Dyregod Skrevet 8. november 2015 #6301 Del Skrevet 8. november 2015 Bare lurer på hvordan man gjør det når man skal slutteå amme og bli kvitt all melka? Jeg har ikke ammet på et par døgn nå siden jeg bestemte meg for å slutte helt. Jeg ammet da bare 1-2 ggr i døgnet så noe voldsomme mengder har jeg ikke. Men jeg har fått noen klumper i brystet nå og lurer på om jeg bør prøve å få dem bort eller om jeg bare skal la det være? Det er bare litt ømt, ikke vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. november 2015 #6302 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg har også laget masse selv, men han vil jo ikke ha!! men han likte faktisk glasset med gulrot og potetpuré, så kanskje det er mine kokkekunster det er noe galt med hehe. Vi bruker risgrøt fra nestlé med banan og maissmak. Den er litt søt men jeg har litt sviskemos i i tilegg. Regner med jeg bare må prøve å prøve med de samme smaksprøvene helt til han liker det? 10 ganger har jeg lest at de må prøve hver smak før man evt. kan utelukke at de absolutt ikke liker noe Det kan være andre ting enn bare smaken også, men hører mange sier babyene ikke vil ha det man lager selv Er det noe krydder el. i middagsglassene eller slikt som gjør det kanskje? Hvordan reagerte deres små på vaksinene ved 5 mnd? Lille her skal få dem i morgen. Hun er snart 6 mnd, men var syk og det var ikke lov med vaksiner i tillegg til penicillin. Er det nye vaksiner ved 6 mnd?---------Det var veldig godt at det gikk så fint med barnevakt i går. Jeg håper at vi får tid til en date når vi er på plass i den nye leiligheten for vi har ikke hatt noe ledig tid bare vi to siden fødsel. I dag hadde vi barnevakt igjen, eller trillevakt Det gikk ganske bra og jeg fikk gleden av å skrape tapet av veggen.... Dette oppussingsprosjektet blir bare større og større. Det fine med å pusse opp når lille er borte er at tiden går veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 8. november 2015 #6303 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Vaksiner har gått helt strålende her, merka ikke noe særlig. Litt trøttere type kanskje. En date hadde vært fint, vi har endelig begynt å få litt tid sammen på kveldene, og det er ganske fint det og! Men jeg er nok ikke klar for barnevakt enda... Angående mat :. Det er først siste uka at han har blitt noe særlig interessert, skjedde omtrent på 6 mnd dagen. Endret 8. november 2015 av Porcelain Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 9. november 2015 #6304 Del Skrevet 9. november 2015 5 mnd vaksinen gikk helt fint her, i motsetning til 3 måneders hvor han fikk feber og hylte og sov om hverandre. 6 mnd kontroll er kun med lege tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 9. november 2015 #6305 Del Skrevet 9. november 2015 Vaksinene ble tatt i dag. Hun fikk feber og ble utrolig slapp. Klenget masse i dag og brukte lang tid på å roe seg. Håper morgendagen blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 9. november 2015 #6306 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har også hørt at noen ting må de smake på 10 ganger før de liker det. Vesla her gir middagsglass terningkast 1, hun spiser et par skjeer, så kniper hun igjen munnen. Så da må vi jo bare respektere det, helt til neste dag, da prøver vi til igjen Hva ønsker deres små seg til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 10. november 2015 #6307 Del Skrevet 10. november 2015 Han ønsker seg en god barnehagesekk, et godt sengetøy, litt leker og muligens en vinter vognpose. Kanskje noe ulltøy og.. Deres da? :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 10. november 2015 #6308 Del Skrevet 10. november 2015 (Drit i sitatet, nye KG bugger)Hoho! Vesla er en luring, gitt! Her har jeg fått helt noia fordi jeg våkner tre-fire timer etter forrige amming og det er HELT TOMT. Gjett hvem som forsyner seg selv! Det forklarer jo litt, selv om det ikke endrer på det at det er laber produksjon. Men da har det i det minste vært en liten klunk på natta også. Har liksom ikke skjønt bæret over at det har vært helt helt tomt etter så mange timer. Overgangen til delamming er ikke så enkel heller. Jeg sliter med å finne balansen mellom hvor mye ekstra hun skal få, og hvor hyppig. Hun er egentlig ganske småspist og vil ikke ha mat før etter tre-fire timer om hun får en full porsjon etter pupp, og det igjen er jo skikkelig dumt for den lille produksjonen jeg har. Får hun pupp først, vil hun bare spise en bitteliten porsjon grøt, mens hun spiser godt med grøt og nekter pupp hvis omvendt. Men det går seg jo til på et vis. Her har vi ikke noen juleønsker. Vesla har slt hun trenger og mer til. Av oss får hun en babyleke fra lamaze, men husker storebror fikk nøstebarn ulldress da han var baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 10. november 2015 #6309 Del Skrevet 10. november 2015 Vel...siden han fremdeles er rimelig tannløs....dette kanskje? Mamma ønsker seg noen timers uavbrutt søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. november 2015 #6310 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Her har vi prøvd et 6 mnd glass og lille elsket det. Han fikk fruktmos etterpå, og ble fornærmet over at det ikke var mer middag i går spiste han full porsjon havregrøt til kvelds og jammen holdt det med tre amminger i natt. Våknet flere ganger fordi jeg er vant til det, men lille sov som en stein Vi ønsker oss klær og leker til jul til lille. Har ikke noe i neste størrelse, så kjekt å slippe å kjøpe alt selv Endret 10. november 2015 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 10. november 2015 #6311 Del Skrevet 10. november 2015 Hva regnes som full prosjon? Vi er fremdeles på 1-2 teskjeer og er veldig usikker på om eller når vi skal øke. Ikke får han hver dag heller.. Her ønsker han seg tilskudd til litt dyrere ting som bilstol og lammeskinn. Og trappegrind og playtray til tripp trapp-stolen. Samt pekebøker og klær i 80+. Det er det vi har kommet på til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 10. november 2015 #6312 Del Skrevet 10. november 2015 På nestle sine grøter er vel en full porsjon ca 1 dl pulver+ vann. Ang julegaveønsker ønsker han seg penger, evt gavekort på barnas hus. Blir endel utgifter framover når han skal få ny bilstol, også vurderer vi å kjøpe en litt mindre sportsvogn/trille som ikke tar så stor plass i bilen. Fra oss skal han få en putteboks, noen bøker og byggeklosser tror jeg. + Evt noe annet småtteri. Måtte google playtray til tripp trapp stol Nori, og så smart! Sånn må vi å ha etterhvert:) noen som vet sånn ca når de ikke behøver sitte i newborn setet? Må de sitte selv først kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 10. november 2015 #6313 Del Skrevet 10. november 2015 Vi gir grøt til kvelds og "middag" i tre tiden (potet, gulrot, søtpotet). Middagen er ikke så populær enda da. jeg må amme til måltidene fordi han blir ikke mett..Jeg tror ikke vi kjøper julegave til lille, han får jo så mye fra oss ellers...så kommer han nok til å få nok gaver fra resten av familien. Jeg er ikke for at de skal få så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. november 2015 #6314 Del Skrevet 10. november 2015 Min lille klump spiser alt Han spiser stort sett det samme som oss, jeg bare moser det litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. november 2015 #6315 Del Skrevet 10. november 2015 Måtte google playtray til tripp trapp stol Nori, og så smart! Sånn må vi å ha etterhvert:) noen som vet sånn ca når de ikke behøver sitte i newborn setet? Må de sitte selv først kanskje? Vi har begynt å bruke baby set til tripptrapp. Jeg spurte hs på 5 mnd kontroll, og hun sa det var greit hvis det var korte perioder og hun var godt støttet opp. Jeg bruker et sammenrullet håndkle som jeg stapper inn mellom bøylen og henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 10. november 2015 #6316 Del Skrevet 10. november 2015 Vi arver klær fortløpende fra søskenbarnet til lille som er et år eldre, så hun har egentlig bra med klær, men det er jo litt kjekt med noe som er "hennes" også. Ellers ønsker hun seg litt leker og bøker. Hun elsker "Den lille larven aldrimett" fingerdukkebok.Her venter vi med å ta vekk newborn setet, hun liker så godt å være med når vi spiser, godt at hun kan sitte der uten at vi trenger å tenke på tiden. Det begrenser seg jo litt selv også Dette her synes jeg er den travleste alderen til nå, hun kaver og styrer så! Når hun ligger på gulvet er hun så frustrert for at hun ikke kommer seg fremover. Når hun skal sitte på fanget skal hun helst stå eller hoppe, så har hun fått ekstremt lange armer og vil gjerne ha alt hun ser. Hun liker at vi går rundt med henne på armen, men hun begynner jo å bli ganske tung.. Soving på dagtid er også litt stress om vi ikke er hjemme, hun skal jo helst trilles (som er helt greit), men så våkner hun av ingenting om jeg setter fra meg vogna. Og er ikke ferdig uthvilt, men sovner ikke igjen. Jeg er vel litt negativ etter en litt slitsom dag, vi har vært på barseltreff, alle de andre babyene sov eller var våkne og lå der å pludra. Når de ble trøtte satte mødrene bare babyen i bilstolen eller la den i vogna, så ble det stille.. Mens hun mi måtte jeg ut å trille med, våkna igjen etter 15 minutter, kjempesliten og ikke på sitt mest sjarmerende. Følte hele treffet bare var stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nomia Skrevet 11. november 2015 #6317 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Vi arver klær fortløpende fra søskenbarnet til lille som er et år eldre, så hun har egentlig bra med klær, men det er jo litt kjekt med noe som er "hennes" også. Ellers ønsker hun seg litt leker og bøker. Hun elsker "Den lille larven aldrimett" fingerdukkebok.Her venter vi med å ta vekk newborn setet, hun liker så godt å være med når vi spiser, godt at hun kan sitte der uten at vi trenger å tenke på tiden. Det begrenser seg jo litt selv også Dette her synes jeg er den travleste alderen til nå, hun kaver og styrer så! Når hun ligger på gulvet er hun så frustrert for at hun ikke kommer seg fremover. Når hun skal sitte på fanget skal hun helst stå eller hoppe, så har hun fått ekstremt lange armer og vil gjerne ha alt hun ser. Hun liker at vi går rundt med henne på armen, men hun begynner jo å bli ganske tung.. Soving på dagtid er også litt stress om vi ikke er hjemme, hun skal jo helst trilles (som er helt greit), men så våkner hun av ingenting om jeg setter fra meg vogna. Og er ikke ferdig uthvilt, men sovner ikke igjen. Jeg er vel litt negativ etter en litt slitsom dag, vi har vært på barseltreff, alle de andre babyene sov eller var våkne og lå der å pludra. Når de ble trøtte satte mødrene bare babyen i bilstolen eller la den i vogna, så ble det stille.. Mens hun mi måtte jeg ut å trille med, våkna igjen etter 15 minutter, kjempesliten og ikke på sitt mest sjarmerende. Følte hele treffet bare var stress. Tro meg, det fins maaange andre babyer som ikke roer seg bare de blir lagt ned i bilstol eller vogn. Har sett med mine egne øyne de som bare legger ned babyen sin, hvor så babyen pludrer litt, for så å sovne! Jeg tar meg selv i å være misunnelig på de som har det sånn. De vet ikke hvor lett de har det! :-P I stående stund vagger jeg frem og tilbake med lille T i bæresele, for at han skal få skjønnhetssøvnen sin. Jeg klarte ikke få han til å sovne på en annen måte, og jeg prøvde i 30 minutter. Han gjespet og gjespet og var tydelig trøtt etter å ha vært våken i over to timer. Oftest står og går jeg sånn med han i opptil 2 timer. Da er ryggen min sliten, men han trenger hjelp til å sove. Sovner han på tur i vogn sover han bare 30 minutter, for så å være surmulete og virke trøtt, helt til neste gang han sovner. Så, kjære deg, jeg vet hvordan du har det, og tro ikke du er alene om de negative følelsene. Håper dette er til litt trøst. Tror det var Schadenfreude som brukte uttrykket "babyer for viderekomne". Min T er en sånn (storesøster var også det), og muligens din også :-) Sist men ikke minst, så blir dette bedre med tiden. Husker storesøster kunne legges i vogn med smokk og koseklut og sovne av seg selv, da hun begynte å nærme seg året. Eller kanskje det var før, ikke alltid lett å huske sånt i ammetåka ;-) Endret 11. november 2015 av Nomia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. november 2015 #6318 Del Skrevet 11. november 2015 Vi har det også sånn nå, Bringebær. Jeg er så lei av den pokkers dagsovinga at jeg snart spyr og i tillegg var lillebror våken sikkert 8 ganger i natt. Er så trøtt. Men kan jo ikke sove når han sover, for da må jeg jo ut og gå. *syteinnlegg* sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 11. november 2015 #6319 Del Skrevet 11. november 2015 Vi har det også sånn nå, Bringebær. Jeg er så lei av den pokkers dagsovinga at jeg snart spyr og i tillegg var lillebror våken sikkert 8 ganger i natt. Er så trøtt. Men kan jo ikke sove når han sover, for da må jeg jo ut og gå. *syteinnlegg* sorryJeg vet ikke om dette kanskje bare blir provoserende, du har sikkert prøvd, men vi styrer også mye med dagsovinga for tida. Det jeg gjør når jeg er helt på felgen er å legge meg inn på soverommet vårt og amme i senga. Da kan jeg duppe litt mens han spiser, og lenger hvis han sovner. Har på litt lys + at de bygger en blokk 8 meter fra soveromsvinduet, så tenker at jeg ikke surrer det til med natt og dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 11. november 2015 #6320 Del Skrevet 11. november 2015 Føler med deg, Bringebær! Bruker utrolig mye tid på å få han til å sove på dagen, og så dupper han bare av en halvtime! nå har det vært masse tull på natta og, så jeg føler meg som en zombie. Jeg pleier å la han ligge å leke litt i senga mens jeg småsover på morningen, huff.. Og når han ikke sover er det hoiing fordi han åler seg bakover og ikke klarer å komme seg fremover til lekene! Allr i barselgruppa har rolige sove babyer som pleier å sove gjennom treffet :p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå