Gå til innhold

Må man ha vinterdress?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi brukte Troll dress når han var liten, vet ikke om de finnes enda. Men de ble ikke tykke slik at han ikke fikk beveget seg og det tykke ullforet kunne tas ut.

Etter som han har vokst så har han hatt vinterdress i forskjellige merker. Det har vært enklest, så slipper man masse lag.

Vi bor i Sarpsborg

Anonymkode: 4356b...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor kjøpte vi parkdress på coop til 399 og brukte ull under på de kaldeste dagene. Funka bra på en 4 åring som ikke lengre sitter stille i snøen.

I år kjøpte jeg vinterdress på salg og tenker det er greit da han skal kle på seg selv i mye større grad enn før.

Anonymkode: 95562...594

Skrevet

Du må ha både parkdress og vinterdress. Jeg jobber som ped.leder i bhg og mener dette helt klart er en del av utstyret som er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 056e2...814

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt må småbarn ha vinterdress i Norge, grøsser av tanken på at noen i det hele tatt vurderer å droppe det!

Anonymkode: b3e8f...fc9

• Liker 3
Skrevet

Man får tak i vinterdresser helt ned i 399,- fra Europris f.eks. Basecamp har kommet bra ut også. I fjor hadde de også Explorer(?) sin til 399,-  Så mener absolutt at barnet bør ha en vinterdress, men at en trenger ikke å bruke 1000 lappen. Er det noe jeg har fokus på er at barna våre har klær nok og riktige klær i bhg. Jeg vil at barne mitt skal ha det behagelig hele dagen. De er der nesten fra morgen til kveld. Halv 8 til halv 5. At yttertøy skal begrense dem er tragisk! Fleece tøy fra Bergans til 299,- på xxl koster jo nesten like mye som de dressene og hvis man har tenkt å kun bruke det under en parkdress så trenger en kanskje ett sett og tre i tilfelle de blir våte. Stormberg fleece kan koste opp til 399,- av den tykkeste typen. Da kan man like greit kjøpe to sett med fra fleece fra hm til 99,- pr. Del og en Vinterdress til totalsum 795,-

Kjøper en brukt kan man få enda mer for pengene. Kjøpte ett år en parkdress for 150,- Vinterdress 200,- og 2 fleecesett for 100,- på facebook. 

Anonymkode: 78f51...994

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha både parkdress og vinterdress. Jeg jobber som ped.leder i bhg og mener dette helt klart er en del av utstyret som er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 056e2...814

Mitt barn har hatt gode vinterdresser hvert år, og vært så varm at svetten renner av henne selv når hun har hatt bare truse under. Vi bor på nordmørskysten, sist vinter var det aldri kaldere enn minus fem. Hun er ekstremt varm av seg. Heldigvis har de ansatte i barnehagen ikke vært av den typen som kategorisk insisterer på at alle barn er like og  kles i to-tre lag ull pluss tjukk vinterdress. I år (hun begynner på skolen nå) satser jeg på tynnforet parkdress med ett lag ull tilgjengelig for de få dagene temperaturen kryper ned mot ti minus.

Ungene må ikke ha verken det ene eller det andre av utstyr. Det de må ha, er nok klær til at de ikke fryser. Hvor mye det er, er faktisk individuelt.

Anonymkode: 2b57c...1e8

• Liker 2
Skrevet
På 26.8.2014 den 17.50, Coolaid skrev:

Man må ingen ting. Det er litt av det som er så spesielt blant småbarnsmødre. Noen forteller at man må det ene og det andre, og så følger saueflokken etter fordi de ønsker å være "like god" mamma som alle de andre - dette fordi de er usikker på seg selv. Å være usikker på seg selv er lov.

Vi pappaer driter i dette. Vi tar på ungene våre det som vi syns er praktisk og som holder dem varme. Det er ikke alltid det matcher heller.... men de overlever likevel. Og ja, jeg vet dette stemmer, jeg har testet det ut på to barn, en gutt og en jente. De har overlevd i 13 og 17 år og uten varige men´. Jeg er heller ikke skilt så tror jeg har gjort en bra jobb med ungene. Ellers så kan det være at jeg fortsatt er gift fordi jeg er så god i senga og på kjøkkenet. Men personlig så tror jeg at jeg er en superpappa som er flink til det meste, bortsett fra å stryke skjorter. Så da gjør jeg ikke det. Og ta dette med en klype salt. Selv om salt ikke er særlig godt for deg så er det ikke farlig med en lite klype til et innlegg som dette. :fnise:

Mødre! Det er ikke nødvendig med vinterdress om du syns det selv. :)

Sjalabais, hilsen fra en Superpappa ! ! ! :danse:

Bekymringsfullt at du er så sløv.

Selvsagt må barn ha slitesterk vinterdress om vinteren! Synes faktisk Barnevernet burde kurse slike som deg! 

Anonymkode: 8a178...c76

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekymringsfullt at du er så sløv.

Selvsagt må barn ha slitesterk vinterdress om vinteren! Synes faktisk Barnevernet burde kurse slike som deg! 

Anonymkode: 8a178...c76

Hvorfor må de det, hvis de ikke fryser i den billigste parkdressen fra Cubus med ull under? 

• Liker 1
Skrevet
På 8/26/2014 den 17.50, Coolaid skrev:

Man må ingen ting. Det er litt av det som er så spesielt blant småbarnsmødre. Noen forteller at man må det ene og det andre, og så følger saueflokken etter fordi de ønsker å være "like god" mamma som alle de andre - dette fordi de er usikker på seg selv. Å være usikker på seg selv er lov.

Vi pappaer driter i dette. Vi tar på ungene våre det som vi syns er praktisk og som holder dem varme. Det er ikke alltid det matcher heller.... men de overlever likevel. Og ja, jeg vet dette stemmer, jeg har testet det ut på to barn, en gutt og en jente. De har overlevd i 13 og 17 år og uten varige men´. Jeg er heller ikke skilt så tror jeg har gjort en bra jobb med ungene. Ellers så kan det være at jeg fortsatt er gift fordi jeg er så god i senga og på kjøkkenet. Men personlig så tror jeg at jeg er en superpappa som er flink til det meste, bortsett fra å stryke skjorter. Så da gjør jeg ikke det. Og ta dette med en klype salt. Selv om salt ikke er særlig godt for deg så er det ikke farlig med en lite klype til et innlegg som dette. :fnise:

Mødre! Det er ikke nødvendig med vinterdress om du syns det selv. :)

Sjalabais, hilsen fra en Superpappa ! ! ! :danse:

Jeg er så hjertens enig med deg! Hilsen skolestartermamma som har sendt ungen ut i de merkeligste antrekk, og vært fornøyd så lenge ungen holder seg varm 😊

Skrevet

Jeg tenker at man må se ann klima og barnet. Vårt barn hadde ikke klart seg uten, men han hater mange lag og foretrekker kun dress, halslue og støvler. Hos oss kan gradestokken krype ned mot minus 10, og da vil skalldressen bli for tynn for han. Vi bor i østfold.

Anonymkode: d31e2...add

Skrevet

Mine barn har klsrt seg finfint med den dressen fra polern og P med avtagbart fleezefor, og da har de hatt en arvet tykk vinterdress i skapet hjemme som aldri ble brukt. Vi bor i Odlo. Men jeg mener p huske at da de var så små som str 86 hadde de vanlig fora bobledress. Ikke etter det. Mange lag med fleeze under (ikke ull, og gjett hva: aldri kalde:) ).

Anonymkode: 8df67...cb0

• Liker 1
Skrevet

Bergans snøtind.. den er ikke så veldig tjukk.. og kan brukes vinter, tidlig vår og sen høst.. :) da holder det med overtrekkbukse og overtrekksjakke utenom..

Anonymkode: 0b139...c9d

Skrevet

Ja selvsagt 

Anonymkode: ec318...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...