Gå til innhold

Søknad for nyutdannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De store selskapene innenfor revisjon og konsulentvirksomhet lyser i disse dager ut stillinger for nyutdannede. Finnes det noen revisorer eller konsulenter der ute (eller andre i samme situasjon) som har noen tips å dele i forbindelse med søknadsskrivingen? Hva la dere vekt på i søknaden? Jeg har fått rablet ned noe allerede, men kunne sårt trengt litt inspirasjon.



Anonymous poster hash: 6c702...3d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke jobb, men kom ganske langt i intervjuprosessen, så selve søknaden min må jo ha vært bra nok. Dette er jo uansett råd man bør ta med seg uansett hvilken stilling man søker på

Jeg vektla:

- Erfaring jeg har som er relevant og som viste hvilke relevante arbeidsområdet jeg liker å jobbe med

- Erfaring som ikke var direkte relevant men som viser personlige egenskaper de etterlyste (analytiske evner, samarbeid etc)

- Resultater fra skolen

- Hvorfor jeg var interessert i jobben og hvorfor jeg passet godt til jobben

- Brukte mange av ordene fra annonsen i selve søknaden

For å være ærlig, blant de fire store er det ikke viktig å ha en knallgod søknad (men den må være normalt god - mange sender inn helt elendige søknader), da de baserer seg sterkt på karakterer. Se på annonsen - oppfyller du det som står der? Hvordan? Skriv det i søknaden! Se på annonsen igjen - hvorfor har du LYST til å jobbe med det de ber om? Skriv det også i søknaden! Har du ikke relevant erfaring, så bruk den erfaringen du har likevel - all erfaring er nyttig på en eller annen måte.

Har du vært på bed.pres etc bør du få med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...