Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra det gikk så bra da, Dorey! Vi vurderer å reise på hytta på fjellet som er 4,5t kjøretur unna. Er særlig for 2åringen vi vil det siden mine foreldre er der også :) Men er så usikker på om jeg orker å reise så langt med to unger og en katt allerede. Ser for meg at vi aldri kommer frem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg testet tilbakelent ammestilling. At jeg ikke har testa det før! Veldig avslappende og fin stilling både for meg og baby. Gleder meg til å teste den i senga i natt, kanskje jeg endelig får til å slumre litt mens jeg ammer. Jeg ligger så vondt når jeg ammer sidelengs at jeg bare kan glemme å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg testet tilbakelent ammestilling. At jeg ikke har testa det før! Veldig avslappende og fin stilling både for meg og baby. Gleder meg til å teste den i senga i natt, kanskje jeg endelig får til å slumre litt mens jeg ammer. Jeg ligger så vondt når jeg ammer sidelengs at jeg bare kan glemme å sove.

Hvor mye tilbakelent er du? Jeg har tenkt at baby ikke får i seg alt da pga det ikke "renner" riktig vei, men det er sikkert feil ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tilbakelent er du? Jeg har tenkt at baby ikke får i seg alt da pga det ikke "renner" riktig vei, men det er sikkert feil ;)

Tja, 40-45 graders vinkel kanskje. Er visstnok den mest naturlige stillingen så er nok ikke noe problem at de ikke får i seg melka. Var skeptisk da jeg leste om den jeg også, derfor jeg har drøyd så lenge med å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Så bra det gikk så bra da, Dorey! Vi vurderer å reise på hytta på fjellet som er 4,5t kjøretur unna. Er særlig for 2åringen vi vil det siden mine foreldre er der også :) Men er så usikker på om jeg orker å reise så langt med to unger og en katt allerede. Ser for meg at vi aldri kommer frem :ler:

Ser den ;) Husker da storebror var to år var det helt krise med turer over 30 min... Men dere får evt ta dere god tid og prøve å gjøre noe koselig på veien :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser den ;) Husker da storebror var to år var det helt krise med turer over 30 min... Men dere får evt ta dere god tid og prøve å gjøre noe koselig på veien :)

Ja, hvis hun ikke sover er det ikke gøy å kjøre med eldste. Sist vi reiste opp dit dro vi til leggetid og hun sov hele veien. Vi kan jo gjøre det nå, men vi må jo stoppe underveis nå for å amme og strekke litt på lillesøster. Også må katten få gå på do ;) Det går sikkert helt fint da, er bare så nytt å ha to så alt virker vanskelig. Og jeg som vil ha tre barn, haha :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk baby hele dagen (fram til for 1 time siden) uten noe bæsjbleie, og jeg er såååå glad for at vi var hjemme når den ladningen kom, haha! Den kom i stillhet å, så jeg ble litt overraska da jeg løfta han opp fra babygymmen og ble våt på arma, hehe. Bleien kunne liksom ikke vært fullere, og det hadde gått gjennom body, bukse, teppe og på babygymmen:-p må si jeg foretrekker 5 bæsjbleier jevnt gjennom hele dagen enn 1 stor ja..... :-p

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha huff da! Da skal jeg være glad jeg har en bæsje-baby :P i dag har gutten min vært utrolig rolig. Han har faktisk kun hatt en bæsjebleie, men flere våte bleier. Han snakker til seg selv og smiler litt, men vil ikke sove og gråter ikke heller. Han har også spist lite, og det er bare når jeg har tilbudt brystet. Er det grunn til bekymring? Det virker jo som om han har det ok. Vil dette gå ut over produlsjonen min? Jeg kjenner ikke noe særlig spreng selv om han har spist mindre enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han har et utviklingssprang? Her er vi midt i sprang nr 2 og lille gråter bare han ligger på stellebordet og vi ikke holder rundt han. Utrolig slitsomt, men må bare gi han den nærheten han trenger.

Edit: det kan visst gå ut over appetitten også.

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker på en måte som om han er i sin egen verden, rolig men annerlerledes. Det er mye mulig det er er utviklingssprang. Jeg så en tråd om det og lastet ned en app, interessant å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har lillesøster enkelte dager der hun er ganske bortevekk i drømmeland på dagen. Sover mye, spiser såvidt litt for så å sove videre. Da ser det til gjengjeld ut som hun tar det igjen på kvelden og natten, hvor hun henger i puppen i timesvis og ikke helt finner roen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sprinkelseng helt mot vår seng hvor den ene siden er tatt bort. Babyen har sovet i babynestet sitt i sengen sin hele tiden, men de siste dagene har han ikke vært interessert i det. Legger vi babynestet mellom oss i sengen derimot sovner han med en gang. Synes det er så rart, at han merker forskjell på det. Uansett hvor han ligger, ligger han jo veldig nær meg. Mulig han føler behov for å ligge nærmere faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har behov for å være omkranset på begge sider? Vår sønn er litt lik, han sovner greit i senga si (bedside crib)ved leggetid, men etter første nattmating sovner han enklest i babynestet mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De føler kanskje det er tryggere mellom dere? Lille sover mellom oss, hun også. På dagen sover hun greit i vogna og vugga (i hvert fall en liten stund), men på natta må hun mellom oss. Våkner som regel med henne limt helt inntil meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på og det gir jo mening. Jaja, spiller ingen rolle. Vil han sove der, så får han sove der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover i nest i sprinkelsenga i begynnelsen, men havner stort sett i dobbeltsenga etter første amming. Mannen legger seg sammen med oss, men går et annet sted og legger seg i løpet av natta for å få sove skikkelig, så jeg og lille har god plass i dobbeltsenga. Han har en tendens til å kave og grynte noe veldig på tidlig morgen, så da blir det ikke mye søvn på de som ligger ved siden av...

Det er tydelig at han setter pris på nærhet. På dagen sover han stort sett oppå meg eller pappaen, og hvis han er urolig etter siste mating på kvelden legger pappaen seg i dobbeltsenga med baby tett inntil seg. Nese mot nese, da roer han seg med en gang og sovner ganske fort. Han liker å ha noen helt inntil ansiktet sitt, det er ikke det samme å legge han på brystet eller magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil hun ikke sove annet enn oppå oss eller i bilstol/barnevogn i bevegelse på dagtid, men heldigvis klarer hun å sove i sprinkelsenga den første økta på natta. Vi satte ny rekord på 15 min søvn i vugge før i dag ;)

Det er så moro å se utviklingen for tiden. Hun ga oss første smil forrige helg, og nå er hun veldig interessert i å se på fargerike leker :)

Jeg skal på kontroll til fastlegen på tirsdag, veldig spent på tilstanden der nede. Jeg kniper som en gal for tiden for jeg har oppdaget at jeg lekker litt til tider :sjenert:

Edit: vi har meldt oss på babysvømming til høsten, det tror jeg blir veldig koselig ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...