Gå til innhold

Søke 100% stilling når man ikke kan jobbe 100%?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært vikar i et år nå og det vil bli utlyst en stilling som jeg har lyst å søke på. Problemet er at jeg ikke kan jobbe 100% for jeg har et barn som må ha ekstra oppfølging.

Jeg kan jo være i en full stilling, men vil da ha fravær når det er møter osv. Disse møtene kan jeg bruke omsorgsdager på og jeg vet jeg klarer å ta igjen det tapte ved å jobbe effektivt den tiden jeg er på jobb selvom jeg har kortere dag. Men så vil det nok resultere i at jeg knekker helt sammen pga utmattelse så det er ikke så veldig lurt.

Har jobbet 100% tidligere, men til slutt sa kroppen min at det var nok og jeg reduserte stillingen min for å klare å følge opp barnet mitt ved sidenav. Jeg vil gjerne jobbe fult, men det går ikke. Har veldig lyst på stillingen som blir utlyst og jeg vet jeg kan gjøre en god jobb, men kan jeg egentlig søke når jeg ikke kan jobbe 100%?

Jeg har jo ikke sjangs i arbeidsmarkedet når jeg er i denne situasjonen og barnet mitt vil ha behov for tett oppfølging i laang tid fremover.

Stillingen som blir utlyst er på plassen jeg jobber så sjefene vet om min situasjon. Er det noe vits i å søke? Har jeg noe sjangs? Det er forresten en IA bedrift hvis det har noe å si.

Anonymous poster hash: a3ae3...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk, du har jo ikke noe å tape.

Hadde du vært den beste kandidaten ville jeg som sjef prøvd å tilpasse stillingen til frn prosenten du kan jobbe hvis det er mulig å gjennomføre.

Er det ikke mulig for dem å ha deg i den stillingen, eller du ikke er best kvalifisert, har du jo ikke tapt noe ved å søke.

Anonymous poster hash: 32afc...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søker selvsagt, og inngår avtale med arbeidsgiver i etterkant.

De fleste kan være ganske fleksible spesielt når du har anledning til å jobbe ting inn, men det er jo et spørsmål om hvor mye redusert du trenger.

IAbedrift skal iallefall tilrettelegge, tenker jeg.



Anonymous poster hash: 9df00...64f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader vel ikke å søke? Spesielt siden de kjenner deg fra før kan det jo godt være at de er villige til å tilpasse stillingen til en mindre %, hvis de ønsker å ansette deg. Men vær ærlig, ikke søk og si du kan jobbe 100% og så kom i ettertid og be om tilpasning..:)



Anonymous poster hash: 91085...9c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...