Holly Hobbie Skrevet 11. september 2005 #1241 Del Skrevet 11. september 2005 Saa kjempesoet Victoria var i den stilige vognen sin! Ser ut som en liten rosa engel, jo! Oensker deg lykke til med jobben. Hoeres jo spennende ut! Godt valg i morgen (hint, hint!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. september 2005 Forfatter #1242 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Har hatt denne avataren lenge jeg, IdaH Hun trives veldig godt i vogna også, Popelka! I går gikk dagen med til å rydde og vaske. Fant enda mer til loppemarked og Norsk barnehjelp, skal se om jeg finner mer i dag også. Reiste ut i går og kjøpte oss litt lunsj. Tok en tur innom IV og G, alltid hyggelig! Nå er det bare 2 uker igjen til terminen hennes og jeg gleder meg I dag har jeg og Victoria vært i by`n. Møtte mamma og IV til lunsj. Mamma kjøpte nye klær til Victoria(for hun har jo ikke så mye fra før ) To strømpebukser, tøfler, strikket golfjakke og to bodyer! Golfjakken var bare helt nydelig, men den var dyr da.. Nesten 400kr! På vei til by`n stemte jeg også! Faktisk for første gang.. Jeg stemte Frp, tror ikke de kan gjøre det noe verre enn det er nå og jeg synes de burde få en sjanse også. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor det skal være så hemmelig hva man stemmer jeg da.. Det har jeg alltid vært åpen om. Jeg kan da stå for mine valg! Nå har mannen begynt med 12t skift igjen.. Kjedelig! Neste uke ble det vel noen dager med natt tror jeg, så da kan det hende jeg reiser hjem til mamma noen dager. Mannen må jo få sove om dagen og det er ikke så lett her når vi er hjemme. Men jeg skal på besøk til ei som har ei datter som er like gammel som Victoria og møte en gammel kollega til lunsj, så det kan jo passe fint til uka. Disse ekstra kiloene irriterer meg. Får prøve og leve litt sunnere fremover! Men det er ikke så lett når man er glad i god mat og søtsaker. Tror jeg må få inn en trilletur daglig, vi har jo tid til det! Bare latskap som gjør at jeg ikke går hver dag.. Dessuten hadde det vært fint og gå til by`n, er vel ca.2,5km! Og det er egentlig bare tull og ta bil, men gud så lettvint det er !! Nei, nå må jeg spise litt igjen og så skal jeg få ryddet litt mer her. Rart at det med en liten leilighet på 72 kvadrat alltid skal være noe å rydde. Hvordan blir det når vi får hus da!? Endret 12. september 2005 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 12. september 2005 #1243 Del Skrevet 12. september 2005 kjedlig med ekstra kilo ja.. men tenk bare hvor fint det er å gå tur med den nye vogna til victoira, må jo vise den frem i nabolaget vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1244 Del Skrevet 13. september 2005 Sant det, IdaH Uff, i dag har jeg en sånn dag... Er trøtt og lei. Drømte at mannen var utro i natt, pleide og drømme det før også. Lurer på om det kommer av at jeg har begynt å tenke på vekta igjen. Kanskje det ligger noe i underbevistheten om at jeg tror mannen vil være utro hvis jeg ikke går ned. For disse drømmene har holdt seg langt unna når jeg ikke har tenkt på vekt og slanking.. Føler at jeg svikter S litt. Hun og kjæresten gjennom 8 år holder på og flytte fra hverandre. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg sender henne sms`er og mailer hvor jeg forteller at jeg bryr meg og at jeg er her for henne. Burde kanskje ringt henne også, men når kvelden kommer er det godt å bare sette seg ned og ikke tenke på så mye. Hun ringte meg på søndag, men da var vi på besøk og jeg kunne ikke prate så mye med henne. Men hun hørtes så trist og lei seg ut. Fikk mail fra henne i stad og det stemte det. Hun trodde vel egentlig at det skulle bli de livet ut. Hun ville ringe meg, men tenkte at jeg hadde viktigere ting og tenke på.. Føler meg som en dårlig venninne Usj, i dag er jeg virkelig lat!!! Skulle ønske jeg kunne ligge på sofaen i hele dag, ikke gjøre noe! Men det gjør kanskje ting verre.. Får ta meg selv i nakken og sette i gang her, så jeg får gjort litt før Victoria våkner i allefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1245 Del Skrevet 13. september 2005 Da er vi tilbake fra kontroll.. Skulle egentlig i morgen, men helsesøster ringte og lurte på om vi kunne komme neste onsdag, men jeg ville heller komme i dag. Så her er dagens tall: 5mnd kontroll: Vekt: 7230gr Høyde: 63cm Hodeomkr.: 42,2cm Helsesøster synes hun var kjempe bra i utviklingen og hun var veldig fornøyd. Victoria gråt når hun fikk vaksine, men det gikk fort over! Mannen ringte i stad og da begynner nattjobbinga på torsdag og sannsynligvis frem til tirsdag! Kjedelig.. Neste helg begynner elgjakta, så da blir det lenge til vi får en helg sammen igjen. Men da har jeg hvertfall noe å se frem til da! Se og hør og tv`n kaller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. september 2005 Forfatter #1246 Del Skrevet 13. september 2005 Åååå, da er jeg ferdig med Sex og singelliv.. Ble helt hekta på den serien jeg! Hva skal jeg gjøre nå!!!? Lurer litt på om jeg ikke må kjøpe meg den selv jeg, og se fra begynnelsen igjen!! Men nå nattinatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 14. september 2005 #1247 Del Skrevet 14. september 2005 hei hei!!! Ja sant Sex og singelliv er gøy???? hekta jeg og. Er jo så gøy! Men så er ikke jeg den vanskeligste å underholde da Kunne sett hotell cæsard i flere timer jeg..... Ikke gøy med ekstra kilo nei, det vet jegalt om. Har føket opp i vekt etter fødselen. Og jeg som var SÅ flink under graviditeten å ikke gå opp noe særlig. Jaja, det endte med at jeg måtte ta meg selv i nakken og nå har jeg begynt på Grete Roede kurs Ja det går over all forventning. Problemet mitt er at det er alt for mye mat Sliter med å få i meg deg jeg skal. Virker super rart, men det er sant. Har ikke gått ned så mange kilo enda, men vi jobber på og holder ut. Drømmen er å bli ferdig med disse ekstra kiloene en gang for alle vi krysser fingrene!!!! Ha en super kveld! Suss til Victoria fra oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 14. september 2005 Forfatter #1248 Del Skrevet 14. september 2005 Tusen takk, Glossy! Susser tilbake Skal ikke så mye til for å underholde meg heller . Det hadde vært deilig å bli kvitt dette kiloproblemet en gang for alle.. Men det er jo så mange kilo det er snakk om hos meg.. Og nå har jeg slanket meg siden jeg var 18år, har bare gått den gale veien! Nå har de tungene tankene kommet tilbake. Hver dag er et ork og jeg er deppa. Det er slitsomt. For jeg har hatt det veldig bra det siste året. Men nå har dette tunge sinnet mitt kommet igjen. Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre heller! Selvom det som hjelper, er vel bare å ta seg selv i nakkken og komme i gang med trening og endring av kosthold. Men akkurat nå, greier jeg det ikke! Sånn som jeg er i dag, føler jeg meg rett og slett ulykkelig.. Misforstå meg rett, jeg angrer ikke for at jeg har fått barn. Men jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på. Jeg bekymrer meg så mye for Victoria, redd for at det skal være noe galt, redd for at hun plutselig om noen år blir syk og dør fra meg eller noe, redd for at jeg ikke mestrer morsrollen, redd for at hun skal bli en skikkelig trassen drittunge fordi jeg ikke greier og si nei og rett og slett redd for at jeg ikke er bra nok. Jeg vet ikke hva som skal til for at jeg blir lykkelig heller. Jeg kan gå og ønske meg ting en stund og når jeg får det føler jeg meg ikke noe gladere eller mer lykkelig av den grunn.. Jeg skjønner ikke hva det er med meg og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre. Må jeg senke kravene? Forventer jeg får mye ut av livet? Må jeg finne lykke og glede i det jeg har nå og ikke tenke på hva som kunne vært, hvis og om atte? Føler meg litt Carrie Bradshaw her, men det er så godt å skrive ned tankene sine. Hjelper litt og se det svart på hvitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 14. september 2005 #1249 Del Skrevet 14. september 2005 Har sendt deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 14. september 2005 Forfatter #1250 Del Skrevet 14. september 2005 Tuuuuusen takk, Glossy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. september 2005 #1251 Del Skrevet 14. september 2005 Leit å lese at du føler deg sånn. Har det med de ekstra kiloene å gjøre, eller er det noe annet? For det har jo INGENTING å si, kjære deg. Du er en unik person, med gode kvaliteter og tonnevis av kjærlighet å gi til både mann og barn, du virker som en veldig omsorgsfull og god mor, om du har noen ekstra kilo så er det ingen krise. Prøv å fokuser på det du liker ved deg selv, og fremhev det istedet! Og hvis du får inn noen gode vaner med å gå turer med Victoria (i den nye fine vogna!) så er det bare flott for helsa! Jeg vet hvordan det er å ikke være fornøyd med seg selv, for jeg veide altfor mye før. Sender over noen ekstra gode klemmer, husk at du er verdifull og at du er den viktigste personen for både Victoria og samboeren din: :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #1252 Del Skrevet 14. september 2005 Hei på deg! Er stadig innom og leser hos deg, April, selvom jeg ikke er så god på å legge igjen "en beskjed etter pipetonen". Vet du, kjenner meg så godt igjen i det du skriver ang. vekt og slanking. Det er fryktelig demotiverende å ha gått opp, og dette med motivasjon for å endre kosthold- og trimvaner er vanskelig. Men jeg håper du klarer å tenke positivt og at du en dag i nær framtid bestemmer deg for at "I DAG STARTER JEG!"! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 14. september 2005 Forfatter #1253 Del Skrevet 14. september 2005 Tusen takk for så motiverende og koselig ord, La Traviata og Kverula! Og så fint at du endelig la igjen beskjed, Kverula Jeg tror det er fokuseringen på vekta som gjør at jeg er så negativ igjen. Samtidig er jeg også litt drittlei livet mitt. Det at så mye er forutbestemt. Jeg kunne tenkt meg å flytte til en annen by, men det vil ikke mannen. Innen 5år har vi flytta til gården og jeg føler at da er alt håp ute når det gjelder sånt. Alt av penger vi har da kommer til å gå med til oppussing og gjeld. Jeg tror jeg er litt for drømmende, liker meg når jeg føler at jeg lever livet i litt luksus. Kan kjøpe meg det jeg vil uansett hva det koster, reise på fine ferier. Rett og slett ha masse penger og mulighet til å gjøre hva jeg vil...Tror jeg har blitt litt påvirket av Sex og singelliv maratonet jeg har hatt siste uken!! Carrie er jo bare så slank og flott hele tiden. Men nå er det jo en serie og ikke virkeligheten, men jeg er som sagt en drømmende person.. Det som er så rart er at jeg er en perfeksjonist på alt jeg gjør. Hvordan det ser ut hjemme her, hva Victoria har på seg av klær etc. Men jeg ser jo langt fra perfekt ut. Er det følgen av at jeg er perfeksjonist? Jeg klarer ikke å være optimal selv og prøver derfor heller å gjøre det med alt rundt meg? Men nå tror jeg at jeg må prøve å blåse bort all denne negativiteten *blååååååååser* og fokusere på alt det som faktisk er bra. Og det er veldig hyggelig og få sånne fine tilbakemeldinger som jeg gjør fra dere! Det setter jeg veldig pris på I morgen begynner mannen nattejobbing!! Gruer meg.. Lurer på om jeg skal reise til mamma, eller om jeg rett og slett, skal være så "tøff" at jeg er her alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 14. september 2005 #1254 Del Skrevet 14. september 2005 til goingen min..... Husk hva jeg sa! Jeg støtter deg uansett... Sov god vennen!!! Håper du våkner i morgen blid og glad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. september 2005 Forfatter #1255 Del Skrevet 15. september 2005 Er mye bedre i dag, Glossy Her om dagen fikk jeg 1000kr av mannen til meg og Victoria. Og når jeg satt på nett i går kveld og ønsket meg Sex og Singelliv alle sesongene, kom han bort til meg og ga meg en klem og sa jeg skulle få de av han Nå skal mannen sove og det er vel ikke så enkelt med Victoria i hus.. Hun pleier jo å sove dubbene sine inne på vårt rom, men nå har jeg redd opp sengen hennes og jeg håper jeg får henne til å sove der! Lurer litt på om jeg skal gå til by'n i dag. Har sendt sms til IV og spurt om vi skal møtes til lunsj. Jeg tror jeg går den turen uansett, kan lunsje alene jeg Irriterer meg at de amerikanske nettstedene gap.com og potterybarnkids.com ikke sender til Norge. De har sååååå mye fint der. Men det er kanskje like greit, så slipper jeg og blakke meg helt. Samtidig har jeg veldig lyst til å sende mail til tremenningen min i Seattle og høre om hun vil bestille for meg. Moren hennes skal over nå i oktober, så da kunne hun tatt det med til meg... Egentlig har Victoria nok klær, så jeg kan vel like greit la være Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få brukt alt jeg! Men det er jo så mye fint og shoppe.. Ikke greit å være shoppoholiker nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. september 2005 #1256 Del Skrevet 15. september 2005 Så bra at du føler deg bedre nå. Jeg vet også akkurat hvordan du har det! Vi har jo hatt noen samtaler om dette før bryllupene våre, for "kjempelenge" siden. Jeg tror vi da ble enige om å heller prøve å fokusere på de positive tingene i livene våre, og dem er det jo mange av! Men jeg vet det ikke er så lett alltid.... Kanskje vi heller skulle prøve å ikke ha så høye krav til oss selv? Håper du får en kjempefin torsdag og en fin tur med den fine vogna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. september 2005 #1257 Del Skrevet 15. september 2005 Hei vennen! Så fint at du føler deg bedre i dag! Veldig snill mann du har også... Håper du koste deg på tur og på kafé! Man kan ofte drømme om det man ikke har, sånn er vel de fleste? Man vil alltid ha mer liksom... Men når man tenker seg om så finner man ofte ut at man har ganske mye fint allerede. Og det viktigste i livet er jo gjerne familie, venner og det å kunne kose seg ordentlig en gang imellom Med å se Sex og singelliv for eksempel! Ha en fin torsdag snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. september 2005 Forfatter #1258 Del Skrevet 15. september 2005 Det er nok sant som du sier, Siam at vi ikke må ha så høye krav til oss selv. Jeg skal bli flinkere til å se det som er positivt og bra Man kan ofte drømme om det man ikke har, sånn er vel de fleste? Man vil alltid ha mer liksom... Men når man tenker seg om så finner man ofte ut at man har ganske mye fint allerede. Og det viktigste i livet er jo gjerne familie, venner og det å kunne kose seg ordentlig en gang imellom Godt å se at flere tenker som meg! Og det er nok riktig det at man egentlig har det fint allerede, noen ganger må en rett og slett bare finne tilbake til det. Etter at drømmene har tatt litt overhånd mener jeg.. Ble bytur med mamma i stedet. IV orket nesten ikke ut av senga en gang.. Ikke ble det gåtur heller. Victoria sov, så når mamma var klar, var det lettere og sette seg i bilen Hadde egentlig tenkt jeg skulle reise til mamma, men ombestemte meg. Skal sove her i natt og så reiser jeg opp på dagen i morgen når mannen kommer hjem. Sånn at han får sove. Kan hende jeg overnatter der i morgen, tar i allefall med meg det vi trenger i tilfelle! Mannen har akkurat reist, kjedelig! Det er ikke noe problem nå egentlig, verre når mørket kommer. Men det skal gå bra, nå er jo Victoria her også. Skulle prøvd og få gjort litt, men det ser ikke ut til at Victoria vil ha den siste dubben sin. Så da blir det heller tidligere i seng. Hun skal ligge i senga vår i natt, så slipper jeg sove helt alene.. Hm, tror jeg triller meg en liten tur med henne nå jeg. Er så trøtt, for hun var våken 4-5 ganger i natt og det hjelper med litt luft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. september 2005 #1259 Del Skrevet 15. september 2005 Hei April! Enig i at det ikke er noe koselig å være alene i huset når det er mørkt og sånt. Tenne masse stearinlys i stua og ha på noe musikk eller TV synes jeg hjelper litt! God kveld og sov godt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. september 2005 Forfatter #1260 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg fikk lagt meg rundt halv tolv i går og Victoria våknet første gangen kvart over tolv, etter det gikk det slag i slag.. Frem til klokka var seks våknet hun 4 ganger! Fra seks har hun vært våken til nå, selv om hun er stuptrøtt. Mannen kom hjem kl.7, la Victoria i vuggen da, det hjalp ikke og så i sengen sin. Men hun bare stønnet og bar seg, så jeg bestemte meg for å stå opp. Gav Victoria litt mat og Dentinox på gommene, satte på spilledåsen hennes i senga og nå sover hun. Endelig!!! Burde lagt meg litt selv, jeg blir helt utslitt av det her. Mannen får jo ikke hjulpet meg noe heller. Jeg blir så frustrert, skjønner ikke hva jeg skal gjøre for at hun skal sove bedre.. Synes jeg har prøvd det meste! Tror jeg tusler i seng, men jeg er for våken til å sovne. Rekker vel akkurat inn i drømmeland, før hun våkner igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå