verken om dagen eller kvelden. På dagen legger jeg han bare i vogna og går, på kvelden legger vi han bare i senga og synger en sang og så går vi. Det er veldig deilig å ha det sånn. Husker med Victoria så var det det byssing og lalling i evigheter!

På torsdag feiret mamma bursdagen sin her hos oss med noen venninner. Det var veldig moro å kunne vise frem huset til de som ikke har sett det. Det er veldig koselig med julepyntet hus syns jeg. I dag kom juletre i hus. Jeg tror det meste skal være klart nå. Men siden vi har så stort hus kunne vi godt hatt litt mer pynt, så jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen når det er salg.

Jeg klaget litt til pappa, så nå kommer han og feirer juleaften hos oss :sjarmør: Eneste nå er at da var plutselig 1. dag jul ledig igjen, for da kommer heller pappa og kjæresten senere i jula når søstrene mine kommer. Men svigermor trenger jo ikke å vite at vi ikke har noen planer. Kanskje mamma, Victoria og jeg tar en tur i kirka. Juleaften og 1. dag jul er de eneste dagene kroa er stengt og de har fri, så derfor har jeg mest lyst til å være med mamma. Svigermor har mye fri, så hun kan heller be oss en annen dag. Men har ikke hørt noe mer etter jeg sa vi ikke kunne komme 1. dag.

I går ringte sjefen min og da ville hun gi meg det lønnstillegg som jeg ba om, så mens jeg har hatt permisjon har jeg gått opp 25kr i timen. Me like :lur: Og mai er det vel lønnsforhandlinger igjen. Mannen har også gått opp 45000 i året siden han begynte i jobben i mai i fjor. Og renten er jo på vei nedover. Så da er det ikke så ille som vi har trodd en stund. Litt gladere dager i heimen for tida når det gjelder økonomien hvertfall. Det går bra ellers og altså, bare litt sliten etter laaaange perioder med dårlig søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Holder på med nattavvenning vi nå og det går faktisk ganske greit, mannen er inne og trøster, gir smokk eller vann og Christian sovner igjen ganske kjapt. Så det er godt, håper snart han sover hele natta. Ellers prøver han nå og dra seg fremover. Det er ikke lenger så horribelt å ligge på magen. Det er ikke lenge han ligger på ryggen lenger før han ruller seg over. Og de siste dagene har han begynt å dra seg frem mot leker eller andre ting som ligger litt foran han på gulvet. Han prøver seg opp i krabbestilling noen ganger, men får liksom ikke til så mye med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da skal jeg prøve å få skrevet litt mer..

Vi har kommet oss gjennom julen! På juleaften var det altså masse folk her; mamma, pappa, stefar, mormor, svigerfar, svigermor og to svogere og oss fire. Det gikk veldig bra og det var koselig. Den ene svogeren min syns det var så hyggelig at han ville gjerne det skulle bli en tradisjon. Klart det er kjedelig for han å være hjemme med mora og faren og en bror. Spesielt faren ligger jo bare på sofaen omtrent hele dagen og mora har han vel ikke akkurat all verden å prate med om. 1. dag var vi på frokost hos mamma og på ettermiddagen var de og spiste middag hos oss. 2. dag kom IV og G med barna og vi spiste litt restemiddag. Tredje dag var jeg og Victoria til by`n og bytta litt julegaver og etter det var vi hos svigers og spiste middag. I går var hele familien en tur til by`n. Vi fikk kjøpt litt småting til huset, men enda gjenstår det mye småplukk her og der. Men sånn er det vel, kommer aldri til å bli helt ferdig. Nå har mannen begynt på lekerommet, gleder meg til det står klart. Nå er det leker overalt.

Julegavene var helt greie i år, ikke noe WOW. Fikk stortsett ting vi hadde brukt for, ikke så mye skrot. Men det var ikke så mange gavene syns jeg, sånn blir det vel når man får barn. De fikk hvertfall mye! Masse klær og en del leker. Penger fikk vi også alle sammen. Vi skal bruke våre til å pusse opp lekerommet, men har mest lyst til å kjøpe ny tv. Men de blir vel bare billigere og billigere og vi MÅ ikke ha det nå. Viktigere å få klart lekerommet og kontoret..

Victoria har kommet seg noe veldig de siste uke med tanke på språket. S`ene og r`ene er på plass og nå klarer hun å si Christian, ikke Tristian som hun har sagt lenge. Hun har blitt veldig flink syns jeg. Og det er så morsomt å høre på henne. Hun sier så mye rart og er sååå veslevoksen til tider!

Nå har mamma akkurat vært å hentet Victoria og så skal vi ned dit og spise middag om et par timer. Håper Christian tar seg en liten dubb snart, så jeg kan slappe av litt i stolen med MAMMA og Foreldre og Barn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian har forresten skjønt borte-bø nå.. :lol: Når vi sier borte, løfter han armen opp over øynene og så tar han de bort når vi sier bø og så ler han. Han er så herlig med de to tennene sine og gliset sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...