Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi prøvde bæresjal med storesøster, men syntes det var så mye styr og hun ble utålmodig. Men nå var vi heldige som fikk en baby som ikke trengte så mye bæring, hun lå gjerne for seg selv :) Vi har ergobaby også, men ble ikke brukt så mye med nyfødtinnlegget. Det var vel mest pga vi ikke hadde det store behovet, men det kan jo være det blir behov denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nori: så bra at du har fått den samtalen! Jo bedre dere kan planlegge, jo tryggere vil du føle deg.

Bæresjal ga meg noia første gangen også, bare så det er sagt. Men etter å ha sett videoen på youtube noen ganger og prøvd meg frem, funka det veldig greit.

Da Småen var veldig liten syns jeg bæreselen (hadde beco butterfly da) ble for stor og vinglete. Det var først fra fire måneder omtrent at den var ok, og da var Småen stor for alderen. Men mei tai blir en mellomting igjen, som kanskje funker enda bedre?

Vi har en manduca som ble flittig brukt fra fem måneder og frem til bekkenet begynte å krangle nå. Altså til gutten var 98cm og 14kg. Hadde nok gått fint videre også, hadde jeg orket.

Jeg kjøper bæretøy brukt og selger det som ikke faller i smak. Da taper jeg ikke stort på det.

Angående perm: forrige gang gikk jeg to uker over termin. Det er ganske kjipt at du da mister to uker av permisjonen sammen med baby. For ikke å snakke om at tre uker perm før termin er mer enn nok, fem uker hjemme var dritkjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det virker litt skummelt med sjal man må knyte selv, jeg har to ti tommeltotter og ser ikke helt for meg at jeg skal få det til :sjenert: Tror noe mer formsydd passer meg bedre. Men som sagt, skal innom Bæreglede og høre om de har noen tips :jepp:

5 uker før baby kommer høres egentlig helt perfekt ut (men bare hvis h*n kommer akkurat på termin :fnise: ) Her blir det fire uker på grunn av påsken, og det skal bli helt herlig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar i dag jenter! =D kjent litt mer liv nå og er rolig igjen! :)

Så bra det ble litt mer liv etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt noe bæresjal greier, som egentlig bare er to rundinger inni hverandre. Var kjempelett å få riktig på med en potetgullpose, så håper det går like greit med baby :P Har veldig stor tro på bæring, så fremt babyen vil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt noe bæresjal greier, som egentlig bare er to rundinger inni hverandre. Var kjempelett å få riktig på med en potetgullpose, så håper det går like greit med baby :P Har veldig stor tro på bæring, så fremt babyen vil da :)

En potetgullpose...:fnise: 250grams eller? Ja, man må jo være forsiktig med den så den ikke knuser og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En potetgullpose...:fnise: 250grams eller? Ja, man må jo være forsiktig med den så den ikke knuser og!

En sånn stor en, retro chips! (mmmmmm). Var veldig forsiktig, hater potetgull som ikke er flak men bare sånne små rusk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er permisjonssøkanden sendt! :bond: Fy fader som jeg knota med å laste opp, NAV påstod gang på gang at .pdf var ugyldig format for mac. Måtte levere som .png til slutt. Satser på at arbeidsgiver holder sin del av avtalen og sender inntektsopplysninger innen 14 dager nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er permisjonssøkanden sendt! :bond: Fy fader som jeg knota med å laste opp, NAV påstod gang på gang at .pdf var ugyldig format for mac. Måtte levere som .png til slutt. Satser på at arbeidsgiver holder sin del av avtalen og sender inntektsopplysninger innen 14 dager nå da :P

Fylte du ut skjema for hånd og scannet inn eller? Fikk bare lastet det ned som pdf og da blir jo det enkleste å printe ut å scanne inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte du ut skjema for hånd og scannet inn eller? Fikk bare lastet det ned som pdf og da blir jo det enkleste å printe ut å scanne inn....

Jeg fyllte ut alt elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi vekstestimering og lillebror ble målt til å være helt normal i størrelsen. Så status quo i forhold til å bestemme seg for KS eller vanlig fødsel altså. Jeg er så utrolig vinglete ift å bestemme meg! Vi skal tilbake på en ny kontroll i uke 34 da, for ny UL og forløsningssamtale. Vi hadde utrolig flaks og har fått time hos fantastiske Dr. Eva Øverland, som er overlege ved Kvinneklinikken på Ahus. Det var hun som utførte vakumforsøk og KS under forrige fødsel, og vi fikk en kjempefin bearbeidelsessamtale med henne før vi dro hjem med babyen sist. Samme hva vi bestemmer oss for føles det bra å ha laget en plan med henne i forkant i allefall.

Uansett lå lillebror i perfekt fødestilling med hode ned i bekkenet og ryggen mot min (fra mitt perspektiv nedover) venstre side av kroppen.

Og de er i full gang med å filme "Fødeavdelingen" for FEM der nå! På venterommet (med usedvanlige vonde stoler) satt det et fruktfat av ei ung blivende tvillingmor sammen med sin egen barbie-utseende mor og ble filmet. Traff på en regissør ute i gangen som kom og lurte på om jeg hadde hørt om prosjektet og ville gi meg en brosjyre. Jeg repliserte at "Joda, det blir nok kjempegøy.... å se på." og hastet videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du får god oppfølging Dorey og du har jo enda god tid på å bestemme deg. Jeg forstår ikke at noen ønsker å være med på slike program. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er lett å bestemme seg.. Så bra du fikk time hos ei du er fornøyd med:) Var det pga størrelsen det ble problemer under fødsel sist?

Haha jeg hadde aldri vært med på tv under fødsel! All respekt til dem gjør det, for jeg elsker jo å se på fødeavdelingen :)

Ps: utrolig deilig å sove med en pute under knærne! Takk til den/de sol tipset meg om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du får god oppfølging. Godt å ha en som kjenner deg og historien din når du skal ta valget :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at det ikke er lett å bestemme seg.. Så bra du fikk time hos ei du er fornøyd med:) Var det pga størrelsen det ble problemer under fødsel sist?

De er litt usikre. Jeg ble satt i gang men hadde veldig dårlige rier og livmora ble utslitt tilslutt tror jeg. Og størrelsen var nok ikke helt uten betydning den heller.

Takk, jeg er veldig glad for at vi får så god oppfølgning. Norsk helsevesen er fantastisk! :)

Hehe, gleder meg også til å se på "Fødeavdelingen", men kunne aldri vært med på det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en fin opplevelse og får god oppfølging Dorey! :)

Til uka er det min tur til vekstestimering. Kjenner jeg gruer meg litt. Håper ikke at SF-målet virkelig tilsier at det er en megababy der inne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en fin opplevelse og får god oppfølging Dorey! :)

Til uka er det min tur til vekstestimering. Kjenner jeg gruer meg litt. Håper ikke at SF-målet virkelig tilsier at det er en megababy der inne :sjenert:

Har lest en del tilfeller at SF målet kan være ganske misvisende, stort mål betyr ikke nødvendigvis stor baby og omvendt. Men det er jo greit å sjekke når du får tilbud om det da.

Jeg føler det er en evighet siden jeg har vært til kontroll, men det er jo bare 3 uker..hehe! Begynner å bli utålmodig nå, og vil bare ha babyen i armene!! :) føler livet er litt på vent og, da jeg ikke klarer å nyte dagene, men bare går å venter på at mai skal komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får time hos noen du kjenner til fra før Dorey, det må være betryggende :)

Jeg er i grunn veldig fornøyd med helsevesenet, synes vi får mye oppfølgning og møter mange dyktige mennesker. Har hatt et par kjedlige opplevelser, men nå har vi vært mye på sykehuset også da, så det skal vel noe til å bare ha flaks. Var blant annet en lege som var ganske bysk mot meg da jeg hadde en spontanabort i sommer. Jeg lå på benken der med bena på disse dingsene, så kommer han inn og sier "hva feiler det deg da?" skikkelig surt. Så var han så hardhendt og ekkel, det var en opplevelse som jeg gjerne kunne vært foruten :sjokkert: Føler seg ganske liten når man ligger på den benken i utgangspunktet..

Jeg kan ikke fatte dem som lar seg filme under fødselen, men ære være dem - det er jo verdens beste underholdning for en gravid dame :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...