Porcelain Skrevet 19. mars 2015 #2181 Del Skrevet 19. mars 2015 Mulig jeg misforstår, men 10% avvik, det er jo ikke så mye? Spørs jo hva det er avvik fra, men er det liksom 10% avvik fra 3500 gram så er jo det bare 350 gram. Er det ikke sånn da? Altså, det er jo mye, fordi de er så små, men folk føder jo unger mellom 2700 og 4700 ( iallfall) uten særlig problemer, så jeg tenker at med mindre det skyldes at babyen ikke får det han trenger /får for mye sukker el så må det vel stort sett være innafor. At din har flata ut høres litt mer skummelt ut Androide, men forhåpentligvis er det som du sier bare et øyeblikksbilde. Prøv å ikke bekymre deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 19. mars 2015 #2182 Del Skrevet 19. mars 2015 Mulig jeg misforstår, men 10% avvik, det er jo ikke så mye? Spørs jo hva det er avvik fra, men er det liksom 10% avvik fra 3500 gram så er jo det bare 350 gram. Er det ikke sånn da? Altså, det er jo mye, fordi de er så små, men folk føder jo unger mellom 2700 og 4700 ( iallfall) uten særlig problemer, så jeg tenker at med mindre det skyldes at babyen ikke får det han trenger /får for mye sukker el så må det vel stort sett være innafor. At din har flata ut høres litt mer skummelt ut Androide, men forhåpentligvis er det som du sier bare et øyeblikksbilde. Prøv å ikke bekymre deg Det jeg tenker er at det viktigste er at de følger sin egen kurve. Barn er jo forskjellige og normal fødselsvekt er vel fra 2500-4500? Er ikke helt sikker på tallene. Men min søster fødte en gutt på 2,8 og det var ikke noe problem der. Men jeg vet ikke helt altså. Bare syns jeg husker at det var det de gikk etter da de målte babyen sist. Det de er redde for er jo at babyen ikke skal ta til seg næring/morkakesvikt. Da kan jo fosteret slutte å vokse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 19. mars 2015 #2183 Del Skrevet 19. mars 2015 Det blir iallefall spennende (i mangel av noe bedre ord) å høre hva de sier for noe til uka. Jeg har ringt poliklinikken og sørget for at jeg får en annen lege og en 2nd opinon neste gang, iallefall. Han vi har til sist hadde svært mangelfulle kommunikasjonsevner og 'bedside manners'. Var mest opptatt av å fokusere på det negative og forklarte dårlig. Som f.eks da mannen prøvde å si når kan tegnet opp noe på en kurve: 'ja, men det er iallefall innenfor normalrådet' og legen repliserer, ja, men det er tydelig på det absolutt NEDRE normalområdet. Way to go, doc, når det sitter en gravid kvinne og kjemper for å holde tårene tilbake, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 19. mars 2015 #2184 Del Skrevet 19. mars 2015 Det blir iallefall spennende (i mangel av noe bedre ord) å høre hva de sier for noe til uka. Jeg har ringt poliklinikken og sørget for at jeg får en annen lege og en 2nd opinon neste gang, iallefall. Han vi har til sist hadde svært mangelfulle kommunikasjonsevner og 'bedside manners'. Var mest opptatt av å fokusere på det negative og forklarte dårlig. Som f.eks da mannen prøvde å si når kan tegnet opp noe på en kurve: 'ja, men det er iallefall innenfor normalrådet' og legen repliserer, ja, men det er tydelig på det absolutt NEDRE normalområdet. Way to go, doc, når det sitter en gravid kvinne og kjemper for å holde tårene tilbake, liksom Krysser fingrene for at alt går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. mars 2015 #2185 Del Skrevet 20. mars 2015 Gi beskjed om du finner en stellematte der har sett på nettsidene og det virker som om de kun selger en oppblåsbar? stellematte.. Tenkte meg på ikea selv en tur før termin for å handle kurver, stellematte og småting til badet så har jeg sett meg ut "Hensvik" sprinkelseng! Det var den jeg hadde planlagt å kjøpe, men de var utsolgt. Tror ikke de har andre stellematter der? Da er alle de store tingene i hus, med unntak av tripp trapp-stolen. Føles deilig og er veldig rart å se sengen stå på soverommet vårt. Føles fremdeles helt surrealistisk. Hva er det vanlig å ha i bunnen av vogna? Det er jo en madrass med, men man pleier vel å ha laken over? Hva med madrassbeskytter av noe slag? Hvor får man i så fall kjøpt laken og slikt som er tilnærmet vognstørrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 20. mars 2015 #2186 Del Skrevet 20. mars 2015 Nori: Kid har ihvertfall en lakenstørrelse som de kaller vogn/vugge. Jeg vet ikke helt om jeg skal ha noe under lakenet, skal sjekke ut om det går an å vaske madrassen dersom uhellet er ute... Jeg skal snart avgårde på glukosebelastning og jeg er så sulten! Håper glukosen "metter" litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. mars 2015 #2187 Del Skrevet 20. mars 2015 Takk, tenkte meg en tur på Kid i dag så da kan jeg se etter slike laken der. Lykke til på glukosebelastningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 20. mars 2015 #2188 Del Skrevet 20. mars 2015 Lykke til Nautika, håper det går fint er ikke akkurat beste frokosten man kan få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. mars 2015 #2189 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg hadde gulpebaby sist og da hadde vi laken under og en flanellklut over (kjøpes på babyshop og er ca like store som madrassen til vogna) Hadde også en gulpeklut hun lå på. Da slapp vi å vaske madrassen for det var ekstremt mye gulp! Hun måtte ligge på en flanellklut/gulpeklut hele tiden egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 20. mars 2015 #2190 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg tenkte å ha laken i vogna, har kjøpt noen sånne tisselaken, så mulig jeg bruker det under et vanlig laken. Så skal vi ha lammeskinn over lakenet Og sikkert noen flanellskluter. Er vant med gulpebabyer fra tantebarna mine, så ser for meg at lillemor blir slik også Har dere fått mye vann i kroppen? Her ser fingrene ut som middagspølser, ubehagelig å bøye dem. Leggene er hovne.. Trøster meg med at det sikkert forsvinner fort etter fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. mars 2015 #2191 Del Skrevet 20. mars 2015 Ikke så mye vann i kroppen her, gifteringen sitter som normalt i hvert fall Det var det som var indikator sist. Fikk lite vann sist så håper å slippe nå også. Men blir litt hoven i beina så gruer meg til det blir varmere (men gleder meg og ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 20. mars 2015 #2192 Del Skrevet 20. mars 2015 Lite vann i kroppen her også! *bankibordet* Men jeg merker leggene blir tunge etter å ha sittet en hel dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. mars 2015 #2193 Del Skrevet 20. mars 2015 Lurt med kluter! Har litt merker etter sokker og sånn på leggene, men det tror jeg at jeg alltid har hatt. Merker ellers ikke noe til vann, gifteringen sitter nesten heller litt løsere enn normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millemor84 Skrevet 20. mars 2015 #2194 Del Skrevet 20. mars 2015 Ikke noe særlig vann her heller Bare hvis jeg har beina ned hele dagen. Da kan de verke litt, men ikke plaget enda Jeg syns formen blir bedre og bedre!!! Energien er bedre, mindre plager i kroppen og jeg har det bare mye bedre nå på slutten. Sover godt og trenger mindre søvn. Nyter virkelig hver dag, for det snur sikkert en gang, men da er det heldigvis ikke lenge igjen uansett. 47 dager i dag!!! Hurraaaaaaaa!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 20. mars 2015 #2195 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Jeg har ikke noe vann i kroppen heldigvis *bank i bordet* og er stort sett like mobil som før. Mannen lurte på når jeg skulle få 'gravidgangen' så det er tydeligvis ikke så veldig mye vralting enda Endret 20. mars 2015 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 20. mars 2015 #2196 Del Skrevet 20. mars 2015 Da er dere heldige Jeg har definitivt fått gravidgange, samboeren min sier det ser ut som det er en småfull sjømann som har gått i nysnøen, så er det bare meg 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 20. mars 2015 #2197 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vralter voldsomt, blir godt når det gir seg! Ellers har jeg fått innvilget KS i dag. Blir sannsynligvis 20. april, men får endelig dato til uka. Deilig å ha det avklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 20. mars 2015 #2198 Del Skrevet 20. mars 2015 Må vel ha laken i vogna? Har ikke tenkt så langt enda egentlig Skal på IKEA i morgen, så da skal alle møbler være på plass iallfall Har utrolig nok ikke vann i kroppen, men definitivt gravidgange! Synes det er tungt nå, finner ikke noen naturlig måte å bære magen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 20. mars 2015 #2199 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vralter voldsomt, blir godt når det gir seg! Ellers har jeg fått innvilget KS i dag. Blir sannsynligvis 20. april, men får endelig dato til uka. Deilig å ha det avklart Oi, det er jo bare nøyaktiv en måned til! Bra det gikk i orden. Håper du har den første forløsningen i termingruppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 20. mars 2015 #2200 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vralter også når jeg går, men har gjort det lenge pga bekkenet. Vagger veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå