Gå til innhold

Grunnskolelærere; valgfag


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Hei alle sammen!

Jeg går grunnskolelærer 1-7, tenker å ta norsk, matte og ped som er obiligatorisk, deretter naturfag1, kunst og håndtverk 1, og kroppsøving 1&2. Er ikke dette ganske safe fag?

Det jeg lurer på er om det er lurt å velge flere fag, slik jeg nå gjør, eller heller å fordype seg i ett fag istedet for å ha 2 forskjellige?

Tenker at på barneskolenivå er det kanskje lurest å ha flere fag, så man blir som poteten og kan brukes til alt ;);) i motsetning til ungdomskole og oppover, hvor man bør ha litt mer fordypning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest earlgrey

Og lurer på en ting til;
Hvis man har mange småfag, må man ha flere undervisningstimer da?:S

Kan da ikke skjønne det, man må jo få like lang tid til forberedning og etterarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på det med småfag og hvor mye du må jobbe, men regner med du får en prosent du må forholde deg til og får tildelt fag og klasser du skal undervise i, hvis du blir timelærer og ikke kontaktlærer..


Jeg har de samme obligatoriske fagene som deg i tillegg har jeg mat og helse, engelsk 1&2 og kroppsøving 1&2, og nå holder jeg på med årsstudium i historie, som kan brukes i samfunnsfag =)

For min del ser jeg fordeler med mange fag da du får større mulighet for jobb, da skolene kan bruke deg til mer enn bare ett fag.
Men det er også viktigt å tenke seg om hvilke fag skolene trenger. Jeg tok engelsk fordi jeg vet at det er mangel på det, i tillegg er jeg veldig glad i det. Det samme med kroppsøving, selv om mange tror det er plankekjøring og setter dem i gang med kanonbal...

Men ja, masse fag kan være bra på barneskolen, og fordyper du deg i noen av dem så kan du bruke dem på ungdomsskolen også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...