Gå til innhold

Vil ikke på jobb i morgen

Gjest Sukkerert

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerert

Jeg har avtalt over telefon å gjøre hagearbeid privat for en familie i morgen. Får bare 80 kr timen og jeg har egentlig fått en annen jobb som det greier seg med. har absolutt ikke noe lyst til å ta jobben i morgen.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ganske dårlig gjort overfor dem å for det første avtale noe annet, og for det andre vente til siste liten med å fortelle dem det. Du må selvsagt avlyse den ene eller den andre, og det burde vært gjort forlengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Arkana. En avtale er en avtale og du vil bare vise deg som upålitelig dersom du svikter så tett innpå bare fordi du ikke gidder. Slett arbeidsmoral, jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

En avtale er en avtale. Hadde du gitt dem beskjed tidligere i uka slika t de kunne ordnet seg med noe annet, så hadde det vært en annen sak, men en dropper ikke avtaler på kort varsel fordi at en ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: Det er synd med betalinga; men en avtale er en avtale. Og det er litt for kort varsel! Jeg synes du skal stille opp og gjøre jobben som avtalt! Det er det som er mest ærlig og voksent gjort! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

80 kr skattefritt tilsvarer jo en helt grei normal timelønn annet steds.

En avtale er en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale er en avtale. Hadde du gitt dem beskjed tidligere i uka slika t de kunne ordnet seg med noe annet' date=' så hadde det vært en annen sak, men en dropper ikke avtaler på kort varsel fordi at en ikke har lyst.[/quote']

Skriver under på denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Jeg synes det er ganske dårlig gjort overfor dem å for det første avtale noe annet' date= og for det andre vente til siste liten med å fortelle dem det. Du må selvsagt avlyse den ene eller den andre, og det burde vært gjort forlengst.

Jobbene er selvsagt ikke samtidig, og jeg skal ikke og trenger ikke avlyse noen av dem. Tror jeg ringer i morgen tidlig og hører om jeg kan utsette det. Er støl i hele kroppen etter vaskejobb i går og i dag. Dersom det blir vanskelig for dem, er det ikke annet å gjøre enn å ta jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de over - en avtale er en avtale. Gjør jobben, så er du ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg?

Stiller opp, og gjør jobben som avtalt!

Og som andre har sagt; kr 80 skattefritt, er en grei lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har avtalt, så syns jeg ikke at det passer seg å avlyse. som alle andre har sagt; en avtale er en avtale. og en avtale holder man seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er svært forundret over arbeismoralen her. Til trådstarter, altså. Selv om du er sliten og støl og ellers ikke har det så bra, så tropper du opp! Man avlyser ikke bare en avtale dersom man er litt sliten, sånn fungerer ikke arbeidlivet! Jeg er selv 26 år, og på min arbeidsplass ser jeg altfor ofte folk (uten unntak folk yngre enn meg) som plutselig ikke kan jobbe likevel, de er syke titt og ofte (og når de kommer på jobb igjen er det ikke snev av sykdom igjen), de ringer fredag for å si at de ikke kan jobbe på søndag likevel fordi de skal i konfirmasjon, osv osv osv, jeg blir helt matt av moralen enkelte har. Dette er egenskaper som gjør at ekstrahjelper ikke får fast jobb hos oss selv om det er noe ledig, at de ikke får så bra attest som de kunne ha fått og at de ikke får lønnsstillegg når de spør om det. Blir så oppgitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Enig med de andre. Syns det er utrolig slett av deg hvis du ikke møter opp. Når det gjelder timeprisen er dette en god timepris så lenge du ikke skatter av den (regner ikke med du gjør det?).

Er også veldig enig med Gjest, syns det er utrolig mye slett arbeidsmoral rundt om. Når man lyver på seg en ekstra fridag stjeler man fra arbeidsgiver. Rett og slett. En annen ting er at man kan risikere at de utrolig gode sykeordningene vi har i dag kan strammes inn og reduseres. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk
Tror jeg ringer i morgen tidlig og hører om jeg kan utsette det. Er støl i hele kroppen etter vaskejobb i går og i dag. Dersom det blir vanskelig for dem' date=' er det ikke annet å gjøre enn å ta jobben.[/quote']

Sååå støl kan du vel ikke være???

Minstemann hadde utrolig urolige netter pga. lungesykdom da han var liten og jeg sov vel aldri mer enn 4 (kanskje 5) timer pr. natt i ca. seks måneder. Likevel var jeg aldri hjemme fra jobben pga. at jeg var sliten.

Noen ganger ønsker jeg å ta en fridag pga. at jeg er litt utafor eller bare vil ha en litt sløv dag. Men det blir svæææært sjelden gjennomført. Får så dårlig samvittighet at det ikke ville vært vits i... Selv om det bare er jeg som gjør min jobb slik at event. "sykefravær" ikke rammer andre, føler jeg likevel sterkt for at det er "juks".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sukkerert

Kjenner meg igjen. Har faktisk aldri skulka skolen i hele mitt liv. jeg gikk på jobb dagen etter jeg skrev innlegget da. :P Det tordnet og lynte, og mannen med hagen sa at de ikke var vær til å gjøre noe i hagen den dagen. Jeg jobbet alikevel 1 time i plaskregnet. Det var ok:) Jeg tåler vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...