Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi skal være hjemme, men det blir nok litt besøk osv :) Jeg fikk et påskeegg på jobb i dag, så det var en fin ting å komme frem til siste dag før ferie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal være hjemme vi også. Besøke venner og familie og jeg skal forhåpentligvis sove litt siden mannen har ferie og kan stå opp litt med dattera vår. Jeg sover nemlig best fra kl 4, og datteren min våkner kl 05-06 tiden... Så det er planen. Deilig med litt familietid :)

Jeg gråter også ofte fordi jeg er så trøtt ogsliten. Jeg har så kort llunte når jeg sover lite også, stakkars mannen og dattee. Prøver å telle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen sier at alt er OK på tirsdag blir det hyttepåske på oss :nigo:

Husker hvordan det var å måtte jobbe med skolearbeid i ferien Graving og Nori. Dere har min fulle medfølelse! :troest:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også skole. Må gjøre det siste ferdig og lese pensum før fødsel :P

Mannen skal jobbe hele påsken så blir helt alene med hunden. Får ikke dra noe sted så blir en kjip påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmepåske her.. Vi skal bytte kledningen på en vegg slik at vi får isolert gang og huset blir mer brukendes til mini kommer :) Mamma og pappa kommer for å hjelpe til, så det blir en hyggelig påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir hjemmepåske her også. Skal male barnerommet :)

Var hos jordmor i dag og snakket om at jeg klør så under føttene og i hendene. Det var visst ikke så bra, så skal inn på sykehuset til blodprøver, ctg og ultralyd på mandag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmepåske her også. Kanskje det blir litt vasking av babytøy :) Jeg har også mye skolearbeid i påsken, dog på rettesiden og ikke skrivesiden. Det greie er at jeg kan styre selv når jeg jobber, så med litt hver dag kommer jeg vel i mål jeg også.

Det hørtes ikke bra ut, Hvitløk. Håper det går over :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Blir hjemmepåske her også. Skal male barnerommet :)

Var hos jordmor i dag og snakket om at jeg klør så under føttene og i hendene. Det var visst ikke så bra, så skal inn på sykehuset til blodprøver, ctg og ultralyd på mandag :(

Så bra du blir fulgt opp med dette og tar blodprøver. Det er mange (særlig leger) som ikke vet at dette må sjekkes, svangerskapskløe er liksom noe man bare må regne med tror de. Jeg har også vært å tatt blodprøver for dette, men de var heldigvis helt fine. Har klødd under føttene og i hendene, og så har jeg andre i familien som har hatt den skumle typen kløe og det har gått helt fint :)

Her blir det også hjemmepåske, bare lade batteriene til lille kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du blir fulgt opp med dette og tar blodprøver. Det er mange (særlig leger) som ikke vet at dette må sjekkes, svangerskapskløe er liksom noe man bare må regne med tror de. Jeg har også vært å tatt blodprøver for dette, men de var heldigvis helt fine. Har klødd under føttene og i hendene, og så har jeg andre i familien som har hatt den skumle typen kløe og det har gått helt fint :)

Her blir det også hjemmepåske, bare lade batteriene til lille kommer :)

Godt at det ikke nødvendigvis må være noe galt :) fikk høre av jordmoren jeg pratet med på sykehuset at jeg ble nok satt på medisin mot det for sikkerhets skyld før de fikk prøvesvarene. Ble litt satt ut av at det blir full sjekk på mandag, men er glad de tar det alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra de følger deg opp, Hvitløk! :) Selv om man får en litt klam følelse av graviditeten av all oppfølgingen, så er gravidomsorgen virkelig flott her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra de følger deg opp, Hvitløk! :) Selv om man får en litt klam følelse av graviditeten av all oppfølgingen, så er gravidomsorgen virkelig flott her i landet.

Det er absolutt sant :) føles godt at dersom det er noe alvorlig, så følges det opp.

Kjedelig med dårlig søvn, Porcelain :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg leeei. Sover så dårlig for tida!4 timer er ikke nok :(

Uff, samme her! 3-4 t usammenhengende søvn i en uke på rad tar på. Jeg går snart på veggen altså. Håper ikke det påvirker babyen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn med søvnen helt siden positiv test og legen, jordmor og andre jeg har vært kontakt med i helsevesenet sier at det ikke er farlig for barnet. For meg er det derimot ekstremt ødeleggende, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn med søvnen helt siden positiv test og legen, jordmor og andre jeg har vært kontakt med i helsevesenet sier at det ikke er farlig for barnet. For meg er det derimot ekstremt ødeleggende, selvsagt.

Godt å høre det i hvert fall, selv om det er forferdelig for oss.

Så slitsomt å ha det sånn hele tiden :( Jeg har sovet dårlig i noen måneder nå, og har en datter som er våken på natta så føler virkelig med deg. Man har jo vondt i kroppen og går rundt som en zombie konstant. De som sier det bare er å legge seg tidligere har ikke skjønt det ;)

Hva er grunnen til din søvnmangel? Er det noen tiltak du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre det i hvert fall, selv om det er forferdelig for oss.

Så slitsomt å ha det sånn hele tiden :( Jeg har sovet dårlig i noen måneder nå, og har en datter som er våken på natta så føler virkelig med deg. Man har jo vondt i kroppen og går rundt som en zombie konstant. De som sier det bare er å legge seg tidligere har ikke skjønt det ;)

Hva er grunnen til din søvnmangel? Er det noen tiltak du har prøvd?

Jeg har vel prøvd ale søvnråd som finnes, uten at det har hjulpet.

Har følt meg konstant ruset i flere måneder nå og er naturlig nok ekstremt sliten.

Jeg kunne godt å ha lagt meg når som helst jeg, men det hjelper jo ikke når kroppen min nekter å sove mer enn maks 4 timer i døgnet.

Ifølge legen er det hormonelt og er relativt vanlig. Det som er uvanlig er at det har vært gjennom hele svangerskapet for meg. Normalt er det fleste mest plaget i første og siste trimester, men for meg har det vært like ille hele veien igjennom.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også veldig med søvn. Jordmor anbefalte akupunktur, men jeg har virkelig ikke tro på det. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å sove mye mindre nå den siste uken, men nå er det så kort igjen at jeg skal holde ut det :) Sikkert bare en forsmak av hvordan det blir...

Noen som har vondt i skambeinet? Foran under magen liksom? Jeg har plutselig fått dette den siste uken og spesielt når jeg tar ligget og reiser meg, så går deg seg til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Nå har jeg permisjon! Hadde en meget travel lørdagsvakt som utløste kraftige kynnere og usedvanlig mye foster aktivitet :/ men nå kan jeg slappe av iallefall :) Huff, jeg synes så synd på dere med søvnproblemer! Håper dere får det bedre etter fødsel :)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...