Gå til innhold

Livet med mini, og kronisk bekkenleddsyndrom.


**M**

Anbefalte innlegg

15 timer med kos? Kos med vonde rier? :P Håper jeg slipper neste gang å settes i gang, var bare kjedelig å være på sykehuset, ville heller hatt starten hjemme :)

Gratulerer med dagen! :kake:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer med kos? Kos med vonde rier? :P Håper jeg slipper neste gang å settes i gang, var bare kjedelig å være på sykehuset, ville heller hatt starten hjemme :)

Gratulerer med dagen! :kake:

Kjente ikke riene etter jeg fikk epidural og lystgass, så ja - jeg lå og lo og koste meg i 15 timer :P haha

Ser den :/

Takk for gratulasjoner :) feiring av stolt gutt på søndag! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min epidural var mislykket, og lystgassen slutta å funke etterhvert. Heldig du ;)

Kos dere masse i morgen! :hjertesmil: Vi skal ha en barnebursdag i dag, mini blir 1 år til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min epidural var mislykket, og lystgassen slutta å funke etterhvert. Heldig du ;)

Kos dere masse i morgen! :hjertesmil: Vi skal ha en barnebursdag i dag, mini blir 1 år til uka :)

Huff! Det kan ikke ha vært noe særlig 😞

Men vi er da heldige som sitter her med våre friske og fine ettåringer! Fy søren. Er ingen selvfølge det heller, føler meg så velsignet som har en så frisk og fin gutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det kan ikke ha vært noe særlig

Men vi er da heldige som sitter her med våre friske og fine ettåringer! Fy søren. Er ingen selvfølge det heller, føler meg så velsignet som har en så frisk og fin gutt ❤️

Var 24 timer med smerter, 18 timer med intense smerter. Men helt klart verd det :jepp::rodmer: Vi er kjempe heldige, ingen selvfølge som du sier :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe om natten 🎊

For en fin bursdagsfeiring vi hadde! 😊 Denne gangen spurte jeg mamma og pappa om vi kunne få lov til å ha feiringen hjemme hos de. De har et stort og fint nytt hus, så ved å feire der slapp jeg å streve hjemme og dra feiringen utover flere kvelder. Vi har en gedigen familie. Tror vel vi inviterte rundt 25 stk-30 stk 🙈

Uansett, det gikk over all forventning! Mamma hadde bakt og bestilt masse kaker, sto for kaffe og annen servering. Hadde pyntet huset kjempefint. Mamma er helt fantastisk ❤️ Og jeg kunne til og med slappe av i en massasjestol i løpet av timene da ryggen sa ifra 😊

Mini fikk masse klær og leker, og han var kjempeflink. Blid og hyper, sjarmerte alle i senk der han satt med kronen sin fra barnehagen, i skjorte og slips, og smilte for hver pakke som ble åpnet 😊

En mer perfekt feiring kunne vi ikke ha håpet på 💙

Klokka er kvart på fem på morgenen, og roen har senket seg i leiligheten vår. Mini har akkurat fått morgenflasken med melk og har sovnet søtt igjen. Skal holde han hjemme fra barnehagen idag for å ha en kosedag med han 😊

Jeg sliter fortsatt med å sove natten gjennom, så jeg har fått Sobril av legen min. Den nye legen min er fantastisk forståelsesfull, så jeg opplever hvertfall en bedring av smertene med mer ro i kroppen.

Nå gjenstår det bare å vente på innkalling fra ortoped, så håper og tror jeg at en operasjon er i sikte 😊

Fortsatt god natt, eller god morgen til deg som måtte lese! Jeg håper på å få noen timer til på øyet før mini står opp for å leke med de nye lekene sine 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en herlig feiring av den fiiine gutten deres :) Så deilig at det ble så mye hjelp av din mor og alt :)

Håper dere får en super dag sammen der hjemme :hjerte:

Og hurra for en bedre lege som gir litt mer ro og tillit til at ting kanskje er på vei til å snu. Syns det er din tur til å kunne nyte litt nå. Du er tøff :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag presset jeg meg opp tidlig. Selv om jeg var oppe både 03:00 og 05:45, så telles på en måte ikke det når jeg går og legger meg igjen.

Så, tidlig for meg idag ble 11:50. Det er kanskje midt på dagen for de fleste, men smertene mine har vært så altoppslukende nå at jeg stort sett har ligger urørlig til 15:00 om dagen... 🙈

Jeg tar mini hver natt i ukedagene, og jeg står opp slik at jeg kler på han mens pappaen gjør seg klar for jobb og sender de avgårde til jobb og barnehage om morgenen.

Uansett, det jeg ville skrive litt om er samvittigheten min. Ved siden av smertene og utmattelsen er samvittigheten min store fiende om dagen. 😞

Med en pågående debatt om at det har blitt en "trend" å levere barna sent og hente tidlig i barnehagen, kjenner jeg enda mer på det. Slik som akkurat nå idag.

Jeg ville helst ha ligget i senga hele dagen, men da jeg la meg igjen i idag tidlig satte jeg på vekkerklokke. Jeg er så lei av å tvinge meg i dusjen, tvinge meg til å kle på meg, tvinge meg ut i bilen og avgårde for å hente mini. Blir så mye mer sliten av det.

Klokka ringte og jeg trykket vel slumre i to timer før jeg tvang meg selv til å stå opp. Kjente at jeg trengte mer smertestillende, så måtte virkelig opp.

"Bare reis deg opp.. Spis litt mat. Så blir alt så mye bedre."

Jeg fikk i meg mat, satte på en klesvask og kom meg etterhvert i dusjen. Hadde ikke krefter til å stelle meg noe, så tørket håret surret håret i et håndkle og her sitter jeg.

Klokka er kvart over to, og jeg har vondt i hele kroppen. Både fysisk og psykisk.

Fysisk på grunn av halebeinet og en truende migrene, og psykisk på grunn av samvittigheten.

Den dårlige samvittigheten over å ikke orke mer. Over å føle meg slapp, føle meg som en dårlig kjæreste og en dårlig mor.

Jeg leverer mini tidlig, og henter sent.

Jeg er slapp og sliten, og får fort vondt i kroppen av å leke med han.

Jeg orker sjeldent kose og ha sex med mannen, og jeg lager ikke middag lenger en gang.

Leiligheten ser bombardert ut og oppvasken flyter over.

Jeg håper virkelig jeg ser slutten på dette snart. I allefall smertene mine, så jeg kan jobbe med samvittigheten.

Blir smerten borte så er jeg frisk fysisk, og da blir alt annet så mye enklere.

Situasjonen tærer på meg, og den tærer på mine nærmeste. Jeg håper bare de ser en slutt på dette slik jeg gjør. Jeg vil ikke leve slik.

Bare innkallelsen fra ortoped kan dumpe ned i postkassa nå, så blir hvertfall ting litt lysere.

God helg, fra en meget utålmodig sjel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentet mini kl 15 idag. Han var blid og god, og alle barna ville ha hadekos av han før han dro ☺️ herlig!

Det roet også samvittigheten litt. Vi helgehandlet sammen hele familien da pappaen kom hjem, elsker å få tid til det 😊 Så badet jeg mini og koste med han før han la seg og sovnet på et blunk 💙

Ikveld har jeg og mannen kost oss med pizza og Modern Family, finnes ikke bedre fredagskos enn det ❤️

Jeg er i godt humør i det jeg nå skal finne senga og sove godt. I morgen reiser mannen og mini bort på besøk hos mannen sin bror og mini sitt søskenbarn, så jeg har nesten to hele dager for meg selv. Det skal nytes med avslapning, og rydding og vasking slik at leiligheten føles harmonisk igjen - det gir meg faktisk energi å kjenne på at hjemmet er rent og ryddig. Bedre å sette seg ned med pleid i sofaen om kvelden med tente stearinlys og en god film da :) Skal også på ost, kjeks og vin hos mamma i morgen kveld da hun er jaktenke.

Ha en fredfull natt alle ❤️ Jeg gleder meg allerede til å sitte under varmt pledd på stua tidlig i morgen når mini våkner for å få melkeflasken sin. Dèt er harmonisk det!

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så. Har ikke skrevet på en stund. Det er vel en grunn til det..

Jeg har vært hos ortoped, og fikk der beskjed om at halebeinet mitt var helt i orden og at smertene ikke kom derfra.

Jeg reagerte med å begynne å hylgrine, sa hadet til legen full av tårer. Måtte grine fra meg på et toalett i ti min før jeg fikk levert papirene i skranken og dratt. Så vel ut som et troll med røde øyne og nese.

Gråt så mye i bilen at jeg måtte ignorere en nabo og slenge på meg solbriller på vei inn i leiligheten. Hun tror vel jeg går på dop og har blitt gæren som ikke svarte når hun sa hei. Men det får være.

Jeg ble knust fordi jeg trodde virkelig jeg var nær en løsning på dette lange smertehelvetet. Og nå er jeg altså tilbake på null. Ingen vet hva som feiler meg.

Neste steg blir nå utredning hos bekkenekspert på Oslo Universitetssykehus. Har ikke kommet meg dit enda. Så det er vel fortsatt håp.

Bare så sykt skuffa over å enda ikke ha blitt noe bedre etter ett helt år med smerter. Jeg begynner faktisk å bli verre. Det gjør vondt å løfte selv mini fra bilen og opp trappene hjemme etter å ha hentet han i bhg 😢

Så. Vi får se. Jeg gir ikke opp helt enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Kjenner igjen fortvilelsen din. Kjære deg, det er fryktelig å gå rundt med så vondt, uten å vite hvorfor.

Jeg var på bekkensteret på Ullevål tok MR der (har du tatt det?), og ble videre henvist til Martina Hansen Hospital, og har nå fått en bektherevdiagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen fortvilelsen din. Kjære deg, det er fryktelig å gå rundt med så vondt, uten å vite hvorfor.

Jeg var på bekkensteret på Ullevål tok MR der (har du tatt det?), og ble videre henvist til Martina Hansen Hospital, og har nå fått en bektherevdiagnose.

Ja, har tatt MR og vanlig røtgen. Alt er i "skjønneste orden!" Skikkelig frustrerende.

Håper bekkeneksperten faktisk tar på bekkenet mitt. Ett år med utredning, og ingen har faktisk kjent på området. Det synes jeg er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom dagboka di og vil bare gi deg en klem :klem:

Håper du finner ut av hva som forårsaker smertene og at det kan bli en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Ja, har tatt MR og vanlig røtgen. Alt er i "skjønneste orden!" Skikkelig frustrerende.

Håper bekkeneksperten faktisk tar på bekkenet mitt. Ett år med utredning, og ingen har faktisk kjent på området. Det synes jeg er merkelig.

Har ikke fysio heller utredet deg?

Når du kommet inn på bekkensenteret blir du nok henvist til de fysioterapeutene som jobber der i det minste. Samt at legen kjenner, og trykker og ordner.

Når har du time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det gjør vondt langt inni meg av denne endeløse kasteballordningen :(

Håper for alskens Guders skyld at de finner ut av noe som kan hjelpe deg på OUS altså.

Masse gode tanker og klemmer til deg :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fysio heller utredet deg?

Når du kommet inn på bekkensenteret blir du nok henvist til de fysioterapeutene som jobber der i det minste. Samt at legen kjenner, og trykker og ordner.

Når har du time?

Fysioen var såkalt "bekkenekspert" hu og, men jeg scoret feil på noen av testene hennes så hun sendte meg videre til manuellterapaut som jeg ikke orket å fortsette hos.

Godt å høre at de gjør en grundig jobb :) Jeg har ikke fått time enda, dvs hadde time men da ble selvfølgelig mini syk og mannen kom ikke fra jobb.

Fastlegen har sendt brev dit nå og økt prioriteringen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som om jeg ikke har nok å slite med da, så sitter jeg i skrivende stund en liten tur oppe på stua, etter å ha målt 39 i feber og har tre granater i halsen som gjør det vondt og svelge og prate. Hurra for alle sykdommene JEG får etter mini begynte i bhg! 👏

Lege kl 13 i morgen, blir vel en rundt til med antibiotika da. Drittlei av å være syk, drittlei av å ALLTID ha vondt noe sted 😞

Lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å dusje i morgen og komme meg dit. Har ikke dusjet på to døgn på grunn av dette, er tom for krefter. Så måååå dusje før jeg skal dit, hvis ikke synes jeg synd på hele legekontoret 😂

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh!

Kan virkelig kjenne meg igjen med det at de ikke finner grunnen til mine smerter! Jeg holder på å bli gal! Var hos lege på fredag og fikk beskjed om at det ikke var bekkenet mitt som var problemet, men ryggen! Jeg klarer bare ikke forstå det, for jeg har ikke vondt i ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...