Gå til innhold

Married with children..

Anbefalte innlegg

Skrevet

La ut et par ting på finn.no på lørdag, en sengkant som ikke er brukt og brudekjolen jeg aldri kom inn i og som jeg har lagt ut på finn snart 10 ganger. Fikk henvendelse på begge to ganske kjapt, men foreløpig ser det ut som det er bare sengekanten som er solgt. Sendte den i posten i dag. Så da håper jeg det blir Oslotur, så jeg kan kjøpe meg en på Fru Lyng fra SmallWorld :)

Skrevet

Blir Oslotur på meg og mannen i morgen :hoppe: På onsdag blir Victoria med mamma og stefar til Tønsberg. Så får jeg dårlig samvittighet for at Victoria skal være borte fra meg i to netter.. Men vi har sikkert ikke vondt av det noen av oss.

Skrevet

Christian er 4 måneder i dag. Bilde har vi brukt som takkekortbilde til dåpen.

Fikk shoppa litt i Oslo :hoppe: Hadde egentlig ikke råd, så nå er det full skjerpings fremover. Kan ikke fortsette sånn. :dåne: Overnattingen i Oslo var pyton, jeg lå stille i sengen og svetta. Helt grusomt varmt og ingen air condition. Mannen sovna klokka ni og jeg ble liggende å se på Private practise.. Morsomt! Men men, han var vel ganske sliten og trengte en del søvn. Har blitt dårlig med søvn nå som det har vært varmt. Vi har og spiste på Big Horn på Aker Brygge og det var som vanlig godt! Etterpå tusla vi litt rundt og kjøpte is på Môvenpick, satte oss på en krakk og tittet på alle de rare menneskene :fnise:

Victoria har hatt det fint uten oss noen dager og jeg tror hun kosa seg skikkelig i Tønsberg. Det var godt for oss å bare ha Christian alene også, ikke at det er så mye pass med Victoria. Men hun holder sjelden munn fra hun står opp til hun legger seg.. Tror hun er veldig spent på å begynne i barnehagen på mandag, da skal hun over i stor avdeling. Blir spennende det.

Christian han vokser og vokser, neste torsdag skal han til fysioterapaut. Håper alt er bra med han, men det virker jo sånn. Var helsesøster som sa han skulle dit når han var rundt fire måneder. Han har ikke begynt å rulle enda. Men han legger seg over på siden, så det kommer vel etterhvert. Sånn som han spiser på hendene sine.. Stapper gjerne begge to inni! Håper tennene kan vente litt. Ellers bruker han smokk, men det er helst bare når han skal sove og det er jeg veldig glad for. Husker Victoria gikk rundt med den hele tiden, irriterende når man ser alle bildene fra hun var liten, enten med smokken i munn eller hengene på klærne. Har ikke tenkt at Christian skal bli sånn.

IV`s lille datter er to uker alt og i dag hadde hun egentlig termin.. Hun skal hete Jenny :hjerte: Syns det er så koselig navn. Og så er det så moro og få handle små søte jenteklær igjen :hoppe:

Ellers har mensen kommet nå. Kjedelig, men virker foreløpig ikke så plaget som før..

Der våknet prinsen!

Skrevet

:filer: Blør som et helv..! Går med to bind på meg, helt jævlig både i går og i dag. Og våkner jo hver gang jeg skal snu meg i senga. Håper det snart går over. Husker jeg blødde en del første gangen jeg fikk mensen etter Victoria ble født. Men minnes det ble bedre etterhvert. Lurer på om jeg skal bli gravid igjen jeg.. :sjenert: Utsetter vel bare problemet i grunn!

Nå går det fort til vi skal til Syden. Hadde tenkt å reise og ordne passbilder i går, men orket ikke siden jeg blødde sånn. Mulig jeg reiser og tar av Christian i morgen, men må jo uansett ha av Victoria også så får se. Håper det ikke tar så lang tid å få pass da. Jeg skal jo ha med OTH vogna, men gidder ikke ha med vogn til Victoria. Eneste jeg lurer på er om jeg skulle kjøpt et sånt brett som hun kunne stått på. Men jeg får se. Hun kan sitte litt på skulderene også, ikke skal vi gå så masse heller.

I morgen er det hverdag igjen. Victoria begynner i stor avdeling :dåne: Snart begynner hun vel på skolen og vips så er den ferdig og. Uff, tida går så altfor fort. Må prøve å nyte vært sekund selvom det er slitsomt til tider..

Christian blir fryktelig klam nedi vogna når regntrekket er på. Men merker han har vært litt sånn i vugga også, tror det er tisselaknet som gjør det. I vugga har jeg lagt lammeskinn nå og det hjelper veldig. Gleder meg til jeg skal ta i bruk sportsdelen på vogna. Victoria bytta vel når hun var rundt 4 1/2 mnd tror jeg, men hun ville jo ikke ligge i vogna lenger. Helt håpløs. Men helsesøstra sa det gikk greit å bytte til den OTH vogna jeg kjøpte, for den kunne legges helt ned. Har mørkeblått trekk, men kunne godt tenkt meg et brunt ett. Men tror ikke jeg skal prioritere det økonomisk sett.

Skrevet

I går kastet Victoria nattasmokken i søpla :hoppe: Så da er det kapitlet over! Så utrolig deilig!! Christian bruker jo smokk, men ikke så veldig mye. Både avvenning med smokk og bleier har gått overraskende bra. Har sett for meg det marerittet, men alt har gått kjempe bra! Vi har fulgt det tempo vi har villet og gjort det sånn vi har følt for selv og det har funka kjempe bra.

Første dag på stor avdeling har gått kjempe bra. Victoria regjerte fra dag 1, ikke overraskende :sjenert:

Skrevet

Victoria bruker lang tid på å sovne for tiden. Er vel pga smokken, men hun har faktisk ikke spurt etter den da. Så det går vel over etterhvert. Christian er håpløs med nattsøvn igjen. Han er litt tett i nesa og da er han så var, han våkner kjempe fort og bruker evigheter på å sovne igjen. Og jeg er stuptrøtt :Gjesp: Helt i kome egentlig, så i morgen tror jeg at jeg bare skal bruke dagen til å slappe av. IV ville ha meg med på shopping der hun er fra, men jeg tror ikke jeg orker. Ikke har jeg noen å handle for heller..

IV har vært her i dag med Oscar og Jenny. Oscar vil helst ikke høre på mamma`n sin og uansett hva hun sier, så gjør han stikk motsatt. Og det virker som han kan være litt sjalu. Jenny får ikke være i fred når hun skal sove, men det kan jo være litt for at de var her også da. Uansett tror det er normalt..

I dag var trappemann i huset, så den kommer i uke 39. Vet ikke om trappen blir helt som vi vil, for rommet er litt lite og da har vi ikke så mye og gå på. Syns egentlig, men det må bare bli sånn. Håper i allefall han klarer å få til en noenlunde grei trapp alikevel. Litt usikker på hvordan vi skal ha den, om den skal være ubehandlet, hvitlasert eller hvitmalt og hvordan trinnene skal være. Tenkte jeg skulle kikke litt på nettsiden dems nå og se om jeg finner noen som falt i smak.

Skrevet

Veldig koselig å se deg her, imli :hoppe:

Da har vi vært på 4 månederskontroll med fysio. Christian veier nå 7010gr, var 63,5cm og 43,5 i ho. Han følger kurven sin helt fint. Han har gått opp 1 kg siden forrige kontroll, så hun syns han la på seg fint og mente det holdt med morsmelk. Men jeg kunne prøve grøt hvis jeg ville, men hun var ikke sikker på om det hjalp. Det gjorde ikke det med Victoria og siden han legger på seg fint, venter jeg med grøten enn så lenge. Hadde egentlig tenkt å vente til vi kom tilbake fra syden i slutten av september..

Nå er det to stykk barn som sover. Victoria har ikke vært helt enkel og legge de siste dagene pga smokkeslutt, men i kveld la hun seg uten noe problem og Christian la seg også relativt greit. Deilig! Men det gjenstår å se hvordan natten blir.

Vi har forresten ikke søkt barnehageplass enda, men har pratet med dem og vi kunne søke nærmer høst/vinter. Det er søskenprioritet og ellers ikke så veldig vanskelig å få plass, så jeg tror det skal gå greit. Jeg er bare litt usikker på når vi skal søke fra. Jeg skulle ønske vi kanskje hadde fått til fra august, men jeg tror ikke det går. Så jeg er ikke helt sikker på når vi skal få han inn. Tenkte kanskje jeg skulle ringe NAV og høre hvordan vi kan utnytte permisjonen best mulig. Regner med at jeg begynner å jobbe en dag i uka i januar en gang og da tar jo mannen sin permisjon, eller kanskje vi kunne få mamma eller svigers til å ha han sånn at mannen kan ta sin permisjon samlet litt senere. Vi får se.. Tror jeg må prate med NAV først jeg og se hvilke muligheter vi har. Kanskje vi på en eller annen måte kunne klare å få til så han begynner i august. Det er jo tre uker ferie i juli og jeg forlenger jo permisjon når jeg begynner å jobbe litt igjen. Syns det er så tidlig å sende han i barnehage.. Victoria begynte jo når hun var et år, men jeg har liksom lyst til å ha Christian som baby leeeenge :kgbaby:

Skrevet

Æsj, dritt lei av de nettene nå altså. Christian våkner hvertfall annenhver time og i tillegg har Victoria ligget hos oss og hun er så urolig. Må prøve å sove litt nå nar Christian sover på dagen, men jeg har litt små ting å ordne. Den evige runddansen med klesvasken, så skal jeg ringe NAV og høre ang permisjon, så må jeg finne ut av blandebatterier o.l til huset, for det kan snart monteres. Hvis alt går etter planen nå, vil jeg tro vi er inne i begynnelsen av oktober!! Gleder meg.. :hoppe:

Det skal bli så godt å få bedre plass. Begynner å bli lei nå av å snuble i ett eller annet overalt. Og av de 7 som bor her, er vel jeg den som er mest ryddig og hater rot, så da sier det seg selv hva jeg stortsett bedriver dagene med :roll:

Generelt lei det meste om dagen!! Og plustelig var sommeren over. Ser det begynner å bli gule blader på noen av trærne :klø: Går jo egentlig og venter på sommeren jeg, men ser at det bare er dumt. Ja, ja..

Skrevet

Kjedelig med bebis som våkner mye om natta. Det soves som regel ikke mer en max 3 timer av gangen her, så sjønner godt at det er slitsomt!

Da flytter dere om et par mnd da! Bygger dere hus eller hvordan er det?

Skrevet

Uff ja, imli du vet jo så altfor godt hvordan dette er. Han sover nå, så tenkte jeg skulle legge meg litt så lenge jeg også..

Vi bygger på et gammelt hus på en gård. Skulle egentlig ikke bygge på og gjøre om så mye, men vi har snart kostet på 2 mill :roll: Da vi skulle ta av taket på gamle huset, regna det i ei uke etterpå. Så derfor må de fleste rommene der også gjøres noe med og det var ikke helt planlagt. Hvertfall ikke enda. Men jeg tror sluttresultatet blir veldig bra. Det blir en flott hus syns jeg.. Og digert :sjenert: Ca. 300kvm. Skal legge ut noen før og etter bilder etterhvert!

Skrevet

Så var han våken.. Jeg rakk vel akkurat å komme inn i drømmeland :Gjesp: Ja, ja får sove en annen gang!

Skrevet

Oi, det høres ut som om dere får det fint da! Og så stort... Vi har bare 80 vi.. :sjenert: Da får i alle fall ungene deres god plass ;) Er det på landet det da? Jeg drømmer om å flytte på landet etterhvert... Er oppvokst på landet, men nå bor vi i et boligfelt, og jeg trives ikke spesielt godt der...

Skrevet

Jepp, vi bor på landet. Vi her herfra begge to, vi var egentlig naboer. Har hver vår gård, men nå har vi overtatt mannen sin etter bestefaren hans. Vi bodde 8 år i by`n og jeg rakk egentlig å bli litt byjente og kunne gjerne bodd der videre. Men syns det er kjempe flott her og helt perfekt for ungene, så får jeg heller blir bydame når jeg blir gammel :fnise:

Trøtt i dag og. Tror det gikk halvannen time mellom hver gang i natt, men jeg tror det er nesen som plager han og det er ikke sikkert han egentlig skal ha mat hver gang. Uansett er jeg så trøtt at jeg orker ikke prøve noe annet. Hodet verker.. Men begge barna sover nå. Så jeg skal finne meg en is og strikke ferdig råååsa sokker til Jenny og så skal jeg begynne på brune til Christian og etterhvert se på Private Practice.. I morgen skal jeg late meg, bare vaske litt klær og kanskje bake boller hvis jeg får lyst!

Har vært planleggingsdag i barnehagen i dag, så vi har hentet en pakke med fliser som manglet til gangen og shoppet litt. Selvom Victoria har masse klær, så fant jeg plutselig ut at masse av genserene hennes begynner å bli litt snaue på armene og da legger jeg de bort altså.. Så fikk handlet litt nytt til henne og bittelitt til Christian, selvom han har mer enn nok :sjenert:

Skrevet

Dårlig med søvn i natt og :Gjesp: Hadde så vondt i hodet og var kvalm, så jeg fikk mannen til å komme hjem etter han hadde kjørt Victoria i barnehagen. Så han har hatt Christian frem til nå, avbrutt av litt ammepauser.. Helt ferdig jeg! Men nå må jeg prøve å spise litt..

Skrevet

Takk for det, imli :kose:

La meg før ti i går, så jeg har fått litt bedre søvn i natt. Christian våknet 00-02-04 og 06, moro! Klokka seks var han våken og sovnet ikke igjen før halv åtte, da sov han til nesten ni. Håper dette bedrer seg snart altså. Men i morgen skal jeg bare slappe av igjen.

I dag har jeg vært på bytur og fått ordnet gardin til det ene stuevinduet mitt. Vi har fire vinduer og jeg skal bruke opp igjen de gardinene jeg har fra før, men har bare tre gardiner og tilfeldigvis klarte jeg å få tak i litt stoff maken til gardinene jeg har. Det er ikke nok til å lage to lengder, men jeg tar den ved spisestua og da gjør det ikke noe om den er litt anderledes enn de andre. De skulle lage en falsk liftgardin, altså en som ser ut som en liftgardin men ikke kan tas opp og ned..

I dag kom IKEA katalogen :hoppe: Så da skal jeg kose meg med den i kveld. Skal snart begynne å forberede natta på de små og så. Jeg skal bare bestille bredbånd for svigermor og Victoria hun leker med dukkene sine inne hos oldemor..

Christian oppdaget stemmen sin for noen dager siden, så når kommer det høye skrik innimellom. Er jo sååå moro må vite.. Men rullingen lar seg vente på! I dag kom passet hans i posten :fnise: Lille dukkemann med eget pass..

Skrevet

Hei April, så koselig å lese hos deg! Tenk at Christian er så stor alt! Takk for mms, han er så skjønn!

Håper det bedrer seg med søvnen etterhvert, men hvis det er noen trøst, så sover jeg dårlig for tiden også! (o;

Ønsker deg og dine en fin helg!

Kos shy

Skrevet

Tusen takk for hilsen, shy :kose:

Nattesøvnen er tragisk etter min mening. Han sover en periode på 4-5 timer først, så går det kanskje 2 timer i mellom. Pluss at når klokka nærmer seg 5-6, så er han gjerne våken en time eller to, før han sovner igjen et par timer. Kan hende det hadde hjulpet og flyttet han på eget rom. Men det går jo ikke før vi flytter i huset. Grøt kunne jeg og tenkt meg å prøve, men samtidig så vet jo at det er ikke sikkert det funker.. Han var jo såå snill på natta en periode og nå er det helt tragisk. Hva gjør at det blir sånn?

Det tar vel evigheter før vi flytter også sikkert, for mannen har blitt skuffet og sur for noe jeg sa og da gidder han ikke drive på huset for tiden!! Moro å være gift med en dritunge gitt :sinna:

Skrevet

Akkurat sånn har vi det her også. Først sover han 4-5 timer, og så er det våkning annenhver time ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...