Nieida Skrevet 4. juli 2004 #1 Del Skrevet 4. juli 2004 Vi har lyst å reise til Kroatia på "sydentur" nå i månedsskiftet juli/august. Vi har tidligere feriert mye i Hellas. Noen som har anbefalinger og tips og komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 4. juli 2004 #2 Del Skrevet 4. juli 2004 Dra innom gamlebyen i Dubrovnik. Den har faktisk overlevd mye av krigen, selv om det gamle Rektorpalasset, som var kunstmuseum, gikk opp i flammer. Landsbyen Split er også verdt et besøk. Og øya Sveti Stefan (usikker på staving) kan også være fin. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 5. juli 2004 #3 Del Skrevet 5. juli 2004 Catzy - Sveti Stefan ligger i Montenegro, ikke i Kroatia. Ikke er det en øy heller. Dubrovnik er fullstendig restaurert etter krigen, også Rektorpalasset. Split er ikke en landsby, det er en av de største byen i Kroatia. Til deg som spurte: Gjør et søk på Kroatia her på forumet, jeg har svart mange ganger på spørsmål om Kroatia. Har vært der mange ganger. Men hvis dere skal reise nå i juli/august tror jeg dere må bestemme dere litt fort .. Kjøp flybilletter og dra på øyhopping er min anbefaling. Strekningen mellom Split og Dubrovnik er fantastisk uansett hvor dere ender opp. Hvar, Korcula, Brac, Vis er alle flotte øyer. Makarskaområdet på fastlandet er fint. Lenger nord er Istria fint, særlig Rovinj. Gamlebyen i Split og gamlebyen i Dubrovnik er must. Zagreb er ikke spesielt interessant med mindre dere flyr dit uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 5. juli 2004 #4 Del Skrevet 5. juli 2004 Duh! Beklager mine dårlige geografi-kunnskaper. Var der da jeg var 12-13 år sist, og det er sånn jeg husker det. Beklager feilinfo, men det er verdt turen. Da jeg var der, var det fremdeles Jugoslavia. Kroatia ble det først noen uker etter at jeg kom hjem siste gangen... Så Kroatia eller Montenegro var ikke så viktig da som det er nå. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 6. juli 2004 #5 Del Skrevet 6. juli 2004 Catzy - det er fint der uansett, det er det viktigste :-) Følte bare jeg måtte drive litt folkeopplysning om yndlingsferielandet mitt. I sommer blir femte år på rad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå