Gå til innhold

Kan menn bli lei seg?

Fremhevede innlegg

Gjest Tassen10
Skrevet

Jeg syns menn er så kalde, nesten som roboter. Hender det at de blir lei seg, tror dere? Eller kan de bare føle kåtskap, sinne, sult og tørst?

Jeg har 0 problemer med å gråte, men tror ikke jeg har sett menn bli lei seg. Ever. Ikke de som ble mobbet på skolen en gang. Mens jeg gråt som en stukken gris så satt de guttene som ble mobbet helt apatisk. Ikke får menn kjærlighetssorg heller, må være digg å ha det sånn.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Jeg ble trist, og lei meg akkurat nå. Av å lese dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er så jævla frekk. Hva er vitsen med det? Autisme, NEI, har du? For en fisseoppførsel her inne assa. La vær å svar om du ikke kan oppføre deg.

Det er du som er frekk som omtaler menn som roboter, følelsesløse osv. Blir latterlig at du hisser deg opp over å få svar på tiltale.

Anonymous poster hash: 072d4...3b3

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at menn blir lei seg - veldig lei seg. Men de viser det ikke utad. De trekker seg heller inn i seg selv og får fryktelig vondt. Men de snakker ikke om det og viser det helst ikke utad. En såret mann har det noen ganger mye værre enn en såret damen, fordi han ikke får utløp for sorgen på samme måte som damer gjør, som letter sitt hjerte til alle sine venninner. Så en såret mann er lengre lei seg også. Men de blir ikke så ofte lei seg av sånne fjolleting damer blir lei seg for - det er ikke mange menn som griner av å se Dirty Dancing. De vil helst slippe å se filmen i det hele tatt fordi det er jo bare fjas.

Anonymous poster hash: 059bd...ea1
  • Liker 2
Skrevet

Det er du som er frekk som omtaler menn som roboter, følelsesløse osv. Blir latterlig at du hisser deg opp over å få svar på tiltale.

Anonymous poster hash: 072d4...3b3

Det er min erfaring at menn er sånn. Derfor spør jeg her om flere kjenner seg igjen. Om du skal være en fræk fisse trænger du ik svare her...

Skrevet

Det er min erfaring at menn er sånn. Derfor spør jeg her om flere kjenner seg igjen. Om du skal være en fræk fisse trænger du ik svare her...

Har du i det hele tatt noen mannlige venner, siden du mener de er følelsesløse roboter?

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du er så jævla frekk. Hva er vitsen med det? Autisme, NEI, har du? For en fisseoppførsel her inne assa. La vær å svar om du ikke kan oppføre deg.

Jeg spør fordi deler av det du forteller at du ikke forstår, - som at menn er mennesker, og siden mennesker har følelser så har menn også følelser, - og alle levende individer med følelser blir lei seg.

At dette er vanskelig å forstå for deg ville bli lettere for de andre å forstå.

- derfor spurte jeg deg et helt åpent og realt spørsmål.

Det var jo dumt du ble så sint, tok det som en personlig fornærmelse og skjeller meg ut med ukvemsord.

Jeg kjenner vel kanskje noen i starten på 20 årene som har en god grunn til å ikke forstå at andre mennesker kan ha følelser, og du likner i måten din å oppføre deg på nå, også med sinnet og utskjellingene.

Du få kose deg med tråden din :)

• Liker 3
Skrevet

Du er raus med ukvemsordene til å være en som hyler høyt hvis noen sier noe stygt til deg. Det var forresten rett før jeg rapporterte deg for dette innlegget.

• Liker 5
Gjest Tassen10
Skrevet

Det er min erfaring at menn er sånn. Derfor spør jeg her om flere kjenner seg igjen. Om du skal være en fræk fisse trænger du ik svare her... Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Har du fått svarene dine nå da? :)

Skrevet (endret)

Jeg syns menn er så kalde, nesten som roboter. Hender det at de blir lei seg, tror dere? Eller kan de bare føle kåtskap, sinne, sult og tørst?

Jeg har 0 problemer med å gråte, men tror ikke jeg har sett menn bli lei seg. Ever. Ikke de som ble mobbet på skolen en gang. Mens jeg gråt som en stukken gris så satt de guttene som ble mobbet helt apatisk. Ikke får menn kjærlighetssorg heller, må være digg å ha det sånn.

Ikke for å være frekk eller nedlatende, men det er utallige tråder, artikler og forumdebatter om dette temaet. Et enkelt Google-søk med ordene "Menn og følelser" får 492 000 treff: https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=menn+og+f%C3%B8lelser. Se litt i disse linkene du :)

Endret av extra
Gjest krokodillen
Skrevet

Jeg har heller aldri sett en mann virkelig lei seg, trist, type kjærlighetssorg el. Så jeg synes TS stiller et legitimt spørsmål. Anonymous poster hash: 1c03b...183

Så fordi du sldri har sett det så er det helt umulig å se for seg at menn blir lei seg? Hva tror du de er laget av egentlig?

De er mennesker, ikke aliens

Gjest krokodillen
Skrevet

Det er sint, ikke lei seg.

Feil. Sorg kan utspille seg som sinne også. Jeg har en lei tendens til å bli sint når jeg egentlig er lei meg

Skrevet

Hva skjer med språket? Har du vært på en dansk player? :) De kan være ganske kalde, ja, og det er mye the game blant dem... hvordan komme over en dame fortest mulig og sånn. Heller enn at de er ærlige og åpne om følelsene sine, som er sosialt akseptert i norge.

men hvis en mann har investert følelser i deg, så er det bare hans forsvar som hindrer han i å vise deg at han blir lei seg. Litt synd, for det kan være sunt for begge partene at man er ærlige om følelsene sine, og ikke holder på med fasade-spill.

Kort sagt... Ja, menn har følelser... Men mange av dem har vanskelig for å komme i kontakt med følelsene sine...

Anonymous poster hash: 6ed38...3d5

• Liker 1
Skrevet

Du gråter unormalt lett, og det er ikke frekt ment. Jeg gråter selv ganske mye, da fordi jeg blir fort rørt og tåler dårlig å se at andre har det vondt (om så fiction i filmer).

Kjenner du mange voksne damer som gråter like lett, eller har du sett veldig mange voksne damer gråte? Jeg har bare det med de jeg kjenner veldig godt sett bortifra unge jenter fra da jeg fikk på ungdomsskole/vgs kanskje, og jeg har sett gutter og menn gråte som jeg også kjenner godt.

Kjenner en voksen mann som gråter når fotballaget han heier på taper også.

Men klart, kvinner er (generelt) mer følsomme enn menn, med visse unntak. Det betyr ikke på noen måte at barske menn ikke har følelser.

Skrevet

Feil. Sorg kan utspille seg som sinne også. Jeg har en lei tendens til å bli sint når jeg egentlig er lei meg

Enig. Sinne er en sekundærfølelse.

Anonymous poster hash: 6ed38...3d5

Skrevet

Delvis fordi det ikke er sosialt akseptabelt for menn å gråte offentlig med mindre noe spesielt grusomt har skjedd. Delvis fordi menn ikke får noe ut av å gråte. Dvs. Det kan være godt å få det ut, men det er aldri (eller sjelden) at noen kommer løpende for å hjelpe/trøste en mann som gråter. Derfor har vi lært at denslags helst skal gjøres alene med en god flaske brunt brennevin.

Jeg overdriver selvsagt litt, men det er ikke langt unna sannheten.

Anonymous poster hash: a136e...ac1

(Ufattelig interessant tråd. Egentlig ikke hva som står her, men hva det betyr.)

På mine 38 år her i jammerdalen har jeg, jeg er ganske sikker, aldri opplevd at følelsesmessige reaksjoner fra menn i praksis har blitt positivt mottatt hos kvinner. Det oppfattes som svakhet.

Så vi lærer oss til å ikke spille det så mye ut.

Forøvrig anbefales ikke brennevin.

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min viser åpent følelser og kan gråte for meg. Jeg er den eneste han tør det for visstnok.

Jeg syns det viser styrke jeg. Trengs ryggrad for å stå åpent svak og sårbar i enkelte situasjoner

Skrevet

Men hvorfor har jeg aldri sett noen bevis på det da? Hvis noen kaller meg jævla hore så beynner jeg å gråte så høyt at halve Oslo hører meg. Men hvis noen står og slenger dritt til en random mann så er de helt steinansikt.. det er jo vanlig å bli lei seg om noen slenger dritt etc!

Samme har jeg opplevd med menn jeg kjenner som har blitt dumpa, de reagerer ikke en gang, er bare sånn å ja.. før de fortsetter å spille fifa eller hva de nå driver med. Forstår ikke hvorfor menn er så kalde. Skulle ønske jeg kunne bli sånn!

Nei, det er faktisk ikke vanlig å bli lei seg hvis noen slenger dritt. Kravet for at man blir lei seg er at driten betyr noe, og det krever at jeg har noen som helst respekt for den som slenger dritt. Så hvis en random mann slenger dritt til meg, har jeg ett fult reportoar av ulike responser som ikke inkluderer å bli lei meg.

Alle som noensinne har blitt mobbet, vet en eneste ting; når de har fått deg til å gråte, har de vunnet. Som mobbeoffer kan man ikke hente respekt fra andre, men selvrespekten henger på hver gang man kommer unna uten å vise følelser. Gråten og tårene har sin tid i ensomhet.

Fortsattt er det slik at det i hovedsak er Menn som velges i ett parforhold; kvinner har makten. Så når det brytes opp, er reaksjonsmønsteret farget av det. Jeg hadde også valgt å ta min sorgreaksjon ut av situasjonen i ett brudd (hvis jeg hadde klart det; vi har litt for lang tid sammen)

Som du sikkert forstår av hva jeg skriver , er jeg gammel. min oppdragelse og kultur er på hell. Poenget er at menn har like mye følelser og reaksjoner som deg, men vi er opplært til å ta dem ut kontrollert, fordi det å vise følelser i settingen du sikter til typisk virker mot sin henikt.

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten min viser åpent følelser og kan gråte for meg. Jeg er den eneste han tør det for visstnok.

Jeg syns det viser styrke jeg. Trengs ryggrad for å stå åpent svak og sårbar i enkelte situasjoner

Fint svar. Han har funnet ut at han kan stole på deg. Hils.

Skrevet

Jeg må ærlig inrømme at jeg egentlig er litt enig med TS om at menn ikke har så mye følelser. De gangene jeg har sett menn vise følelser (annet enn ved dødsfall) er når det går ut over deres egen selvfølelse, som en slags reaksjon på urettferdig behandling av egoismen liksom.....

Anonymous poster hash: 83b66...9f9
  • Liker 1
Skrevet

De kan virke slik. Er helt enig. Men de kan bli lei seg og. Men de prøver ofte å skjule det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...