Gå til innhold

Married with children..

April

Anbefalte innlegg

Ja, det kan du trygt si, Popelka :) Hun gjorde det samme mens jeg var på badet i dag tidlig. Men når vi er i stua, gjør hun det ikke..

Trodde de måtte ha bakovervendtsete til de var 2-3år jeg, Glossy. Håper ikke det men.

I dag kom sjelebilde til Victoria i posten og med det lå det et 2 1/2 A4 siders brev. Tårene bare trillet på meg. Det var så flott skrevet. Victoria ble sammenlignet med svanen. Den er en sentral del av hennes personlighet, siden den står for verdighet og stolthet, den kongelige delen av hennes energi. Det stod så mye fint, at tårene bare strømmer.. Bildet hadde en svane og hjerter i mange farger på seg. Åh, kommer ikke over hverken bilde eller brevet. Det traff meg rett i hjerterota!!

Nå må jeg lage middag. Victoria og jeg har vært borte siden klokka halv elleve. Søskenbarnet mitt fant seg en forloverkjole. Og så var vi i by`n etterpå og spiste og kikket litt i butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke Victoria som reiser seg opp allerede! :klappe:

Husker første gang Brage gjorde det jeg. Han virka plutselig så stor og lang! :ler:

Vi har et BeSafe Kid-sete til Brage nå, ikke Izi men en annen modell. Kjempefint sete, men litt mer plunder å ta ut og inn av bilen enn Maxi Cosi´en da. Mener jeg har hørt at de skal sitte bakovervendt til 3 år jeg... men jeg synes det er dumt å ikke kunne se ham når jeg selv sitter i forsetet. Tror det finnes et "sladrespeil" man kan montere på ryggstøet i baksetet? Eller har jeg bare drømt...? :klø:

Kos dere med middag og ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes sladrespeil som man kan montere bak, La Traviata!

På fredag var IV og Oscar her. Vi gikk en tur og så langte jeg lunsj hjemme her. Veldig koselig.

På lørdag var mannen på skyting og så dro vi til Sandvika. Victoria fikk to par sokker, en kjole og strømpebukse på H&M og to tynne gensere på Benetton.. Jeg kjøpte meg en genser.

I går var vi i bygda. Jeg var hos mamma og svigers, mens mannen reparerte traktoren vår. Og så var vi på kroa hos stefaren min etterpå. Sjekka litt ang. flybilletter når vi skal til Syden, tante har lyst til å være med :hoppe:

I dag tror jeg at jeg skal til by`n med IV. Vi får se!

Jeg kjøpte meg jo en del klær i sommer og de hadde jeg planer om å ha på meg når vi drar til Gran Canaria. Men det er ikke så lett når man har gått opp igjen 13kg :sur: Jeg blir så sur og lei, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tatt tak i det og sluttet med godtrispising og begynt å trene litt. :forvirret:

Hater all denne usikkerheten rundt jobb og alt som skal skje de neste månedene. Barnehageplass til Victoria kan vi jo bare glemme, så jeg vet ikke hva vil gjør. Har ikke så lyst til å ha dagmamma. Ikke har jeg hørt fra de i Sandefjord nå heller. Men jeg tror ikke jeg stresser med jobb. Satser på å bli gravid igjen i mai-september, og bare jobber hjemmefra så lenge og så blir sykemeldt ganske tidlig i svangerskapet. Vet at det høres sleipt ut, men jeg vil bare jobbe noen måneder så jeg kan få opparbeidet meg rett til permisjonspenger igjen. Har jo rett på det nå og, men jeg må få mer enn 80% av 80% lønn...

Over til noe litt mer hyggelig... :) Jeg elsker jo å planlegge, så jeg har begynt å tenke på Victoria`s 1års dag. Tenkte vi kunne feire den på kroa hos stefaren min, det er lettere å få plass til alle der og så bor jo de fleste i nærheten. Tror det blir lørdag 8. april, for det er mindre trafikk og lettere for mamma og stefar å være der da. Men så er det hva slags mat skal vi servere, skal vi be flere enn tanter, onkler og besteforeldre og oldeforeldre? Ja, ja har god tid til å tenke. :ler:

Nå får vi spise litt frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg kjørte mamma på kontroll i Drammen. Og vi var innom en butikk som har Burburry barneklær :sjarmor: Victoria fikk bluse, skjørt, genser og lue+en nydelig rød fløyelskjole, fra et annet merke, som hun kan ha til jul.. Alt dette kom på den nette sum av 2400kr :sjenert:

Nå skal jeg ordne til middag, tok med fra stefar, så det er bare å varme opp.

Meldt oss på babysvømming har vi gjort og. Nå må jeg bare få ordnet pass til Sydenturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::sur: Fader altså, det kommer til å bli håpløst å få barnehageplass til Victoria!!! Var innom en barnehagepark rett borti gata her og der var det også 20 på venteliste. Men de ville uansett ikke ta inn Victoria før hun var 2år. Lurer på hvordan det er med plass i Sandefjord jeg, kanskje vi må flytte alikevel..

Nå er livet sånn :sinna: igjen. Hater all denne usikkerheten! Og jeg får ikke noe svar fra de på jobb, JÆVLER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte de nå og da hadde de ikke hatt tid til å sette seg ned å diskutere så mye rundt dette. Tipper det ikke blir noe av, de var ikke så veldig positive.. Fader altså! Da står jeg vel uten jobb da! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med all denne usikkerheten. Håper det ordner seg til det beste både med jobb, vekt og barnehageplass.

Så koselig at du har begynt å tenke på 1 årsdagen til Victoria. Det er jo ikke lenge igjen nå jo.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig fint, Monja. Og brevet er utrolig fint skrevet!

Var å så på nytt sete til Victoria i dag. Tror det blir et Besafe Izi combi, sånn at vi kan snu det etter hvert og slipper å kjøpe nytt sete igjen. Dette står på hts.no:

BeSafe iZi Combi - en sikker kombinasjon.

BeSafe iZi Combi er en helt ny kombistol hvor barnet sitter bakovervendt opp til 4 års alder (la barnet sitte bakovervendt så lenge som mulig). BeSafe anbefaler framovervendt tidligst fra 2,5 års alder. Stolen er konstruert med ett helt nytt beltesystem som reduserer belastningen på barnet ved en eventuell kollisjon, noe som forbedret kollisjonsegenskapene betydelig.

Foruten sidekollisjonsbeskyttelse i energiabsorberende materiale, har BeSafe iZi Combi videreutviklet belteføring (lock off device) som gjør den enkel å montere. Stolen står like stabilt både framovervendt som bakovervendt takket vÊre den unike beltestrammeren. Du kan også velge mellom 10 spennende nye design i et nytt mykt materiale, som dessuten er utviklet så barnet sitter så komfortabelt som mulig. Stolen er godkjent bakovervendt fra 0 - 18kg. Og framovervendt fra 9 - 18kg.

Tror vi velger et sånt.

Er sånn :sur: nå! Jeg som elsker tirsdagskvelden med Frustrerte fruer og så er det ikke det pga den hersens håndballen :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

Innom og sjekker ståa. Flinke skjønne Victoria. Blitt stor jente jo :)

Vi har heller ikke fått barnehageplass til Milla Sofie. Hun er hos dagmamma som har en sønn som er en måned eldre enn Milla og det går kjempefint! Har to andre barn der også, men de er ikke der hver dag. Jeg var også veldig skeptisk til dagmamma, men nå er vi strålende fornøyd :) Tror det er greit å ikke ha for mange andre å forholde seg til også. Er jo ganske liten enda.

Vi har Besafe Izi Kid. Er veldig fornøyd, MEN det tar stor plass i bilen. Det er jo et "støttebein" på det så det krever at dere har litt god plass i baksetet. Det nye har jeg ikke kjennskap til.

Lykke til med jobben. Er ikke noe greit når man ikke vet hva som skjer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, Meta og Popelka!

Besafe Izi combi er akkurat samme sete som KID bare at det kan brukes begge veier. Jeg tror hvertfall det er forskjellen. Håper vi får plass til det i bilen, må nesten prøve det først før vi bestiller!

Har sendt en mail til hun på Fornebu og håper at hun kan hjelpe meg med jobb. Bare jeg hadde fått et vikariat noen måneder, alt hjelper. Ellers snakket vi om å bli gravide igjen nå. Men jeg synes det er litt tidlig enda. Vil egentlig vente noen måneder til! Ringte henne nå og da skulle hun tenke på det. Skal innover til henne på mandag og da skal vi gå gjennom noen regnskaper jeg har. Håper virkelig hun kan hjelpe meg. Jeg sa som det var at vi hadde tenkt å få en til og at det derfor ikke ble så lenge hun trengte å ha meg, for jeg kom til å prøve å bli sykemeldt i svangerskapet. Vet det er sleipt, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom en fotograf her i by`n i går og fy søren som jeg angrer på at vi ikke tok brudebildene der.. Så mange flotte bilder som hang der! Våres er ikke mye fine, sammenlignet med de. Får hvertfall bruke han til å ta bilder av Victoria. Han tar kjempe flotte bilder altså!!

Merker så enormt fremgang på Victoria om dagen. Det skjer jo noe hver dag. Hun reiser seg i lekegrinda og går bortover i den. Hun "danser" når hun hører muskk og er veldig "med" i alt som skjer. Kosejenta mi :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :klem:

Leter febrilsk etter mannens pass, men jeg finner det ikke. Skulle bruke det som legitimasjon for å få pass til Victoria i dag. Jeg har funnet mitt, men det hjelper jo ikke. Trodde de lå sammen, men det gjorde de ikke. Mannen klager over at jeg ikke har orden i sakene mine og skal derfor legge sine ting på et annet sted og vi ser jo hvordan det går :roll: Søren også, at jeg ikke kan finne det. Har lett overalt! Kanskje vi må ha nytt pass til han og! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når sånne ting skjer, blir jeg enda mer irritert over å ha en liten leilighet og alt rotet som er her :frustrert: Må prøve å få ryddet litt her senere i dag tror jeg. Nå skal jeg møte mamma i by`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med scrappealbumet.. Trodde jeg da, helt til jeg fikk satt inn alle sidene! Må ha en til, så jeg skal lage det nå etterpå. Tenkte det skulle stå tre ledige sider, som jeg skal bruke til Sydenturen og bursdagen hennes. Da har jeg på en måte laget album for det første året hennes. Håper mamma og svigers blir glade, regner med det da. Tenkte jeg kanskje skulle bake en kake til de sammen og høre om svigermor kom en tur på kroa til stefaren min og spiste. Mamma er jo der allerede..

Venter på at mannen kommer hjem! Han har kjøpt en "gårdsbil" i dag, så han er oppe på jobben med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fant passet sitt... Lå i boden, i en eske, i "rompetasken" hans... På øverste hylle! Lett for meg å finne liksom :forvirret:

Fant en super nettside.. www.koordinatoren.com. Med barnesanger og noen har melodi. Kjempe fint for å lære alle versene og musikken!

Fant ut hvordan jeg skal ha den siste siden i albumet. Tar det bilde av henne, som jeg har lagt inn her. Der hun sitter i på gulvet med rosa vest, "Vi har en tulle" sangen og et par tegninger av en baby med bamse..

Nå MÅÅÅ jeg lage middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...