Nautika Skrevet 10. mars 2015 #2021 Del Skrevet 10. mars 2015 Spekemat Jeg hadde skikkelig lyst på rømmegrøt med spekemat her om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mars 2015 #2022 Del Skrevet 10. mars 2015 Spekemat er det beste jeg vet! Men nå er det ikke lenge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 10. mars 2015 #2023 Del Skrevet 10. mars 2015 Spekemat og øll! Jeg har sagt at når huet står i åpningen, da sprettes det en øll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 10. mars 2015 #2024 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Spekemat, ost og kjeks <3 og et glass rødvin! så utrolig fort tiden går når enkelte av oss kun har tre uker til permisjon!! Endret 10. mars 2015 av graving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mars 2015 #2025 Del Skrevet 10. mars 2015 Ja, ikke sant! Syntes jeg akkurat opprettet skravletråden. Sist kunne jeg spise hva som helst mens jeg ammet (jordbær, sjokolade, løk etc), håper det blir likens med lillebror og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. mars 2015 #2026 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg planlegger å plante jordbær i hagen, så jeg håper jeg kan spise dem mens jeg ammer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mars 2015 #2027 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg skal ha jordbær i ampel, hagen vår er full av brunsnegler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 10. mars 2015 #2028 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg gleder meg mest til brie, roastbiff og tunfisksushi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. mars 2015 #2029 Del Skrevet 10. mars 2015 Mannen har lovt å lage oste- og spekematmiddag til meg når jeg kommer hjem fra sykehuset. Håper jeg får kontroll og rutine på ammingen fort slik at jeg kan nyte et glass vin på terrassen i sommer Mannen spurte meg i går, etter å ha bladd i det ene babydrøm-bladet mitt, om når jeg skulle pakke fødebaggen så, spørsmål til dere, hva pakker man i fødebaggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 10. mars 2015 #2030 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Mmm, gleder meg til spekemat og ost! Vi driver å pusser opp i huset, har fått en lovnad om at det skal være ferdig til påske. Kjenner jeg må ta meg sammen så jeg ikke blir stressa. Vil at det skal være strøkent og helt klart til lillemor kommer, og det er jo bare litt over 7 uker igjen til termin! Har fått rydde- og vaskedilla, noe som ikke går helt overens med bekkenløsning Jeg har lest utallige lister over hva man bør ha med i fødebaggen, er ikke lett å bli klok på Fikk et hefte om fødeavdelingen på sykehuset jeg skal føde på, der sto det veldig lite, men blant annet morgenkåpe som jeg tenker å droppe. Den tar jo så stor plass og ikke akkurat et favorittplagg her i huset. Leser man pakkelistene til diverse bloggere får man inntrykk av at det er viktig å ha nye klær på barsel Jeg har laget meg en liste over hva jeg tenker å ha med, kan legge den ut her Vi har tre timer å kjøre til sykehuset, så det er litt langt å stikke innom hjemme å hente noe. Derfor pakker vi nok litt mer enn om vi hadde bodd like ved sykehuset. Samboeren min skal være sammen med oss på sykehuset hele tiden. Mulig jeg tar noe fra lista og legger i en egen bag som kan ligge i bilen, så slipper vi dra med oss så mye inn. Det er bare en foreløpig liste, kommer sikkert til å endre den. Det merket med # må være med på fødselen Sykehusbag: Helsekort # Kamera # Mobil + lader # Matpakke og drikke # Crocs # Ammetopper Cardigan/genser Bukse og joggebukse Ammebh Truser Sokker Pysj Toalettsaker Shampo og balsam Såpe Ansiktskrem Deodorant Tannbørste Tannkrem Hårbørste Sminke Lypsyl # Hårstrikk og hårbånd # Ammeinnlegg Klær til hjemreise Bind Til baby <3 : Bilstol Bodyer (Str. 50 og 56) Strømpebukser Bukse Sokker Pysj? Hentesett Luer Pledd Bamse Stelleveske til turen hjem Bleier Våtservietter Skift Gulpekluter Vet at man får låne klær til baby på sykehuset, men om vi får besøk av feks besteforeldrene synes jeg det er det koselig at babyen har på seg egne klær Endret 10. mars 2015 av Bygdis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 10. mars 2015 #2031 Del Skrevet 10. mars 2015 Tenker at jeg følger nokså samme liste som deg, Bygdis vi bor ikke så langt fra sykehuset, så er ikke krise om jeg mangler noe.. Jeg kommer nok til å ha på meg joggebukse mesteparten av tiden uansett regner jeg med vi blir jo flyttet over på barselhotell, og da får man ikke bind/truser og klær til baby...så da må jeg gå til innkjøp av nettingtruser dere som har født før...går tiden på sykehuset fort? Ser for meg at jeg kommer til å bli litt rastløs av å være på barselshotellet i flere dager..men det er sikkert noe helt annet når du er oppi situasjonen ser jeg for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mars 2015 #2032 Del Skrevet 10. mars 2015 Kjempefin liste, Bygdis! Jeg kopierer den Var vel omtrent det jeg hadde med meg sist, og det var det man trengte Bortsett fra bind da, på Ahus får man i allefall uberstore bleier til å bruke etter fødsel Jeg lå på sykehuset i tre dager etter KS, sist og syntes egentlig tiden gikk fort. Det var amming og besøk, og var i det hele tatt ganske trivelig. Blir jo mer alene nå, siden pappaen må prioritere storebror, så er redd det blir litt kjedeligere nå :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. mars 2015 #2033 Del Skrevet 10. mars 2015 Så fin liste, Bygdis! Mange ting der som er nødvendige i hverdagen, men som jeg nok ikke hadde tenkt på å pakke ned (før jeg hadde kommet på sykehuset ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 10. mars 2015 #2034 Del Skrevet 10. mars 2015 Vet akkurat hvordan du har det!!! Jeg hadde det på samme måte og klarte ikke glede meg til å få barn så veldig og var ganske likegyldig til det meste. Ble sykemeldt 80% og bare etter 1 uke hadde jeg handlet inn masse til babyen og var på topp, gledet meg til hva som skal skje og følte meg nesten som meg selv igjen Om bare noen uker skal vi være super-mamma og da skal jeg være klar for det, så jeg har ingen dårlig samvittighet for å innrømme at å gå gravid har vært litt tøft og jeg trenger litt hjelp i form av litt sykemelding. Vi opplever alle dette forskjellig og dette har vært riktig for meg, min kropp og samliv Syns du skal tenke på deg selv nå Ble fullt sykmeldt frem til permisjonsstart. Skal ærlig innrømme at det forsvant 50 kg fra skuldrene mine nå. Veldig rart, kanskje hadde jeg klart å jobbe litt, men samtidig deilig at legen bare ga klar beskjed om at dette er til det beste. Takk for god støtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. mars 2015 #2035 Del Skrevet 10. mars 2015 Det er nok det beste for deg å bli sykemeldt nå, Porcelain stemmer det at vi hadde samme yrke? Lærer? Det er ikke lett å yte maks i den jobben hvis man ikke er helt i toppform. Nå kan du slappe av de siste ukene og lade opp til mammalivet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millemor84 Skrevet 10. mars 2015 #2036 Del Skrevet 10. mars 2015 Ble fullt sykmeldt frem til permisjonsstart. Skal ærlig innrømme at det forsvant 50 kg fra skuldrene mine nå. Veldig rart, kanskje hadde jeg klart å jobbe litt, men samtidig deilig at legen bare ga klar beskjed om at dette er til det beste. Takk for god støtte Nå kan det bare bli bedre fremover :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 10. mars 2015 #2037 Del Skrevet 10. mars 2015 Det er nok det beste for deg å bli sykemeldt nå, Porcelain stemmer det at vi hadde samme yrke? Lærer? Det er ikke lett å yte maks i den jobben hvis man ikke er helt i toppform. Nå kan du slappe av de siste ukene og lade opp til mammalivet Takk, ja, jeg er lærer. Har fungert dårlig på jobb i det siste, så selv om det er vanskelig å gi slipp på kidsa mine blir det nok greit for de og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 10. mars 2015 #2038 Del Skrevet 10. mars 2015 Åååh, hvorfor sa noen spekemat?? Jeg er jo sistemann i gruppa, så det drøyer litt før jeg kan sette tenna i spekematen. Og brie... vurderer å pakke ned i fødebagen Jeg kommer til å pakke omtrent det samme som Bygdis. Pluss noe som gir kjapp energi i tilfelle jeg trenger det underveis eller ikke orker å gå i kiosken. Sist kom jeg på barsel etter middag og da var det ikke noe mat å oppdrive. Frustrerende, siden jeg da ikke hadde spist noe siden middag dagen før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 10. mars 2015 #2039 Del Skrevet 10. mars 2015 Selvtillitsboost i graviditeten, vol. I: Når du går opp trappene til 4 etasje, gravid i 8.måned, sammen med din 5 år yngre, sikkert 20 kilo lettere og ikke-gravide kollega...og det er ikke du som er mest andpusten når dere kommer opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 10. mars 2015 #2040 Del Skrevet 10. mars 2015 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå