Gå til innhold

Mus...


LilleBille

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten mus som tydeligvis bor i blosterbedet mitt ute.. men som stadig ser sitt snitt til å stikke inn en tur .. om døren står oppe... :evil:

Er jo vant til mus om vinteren.. men har liksom ikke lyst til å sette opp felle inne nå - da jeg synes musen godt kan leve ute i skogen...

Det er egentlig en velopdragen liten mus.. som ikke piler vilt omkring .. men tusler i rolig tempo rundt i stuen.. Men det er tydelig at den ikke har lyst til å gå ut.. så jeg må koste den ut .. og da ser den nesten litt forurettet på meg :wink:

Så spørsmålet er da: Finnes det noe "duftmiddel" el. (som mot katter) som jeg evt. kan strø utenfor døren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅH! Den musen høres jo kjempesøt ut! :P Måtte bare si det, jeg har ikke noe forslag til å få den ut med! Men du kan jo få deg katt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. synes jo egentlig den fortjener å leve.. :wink:

så katt er litt brutalt .. (det er mye katter i nabolaget.. så for alt jeg vet .. kom den inn for å få fred.. :ler: )

.. så da får jeg vel satse på lukket dør ... og bruke langkosten om den prøver seg igjen da... "børste ut musen-smily"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La musa leve ... la musa leve"... :ler:

Jeg får helt assosiasjoner til Alta-aksjonen.. (og kommer det en lenkegjeng.. skal jeg stelle ganske godt med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenket meg fast til Billes blomsterbed, med stor banner og kampsanger på tunga.

LA MUSA LEVE, SETT KATTA I BÅND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..Serverer første lenkegjeng-deltaker vafler med OST...

(men ikke syng for høyt da.. så naboene klager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler :sikle: ............denne aksjonen blir langvarig kjenner jeg på meg........ :sjarmor:

Og naboer, nei de bryr vi oss ikke om, her skal synges og spilles og spises vafler :ler:

Jeg tror jeg tar første vers i musevisa nå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg hadde ikke fått sovet en natt med mus i hus :roll: Selv om den er aldri så søt... Igår fant jeg forresten en mus i barne-badebassenget... æsj.. greide ikke å spise etterpå (det hadde jeg sikkert godt av men :wink: )

Jeg lå og sov på madrass hos broren min en gang. Og da fikk jeg ett nattlig besøk jeg kunne vært foruten.. en mus kom på besøk.. :hår:

Jeg skjønner det ikke, de kan jo ikke drepe meg eller noe.. Er bare hysterisk redd for for enkelte smådyr.. bl.a. mus... :(

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Du får kjøpt "møllkuler" i jernvaren som holder mus unna. Naftalin heter det vel?? Det lukter skikkelig ille da, men hvis du legger de ute ved inngangen burde det kanskje gå bra?:)

Synes også musen høres søt ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naftalin.. husker den lukten fra jeg var liten hos mormor og morfar... .. kanskje ikke dumt å legge det på utsiden..

(og ja.. musen var søt... desverre :( .. hadde vært mye greiere om den var skikkelig ekkel :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...