Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Godt at det roet seg :) her er magen hard hele tiden.. Tror ikke jeg har opplevd kynnere noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dorey

Haha nå må du ikke drepe hele gleden til oss uvitende førstegangsgravide :P:fnise:

Sorry ;) Det er mest kos altså! Lover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alltid babyen ta helg og være mye roligere i helgene? :P flere som har det slik? Alkurat som om baby følger mitt "stressnivå" og tar det rolig når jeg slapper av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm... Stopper dere hvis dere får kynnere på tur eller ved andre aktiviteter?

:P rart spm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alltid babyen ta helg og være mye roligere i helgene? :P flere som har det slik? Alkurat som om baby følger mitt "stressnivå" og tar det rolig når jeg slapper av :P

Det kan godt hende babyen gjør :)

Her er det motsatt, hver gang jeg hviler blir det spetakkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm... Stopper dere hvis dere får kynnere på tur eller ved andre aktiviteter?

:P rart spm :P

Da hadde jeg ikke kommet meg noe sted... ;)

Men jeg stopper hvis det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det samme. Kommer ingen steder hvis jeg skal stoppe ved hver kynnere/smerte... Legen mente jeg måtte det......

Åja, ser nå at dere stopper ved smerter... Det gjør ikke jeg, men burde vel det. Jeg har sånn gå-bort-smerten-uvane.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel hørt om at det er helgestengt på barneavdelingen...

Neida jeg vet ikke, det er vel kanskje fordi man selv er mer fokusert på det? Eller tilfeldig :) Her har det vært mer liv enn noen gang i magen idag. Hadde mine foreldre på besøk og de så magen hoppe ;) jeg ropte til noen ganger fordi det var litt vondt og så plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt med mye liv :)

Det virker som om baby har snudd seg her, da jeg følte den lå på tvers tidligere i uken. SIden fredag ettermiddag har jeg kjent lite liv, og bevegelsene er mer dovne.. Virker som om baby er "slapp".

I kveld har jeg spist smågodt og drukket brus og lagt meg ned for å kjenne på respons. Jeg kjenner noen sløve bevegelser, men ikke tydelige spark og mye bevegelse som det pleier å være etter sukkerinntak. Jeg vurderer å kontakte føden om det ikke blir mer liv til i morgen. Dere som har kontaktet dem før, forklarer dere situasjonen og spør om å komme inn? Eller er det de som ber dere komme? Tar de seg av slike henvendelser på en søndag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar seg av slike henvendelser døgnet rundt og alle dager. Ring om du er bekymret og beskriv situasjonen, de vil avgjøre om de synes det er behov for at du kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om baby har snudd seg her, da jeg følte den lå på tvers tidligere i uken. SIden fredag ettermiddag har jeg kjent lite liv, og bevegelsene er mer dovne.. Virker som om baby er "slapp".

I kveld har jeg spist smågodt og drukket brus og lagt meg ned for å kjenne på respons. Jeg kjenner noen sløve bevegelser, men ikke tydelige spark og mye bevegelse som det pleier å være etter sukkerinntak. Jeg vurderer å kontakte føden om det ikke blir mer liv til i morgen. Dere som har kontaktet dem før, forklarer dere situasjonen og spør om å komme inn? Eller er det de som ber dere komme? Tar de seg av slike henvendelser på en søndag?

Sånn var mini her også for noen dager siden.. Snakket med legen om det, og hun mente at det var fordi den snudde på seg, og fikk mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde å en periode hvor jeg alltid syntes babyen var roligere i helgene! Men tror kanskje det var det at i helgen så er dagene litt annerledes enn på hverdagene, og at jeg fikk mer tid til å kjenne etter om det var noe liv. På en vanlig hverdag var det jo ofte at jeg ikke kjente noe til babyen før på ettermiddagen, mens hvis jeg gikk hjemme en søndag så ble jeg jo nesten stresset om jeg ikke kjente noe etter frokost lissom. Husker å at det var en periode hvor babyen ikke sparket så mye, men var mer sånn svak romstering. Husker jeg ikke likte det for jeg følte lissom at babyen måtte sparke for at det skulle regnes som liv. De siste ukene har denne romsteringen blitt mye kraftigere, og jeg kjenner det uten å måtte "kjenne etter", så det er tydelig at det begynner å bli trangere. Legen min sa å at på slutten så er det ikke så mye kraftige spark lenger, men mer store bevegelser, og det stemmer for min del. Jeg er forresten i uke 33.

Har ringt føden to ganger, og de hører jo på det du har å si, og spør noen spørsmål om de har det, og så tar de en vurdering på om de vil ha deg inn på sjekk. Jeg fikk beskjed om å komme en gang, mens andre gangen løste det seg over telefonen. Men de tar visstnok ingen sjanser når det er snakk om mulig mindre liv, så regner med de vil sjekke deg for å være helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen våknet til litt i natt da jeg ikke fikk sove og jeg kjente tydelig romstrering og spark innover. Jeg har hatt roligere perioder før, men da har jeg allikevel kjent en del bevegelse innover. Nå var det liksom svake og slappe dult utover.. De bevegelsene jeg har kjent nå er mer tydeligere, så jeg ringer ikke foreløpig.

Jeg tenker også at i helgen har jeg slappet mye av og at det kan ha hatt påvirkning. I en hverdag er jeg mye i farta og da har jeg ikke tid til å kjenne like mye etter, eller når jeg først setter meg ned så våkner baby til live :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken side skal dere ha babysete på i bilen? Har sett for meg passasjersiden av en eller annen grunn... Har kjøpt et speil til å henge bak med baby, men jeg trenger vel også et ekstra sladrespeil til å henge i frontruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt passasjersiden, uten at jeg ha reflektert noe over hvorfor. Hva er vanlig? Hvor får man kjøpt slike speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trygg trafikk anbefaler i midten, men de fleste seter med base kan ikke festes der. Da har de skrevet at det er det samme hvilken side sete står på. Tenkte jeg skulle ut i vårværet å sjekke at jeg fikk til å feste basen, så det var derfor jeg kom på disse spørsmåla :P man får kjøpt slike speil på barnashus/babyshop..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir passasjersiden her. Vet ikke hvorfor, men etterhvert kan det være kjekt at den akutt tissatrengte ungen stiger ut av bilen på samme side som grøfta og ikke ut mot veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sjåførsiden, egentlig bare for at man skal kunne si mini lettere i speilet når man er alene og kjører. Og også får at når vi er i bilen begge to (meg og mannen) kan den som ikke kjører lett slenge armen bak og gi smokk/teppe O.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i dag er jeg så tungpustet og full av vondter.. Hadde en kjip natt og slet med å sove fordi alt var vondt, halsbrannen var tilstede, kvalmen var super sterk og bekkenet skreik... Fikk sove tilslutt. I dag er jeg i kjempe dårlig humør, jeg er sliten og lei! Det gjør vondt i hele kroppen og jeg er kjempe tungpustet =\ han skal på død oh liv ligge Heeeelt nede i magen og det gjør så vondt :/ *klage klage klagw* =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...