Gå til innhold

Overnatting på Oslo Plaza eller Royal Christiania?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest som er innom

Hei!

Hvilket hotell vil dere anbefale av Oslo Plaza eller Royal Christiania i Oslo? Vi skal på ferie noen dager i Oslo, og kommer til å overnatte på et av disse hotellene men vi vet ikke hvilket som er best og har finest rom.

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker alltid å ovrenatte på Oslo Plaza når vi er i Oslo og er veldig fornøyde med det. Har aldri vært på Royal Christiania, så jeg kan nesten ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å bo på "Business Class" og der synes jeg absolutt rommene er store og luftige. Med stor og god dobbelseng, to stoler og et lite bord, skrivebord, TV, minibar, aircondition og romslig fint bad. Legger heller i litt ekstra for å få bo litt høyere oppe i hotellet. Utsikten er det ingenting å si på :wink:

Fordelen med Plaza er at de har egen parkering, og at bilen blir hentet når du sjekker inn. En ekstra trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg bodde på Royal Christiania for noen år tilbake. Synes å huske at hotellrommene var helt "vanlige".. Ellers er hotellet fint...med ett lite svømmebasseng og noe hudpleiegreier...

Hørte snakk om at de mistet litt kunder pga at de narkomane holdt seg i området rundt hotellet, men vet ikke hvordan dette er idag..

http://www.royalchristiania.no/html/no307266.jsp

Hadde jeg hatt valget mellom Royal Christiania og Plaza hadde jeg valgt siste, pga at jeg aldri har overnattet der...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Christiania har mye mere personlighet enn Plaza, synes jeg. Plaza er bare glass og luft, mens Royal er like pent og har mere sjarm. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har aldri vært på plaza, men har brukt royal christiania ved noen anledninger. superfornøyd! veldig stort, men alikevel koslig hotell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det ble på Royal Christiania etter oppussingen i 2001?

De har faktisk pusset opp etter det også! Lobbyen ble renovert senest i vår! Har blitt kjempefint! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ta med min kjære husbond der på koseweekend, men har de parkering for gjestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

fruenge: det er et parkeringshus i kjelleren, men dette er offentlig slik at man må betale 225 kr per døgn for å parkere der. Dette fikk jeg opplyst da jeg sendte mail til hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk helt enig med stineline.

Hverken Royal Christiania eller Plaza er dårlige hoteller, men de er IKKE på min favorittliste. Grand Hotel, Bristol Hotel og Continental er alle hoteller med bedre service, hyggeligere omgivelser, bedre beliggenhet og bedre standard. Og det beste av alt er at de prismessig ikke er noe særlig dyrere! Sjekk hjemmesidene deres for kampanjepriser/"last minute"-priser og du kan faktisk gjøre et varp! (Det eneste negative jeg kan komme på blant disse tre, er at noen av rommene på Grand som vender mot gaten kan være ganske støyete.)

God tur! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopa
Jeg er faktisk helt enig med stineline.

Hverken Royal Christiania eller Plaza er dårlige hoteller, men de er IKKE på min favorittliste. Grand Hotel, Bristol Hotel og Continental er alle hoteller med bedre service, hyggeligere omgivelser, bedre beliggenhet og bedre standard. Og det beste av alt er at de prismessig ikke er noe særlig dyrere! Sjekk hjemmesidene deres for kampanjepriser/"last minute"-priser og du kan faktisk gjøre et varp! (Det eneste negative jeg kan komme på blant disse tre, er at noen av rommene på Grand som vender mot gaten kan være ganske støyete.)

God tur! :P

Helt enig!

Jeg synes Plaza og RC er bra som hoteller, men jeg hadde gått for et av de andre nevnte pga beliggenheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Takk for svar. Jeg er ikke så kjent i Oslo, hvor lang tid tar det å gå fra f.eks Oslo Plaza og opp til Karl Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken del av Karl Johan du skal til, det... Det er ikke mer enn 5 min. til begynnelsen av Karl Johan (nede ved Oslo S), men dette er ikke akkurat den hyggeligste biten av gaten, for å si det sånn.

Skal du opp til Stortinget/Spikersuppa, som etter min mening er den absolutt triveligste delen (liker meg ikke nedenfor Egertorget, jeg da...) må du vel belage deg på ca. 15 min. å gå hvis du ikke går veldig fort.

Bristol, Grand og Continental ligger alle rundt Spikersuppa, mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar. Vi skal ha med oss bilen, så vi kommer ikke til å være så avhengige av å bo veldig sentralt. Men disse hotellene dere nevner, er det hoteller i litt klassisk stil? Vi liker best moderne hoteller.

Men Royal Christiania ligger vel nærmere begynnelsen av Karl Johan enn Plaza gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...