Androide Skrevet 6. november 2015 #6281 Del Skrevet 6. november 2015 Så utrolig kjipt Schadenfreude!! Er delamming et alternativ, eller blir det ikke nok til å holde produksjonen oppe? Husk at du har stått på vanvittig hardt for ammingen, og hun har jo fått masse morsmelk!! Absolutt ikke noe nederlag med flaske, selv om jeg skjønner inderlig godt hvot frustrerende det må føles. Kanskje spesielt siden du har jobber så mye. Har du en grei fastlege? Vet at mange anbefaler Domperidone fremfor Afipran, men så vidt jeg vet må den søkes spesielt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 6. november 2015 #6282 Del Skrevet 6. november 2015 Hvis jeg selv skulle gitt flaske ville jeg kjøpt inn ganske mange og slike som kan vaskes/steriliseres enkelt uten for mye styr. Hatt vannkoker, pulver og en flaske kaldt vann på soverommet, pluss 3-4 flasker. Mange sier det er lettere med mme fordi de spiser mer etter klokken og sover bedre, men overgang mm - mme kan bli vanskelig på natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 6. november 2015 #6283 Del Skrevet 6. november 2015 Så leit at det ikke går lenger Schadenfreude.. Du har hvertfall fått ammet i et par måneder, og det er vel det viktigste mtp. helseeffekten jeg skjønner godt det er frustrerende når du har jobbet så hardt. Flaske er kos det også, det er ofte mer stabilitet i matingen, far kan kose seg med å gi lille mat, og man får mye kos ved måltidet selv om det gis på flaske nå trenger du jo ikke å sterilisere så nøye heller ettersom hun blir eldre. Askmeagain89: Dumt at det ikke gikk med barnevakt. Hun er vel kanskje i en alder der de merker at mor kan forsvinne, og da er det ekstra vanskelig? Ser hun "barnevakten" ofte nok til å være trygg på personen? Hvordan gjør dere det med brig på rygg?syns det er så utrolig tungt å gjøre husarbeid med lille på magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 6. november 2015 #6284 Del Skrevet 6. november 2015 Du er den tøffeste jeg vet om, Shadenfreude! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 6. november 2015 #6285 Del Skrevet 6. november 2015 Takk for støtten, det varmer når man føler seg litt hormonbæsj! <3 Delamming kommer bare til å funke en liten stund, det er jo egentlig det jeg gjør nå. Jeg tar det jeg får til som en bonus, og er egentlig fornøyd med innsatsen. Noe mer kan i hvert fall ikke gjøres. Domperidone var visst vanskelig og hadde samme bivirkningsproblematikk ved langtidsbruk, så det ville ikke fastlegen skrive resept på. Det er forsåvist forståelig, afipranen er skummel nok. Graving: søk på santa toss på youtube hvis du bruker vevd sjal. Med sele har jeg fått til denne metoden ganske bra med ergobabyen. https://youtu.be/J8M8YXAe5vE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 6. november 2015 #6286 Del Skrevet 6. november 2015 Schadenfreude : Du har gjort alt du kunne og mer til, du er en super mamma! Jeg er imponert over både deg og androide som har stått på når ammingen virkelig har vært et strev! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 6. november 2015 #6287 Del Skrevet 6. november 2015 Du har gjort en kjempeinnsats, Schadenfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 6. november 2015 #6288 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg tror ikke det er mange som ville kjempet så hardt som du har gjort Schaden. Du kan mer enn si deg fornøyd med innsatsen og selv om jeg forstår at det er surt kan du med 100% sikkerhet si at du har gjort alt i din makt for at dette skulle funke. Og akkurat det kan ingen ta fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor_HjemmetNO Skrevet 6. november 2015 #6289 Del Skrevet 6. november 2015 Schadenfreude - jeg gikk over til å kun nattamme og prøvde å få til 1-2 ganger iløpet av dagen.etter kort tid gikk det seg bare til og skled mer og mer over til flaske og det ble en myk overgang. Tror de skjønner fort at maten kommer mye raskere med flaske og foretrekker den. Du lærer deg fort også hvor mye babyen spiser om natten med flaske. Jeg f.eks har med en flaske ferdig når jeg legger meg, for da vet jeg han våkner en gang innen 1 time ca, så har jeg en kartong ferdigmelk ved sengen og en flaske i tilfelle han våkner og vil ha en flaske til, det vil han jo ofte. Koster litt ekstra, men da går det kjapt om natten og jeg slipper mye styr.Legger kartongen under dyna mi bare når jeg ser jeg kommer til å få bruk for den. Da er melken lun og god når han våkner på natten kanskje ikke etter boka, men det funker her ihvertfall og lille er happy med flaske Han super veldig effektivt 200ml på natta mens han ligger og slumrer. Raper og legger han ned igjen og han er dorgende mett og sover videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 6. november 2015 #6290 Del Skrevet 6. november 2015 Du har gjort en utrolig bra innsats, Schadenfreude! Det skal du være stolt av. Jeg har i disse dager avsluttet min amme/pumpekarriere. Jeg gråt en skvett må jeg innrømme, syns det er så koselig og er så trist at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å amme igjen. Men samtidig er jeg lettet. Det har vært mye stress knyttet til ammingen så er greit å bare gi flaske. Noen flasketips fra meg: Kjøp nok flasker til at de holder en dag så slipper man å vaske mer enn én gang pr dag. Du kan ha dem i oppvaskmaskinen og vaske suttene for seg og koke dem(vi bruker medela steriliseringsposer til mikro). Også koker vi vann nok til én dag som vi har et døgn i kjøleskapet. Vi måler opp mengden vi trenger i flaska og varmer i mikroen til rett temp (du lærer nøyaktig hvor lenge). På natta gir vi kun én flaske så vi gjør den klar med riktig vannmengde klar til mikroen og har målt opp pulver i en beholder, det tar meg 30 sek å lage flaske da! På tur har jeg med kokt vann i liten termos og kaldt kokt vann i en av flaskene så jeg kan blande til riktig temp raskt. Jeg har på forhånd målt opp riktig pulvermengde i ulike små beholdere. Jeg syns flaske går veldig enkelt nå! Jeg har det bedre etter å ha "gått på en smell " og var langt nede. Håper det holder seg sånn. Men noe fælt hendte igår. Lillesøster rulla ned fra sofaen! Hun datt ned på gulvteppe, men det er den verste følelsen noensinne! Jeg vet jo at hun ruller på magen så fort hun kan, men jeg var i svimla og la henne på sofaen på ryggen og skulle hjelpe storesøster med noe som sto rett ved siden av. Da hørte jeg et dunk og jeg skjønte med én gang hva som hadde skjedd. Hun gråt jo så klart veldig og jeg gråt like mye. Hadde SÅ dårlig samvittighet! Jeg var helt fra meg så mannen trøstet henne og meg. Men det gikk jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. november 2015 #6291 Del Skrevet 7. november 2015 Dyregod: tusen takk for tips! Fint å høre at det går bedre med deg nå Men rullebabyer altså... så skummelt! Det pleier jo heldigvis å gå bra, men det der er den store skrekken'Stinemor: mme skal vel ikke oppbevares, men serveres med én gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 7. november 2015 #6292 Del Skrevet 7. november 2015 Jeg prøvde også ferdigmme uoppvarmet, men denne frøkna nekter mme som ikke er perfekt temperertMen nå som vi har gått over til flaske syns jeg faktisk at ting er mer forutsigbart. De spiser jo litt mer regelmessig og man ser hvor mye de får i seg. Min jente spiser ganske ofte på dagen da, hver 2-3 time, men sover fra 19-05/06 de fleste netter uten mat! Og da spiser hun en flaske og kan sove et par timer til. Vi er superheldige! Men det som er irriterende er at hun drar ut smokken selv absolutt hele tiden... Også må jeg jo putte den tilbake igjen fordi hun prøver, men klarer ikke å slippe den selv En smule irriterende,men jeg bør absolutt ikke klage vet jeg . Håper det ordner seg og at du blir fortrolig med flaskemating,Schadenfreude! Snart kan man jo ta vann fra springen også, det er vel ved 6 mnd? Det gjør det enda enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 7. november 2015 #6293 Del Skrevet 7. november 2015 Schandenfreude: du har gjort en kjempeinnsats! Har fulgt med på sidelinjen og er helt imponert. Selv om du ikke er fornøyd med at det ikke gikk som du håpte akkurat nå, håper jeg du etterhvert kan se tilbake og bli like imponert som jeg er Du har fått mange gode tips om flaskemating her ser jeg. Om hun ikke har fått flaske før vil jeg anbefale å starte med 0-er eller 1-er smokk, vi har smokker som er fra 4 mnd nå, og der kommer melka fort. Vi har en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann i kjøleskapet, så blander vi til passelig temperatur. Kjøp flasker så du har til et døgn, så trenger du bare vaske en gang pr dag. Vesla her drikker stort sett fem flasker, så har vi seks i tilfelle. Vi gjør alt klart på kvelden så det er lettvindt neste dag En ting som gjorde hele flaskematinga enklere er en pulverdispenser fra avent, plass til tre måltider. Helt genialt. Flaskekoker er også en genial oppfinnelse, vi bruker den fortsatt selv om hun egentlig er stor nok til at vi ikke steriliserer flasker. Dyregod: slik er det ei her som gjør også, litt komisk og litt irriterende Så blir hun småirritert for at hun ikke har smokk.. Hun har klart å putte den tilbake noen ganger, men tror det er mest flaks. Gleder meg til hun klarer det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. november 2015 #6294 Del Skrevet 7. november 2015 Sånn dispenser må jeg få tak i! Flaske er hun heldigvis vant med, siden vi har måttet supplere underveis..Vi har noen inmari søte smokker, men med hank. De er ute på et blunk og så sitter de fast på fingrene uansett hvor mye hun prøver å dytte den inn igjen. Heldigvis må hun ikke ha smokk inne for å sove, hun virker enn så lenge litt likegyldig. Men sovner mye fortere med den enn uten, derav bruken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 7. november 2015 #6295 Del Skrevet 7. november 2015 Smokk med hank er veldig upraktisk. Her drar lille ut smokken og rister i den mens han suger på tommelen Vi har hatt en del problemer med å gi fast føde. Han har bare knepet igjen munnen når vi kommer med skjeen. Fant ut i dag at han har fått skje-vegring. Han slukte et halvt middagsglass med mat da jeg ga han det med fingeren. Og han liker godt å spise på mat han får holde selv. Så vi må prøve å skape gode assosiasjoner til skjeen. Ellers så blir det tungvindt fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 7. november 2015 #6296 Del Skrevet 7. november 2015 Bra det gikk bra Dyregod Det er slikt som skjer. Det er skummelt, men går heldigvis stort sett bra. Du er så positiv Schadenfreude!Her går alt ned på høykant. Matglad jente. I dag ble det 5!!! timer med barnevakt plutselig ringte mamma og da hylskrek hun så fortet meg hjem samtidig som jeg ropte at hun måtte gå ut. Da jeg kom hjem sto de ute og lille var helt rolig. Hun elsker å være ute og blir alltid rolig i frisk luft (og bassenget/badekaret). Lille hadde matflekker over hele seg og gliste da hun så meg. Nå har hun kysset, klemmet og kost på meg siden jeg kom hjem. Har fått et lekkert sugemerke Jeg er så glad for at det gikk så bra og for at jeg fikk bidratt litt med oppussing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 7. november 2015 #6297 Del Skrevet 7. november 2015 Så kjekt å då den responsen da, Askmeagain!! 😃Kjenner igjen problemet med smokken, veldig kjekt å dra den ut å studere...vi sliter med at lille ikke vil ha noe annet enn grøt, banan og søt frukt. Jeg blander det med morsmelk, men han bate spytter det ut. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 7. november 2015 #6298 Del Skrevet 7. november 2015 Så kjekt å då den responsen da, Askmeagain!! 😃Kjenner igjen problemet med smokken, veldig kjekt å dra den ut å studere...vi sliter med at lille ikke vil ha noe annet enn grøt, banan og søt frukt. Jeg blander det med morsmelk, men han bate spytter det ut. Noen tips? vi har litt samme problemet. Han vil ikke ha noe av det jeg har laget selv blant annet (haha). Brekker seg bare:-p Frukt og smoothie går ned på høykant, mens grøt er han blitt veldig kresen på. Hvilken grøt gir du? Har prøvd begge fra nestle vi. Må ha en fruktdæsj oppå hver grøtskje for at han skal spise det, men han kan jo ikke holde p å få frukt til alt:-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor_HjemmetNO Skrevet 7. november 2015 #6299 Del Skrevet 7. november 2015 Schadenf - den første flasken jeg har med opp jeg regner med du tenker på? 6 av 7 dager i uken våkner han idet vi legger oss eller rett før, men noen ganger rett etterpå før jeg har fått sovnet en gang. Om sommeren ville jeg aldri tatt sjansen, men nå står flasken kort tid i et rom på 16 grader har jeg tatt sjansen. Å skrive 1 time var nok en overdrivelse altså..Kartongen jeg har på soverommet er det konserveringsmidler i, så den er det ingen fare med slik jeg har forstått det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 8. november 2015 #6300 Del Skrevet 8. november 2015 vi har litt samme problemet. Han vil ikke ha noe av det jeg har laget selv blant annet (haha). Brekker seg bare:-p Frukt og smoothie går ned på høykant, mens grøt er han blitt veldig kresen på. Hvilken grøt gir du? Har prøvd begge fra nestle vi. Må ha en fruktdæsj oppå hver grøtskje for at han skal spise det, men han kan jo ikke holde p å få frukt til alt:-p Jeg har også laget masse selv, men han vil jo ikke ha!! men han likte faktisk glasset med gulrot og potetpuré, så kanskje det er mine kokkekunster det er noe galt med hehe. Vi bruker risgrøt fra nestlé med banan og maissmak. Den er litt søt men jeg har litt sviskemos i i tilegg. Regner med jeg bare må prøve å prøve med de samme smaksprøvene helt til han liker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå