Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.mimmis.no/no/tiny-love-gymini-sunny-day

 

^^Denne har vi.

Jeg synes egentlig de fleste babygymmer er relativ like, og har omtrent det samme. Har sett noen som har med en sånn liten pute som er fin til å legge babyen over når han ligger på magen f.eks, men der går det joå an å bruke en vanlig ammepute vil jeg tro. :-)

 

Legger dere noe under babygymmen? jeg har lagt et tykt ullpledd under for jeg tenkte det kanskje ble litt hardt å ligge på uten, men er usikker på om det egentlig trengs?

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heldigvis lite problemer denne gangen, hadde vondt i stingene 6 mnd etter første fødsel. Denne gangen slapp jeg unna med to pyntesting.

Vi har fått masse klær til lille, men har måttet bytte nesten alt fordi alt har vært i størrelse 56 og lillemor passer jo bare 62 :fnise:

Jeg har gått en hel dag uten barseltårer, hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått masse klær og bamser :) han hoppet over størrelse 56 og bruker nå 62 som er bittelitt for stort. Jeg har nesten ikke fått handlet noe til han, for vi har fått så utrolig mye i str 62/68.

Edit: blir forresten helt overrasket over alle som gir gaver. Mange venner av foreldre/svigers som jeg ikke har sett på sikkert 10 år som har gitt gave. Det er jo bare koselig :) men jeg hadde ikke forventet å få av så mange...

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overlykkelig for å ha sluppet å føde når jeg leser her. Huff, håper alle blir som før igjen :/

Hehe takk for det :) Forstår at det kan virke grusomt med sting, fremfall osv. Men kroppen er fantastisk! De aller fleste blir veldig normale igjen :) Jeg var LIVREDD for keisersnitt! Bare tanken på et operasjonssår gjør meg svimmel og uvel. Rart hvor forskjellig vi mennesker er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for det :) Forstår at det kan virke grusomt med sting, fremfall osv. Men kroppen er fantastisk! De aller fleste blir veldig normale igjen :) Jeg var LIVREDD for keisersnitt! Bare tanken på et operasjonssår gjør meg svimmel og uvel. Rart hvor forskjellig vi mennesker er..

Jeg har jo prøvd begge deler. Fysisk var nok snittet enklest, men ingen av delene var helt avskrekkende. Jeg ville jo føde vaginalt denne gangen og at det gikk trumfer alle plagene i etterkant fordi jeg da fikk ønsket oppfylt. Greit å ha testet begge deler, liksom.

Vi har hovedsakelig fått klær til lillesøster. Ikke så enorme mengder som vi fukk til storebror, men det hadde vi heller ikke hatt bruk for. Noe var også hjemmestrikk og hjemmesøm, og det er utrolig koselig å få. At noen har brukt tid og innsats på å lage noe, det syns jeg alltid er så imponerende. Men så er jeg ei kløne med håndarbeid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.mimmis.no/no/tiny-love-gymini-sunny-day

^^Denne har vi.

Jeg synes egentlig de fleste babygymmer er relativ like, og har omtrent det samme. Har sett noen som har med en sånn liten pute som er fin til å legge babyen over når han ligger på magen f.eks, men der går det joå an å bruke en vanlig ammepute vil jeg tro. :-)

Legger dere noe under babygymmen? jeg har lagt et tykt ullpledd under for jeg tenkte det kanskje ble litt hardt å ligge på uten, men er usikker på om det egentlig trengs?

Jeg har hatt en lekematte/gymmatte under for den jeg har er altfor tynn til å ligge rett på gulvet. På xxl har de en super lekematte som vi har brukt flittig og bruker iblant enda til 2åringen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått en del klær og leker til lille :) også en del bamser og kosekluter.

Jeg har babygymmen i lekegrinden og har et teppe + bunnen til lekegrinden, men syns det er ganske hardt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hovedsakelig fått klær. Og det minner meg på at vi må få ut fingeren og få ordnet med takkekort.

Her ser jeg ikke behovet for babygym. Han nekter å ligge alene, så den vil neppe bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun fått klær. Har så mye i 68 nå at jeg tror ikke vi får brukt alt :P synes størrelsene er så rare. I dag hadde jeg på han en body fra hm i 62 og en bukse fra po.p i 50.

Nori: lillegutt nekter å ligge alene i vugga, vogna (han har utviklet skikkelig vognskrekk, så når han er våken på tur må han bæres..) og kun tidvis i nestet. Men babygymmen elsker han av en eller annen merkelig grunn. Har et pledd under enn så lenge. Kommer til å kjøpe matte senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for det :) Forstår at det kan virke grusomt med sting, fremfall osv. Men kroppen er fantastisk! De aller fleste blir veldig normale igjen :) Jeg var LIVREDD for keisersnitt! Bare tanken på et operasjonssår gjør meg svimmel og uvel. Rart hvor forskjellig vi mennesker er..

Jeg har prøvd begge deler jeg også. Nå blir det ikke flere her i gården, med mindre det skjer et skikkelig uhell. Om jeg skulle hatt en til ville jeg definitivt hatt keisersnitt. Jeg hadde færre plager to uker etter snittet enn jeg har nå to uker etter fødsel, og jeg hadde en tøff fødselsopplevelse. Keisersnittet var en veldig positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått utrolig mange gaver, til og med flere i posten fra en annen verdensdel :) Alt fra hjemmestrikk og klær til supporterutstyr. Den med kaffe og sjokolade til mor slo heller ikke feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om takkekort. :)

Jeg trodde søven gradvis skulle bli bedre? Her har vi plutselig rykket tilbake til start. Fra å sove 3-4 timer mellom amming på natten er vi plutselig tilbake til 1-2 timer. Jeg er så sliten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om takkekort. :)

Jeg trodde søven gradvis skulle bli bedre? Her har vi plutselig rykket tilbake til start. Fra å sove 3-4 timer mellom amming på natten er vi plutselig tilbake til 1-2 timer. Jeg er så sliten. :(

Det går veldig opp og ned her og. Hun har ofte netter der hun bare sover 20-50 min om gangen og det tar en time eller to å få henne til å sove igjen. De fleste nettene er slik, men noen netter sover hun plutselig 3-4 timer. Det blir bedre etterhvert :)

Jeg vet ikke hvor babyen din sover,, men her hjelper det litt å ha henne inntil meg i min seng for da slipper jeg å løfte og styre når hun våkner så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går veldig opp og ned her og. Hun har ofte netter der hun bare sover 20-50 min om gangen og det tar en time eller to å få henne til å sove igjen. De fleste nettene er slik, men noen netter sover hun plutselig 3-4 timer. Det blir bedre etterhvert :)

Jeg vet ikke hvor babyen din sover,, men her hjelper det litt å ha henne inntil meg i min seng for da slipper jeg å løfte og styre når hun våkner så ofte.

Han sover i nestet sitt i egen seng som står helt inntil vår seng som en bedside crib. Det er derfor veldig enkelt å flytte han frem og tilbake. Å ha han inntil meg er ikke aktuelt, da vil jeg ikke få sove i det hele tatt. Skulle så inderlig ønske at jeg klarer å amme sovende. Forstår hvorfor søvndeprivarsjon er brukt som torturmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Vi har ei gymmatte under babygymmen, tror vi kjøpte den på barnas hus. Babygym er ikke så spennende enda, men det kommer vel. Hendene hennes er liksom det store om dagen, smatter og spiser på de :)

Vi har fått mye klær, stort sett i størrelse 62. Er mye som ikke kommer til å bli brukt, angrer litt på at jeg ikke har byttet noe. Hun har fått tursekk, mange bamser, sangbøker og leker. Ellers hadde vi veldig mye blomster en stund.

Blir helt overveldet av hvor mange og hvem som gir gaver, veldig koselig da :)

Tenkte å lage takkekort snart, må bare få ut fingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe og Schadenfreude:

Så greit å ha testet begge deler :) Jeg mente på ingen måte å bagatellisere fødsel. Hadde selv en del plager etter førstemann ;) Alt kommer jo an på fødselsopplevelsen. Jeg er bare veldig over gjennomsnittet engstelig for kirurgi.. Sikkert derfor ks virker så skummelt i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover i nestet sitt i egen seng som står helt inntil vår seng som en bedside crib. Det er derfor veldig enkelt å flytte han frem og tilbake. Å ha han inntil meg er ikke aktuelt, da vil jeg ikke få sove i det hele tatt. Skulle så inderlig ønske at jeg klarer å amme sovende. Forstår hvorfor søvndeprivarsjon er brukt som torturmetode.

Nei, det blir ikke noe søvn når de ligger inntil annet enn for dem selv, men det hjelper noen ganger å få litt "pause" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...