Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis

Er dere flinke til å gi tran? Vi er veldig flinke til å glemme det, husker det kanskje et par ganger i uka. Hun spytter det ofte ut igjen, så det er så kjedelig å gi henne før vi skal ut.. Lukter ikke så veldig godt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker det son regel. Går faktisk fint å få det i han også, men 2.5 ml er for mye ennå. Har jobbet oss opp til 1.5 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner med tran nå, vesla er 4 uker idag :) Vi skal ha alarm på mobilen for ellers husker jeg det aldri... storesøster måtte få d-dråper istedenfor fordi hun gulpet så mye og da er det ekkelt for både baby og oss. Håper det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir D-vitamindråper i stedet for tran. Samt folat og jern 2x daglig. Pleier å huske, men i dag har det gått i glemmeboka. Så takk for påminnelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Dyregod! Vi skal ikke gi oss. Men hun er fryktelig lite samarbeidsvillig foreløpig.

Vi begynte rett på D-dråper vi. Hun gulper så mye. Av erfaring fra førstemann, så blir det mye flekker på klær som ikke går av, og en stinkende unge. Jeg tar tran selv da, så hun får litt omega3 gjennom gjennom ammingen. Satser på at det er bra nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir tran. Har kommet inn i en rutine de siste dagene med kveldsstell og tran. Gir 2,5 ml i sprøyte bakerst, under tunga, da svelger han det meste. Men ungen lukter skikkelig tran etterpå likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir d-vitamin dråper, og glemmer det av og til vi også men.. Ser for meg det blir lettere å huske når vi får en fast legge- og stellerutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir tran, trapper opp til 2,5 ml nå. Har tatt det veldig gradvis, og gir nå hver kveld når vi skifter til pyjamas. Hender mye renner ut osv, men går stort sett fint. Glemmer det inniblant, spesielt nå på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt tran to-tre ganger, jeg glemmer det ut. Men det er jo ikke krise om man glemmer det, det er jo en nokså ny anbefaling å gi tillegg av tran.

Nori: navnefest allerede? Har dere seremoni eller kun privat samling? Vi har fremdeles ikke bestemt oss for hva vi skal velge 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen seremoni. Hvis jeg kunne valgt ville jeg ventet et par måneder, men det er nå mannens familie kommer så da blir det sånn. Farmoren hans er 90 år, så det er lite sannsynlig at hun kommer hit flere ganger. Gleder meg veldig til at M skal treffe oldeforeldrene sine. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det navnefest. Syns det var en veldig fin seremoni for storebror, så det frister til gjentakelse. Jeg er ikke kristen, og for meg blir det feil å døpe pga tradisjon dersom man ikke er kristen. Nattverd og dåp er sakramenter og stiller krav til tro. Da har jeg ikke lyst til å ljuge :fnise: Men med tanke på de reaksjonene vi fikk fra familien, som ikke er særlig religiøse engang, har jeg forsåvidt forståelse for at noen er mer bekymret for svigermors vrede enn mannen i toppetasjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi har et økedøgn på gang. Lillesøster har hengt i puppen siden i går. Inkludert mating hver time i natt. Hjelpes! Storebror er på tur med mannen, jeg ga opp tanlen på å bli med. Skal putte frøkna i sele nå ogse om jeg får gjort litt her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det er to måneder til vi har dåp. Vi var usikre på om det var dåp eller navnefest vi skulle gå for, men alle forventet dåp og svigermor hadde dåpskjolen klar lenge før positiv test. Så da ble det dåp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her tror jeg ikke det blir verken dåp eller navnefest. Mannen er helt imot å døpe ungen, så da blir det vel ingenting. Virker ikke som det er så vanlig å ha navnefest der jeg bor heller, tror ikke mannen vet at det er et alternativ engang, jeg. Svigermor tror jeg syntes vi var late som ikke skulla ha noe, men..

 

Her er jeg så bleie-frustrert! :laugh: Før skifta vi klær på ungen fordi han gulpa, nå er det fordi bleiene ikke holder på bæsjen.. Mulig han er midt i mellom to størrelser for tiden, men det er daglig ulykker nå, før var det aldri! Har prøvd forskjellige størrelser i libero og rema1000 sine den siste uka, og skal kjøpe coop sine i morgen. Noen andre som opplever dette? Det kommer som regel ut på sidene, og hvis han sitter i vippestol eller i newborn-setet på tripp trapp stolen, kommer det oppover itillegg.. Har vaska trekket til newborn-setet 3 ganger uka her.... Rekker nesten ikke ta det på før det må av igjen! :glare:

 

Håper dere får en fin dag dere som skal ha dåp og navnefest i helga :-)

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretter du ut fuktsperrene rundt beina? Ellers kan jo babyen ha tynnere bein enn bleia er designet for. Det sleit jeg med med storebror.

Jeg syns forresten pampers virker lengre i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som skal ha dåp og navnefest i helga :)

Vi skal ha dåp i September. Blir ganske low key, bare faddere og nærmeste familie, og det er mest på grunn av tradisjon. I den kirken jeg selv er døpt, konfirmert og viet, det er jo litt stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ikke det blir verken dåp eller navnefest. Mannen er helt imot å døpe ungen, så da blir det vel ingenting. Virker ikke som det er så vanlig å ha navnefest der jeg bor heller, tror ikke mannen vet at det er et alternativ engang, jeg. Svigermor tror jeg syntes vi var late som ikke skulla ha noe, men..

Her er jeg så bleie-frustrert! :laugh: Før skifta vi klær på ungen fordi han gulpa, nå er det fordi bleiene ikke holder på bæsjen.. Mulig han er midt i mellom to størrelser for tiden, men det er daglig ulykker nå, før var det aldri! Har prøvd forskjellige størrelser i libero og rema1000 sine den siste uka, og skal kjøpe coop sine i morgen. Noen andre som opplever dette? Det kommer som regel ut på sidene, og hvis han sitter i vippestol eller i newborn-setet på tripp trapp stolen, kommer det oppover itillegg.. Har vaska trekket til newborn-setet 3 ganger uka her.... Rekker nesten ikke ta det på før det må av igjen! :glare:

Håper dere får en fin dag dere som skal ha dåp og navnefest i helga :-)

Vi hadde samme problem da han var midt i mellom størrelse 1 og 2 i libero. det ordnet seg da han vokste inn i størrelse 2. Jeg la flanellklut i vippestol og nest slik at jeg slapp å vaske det så ofte :P men det kan sikker være lurt å prøve andre merker og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...