Hvitløk Skrevet 4. november 2015 #6261 Del Skrevet 4. november 2015 Nå har jeg sortert og pakket vekk babyklærne i str 50-62. Nesten litt vemodig.. Tenk at lille har vært så liten! Det virker som en evighet siden. Er så glad for at vi i alle fall skal ha en til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 4. november 2015 #6262 Del Skrevet 4. november 2015 Samme her hvitløk, har også begynt å pakke bort 68.. Lille snuppa er allerede nesten 73 cm. Helt rart å se babytøyet i størrelse 50 og 56, som var for stort attpåtil. Synes det er lettere å finne gode babyklær nå enn i begynnelsen, vet liksom hva som er godt for henne å ha på Ull er gull her i hvert fall og en haug med siklesmekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 4. november 2015 #6263 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Jeg har pakket bort det meste i 68 nå, og kjøpt masse nytt i 74:) enn at babyene våre nærmer seg et halvt år! Noen er vel blitt det allerede også:) Min har begynt å bli litt skeptisk til andre folk nå, spesielt hvis de kommer litt brått på og nære. Går heldigvis over på noen minutter, men underleppa kommer fram litt oftere for tiden:-p Endret 4. november 2015 av Yvelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 4. november 2015 #6264 Del Skrevet 4. november 2015 Vi har en halvtåring! Har pakka bort klær underveis, brukt 74 i noen uker nå. Ble litt nostalgisk, tenk hvor små de var! Nå har vi en robust liten smårolling, ikke en bitteliten baby som bare ligger der. Merkelig, og gleder meg til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 4. november 2015 #6265 Del Skrevet 4. november 2015 Vi har en halvtåring i hus Har også måttet pakke bort en haug av klær. Trist og fint på en gang. Så rart å tenke på at det første han brukte var str 44 - og de var for store! Akkurat de aller minste plaggene håper jeg vi ikke får bruk for igjen, men fra 50 og oppover gleder jeg meg til å kle på #2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. november 2015 #6266 Del Skrevet 5. november 2015 Her har lille brukt str 74 i flere uker. Lang og stor jente, men store variasjoner med de forskjellige merkene. I dag skal lille ha barnevakt i noen timer for første gang. Vi har kjøpt leilighet og pusser opp, men det er ikke lett å få gjort så mye når lille krever sitt.Ellers er det mye sutring og frustrasjon for tiden. Først var hun syk lenge og nå har hun lært seg å stå på alle fire, men kommer seg ingen steder så blir så sint Ganske komisk å se på. Åle og rulle går bra, men det også byr på utfordringer fordi jeg ikke kan forlate rommet uten å sjekke med veldig jevne mellomrom fordi hun flytter seg. Hun har begynt å spise på frynsene på stueteppet Så ingen grunn til å koke flasker lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 5. november 2015 #6267 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg har pakket bort klær underveis, og nå holder jeg på å pakke bort str. 68 men i bukser kan han bruke str. 62 Lille her åler seg rundt i ring og bakover, men kommer seg ikke frem. Han slikker på gulvet og skal ha alt inni munnen, så jeg har sluttet å koke flasker og smokk.Lykke til med barnevakt, Askmeagain89! Det går nok fint vi flyttet to måneder etter fødsel, så da måtte vi ha mye barnevakt.. Man sjekker mobilen hele tiden de første gangene og så lærer man å slappe mer av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 5. november 2015 #6268 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg har også pakket bort klær fortløpende og har nå bare noen få plagg i 68 igjen i skuffen. Helt utrolig hvor fort disse små vokser altså. Min lille virker til å være sen motorisk. Han ruller ikke noe særlig, og ligger mest og sparker med bena og slår med armene. Ikke heiser han seg opp på armene når han ligger på magen heller. Er det grunn til bekymring eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. november 2015 #6269 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg har også pakket bort klær fortløpende og har nå bare noen få plagg i 68 igjen i skuffen. Helt utrolig hvor fort disse små vokser altså. Min lille virker til å være sen motorisk. Han ruller ikke noe særlig, og ligger mest og sparker med bena og slår med armene. Ikke heiser han seg opp på armene når han ligger på magen heller. Er det grunn til bekymring eller? Nei, på ingen måte. Det er store variasjoner på babyene. Min er f.eks supersterk i ryggen, men skikkelig lat med å bruke magemusklene. Hun er med andre ord sterk når hun ligger på magen og veldig mobil, men skikkelig lat når hun ligger på rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 5. november 2015 #6270 Del Skrevet 5. november 2015 Nei, på ingen måte. Det er store variasjoner på babyene. Min er f.eks supersterk i ryggen, men skikkelig lat med å bruke magemusklene. Hun er med andre ord sterk når hun ligger på magen og veldig mobil, men skikkelig lat når hun ligger på rygg. Ja, de sier jo at det er store individuelle forskjeller og at normalområdet er stort. Regner vel med at helsesøster hadde sagt i fra om det var alarmerende. Men vi prøver å være ekstra flinke til å øve på å ligge på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 5. november 2015 #6271 Del Skrevet 5. november 2015 Andre her som gleder seg ekstra mye til jul i år? Hvor skal dere feire? Her har vi bestemt oss for å være hjemme, bare oss tre. Kjenner at det blir deilig vi så at det blir litt stress å få det til å klaffe med hennes soving og når familiene våre feirer. En trøtt og sliten baby på julaften funker dårlig. Er litt deilig å være rolig hjemme og legge opp dagen etter hennes behov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 5. november 2015 #6272 Del Skrevet 5. november 2015 Ja, kjenner at jeg gleder meg ekstra i år. Vi skal feire hos mine foreldre og kjenner jeg er litt spent på hvordan det eventuelt blir med soving og slik, men det får bare gå seg til. Han er så uforutsigbar når det gjelder søvn uansett, så det er umulig å si hvordan det er når vi kommer så langt. Ikke er jeg klar for å ta ansvar for julefeiringen ennå heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. november 2015 #6273 Del Skrevet 5. november 2015 Så tøff du er graving. Jeg sliter sånn med det. Det er andre gang vi flytter nå, men har stort sett bare meldt meg ut av alt jeg ikke får hatt med baby på. Nå hyler hun ganske mye så usikker på om jeg klarer det i dag Vi skal ha barnevakt flere ganger i helgen, men ja. Hun er så innmari avhengig av meg så reagerer selv på pappaen sin hvis han har vært litt mye borte. Min største frykt er vel at de ikke ringer dersom hun ikke roer seg.Jeg er egentlig ikke noe glad i jul, men i år gleder jeg meg skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 5. november 2015 #6274 Del Skrevet 5. november 2015 Andre her som gleder seg ekstra mye til jul i år? Hvor skal dere feire? Her har vi bestemt oss for å være hjemme, bare oss tre. Kjenner at det blir deilig vi så at det blir litt stress å få det til å klaffe med hennes soving og når familiene våre feirer. En trøtt og sliten baby på julaften funker dårlig. Er litt deilig å være rolig hjemme og legge opp dagen etter hennes behov Å, det hørtes deilig ut! Vi drar til mine foreldre, har ikke så mye søvnrytme egentlig, og tenker bare at det får bli på hans premisser... Så får vi se hvor nye julemat jeg får spist! Er bare mine foreldre og to søsken som er der da, så kan styre det litt utifra hans behov og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. november 2015 #6275 Del Skrevet 5. november 2015 Det gikk ikke bra med barnevakt. Jeg kom meg ikke ut døren engang. Noen som har gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 5. november 2015 #6276 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Det gikk ikke bra med barnevakt. Jeg kom meg ikke ut døren engang. Noen som har gode tips?hva skjedde? Begynner hun å gråte når du går? Har lest noe om at man kan "trene" babyen på å fortså at du ikke er borte selv om du er borte (hvis det ga noen mening hehe), ved at du går ifra babyen og inn i et annet rom, mens du fortsetter å prate så hun hører stemmen din. Aner ikke om det fungerer, men bare husker jeg leste om det. Var vel et tips i forbindelse med den seperasjonssangst-perioden de ofte får. edit: mulig jeg misforstod, var det du som ikke ville gå ifra? Endret 5. november 2015 av Yvelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 5. november 2015 #6277 Del Skrevet 5. november 2015 hva skjedde? Begynner hun å gråte når du går? Har lest noe om at man kan "trene" babyen på å fortså at du ikke er borte selv om du er borte (hvis det ga noen mening hehe), ved at du går ifra babyen og inn i et annet rom, mens du fortsetter å prate så hun hører stemmen din. Aner ikke om det fungerer, men bare husker jeg leste om det. Var vel et tips i forbindelse med den seperasjonssangst-perioden de ofte får. edit: mulig jeg misforstod, var det du som ikke ville gå ifra? Hun er helt utrøstelig, gråter hysterisk med tårer og blir hes. Det eneste som hjelper er når jeg kommer og tar henne. Hun kan være hos andre en kort stund, hvis hun ser meg. Når jeg er hjemme prøver jeg det for å få laget meg mat osv, men hun roer seg ikke før jeg kommer inn i rommet igjen.Hun sovnet i dag med min hjelp, men virker som hun merker at jeg er på vei ut. Vil hjelpe til å pusse opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 6. november 2015 #6278 Del Skrevet 6. november 2015 Askmeagain: høres ut som du trenger bæretøy Jeg øver på ryggbæring nå, da har jeg hendene fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 6. november 2015 #6279 Del Skrevet 6. november 2015 Åh, nå er det jeg som må sutre litt. Jeg er SÅ LEI de dumme puppene mine som ikke funker skikkelig! Nå klarer jeg ikke å holde produksjonen oppe i det hele tatt Har gått på afipran, men det kan man ikke gå på lenge pga kjipe bivirkninger og mulige senskader.Det er bare et tidsspørsmål før det er tomt. Pumping hjelper ikke, det er hormonelt. Antagelig pga jeg mistet så mye blod... Det er så FRUSTRERENDE! Hadde det vært viljen det sto på, hadde det jo vært enkelt. Jeg blir så lei meg. Og aner egentlig ikke helt hvordan jeg skal håndtere et flaskebarn. Jeg er jo vant med å slenge ut puppen ganske hyppig, og at vesla får sovne ved puppen og. Og samsovingen, så enkelt det har vært å bare gi pupp i halvsøvne. Det er så dritt at jeg kan grine. Jeg VET at det er et mer enn bra nok alternativ med flaske og jeg vet at jeg har gjort det jeg kan. Dessuten er det bare en bitteliten del av barnets liv, om ett år eller to kommer det ikke til å spille noen rolle. Likevel er det så trist, for jeg elsker virkelig ammingen.Har noen gode overlevelsestips for flasking? Egentlig er jeg ganske oppgitt for at jeg insisterte på vaginal fødsel. Man kan jo selvsagt ikke vite sånt på forhånd, men det var flere komplikasjoner pga den vaginale fødselen som har ødelagt for ammingen. Det ironiske er at det var for å gjøre det lettere med ammingen at jeg var så bestemt på vaginal fødsel. Føler meg dum, men vet jo at det ikke er noe vits i. Dessuten syns jeg jo selve opplevelsen var veldig fin. Det var bare det som kom etter som var litt dritt...Fått innkalling til etterkontroll nå også. Fremdeles ingen bedring, så her må vel høna under kniven om jeg skal ha håp om et normalt sexliv igjen. Sånn. Nå tror jeg at jeg er ferdigsutret. Sorry for TL:DR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 6. november 2015 #6280 Del Skrevet 6. november 2015 Så utrolig kjipt Schadenfreude Jeg skjønner du er frustrert og lei! Håper det går seg til likevel og flaske er på ingen måte feil selv om det kanskje føles slik. Nå har du også kommet deg gjennom de første viktige mnd.Lykke til på etterkontroll!Jeg har bæresjal og når det bare er lille og meg går det fint, men barnevakt var tydeligvis uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå