Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 14 årsdag, April! :hjerte:

Og med 10 uker til Christian. Lilleprinsen blir 10 uker på torsdag, og jeg synes tiden flyr så alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Tenk det da 14 år!!! :hjerte:

Man har da lov til å gå litt lei av livet sitt innimellom..selv om man har det aldri så fint! ;) Drømme må man innimellom..jeg hadde ikke villet byttet bort min mentale hverdagsflukt for alt i verden... :ler: Men så hadde jeg heller ikke villet bytte bort livet jeg har for noe annet heller til syvende og sist! ;) En god balansegang må man jo ha! :)

Har sett litt på bildene av de skjønne barna dine! Du er jammen heldig altså! :hjerte: To små sjarmtroll!! :)

Jeg skulle ønske jeg var litt mere obs på å ikke ta på "gratiskiloene" jeg også..for jeg har fått dem på igjen til gangs.. :sjenert: Har vært helt fjernstyrt med snop og mat etter at A kom til verden! Nå har jeg lagt på meg masse, og veier mer enn noen gang! :sur: Det er så KJIPT! Jeg hadde kjempeutgangspunkt, gikk opp 4 kg i graviditeten og ned 14 de første to ukene...men så gikk det aldeles galt! Det er UTROLIG kjipt å slanke seg, men hva skal man gjøre da? jeg vil jo ned i normalvekt!! Lengter etter ammeslutt så jeg kan få litt normale hormontilstander i kroppen, tror det også vil hjelpe..

Så deilig med ferie i september da!! Blir helt misunnelig jeg altså!! Tror det må bli Hellasferie på oss neste år... :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så koselig med hilsner!! Tusen takk, Monja og Madden!

:hjerte: I dag har vi vært gift i 4år :hjerte:

Mannen har fått solbriller av meg og jeg har ikke fått noe enda. Han skulle holde på litt i huset, men skulle ta en tidlig kveld. Vi får heller feire til neste år!

Jeg har vært og hentet bildene hos fotografen i dag og de ble utrolig fine! Jeg er kjempe fornøyd. Både mamma og svigers har fått hvert sitt bilde av oss. De bestilte jo selv, men mannen og jeg fant ut at de skulle få dem. Vi har trossalt bodd gratis hos mamma i snart 2 år og svigers hjelper oss masse på huset, så det er velfortjente gaver.

Victoria har en stor seng på rommet sitt etter meg og i kveld ligger hun der for første gang. Jeg er veldig spent på hvordan det går. Vi har prøvd en gang før, men da endte hun i sin egen seng igjen. Men det høres ut som hun har sovnet nå. Har funnet ut at det beste er om hun er i seng før sju siden hun er oppe så tidlig om morgenen, ellers er hun helt håpløs. Blir så sint for ingenting og hører overhodet ikke når hun blir snakket til og det er fryktelig slitsomt!!

Nei, nå får jeg slappe av litt før mannen kommer. Er så tung i hodet i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fotpleie av mannen, så da skal jeg ta det før vi drar til Syden :hoppe:

Victoria har ligget i den store senga i natt også. Problemet nå er bare det at hun har begynt å våkne om natta, så i går la hun seg i mamma sin seng og i natt ba hun mannen komme inn og sove med henne(mamma er ikke hjemme). I går kveld våknet hun og gråt, så jeg tror det er en del drømming for tiden. Det er vel ganske vanlig. Men hun la seg heldigvis greit igjen.

Christian har nå begynt å våkne mellom 4-5 og ligger i senga en stund og skravler og smiler. Hender han sovner igjen ellers må jeg frem med puppen.

Kjedelig at begge to skal våkne, nå som nettene var så bra. Men det går vel over dette og. Men jeg er trøtt :Gjesp:

Håper det går greit å reise til Syden med Christian.. Har fått litt angst for det, men det er vel mange som reiser dit med så små. Så får satse på at det går bra for oss også. Gleder meg i allefall!!

Jeg bare lurer på når vi får flytta jeg.. Nå høres det ut på mannen som om vi kanskje ikke er inne før jul. Jeg trodde virkelig ikke at det var så mye igjen. Det er så kjedelig altså. Trodde jo at jeg kunne få bruke mye av permisjonen min på å ordne hjemme, men det ser dårlig ut. Ja, ja får bare bli som det blir. Jeg orker ikke flere krangler og diskusjoner om det huset nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og graltuerer litt på etterskudd med bryllupsdagen.. tenk at det er 4 år siden allerede... herregud som tiden flyr!!(o:

Nettene vil vel forandre seg til stadighet når Christian er så liten, mener jeg husker det herifra også, at når jeg endelig trodde vi var inne i en rytme, så forandret det seg helt...

Ønsker deg en fin uke!!

Kos kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, shy!

I natt har han heldigvis sovet som vanlig igjen. Det var deilig. Håper det fortsetter sånn. Victoria har også sovet hele natta i den store senga. Merker stor forskjell på henne når hun legger seg klokka sju. Det er en helt annen unge og ha med å gjøre..

Har vært til Sandvika i dag. Etter inspirasjon fra Murmelmy skal jeg lage takkekort selv til dåpen. Har en idè, så jeg håper den ser bra ut når jeg får den på ark også.. Kanskje jeg prøver meg etterpå, eller i morgen.

Var litt salg på senteret og så da måtte jo jeg handle litt.. :sjenert: Finner så mye fint, men jeg må begrense meg litt. Må ha penger når vi skal på ferie også. Og så må jeg spare litt av feriepengene til neste år, siden jeg får ræva utbetalt da. Får ikke så mye feriepenger av sykepenger og permisjonspenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en kjapp Tønsbergtur på meg i dag. Mamma og stefar skulle nedover med bilen og da ble jeg med. Var Tønsbergdagen i dag, så det var en del tilbud i butikkene. Handlet litt til Victoria og så fant jeg meg faktisk en kjole i en vanlig butikk som passet. Ikke verst :hoppe:

Har begynt så smått på takkekortene. Hadde egentlig ingen planer denne uka, men jammen har det skjedd noe hver dag!! I morgen skal jeg kjøre mormor til doktoren og da svinser jeg bortom jobben en tur mens hun er der. Etterpå får vi ta den ukentlige turen på butikken. Veldig greit å ha med seg mormor for da kan hun sitte i bilen med Christian.

Victoria har sovet bra de siste nettene i den store senga og Christian har lagt seg ganske greit i vugga og sovet frem til morgenkvisten og fått en puppeskvett og så sovet videre noen timer. Det er ganske deilig!! Livet som tobarnsmor er foreløpig ganske fint, selvom jeg savner veldig å ha mannen rundt meg på ettermiddagen og helgene. Men det gjelder å holde ut noen måneder til, så blir ting en del bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stykk barn som sover :hoppe: Deilig!!

Christian har vært litt urolig i dag, men jeg tror jeg har hatt på han litt for mye klær. Nå sover han i allefall, så får vi se hvor lenge. Sov til halv fem i dag, litt pupp og så til åtte. Skal ikke klage. Han sovna før ni i går.

Neste fredag er det sommerfest og avslutning for en kollega. Jeg har kjempe lyst til å reise, men mannen er ikke sånn veldig samarbeidsvillig. Uansett så har han prøvd å gi Christian flaske i kveld og det funker som bare det. Må bare få pumpet meg nok. Fikk ut bare 60ml og han tok alt det pluss pupp etterpå. Får pumpe meg på morgenen, for da har jeg mest. Håper jeg kan få reise, hadde vært moro det. Har vært innom jobb i dag og jeg merker jeg savner dem. Det er veldig alrighte folk å jobbe med. Mulig jeg begynner en dag i uken fra januar av.

Nå skal jeg nyte stillheten :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det har jeg jo glemt bort å fortelle. Søskenbarnet mitt som har prøvd i mange år å få barn, har hatt tre mislykka inseminasjonforsøk og har nå gått på hormoner for prøverør. Denne uka var DEN uka. Ble tatt ut 3 egg på onsdag, i går ringte hun og var glad for alle tre var blitt befruktet og i dag har hun fått satt inn to!! Dette er såååå spennende! Håper virkelig de lykkes, for jeg tror det er fryktelig sårt for henne og se alle andre rundt seg som er gravide eller har fått barn.. Håper de neste 14 dagene får veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg sååå trøtt. Klarer nesten ikke å holde øya oppe. Christian har begynt å våkne rundt 3-4 og sover ikke i sin egen seng igjen. Sovner ved siden av meg og sover ikke lenge av gangen igjen. Håper IKKE dette er noe som varer. Han var jo så snill og sov så mye..

Fikk klærne fra tremenningen min i USA i går! Det var så mye fint :hoppe: Jeg er så glad for at hun handler til meg. Det er moro å ha litt som ikke alle andre har. Jeg er utrolig takknemlig for at hun gjør dette for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian er litt bedre om natta nå. Tror det er nesa som plager han.. Var på helsestasjon i dag og fikk vaksiner. Gikk greit. Han gråt før hun stakk og så ble det en del skrik etter den første og litt etter den andre, men gikk veldig fort over. Christian veier 6010gr, 59cm lang og hodeomkretsen var 41. Han er 12 uker i dag. Gud, som tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian var helt fint når han våknet i går heldigvis. Jeg sjekket han et par ganger på natta og.

Det er flere som syns Christian er så stor. Men han er da ikke det... Vi bruker jo enda noe 56 i klær, noen bodyer i 62 er fremdeles for langt på armene. Men det er mulig det er bollekinnene som gjør at folk syns han ser stor ut. For han er akkurat passe etter min mening.

I morgen er det sommerfest på jobben og jeg har tenkt meg en tur dit. Mannen skal være hjemme. Og han gruer seg såå fælt. Syns ikke det spor synd på han jeg, for jeg er da hjemme alene med begge to stortsett hver kveld og det er ikke noe problem. Christian tar flaske så det går greit. Pumpa meg i stad og jeg har ikke akkurat sånn kjempe stort lager. Kom 70ml. Vet ikke helt hvor mye Christian spiser. Men jeg gir han jo mat før jeg skal dra og så er det egentlig bare kveldsmaten mannen trenger å gi. Det får han jo som regel rundt ni. Satser på at det går greit, ellers må jeg jo bare dra hjem igjen. Har ikke tentk å være så sein uansett, men det hadde jo vært koselig å snakke litt med folk.

Christian har sovet ute i vogna i over to timer nå. Deilig!! Nå får jeg begynne på middagen, kyllingsalat med hvitløksbaguetter :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var søskenbarnet mitt her, hun som venter på prøverørsvar. Og jeg blir litt frustrert og irritert over folk som ikke har barn selv og jobber i barnehage og derfor tror de kan alt om barn. Hun er nemlig sånn. Og det de gjør i barnehagen hennes er så klart det som er mest riktig. Blir litt oppgitt over sånt!! Håper hun er gravid nå, så kanskje hun kan se at det å ha barn selv er litt anderledes enn å passe noen barn i barnehage om dagen...

Jeg var på sommerfesten i går og det var veldig moro. Litt slitsomt og være edru og, med fulle folk som tror de er kjempe morsomme.. Men men. Det var koselig å se kollegaene mine igjen og høre at man er savnet! Sånn var det ikke når jeg var hjemme med Victoria. Det hadde gått bra her hjemme og. Mannen ringte et par ganger. Victoria ville ikke legge seg og så var han tom for melk :ler: Men Christian hadde sovnet og han pleier jo å sove noen timer når han sovner for kvelden. Jeg kom hjem halv ett og han sov da så. Det var godt å være alene noen timer og fint å vite at jeg faktisk har muligheten til det!! Victoria tok ikke flaske, så det gikk ganske lang tid før jeg kunne være borte fra henne så mange timer.

I helgen er det ingen planer. Bare meg og unga som vanlig!! Mulig IV og Oscar kommer en tur i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en bytur med barna jeg og det gikk veldig fint. Var spent på på forhånd, har ikke vært avgårde med begge to før. Når vi skulle innom kroa til stefaren min slo Victoria seg vrang og hun ga seg ikke med den hersens skrikingen. Så det endte faktisk med at jeg satte fra meg henne i sokkelesten i veikanten og kjørte videre. Hun prøvde å stoppe meg og løp etter bilen. Stikker godt i et morshjerte da gitt.. Men jeg klarte ikke mer. Kjørte bare bittelitt og hun skjønte alvoret. Helt klart ikke sånn man oppdrar unger, men hva skal man gjøre når frustrasjonen bare raser i en. Årets mamma pris går nok ikke til meg nei.. :tristbla:

Svigermor har dåpskjolen enda. Hun har endelig klart å sy på navnet til Victoria, men ville vente med Christian sitt til etter dåpen. Var visst pga overtro :dåne: Har jo bare tatt henne over et år å få på Victoria sitt navn så.. Men hun lovte å gjøre det rett etter dåpen, skjønte vel at jeg ble irritert. I tillegg kommenterer hun det at vi ikke tok på lua igjen etter seremonien. Herregud, hva den kjerringa henger seg opp i!!! Ting måååå gjøres sånn hun mener er riktig. Hun vet jo alt og kan alt så.. Tror hun!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Victoria om hun kunne hente hustelefonen til meg mens jeg ammet. Svaret jeg fikk var: "Du som er så stor jente klarer å hente den selv" :dåne:

Hm, lurer på hvor hun har hørt det hen..

Har spurt litt nå inne på Toddlerpjatten og da er jeg nok ikke helt på jordet som ikke har tatt på lua igjen etter dåpen.. Kommer ikke til å ta den på nå heller jeg. Må jo irritere svigermor når man kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt stressa i går for jeg trodde svigermor hadde alle tingene til dåpsantrekket, men det hadde hun ikke.. Så da var det litt febrilsk leting her en stund. Men fant det heldigvis!! Var oppe der og henta kjolen i går og da kom tema dåpslue opp. Hun hadde aldri sett noen som ikke tok den på igjen. Så sa jeg at alle de(dere her på KG) jeg hadde hørt med, så var det nesten ingen som tok den på igjen. Det kunne hun ikke skjønne da, for det var jo vanlig å ta den på igjen. I couldn`t care less!!!!! Her kommer ikke lua på igjen før vi evt skal ta bilder i kirka.

I dag har Christian og jeg vært å shoppa litt. Han var eksemplarisk og sov hele tida, fikk mat en gang og sov videre. Siden han var så rolig, ble jo jeg litt blakkere da :fnise: Kjøpte meg en kjole og knebukse. Det er morsomt når man endelig får tak i klær i vanlige butikker!! Men kjole til dåpen har jeg ikke funnet enda :sjenert:

Gud, i morgen er det 1. juli og Christian er 3 mnd! Tida flyr sååå altfor fort...

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vi med Victoria heller, Monja. Får se hva vi gjør nå. Christian hater jo å ta på lue, blir illsint. Så det gidder jeg ikke å begynne med under dåpen! Svigermor får bli så sur hun bare vil!!

Christian han spiser og spiser på hendene sine og så studerer han de veldig, det er så komisk å se innimellom. Og sånn som han sparker fra med beina sine og kommer seg bakover. Må virkelig passe på han på stellebordet om dagen. La han på et håndkle på gulvet i dag mens jeg dusja og tilslutt hylskreik han for da lå han på flisene under vasken.. :fnise: Han hadde sparka seg bakover og rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Hvor vanskelig kan det være å få tak i en lyseblå kjole eller skjørt??? Finner ikke det noen steder jeg. Kjøpte meg en brun kjole i går, den er rålekker. Har egentlig lyst til å ha den i dåpen. Men jeg er litt sær og siden mannen og Victoria skal være lyseblå vil jeg også det. Meeeeen det er jo håpløst å finne noe!!! Synes jeg har leita overalt :gråte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...