Gjest Nori Skrevet 3. mars 2015 #1961 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvordan får man melding om at søknaden om foreldrepenger er godkjent? Brev i posten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. mars 2015 #1962 Del Skrevet 3. mars 2015 Over to timer?? Ikke rart det er kø for å få timer hos jordmor Sikkert greit å føle seg ivaretatt, men jeg syns det er helt greit å få sjekket alle mål og så tusle videre. I hvert fall enn så lenge som jeg har det såpass greit mentalt med svangerskapet. For jeg er virkelig så glad for den voksende magen nå om dagen! Forrige gang var det så vanskelig å forestille seg hvordan det kom til å bli, men nå gleder jeg meg til snuppa kommer. Det blir jo sistemann for vår del, og jeg er innstilt på å sette pris på tiden hjemme på en annen måte. Senke skuldrene, gjøre det vi føler for fremfor det jeg føler vi må. Vi må velge 100% permisjon denne gangen, men satser på å skjøte på med 8 uker ubetalt. Det, pluss ferie gjør at vi nesten kommer helt frem til barnehagestart. Vi må se hvordan vi løser det best mulig. Må også planlegge årets ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 3. mars 2015 #1963 Del Skrevet 3. mars 2015 Nå har jeg også fått søkt om foreldrepenger. Har prøvd hele helgen, men tydeligvis var selvbetjeningen nede. Da jeg logget inn i dag var søknaden(e) (prøvde jo å levere et par ganger) sendt. Krysser fingrene for at lønningskontoret sender inn papirer tidsnok og at jeg ikke har fylt ut noe feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 3. mars 2015 #1964 Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg logget inn på nav og sjekket mine søknader, og så kom det brev i posten noen dager etterpå at søknaden var innvilget Over 2 timer ja, da er jeg ganske sliten etterpå Jeg har et helt vanlig svangerskap, eneste plagene er jo stort sett bekkenet og ryggen, men det er jo ikke så mye å snakke om. Når man blir gravid her får man tips fra de som har gått til samme jordmor om at man må spise og gå på do før timen (e), for det tar sin tid. Lurer på hvor mange dager de som har problemer i svangerskapet må være der Kjenner meg veldig igjen i at det er vanskelig å forestille seg hvordan det skal bli, som oftest skjønner jeg ikke at jeg skal ha en baby en gang. Kommer sikkert ikke til å skjønne det før hun er kommet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. mars 2015 #1965 Del Skrevet 3. mars 2015 Bygdis: jeg skjønte det ikke før flere måneder etter at baby var ute Altså, det tok litt tid før hjernen skjønte at ting ikke var som før. Jeg ble stressa av det den gangen, men ser i ettertid at det bare tok litt tid å venne seg til mammarollen. Men nå er jeg jo allerede mamma til én og begynner å se for meg tilværelsen som tobarnsmor. Det er så mye jeg gleder meg til denne gangen, som feks å følge språkutviklingen fra de begynner å prate til de gjør seg forstått. Det er SÅ moro når du får et innblikk i hvordan de tenker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 3. mars 2015 #1966 Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg har ei kjempeflink jordmor, eneste er at hun har så kjempegod tid og snakker seg alltid bort. Er der stort sett 2 - 2 ½ time, og det er max 40 % som er relevant for mitt svangerskap.. Kjenner det hadde vært godt å tatt noen av kontrollene hos en lege som ikke hadde all verdens med tid. Haha må le litt av forskjellen på legen (som vil ha deg ut raskest mulig) og JM jeg var vel 1,5 time sist jeg var der, men det var jo første gang og jeg håper ikke det blir like lenge neste gang det er jo bra de har god tid, men det kan bli for mye av det gode og Ellers glede jeg meg også kjempemye, teller ned dager!! heldigvis går dagene i surr og tiden alt for fort :D jeg har fått ordnet det meste nå, mangler bare stellebord (som jeg venter på skal selges brukt ) og klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 3. mars 2015 #1967 Del Skrevet 3. mars 2015 Jøss, hva gjør dere på de to timene hos jordmor? Skjønner ikke at hun får det til, jeg syns det er lenge nok med én time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 3. mars 2015 #1968 Del Skrevet 3. mars 2015 Hehe, da er det sikkert ikke unaturlig å ikke ha skjønt det til nå Det blir sikkert noe annet andre gangen, da er man vel mer forberedt på hva som skal skje. Det er sikkert veldig spennende å følge utviklingen å se hvem de er Min jordmor liker å snakke, så har hun veldig mye på hjertet. Da går det fort en del tid. Sist gang snakket vi om amming, da trodde jeg aldri hun skulle bli ferdig. Lurte på å ta meg en liten hvil der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 3. mars 2015 #1969 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvordan får man melding om at søknaden om foreldrepenger er godkjent? Brev i posten? Jeg fikk brev i posten idag:-) Var overrasket over for fort det gikk, tok 2 uker fra jeg sendte inn:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 4. mars 2015 #1970 Del Skrevet 4. mars 2015 Er det flere her som merker forskjell på håret etter at dere ble gravide? Før kunne det gå 2-3 dager mellom hver hårvask, men nå blir håret fett etter en dag. Håret mitt har også fått tilbake bølgene/krøllene jeg hadde før. Men det er umulig å style om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 4. mars 2015 #1971 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg har merket helt motsatt effekt, hår og hud er mye tørrere nå enn det var før! Kunne nok gått flere dager uten en hårvask, men tar det annenhver dag likevel, føler meg ikke like fräsh ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 4. mars 2015 #1972 Del Skrevet 4. mars 2015 Slik er håret her også hvitløk, må vaske det hver dag. Pleier å ha mye eksem om vinteren, både på kroppen og i ansiktet, men denne vinteren har jeg bare hatt et par flekker, herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. mars 2015 #1973 Del Skrevet 4. mars 2015 Man får åpenbart strekkmerker andre gangen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 4. mars 2015 #1974 Del Skrevet 4. mars 2015 Her er det også motsatt. Kan gå lenger uten hårvask nå enn før jeg ble gravid. I dag er jeg hjemme fra jobb. Har hatt en så godt som søvnløs natt i natt og var fullstendig ødelagt da klokka ringte. Har fått sovet litt på morgen og håper på en bedre natt i natt. Mannen og jeg må uansett begynne å sove hver for oss. Min våkenhet forstyrrer jo selvsagt han også og det er jo ingen grunn til at begge skal lide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millemor84 Skrevet 4. mars 2015 #1975 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg har fått knusktørt hår og må kure det hver uke nå for å klare å gre gjennom det.. Kanskje på tide med en klipp også :D Ellers fikk jeg go' kommentaren fra min nærmeste leder i dag; leende og hånlig lirer hun av seg "herregud, i DAG var du svær!!". Kjenner nesten ikke sinnet boble (ironisk) og da er det ikke hormoner! Skjønner ikke hvilken rett folk får til å kommentere noen på den måten og at det skal være greit bare fordi man er gravid!! Ellers skal jeg begynne på gravid yoga med fødselsforberedende kurs i dag Det tror jeg blir spennende og lærerikt Fødselen begynner jo å skyndte seg sakte mot oss nå hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 4. mars 2015 #1976 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Blir spennende å se hvordan det berømte ammehåret blir etter fødselen innser nå at jeg ikke kommer til å ha en god hårdag på en stund Så spennende med yoga og kurs, Millemor kan ikke tro at om bare to måneder så er de første i gruppa her kanskje blitt mammaer Kan ikke skjønne at noen får seg til å si hva som helst til gravide.. Ja, så klart får man større mage som gravid, men det får da være måte på hva folk skal kommentere også da. Endret 4. mars 2015 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 4. mars 2015 #1977 Del Skrevet 4. mars 2015 Trenger ikke å vaske håret like ofte her, og det liker jeg de første månedene ble det fett etter en dag, men så snudde det.. Gleder meg til å farge og klippe håret etter fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 4. mars 2015 #1978 Del Skrevet 4. mars 2015 Ellers fikk jeg go' kommentaren fra min nærmeste leder i dag; leende og hånlig lirer hun av seg "herregud, i DAG var du svær!!". Kjenner nesten ikke sinnet boble (ironisk) og da er det ikke hormoner! Skjønner ikke hvilken rett folk får til å kommentere noen på den måten og at det skal være greit bare fordi man er gravid!! Samme kommentar fikk jeg i dag og, omtrent ordrett! Enig i at en gravid kropp tydeligvis er allemannseie og alt folk innimellom ikke har skam i livet, men: Tror ikke hun, eller folk generelt mener så mye noe vondt med det da, så jeg tok meg ikke nær av det. Vi ble enige om at det var snittet på kjolen som gjorde det Men jeg måtte se mitt snitt etterpå da, når hun sa til noen andre at jeg ikke har blitt så stor, 'jamen, i stad sa du jo nettopp hvor sschwææær jeg var i dag" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 4. mars 2015 #1979 Del Skrevet 4. mars 2015 Håret mitt er helt teit om dagen.... I begynnelsen måtte jeg vaske det hver dag, så begynte jeg å flasse noe grusomt. Nå kan jeg drøye til annenhver dag med vask, spesielt hvis jeg bruker tørrsjampo, men jeg flasser fortsatt litt. Har aldri flasset i hele mittliv, så jeg skjønner ingenting!!! Jeg er sluttet å røyte nå da, så halvparten detter vel av etter fødsel. Jeg har langt hår, så det kommer jo til å bli...gøy. Det ble mye tynnere etter forrige svangerskap, og aldri tykt igjen, så om det blir enda tynnere nå så... Og jeg er helt enig med dere når det gjelder kommentering!! Altså hallo, jeg kommenterer da ikke kroppene til andre folk? Jeg har fått ganske mye mage de siste ukene, før det vistes det ikke i det hele tatt. At ei venninne da stryker på magen og sier at det begynner å bli mage nå er selvfølgelig bare kos. At en gravid kollega som er åtte uker lenger enn meg ler og sier at jeg kommer til å ta henne igjen når som helst er slett ikke kos. For jeg har ikke tenkt å ta henne igjen, og jeg vet at jeg plutselig ble stor og jeg liker det IKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 4. mars 2015 #1980 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg har en nabo som sier at jeg er diger hver gang hun ser meg, men det er helt greit fra akkurat henne. Vi er gode venner og jeg vet at hun ikke mener noe annet med det enn at jeg faktisk har fått mage. Svigerinna mi, som var fæl til å kommentere sist gang, har derimot ikke sagt noe. Og det er kanskje like greit, for hun har blitt minst like rund som meg, uten at det er baby på gang. Jeg tror ikke at jeg hadde klart å holde kjeft hvis hun hadde sagt noe Jeg er egentlig mindre var på kommentarer om magen denne gangen, muligens fordi den har blitt så veldig stor så fort? Jeg er litt redd for å bli en elefant til slutt, hvis det fortsetter. Men tipper jeg kommer til å bli like grinete som sist hvis folk konmenterer at babyen ikke har kommet ennå... to uker over termin fikk jeg høre det ofte nok... Jeg har fått en kledelig minilugg og masse småhår som står til alle kanter. Det er vel fordi jeg ikke røyter noe særlig nå. Og så detter alt ut tre måneder etter fødsel... og så ny runde med småhår etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå