Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt at om ikke hodet er festet og vannet går, så må man legge seg ned for å unngå at navlestrengen faller ut eller noe. Noen andre som har hørt dette, eller er det bare tull? Alle fødslene til moren min og søsteren min begynte med vannavgang, så jeg "frykter" jo at det skjer hos meg også. Så da er det jo greit å vite om hodet er festet eller ikke tenker jeg.... Så er veldig spent på neste kontroll...

Har også hørt dette, men aner ikke om det stemmer. Har hørt at man må legge seg ned for å unngå at navlestrengen synker ned til babyens hode. Det kan fort bli litt skummelt. Mulig det bare er oppspinn, men verdt å spørre jordmor om kanskje?

Mammas første fødsel startet med vannavgang. Min første fødsel startet med rier. Vannet gikk aldri. Gutten vår kom ut i vannposen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sjekker jo leie på kontrollene fremover, så om hodet er festet vil det jo som regel oppdages.

Forrige gang festet hodet aldri seg. Babyen lå i tverrleie lenge også, men jeg fikk ingen instruksjon om å legge meg ned.

Jeg vasker babytøy. Herlighet, så smått! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk aldri med storesøster heller, de tok vannet underveis da jeg presset henne ut. Mannen syntes det var voldsomt å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk aldri med storesøster heller, de tok vannet underveis da jeg presset henne ut. Mannen syntes det var voldsomt å se på ;)

Har inntrykk av at de fleste jordmødre tar vannet hvis det ikke går av seg selv. Lurer litt på hvorfor hun aldri tok vannet mitt. Glemte helt å spørre den gangen. "Fordelen" var jo en skinnende ren baby på brystet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal visst uansett være en fordel å føde med posen hvis vannet ikke går selv. Går på fødselskurs og hadde om akkurat det i går. At hvis man har normale rier og barnet har det fint er det ingen grunn til å ta vannet og man slipper det smertesjokket det kan være å ta vannet. Det skal også være veldig skånsomt for barnet og dens overgang til verden blir mildere?!

Nå er alt dette bare teori for meg, men ble ihvertfall anbefalt å spørre hvorfor de ønsker å ta vannet om spørsmålet kommer og la det være om det ikke er en medisinsk grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst uansett være en fordel å føde med posen hvis vannet ikke går selv. Går på fødselskurs og hadde om akkurat det i går. At hvis man har normale rier og barnet har det fint er det ingen grunn til å ta vannet og man slipper det smertesjokket det kan være å ta vannet. Det skal også være veldig skånsomt for barnet og dens overgang til verden blir mildere?!

Nå er alt dette bare teori for meg, men ble ihvertfall anbefalt å spørre hvorfor de ønsker å ta vannet om spørsmålet kommer og la det være om det ikke er en medisinsk grunn til det.

Jeg merket ikke at de tok vannet engang jeg, men jeg hadde jo ikke smertelindring så alt var vondt uansett. Jeg vet ikke hvorfor de tok det, men de ble tatt på senga da jeg plutselig fikk pressrier også var fostervannet misfarga, så det var egentlig bra de tok det siden det da kan være fare for at baby får avføring i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med skikkelig ille morgenkvalme igjen.. Den KAN BARE IKKE VÆRE PÅ TUR TILBAKE! Det orker jeg ikke :/ spydde til langt uti mnd 5 før det ga seg,.. Og nå spyr jeg igjen :( jeg orker bare ikke det.... :/

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den kvalmen fionel. Må jo bli desperat av å gå med den følelsen så lenge. Håper virkelig dette bare er forbigående og at du fort føler deg bedre igjen. :klem:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den kvalmen fionel. Må jo bli desperat av å gå med den følelsen så lenge. Håper virkelig dette bare er forbigående og at du fort føler deg bedre igjen. :klem:

Takk for det! Fikk i meg litt kjeks og ble litt bedre... Men nå ligger jeg i senga og griner fordi jeg er så trøtt og sliten og lei =P tror jeg skal prøve å sove litt igjen... Æsj møkka start på dagen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med skikkelig ille morgenkvalme igjen.. Den KAN BARE IKKE VÆRE PÅ TUR TILBAKE! Det orker jeg ikke :/ spydde til langt uti mnd 5 før det ga seg,.. Og nå spyr jeg igjen :( jeg orker bare ikke det.... :/

Uff, synes synd på deg :( Selv er jeg mye bedre nå, men er også kvalm hver dag enda. Gleder meg så innmari til å føle meg normal igjen!

Krysser fingrene for at det er forbigående hos deg. Det er skikkelig tøft å gå så lenge med kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Fikk i meg litt kjeks og ble litt bedre... Men nå ligger jeg i senga og griner fordi jeg er så trøtt og sliten og lei =P tror jeg skal prøve å sove litt igjen... Æsj møkka start på dagen..

Hvis det er noen trøst så griner jeg rett som det er fordi jeg er trøtt og sliten også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal visst uansett være en fordel å føde med posen hvis vannet ikke går selv. Går på fødselskurs og hadde om akkurat det i går. At hvis man har normale rier og barnet har det fint er det ingen grunn til å ta vannet og man slipper det smertesjokket det kan være å ta vannet. Det skal også være veldig skånsomt for barnet og dens overgang til verden blir mildere?!

Nå er alt dette bare teori for meg, men ble ihvertfall anbefalt å spørre hvorfor de ønsker å ta vannet om spørsmålet kommer og la det være om det ikke er en medisinsk grunn til det.

Takk for info! Da skal jeg huske å spørre denne gangen hvis jordmor sier hun skal ta vannet. Fødselen gikk jo så bra sist, så tar gjerne en reprise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med kvalme igjen, fionel!

Her er bekkenet skikkelig kranglete i dag. Etter at jeg var ute og skled rundt i snøkaoset i går, har slarken kommet tilbake for fullt. Satser på at det smelter unna kjapt, for det er tydelig at det å skli rundt sånn er det som er drepen for bekkenet her. Ellers går det nemlig stort sett greit om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med skikkelig ille morgenkvalme igjen.. Den KAN BARE IKKE VÆRE PÅ TUR TILBAKE! Det orker jeg ikke :/ spydde til langt uti mnd 5 før det ga seg,.. Og nå spyr jeg igjen :( jeg orker bare ikke det.... :/

Off, dette er skrekken min! Husker det sto i gravideappen min at noen kunne bli litt kvalme igjen i ukene rundt uke 30, pga at barnet vokser mye og at hormonaktiviteten er stor. Så om det er derfor så er det sikkert bare for en kort periode:-) Selv er jeg i uke 35 nå, og var kvalm og spydde fram til uke 19, og klarer fortsatt ikke slappe av med tanke på om kvalmen vil komme tilbake eller ikke. Men so far, so good! *bank i bordet*

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dumt Fionel. Håper du slipper det!

Jeg fikk tilbake kvalmen for to ukers tid siden og den blir bare verre. Sliter skikkelig om morningen, men også kvelden har blitt ille. Håper det ikke er tilfelle for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god klem til alle dere som er kvalme :klem: Når det gjelder vannavgang har jeg alltid trodd det er slik som på film, at vannet plutselig går..men det skjer visst bare i 10% av alle fødsler :P

Nå er det vel påskeferie for en del av dere. Noen som skal reise bort? Her blir det skolejobbing hele påska for å komme i mål til termin :grine: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen påskeplaner annet enn en dagstur for å besøke farmor og farfar. Jeg må også jobbe med skolearbeid, så helt fri får jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det jenter! er bedre nå, er bare så frykteig slitsomt når det pågår... Gruer meg til i morgen alt!! Her er planen en tur på hytta i ferien :) Satser på litt fint vær så vi kan tusle rundt og spise is i strømstad.. hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...