Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #1 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei Skal til New York på ferie og vil gjerne høre noen gode tips angående sightseeing (ting man MÅ gjøre), gode restauranter og bra/billig shopping (gjerne fake-produkter hvis man kan få tak i det). Vurderer å ta en "Sex og singelliv"-guidet busstur ", noen som har prøvd det? Har guidebøker, men det står så mye der, bedre med tips fra dere. I tillegg skal jeg til London en langhelg. Jeg har bodd der i nesten ett år tidligere, så jeg føler meg ferdig med en del attraksjoner. Tate modern skal besøkes og så må jeg teste Millenum Bridge (hvis åpen nå??). Har ikke vært der på 3 år. Noen som har forslag til ting å se/gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carrie_ Skrevet 4. juli 2004 #2 Del Skrevet 4. juli 2004 Hei! Kom hjem fra New York forrige uke, og tenkte jeg skulle dele et par ting med deg. Var der kun i 3 dager, men fikk da med meg litt.. Når det gjelder shopping, synes jeg du bør ta deg turen til Soho - kjempekoselig område å tusle rundt i med mange gallerier og fine butikker. Derfra bør du komme deg til Broadway, og så jobbe deg "uptown" derfra - bør finne det meste i alle de kule butikkene der. Eller er jeg nødt til å anbefale en italiensk restaurant. Jeg husker dessverre ikke navnet, men den ligger på Lexington Avenue, mellom 33. og 34. gate (tror jeg). Og så lønner det seg å kjøpe metro-kort. Dagskort koster 7 UDS, og gjelder en hel dag, på sub og buss. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #3 Del Skrevet 4. juli 2004 Selv elsker jeg Camden Market. Victoria and Albert Museum skifter jo utstillinger med jevne mellomrom, det kunne kanskje ha vært noe? De har en Vivienne Westwood-utstilling der nå, som varer til 18. juli. Du kan jo også ta en till på What's On In London magazine sine hjemmesider og se om du kan finne noe spennende der. Ha det gøy i London! Jeg elsker den byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 4. juli 2004 #4 Del Skrevet 4. juli 2004 London-must hvis det er fint vær: Dra til Hammersmith Bridge, noe som jeg synes er en av de flotteste broene over Themsen. Der ligger det en koselig pub med store langbord like ved elvebredden og det er en roklubb like ved. Fantastisk sted å sitte og drikke GTs i sola og se på svette, mukuløse roere som kommer bærende på båtene sine etter en treningsøkt på elva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #5 Del Skrevet 4. juli 2004 Hei Takk for tips! Kom gjerne med flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 5. juli 2004 #6 Del Skrevet 5. juli 2004 Chinatown er et must i NY. Her får du bla kjøpt fake LV vesker. Vær klar over at dette er ikke lovlig så de gjemmer de bort bak skyvedører i de små bodene sine. Du finner de i kiosk nr to og tre på venstre hånd når du tar subwayen ned til Canal street. Eller så liker jeg godt å halde på Masys og Bloomingdale, der får jeg handlet i full fart en hel masse. ¨ Problemet med NY er at det er så stor at hvis du går fra butikk til butikk så bruker du så mye tid. Men selvsagt bør du gjøre det også, men seriøs shopping liker jeg å gjøre på "mall". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. juli 2004 #7 Del Skrevet 5. juli 2004 Barney`s i NYC har blillige design klær av helt ekte vare. Kjøpte en Dior genser til Vesla der sist, og betalte 25kr for den. Ground Zero, er verdt en titt, og når du er der nede, det er en stor butikk der (husker aldri navnet), de har også mye ekte vare til gode priser. Ellers er jo Ellis Island og Statue of Liberty verdt en titt, om du vil ta båten over, er det også en fin tur. Greenwich Village er koselig å gå i, og ikke sjelden er det opptak til film/TV her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambileia Skrevet 7. juli 2004 #8 Del Skrevet 7. juli 2004 Century 21 nede ved Ground Zero er et shoppingparadis! Tror det er fire eller fem etasjer med designer klær alt fra diesel til Moschino, de har en price policy som sier at de er fra ca 30 til 70 prosent billigere enn normal pris andre steder. Det er lett å finn den, ligger mellom broadway og church st tror jeg på østsiden av ground zero. En annen butikk jeg pleier å dra til hvis jeg skal ha treningstøy, billige skjorter til sambo, billig undertøy er Felines Basement. Den ligger på 6th ( av. of the americas)av og 18the st. Ikke alltid de har noe fint der, men noen ganger kommer man over et kupp. De har ekte varer her til en svært billig penge Shooping i NY kan være en svært slitsom affære. Hvis du har flere dager så planlegg litt hvilket område du skal bevege deg i. Det som jeg alltid kjøper hauger av når jeg er i New York er sko, jeg er helt vill etter høye hæler. Min favoritt er Steve Madden, vet det ligger en butikk på 34th, husker ikke ved hvilken avenue i farta, men tror det er Madison Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå