Gå til innhold

Hva er en "kjendis"?

Dolce

Anbefalte innlegg

Jeg ser i dagens aviser at den meningsløse* og tåpelige* norske utgaven av Masterchef er klar med ny sesong. Og de ramser opp en liste over alle "kjendisene" som skal være med.

Jeg kjenner navnet på max 30% av disse "kjendisene". De andre 70% har jeg aldri noensinne hørt om.

Er det bare meg som ikke følger med? Eller er det nok med 5 minutter på TV-skjermen på en eller annen kanal for å bli kalt "kjendis"? Eller at man er gift/har vært gift med en kjendis? Eller er sønn/datter/venn/nabo/en som kjenner kusina til en hund som bor nært broren av en kjendis?

* gi meg heller Masterchef slikt det er ment å være. Og slik det er i alle andre land. Med amatørkokker som virkelig er interessert i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kjendis er en person som får altfor mye oppmerksomhet i media. Som regel er denne oppmerksomheten ufortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendis er vel de som er oftest på tv, værdamer, nyhetsopplesere, kongelige osv.

Superkjendiser er superstjerner som har millionvis av fans. Justin Bieber er supersupermega kjendis. Han kan ikke vise seg ute før fotografer og hylende fans stormer han. Ekte kjendis!

Men forografer ligger ikke buskene til Elin Tvedt, Paradise-deltagere, bloggere og andre langt utenfor.

Anonymous poster hash: ad78a...53b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* gi meg heller Masterchef slikt det er ment å være. Og slik det er i alle andre land. Med amatørkokker som virkelig er interessert i mat.

Jeg kunne ikke vært mer enig!

Elsker Masterchef men den norske varianten med såkalte "kjendiser" kunne ikke brydd meg mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjendis er en person som får altfor mye oppmerksomhet i media. Som regel er denne oppmerksomheten ufortjent.

Hvis dette er riktig, er det jo enda mer merkelig at jeg aldri har hørt om rundt 70% av disse såkalte kjendisene som skal være med i programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjendis er en person som flertallet i landets befolkning kan knytte navn eller utseende til noe bestemt, feks sang-film etc.

En ungdomskjendis, er det samme, bare at da er det snakk om at ungdommer kjenner.

Superkjendis, da er det snakk om verdensbefolkningen som kjenner til osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er riktig, er det jo enda mer merkelig at jeg aldri har hørt om rundt 70% av disse såkalte kjendisene som skal være med i programmet?

Med media mente jeg også sosiale medier. Utrolig mange bloggere som er "kjendiser" :vetikke:

Endret av Doge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...