Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Uff i dag er jeg så tungpustet og full av vondter.. Hadde en kjip natt og slet med å sove fordi alt var vondt, halsbrannen var tilstede, kvalmen var super sterk og bekkenet skreik... Fikk sove tilslutt. I dag er jeg i kjempe dårlig humør, jeg er sliten og lei! Det gjør vondt i hele kroppen og jeg er kjempe tungpustet =\ han skal på død oh liv ligge Heeeelt nede i magen og det gjør så vondt :/ *klage klage klagw* =P

Huffda :( Høres veldig ugreit ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken side skal dere ha babysete på i bilen? Har sett for meg passasjersiden av en eller annen grunn... Har kjøpt et speil til å henge bak med baby, men jeg trenger vel også et ekstra sladrespeil til å henge i frontruten?

Jeg har hørt at det er tryggest på førersiden, fordi den som kjører automatisk vil styre unna dersom noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt henne på passasjersiden, det har jeg inntrykk av at er mest vanlig med nr 1. Man har god oversikt og jeg klarer å gi smokk ol til henne imens jeg kjører. Også har mannen så lange bein at det er mest praktisk fordi det tar beinplass. Men nå må vi jo ha enda et sete så jeg tror vi setter baby bak passasjersetet, men må se hva som tar mest plass :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken side skal dere ha babysete på i bilen? Har sett for meg passasjersiden av en eller annen grunn... Har kjøpt et speil til å henge bak med baby, men jeg trenger vel også et ekstra sladrespeil til å henge i frontruten?

Du trenger ikke ekstra speil for å se babyen hvis du har speil ved babyen bak. Vi har alltid sett hele babyen med det ene speilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll på fredag og ble sykemeldt frem til permisjonen starter. Var ikke forberedt på det... Hadde ikke lagt på meg noe forrige mnd, legen var ikke fornøyd med det. Magen hadde vokst etter kurven da, så det har ikke påvirket mini heldigvis! :) har vært utrolig sliten og matlei, så må ha fokus fremover på å spise mer. Rart, har aldri fått den beskjeden før :) uvant tanke at jeg ikke skal jobbe på så lenge, men blir vel vant til det.

Mini er aktiv som bare det. Kvelden før jeg skulle til legen fant han ut han skulle snu seg, det var underholdning det! Var liksom ikke tvil om hva som skjedde :) så nå ligger han med hodet ned og sparker meg i ribbeina :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ekstra speil for å se babyen hvis du har speil ved babyen bak. Vi har alltid sett hele babyen med det ene speilet :)

Ok, jeg har er sånn rundt med en bamse på til å henge bak så da ser jeg kanskje godt nok med det :)

Jeg var på kontroll på fredag og ble sykemeldt frem til permisjonen starter. Var ikke forberedt på det... Hadde ikke lagt på meg noe forrige mnd, legen var ikke fornøyd med det. Magen hadde vokst etter kurven da, så det har ikke påvirket mini heldigvis! :) har vært utrolig sliten og matlei, så må ha fokus fremover på å spise mer. Rart, har aldri fått den beskjeden før :) uvant tanke at jeg ikke skal jobbe på så lenge, men blir vel vant til det.

Ble du sykemeldt pga. du ikke hadde lagt på deg? De virker ikke til å bry seg om vekten i det hele tatt hos meg.. :/ hvilken uke er du i?

Her har jeg fått utrolig vondt i en del av ribbeinet i løpet av natta. Mistenker at det er baby som har sparket, men har ikke våknet av spark... Er akkurat som om jeg er litt sår på midten av ribbeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg har er sånn rundt med en bamse på til å henge bak så da ser jeg kanskje godt nok med det :)

Det har vi også og det holder her i hvert fall :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du sykemeldt pga. du ikke hadde lagt på deg? De virker ikke til å bry seg om vekten i det hele tatt hos meg.. :/ hvilken uke er du i?

Her har jeg fått utrolig vondt i en del av ribbeinet i løpet av natta. Mistenker at det er baby som har sparket, men har ikke våknet av spark... Er akkurat som om jeg er litt sår på midten av ribbeinet.

Er i uke 32. Det var ikke bare det med vekten, men det virket som om det var utslagsgivende.

Uff, stakkars! Min sparker også veldig hardt nå, men han har ikke truffet ribbeina enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32. Det var ikke bare det med vekten, men det virket som om det var utslagsgivende.

Uff, stakkars! Min sparker også veldig hardt nå, men han har ikke truffet ribbeina enda.

Ok..det er rart hvor forskjellig lege/JM behandler ting. Er bare redd for at mine ikke følger godt nok med når jeg føler så mange andre får vekstkontroll og hensyn pga sf og vekt. Men man leser jo sikkert ekstra mye om sånn innpå forum, er nok ikke aå vanlig i virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos jordmor i dag, alt er som det skal. Har snart lagt på meg 10 kg. Føles rart og for første gang i livet være over 60 kg, men det er sikkert innenfor. Jordmor kommenterer i hvert fall ikke vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..det er rart hvor forskjellig lege/JM behandler ting. Er bare redd for at mine ikke følger godt nok med når jeg føler så mange andre får vekstkontroll og hensyn pga sf og vekt. Men man leser jo sikkert ekstra mye om sånn innpå forum, er nok ikke aå vanlig i virkeligheten :)

Skjønner at du blir bekymret! Kan du ikke spørre på neste kontroll?

Lille i magen her sparker på et bestemt punkt i magen så mye at det gjør skikkelig vondt der.... Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er rart at de følger opp så forskjellig med plager man har. Jeg har hatt mye kynnere i begge svangerskap og det presser nedover hver gang, det var jordmor litt bekymra for og mente jeg burde la vær å jobbe pga det (er sm uansett da). Legen min sa bare det var helt naturlig og greit så lenge jeg kjente liv fra baby..?! Men kynnere har jo ikke med babyen sin form helse å gjøre, det er vel bare livmora? Uansett... Jeg gjør som sist og roer ned litt om jeg har mulighet når de verste kommer. Ikke alltid lett når man har en liten jente som løper rundt, men vil jo absolutt ikke føde for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg syns også det er rart at de følger opp så forskjellig med plager man har. Jeg har hatt mye kynnere i begge svangerskap og det presser nedover hver gang, det var jordmor litt bekymra for og mente jeg burde la vær å jobbe pga det (er sm uansett da). Legen min sa bare det var helt naturlig og greit så lenge jeg kjente liv fra baby..?! Men kynnere har jo ikke med babyen sin form helse å gjøre, det er vel bare livmora? Uansett... Jeg gjør som sist og roer ned litt om jeg har mulighet når de verste kommer. Ikke alltid lett når man har en liten jente som løper rundt, men vil jo absolutt ikke føde for tidlig.

Slik er det her også, veldig forskjellig hvordan lege og jordmor følger opp. Jordmor tar det meste på alvor, mens legen er litt mer sånn at det går bra, ikke noe å bekymre seg for.

Jeg var til legen da jeg hadde noen plager som kan være normalt og helt ufarlig, men på grunn av noen arvlige greier i familien min kan det være farlig for babyen. Legen så ikke helt problemet og synes nok jeg var litt hysterisk. Jordmor derimot holdt på å dette av stolen og begynte å notere febrilsk og kryssforhøre meg :fnise: Heldigvis ser det ut som det ikke er noen fare her, men det er jo litt merkelig at de reagerer så ulikt på akkurat samme tingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik er det her også, veldig forskjellig hvordan lege og jordmor følger opp. Jordmor tar det meste på alvor, mens legen er litt mer sånn at det går bra, ikke noe å bekymre seg for.

Jeg var til legen da jeg hadde noen plager som kan være normalt og helt ufarlig, men på grunn av noen arvlige greier i familien min kan det være farlig for babyen. Legen så ikke helt problemet og synes nok jeg var litt hysterisk. Jordmor derimot holdt på å dette av stolen og begynte å notere febrilsk og kryssforhøre meg :fnise: Heldigvis ser det ut som det ikke er noen fare her, men det er jo litt merkelig at de reagerer så ulikt på akkurat samme tingen..

Ja, man blir jo veldig usikker! Jeg stoler nesten mer på jordmor siden hun har mest erfaring med svangerskaprelaterte ting. Men en lege bør jo også vite ting som er viktige for helsa! Man må jo nesten bare velge hvem man skal høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler også mest på JM..en lege kan litt om alt, mens JM jobber jo faktisk kun med svangerskap og tiden etter.. Jeg skal snakke med henne om det på neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er like greit at jeg har hatt alle kontroller hos jordmor, hadde bare blitt forvirret og bekymret over så forskjellige tilbakemeldinger.

Jeg har enda ikke mottatt noe fra DPS, så jeg ringte sykehuset for å forsikre meg om at de ikke hadde glemt å sende henvisningen. Den hadde blitt sendt elektronisk fra dem den 6. mars. Ringte så DPS for å høre om når jeg kunne forvente noe derifra og de hadde ikke mottatt henvisningen før den 13!! Det vil si at jeg tidligst får brev om eventuell time neste uke.. Det er jo fryktelig synd med tanke på at fødselen nærmer seg mer og mer.. Kjenner at dette tok litt motet fra meg.. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, det håper virkelig jeg også. At det skal ta en uke og motta en elektronisk henvisning er jo helt utrolig egentlig. Ville jo tatt kortere tid med tradisjonell post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke å vente på å motta en henvisning er for dårlig! Kan jeg spørre hvilket helseforetak dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de sender sånt med tradisjonell post, Nori. Vet i hvert fall at journaler og slikt sendes på DISKETTER. Det er fordi de ennå ikke har noe godt nok system på plass for elektronisk overføring, altså som de anser som trygt nok.

I går var det liv i leiren på kvelden, gitt! Raptus-mini i magen... først en runde tidlig på kvelden, hvor jeg tror hun snudde seg. Og så en ny runde da jeg la meg. Så snodig!

Jeg begynner egentlig å bli utålmodig nå. Det er litt frustrerende... men bekkenplagene og kynnere hver gang jeg beveger meg gjør meg litt lei. Og enda har jeg tre måneder til med dette! Jeg vet jo at det går over, men det virker så langt igjen... *syte syte*

Om en måneds tid skal jeg til samtale på sykehuset for å planlegge fødselen. Har ennå ikke tatt stilling til hva jeg ønsker, annet enn at jeg vil unngå en reprise av den kjipe opplevelsen sist.

26 uker... 14 to go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...