AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #41 Skrevet 17. august 2014 "Nei, i kveld føler jeg jammen ett behov for å være litt for meg selv. Bare slappe av i eget selskap. Tror jammen jeg skal dra en tur på byen jeg!"Anonymous poster hash: 6f8fd...b63
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #42 Skrevet 17. august 2014 Men... Er det ikke egentlig litt "rart" å dra på byen, hvis man egentlig bare vil være i fred? Nei hvorfor det? Kan være greit å komme seg ut litt og se på livet. F.eks. har jeg venninner som sjelden er på byen grunnet småbarn eller studier og mye jobbing. Da er det hyggelig med en tur ut. Ikke på et bråkete diskotek men gjerne en pub med dempet musikk i bakgrunnen. Anonymous poster hash: f688b...6a7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #43 Skrevet 17. august 2014 Det handler nok ikke om å bestemme hvor dere tar venninnekvelden, men heller det at han (og jeg) ikke skjønner hvorfor dere velger å ha venninnekvelden ute på byen hvis dere ikke ønsker kontakt med noen andre mennesker. Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Da har dere ett og annet å lære om det annet kjønn. Sorry å måtte si det. Anonymous poster hash: f688b...6a7 2
happiest Skrevet 17. august 2014 #44 Skrevet 17. august 2014 Jeg har vært en av de jentene som trekker i de andre og helst ikke vil ha noe med han å gjøre. Men det er kun de gangene det er en alt for full mann, gjerne en god del eldre og som kommer med slibrige kommentarer. Men de fleste gangene er jeg hyggelig og prøver å slå av en prat. Noen kommer bare bort for å si hei og kødde seg litt, mens andre vil sitte seg ned å bli bedre kjent. Og det er jo hyggelig! Har merket at spesielt venninner i forhold prøver å trekke seg unna og ignorere. Og det synes jeg er dumt. Man kan jo være hyggelig med gutter/menn fordi om. Det er ikke slik at alle automatisk er interessert i noe mer bare fordi de tar kontakt. Det samme gjelder venninner som er edru. Jeg er enig i at det kan være lettere å komme i prat med ukjente når man har fått seg noen glass, men det er lov å smile og virke hyggelig.
GammelKaktus Skrevet 17. august 2014 #45 Skrevet 17. august 2014 Det er jo forsåvidt helt greit det, men tror ikke det har vært tilfelle i det siste. Hvordan avviser du disse mennene da? Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Vært litt variabelt etter hvordan mennene har vært, har de vært hyggelige og greie så har jeg bare sagt at det ikke passer at vi er ute på jentekveld eller at vi har type, noe i den duren. Hvis de har vært ekle og vulgære så har jeg bare bedt de om å gå Når det er sagt så har vi ikke vært på en nattklubb og slikt, det er helst når vi har vært innom Newsman eller lignende for en prat og en vin liksom før eller etter kino osv.
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #46 Skrevet 17. august 2014 Da har dere ett og annet å lære om det annet kjønn. Sorry å måtte si det. Anonymous poster hash: f688b...6a7 Vel... Det var faktisk derfor jeg spurte. For å lære.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #47 Skrevet 17. august 2014 Takk for et veldig utfyllende svar. Så dere går ut på byen for å sitte og snakke med hverandre? Hva slags utesteder er dette snakk om da? Synes du det ikke er litt rart å gå ut på byen på steder det er smekkfullt av andre mennesker for så å ikke ønske å ha kontakt med noen av dem? Det blir litt som om å gå på en buss, men egentlig ikke ville dra noe sted. Ikke for å kverulere altså. Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Bare hyggelig :-) Her vi bor finnes det faktisk ett par roligere steder, hvor de ikke har musikken på full gnu - slik at vi kan sitte og prate. Vi har alle barn, og f.eks jeg har ikke mye familie i nærheten, så jeg har ingen jeg kan sende barna til for en helg. Å ha flere vennepar/venninner hjemme hos meg når barna mine er små og skal ligge og sove er jeg ikke komfortabel med. Vi blir ikke sørpe fulle, det er ikke det, men det blir jo en del bråk, noe musikk, smelling med dørwr osv når noen skal ut og røyke eller på toalettet. Erfaringsmessig har det ikke alltid vært så lett for barna å få sove. Vi foretrekker derfor å være hjemme når vi treffes på dagtid og ungene kan være med, men å treffes på byen om vi skal ha en kveld sammen. Ei nabojente på 17 år som jeg stoler på sitter da barnevakt hjemme hos oss i mellomtiden. Vi småbarnsforeldre (i alle fall føler jeg det slik) er jo også gjerne litt mer "bundet" til hjemmet til alle døgnets tider. For min del er det skjønt å komme seg ut av og til, sitte på et utested, og på en måte komme seg bort for noen få timer, hvis det gir mening? Vi sitter også hjemme hos hverandre selvfølgelig, hvis noen f.eks har fått besteforeldrene til å ha barna for en natt. Da vi i "gamle dager" var single kunne det også irritere om menn ble litt innpåslitne. Hvis tre jenter går ut sammen, så blir plutselig den ene sjekket opp når hun går til baren. Så kommer en kar bort og prøver seg på en av de to som sitter igjen. Og den tredje blir sittende og føler seg overflødig/oversett. Da kunne vi jentene gjerne avtale at "denne gangen skal det bare være oss jentene", og da avviste vi de menn som måtte prøve seg. For vår del har/hadde avvisningen derfor slett ikke alltid noe med selve mannen å gjøre. Vi hadde avvist hvis vi ville være "i fred" uavhengig av om mannen var superkjekk eller helt ordinær.Anonymous poster hash: d6655...d87
*Mocca* Skrevet 17. august 2014 #48 Skrevet 17. august 2014 Snodig med så mange anonyme i denne tråden igrunn? Anyway... Når jeg er ute med venninner så er vi ikke ute for å sjekke eller bli sjekket opp. MEN... vi har ikke noe problem om menn eller kvinner vil slå seg ned og prate litt, danse litt osv... Vi er åpne for det sosiale også med andre, samtidig som vi holder sammen. Såfremt den som tar kontakt er hyggelig og oppfører seg bra.... Men de som kun er ute etter en ting og holder seg på det sporet og ikke skjønner hint eller klare beskjeder, de blir bedt om å finne seg noen andre.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #49 Skrevet 17. august 2014 Her gikk det opp et lys for meg gitt. Jeg misliker gutter som prøver seg på venninnene mine, og ikke meg. Da blir jeg ofte arrogant, og "ser ned" på personen, som om han ikke er bra nok for meg. Sånn takler jeg å bli "avvist"/gutten ikke viser interese. Har aldri vært klar over at jeg egentlig har gjort det selv, men kom fram nå. Kanskje hun er likedan? Jeg prøver ikke å dra venninnene unna, da. Anonymous poster hash: 95497...91b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #50 Skrevet 17. august 2014 Her gikk det opp et lys for meg gitt. Jeg misliker gutter som prøver seg på venninnene mine, og ikke meg. Da blir jeg ofte arrogant, og "ser ned" på personen, som om han ikke er bra nok for meg. Sånn takler jeg å bli "avvist"/gutten ikke viser interese. Har aldri vært klar over at jeg egentlig har gjort det selv, men kom fram nå. Kanskje hun er likedan? Jeg prøver ikke å dra venninnene unna, da.Anonymous poster hash: 95497...91b Ja særlig. Jeg tror du er en mann.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
Gjest Tassen10 Skrevet 17. august 2014 #51 Skrevet 17. august 2014 Snodig med så mange anonyme i denne tråden igrunn? Anyway... Når jeg er ute med venninner så er vi ikke ute for å sjekke eller bli sjekket opp. MEN... vi har ikke noe problem om menn eller kvinner vil slå seg ned og prate litt, danse litt osv... Vi er åpne for det sosiale også med andre, samtidig som vi holder sammen. Såfremt den som tar kontakt er hyggelig og oppfører seg bra.... Men de som kun er ute etter en ting og holder seg på det sporet og ikke skjønner hint eller klare beskjeder, de blir bedt om å finne seg noen andre. Høres ut som en fornuftig og naturlig innstilling til byturer. Og til livet generelt
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #52 Skrevet 17. august 2014 Ja særlig. Jeg tror du er en mann.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Mener du det?? Får alltid høre det............. Anonymous poster hash: 95497...91b
Xcase33 Skrevet 17. august 2014 #53 Skrevet 17. august 2014 Det siste kommer an på om det var slik denne ene kvelden, eller om det alltid var slik. Erfaringen fra min egen venninnegjeng, er at hun som var desidert mest ettertrakta av oss i starten av tyveåra, nå er den eneste som ikke har etablert seg med samboer/barn. Hun har ikke fått det til, for ingen er interessert i noe mer enn en natt med henne, virker det som.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c Jo men hva har det med saken å gjøre? ...det å etablere seg er neppe noe som gir mer *poeng* enn det å ikke etablere seg. Varierer fra person til person det .. De mest interesanne personen er vel ikke akkurat dem som streber etter et A4 liv som de ikke vet om de vil ha engang ? Du har ingen kommentar til det første mao heller?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #54 Skrevet 17. august 2014 Bare hyggelig :-) Her vi bor finnes det faktisk ett par roligere steder, hvor de ikke har musikken på full gnu - slik at vi kan sitte og prate. Vi har alle barn, og f.eks jeg har ikke mye familie i nærheten, så jeg har ingen jeg kan sende barna til for en helg. Å ha flere vennepar/venninner hjemme hos meg når barna mine er små og skal ligge og sove er jeg ikke komfortabel med. Vi blir ikke sørpe fulle, det er ikke det, men det blir jo en del bråk, noe musikk, smelling med dørwr osv når noen skal ut og røyke eller på toalettet. Erfaringsmessig har det ikke alltid vært så lett for barna å få sove. Vi foretrekker derfor å være hjemme når vi treffes på dagtid og ungene kan være med, men å treffes på byen om vi skal ha en kveld sammen. Ei nabojente på 17 år som jeg stoler på sitter da barnevakt hjemme hos oss i mellomtiden. Vi småbarnsforeldre (i alle fall føler jeg det slik) er jo også gjerne litt mer "bundet" til hjemmet til alle døgnets tider. For min del er det skjønt å komme seg ut av og til, sitte på et utested, og på en måte komme seg bort for noen få timer, hvis det gir mening? Vi sitter også hjemme hos hverandre selvfølgelig, hvis noen f.eks har fått besteforeldrene til å ha barna for en natt. Da vi i "gamle dager" var single kunne det også irritere om menn ble litt innpåslitne. Hvis tre jenter går ut sammen, så blir plutselig den ene sjekket opp når hun går til baren. Så kommer en kar bort og prøver seg på en av de to som sitter igjen. Og den tredje blir sittende og føler seg overflødig/oversett. Da kunne vi jentene gjerne avtale at "denne gangen skal det bare være oss jentene", og da avviste vi de menn som måtte prøve seg. For vår del har/hadde avvisningen derfor slett ikke alltid noe med selve mannen å gjøre. Vi hadde avvist hvis vi ville være "i fred" uavhengig av om mannen var superkjekk eller helt ordinær.Anonymous poster hash: d6655...d87 Ah, okai. Ja, jeg skjønner meg absolutt på det at det ikke alltid passer at dere er hjemme hos noen. Det blir jo fort litt annerledes når man har barn. De fleste av jentene jeg kommer i kontakt med er i begynnelsen eller midten av 20-årene, så da tror jeg nok de aller færreste har barn. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #55 Skrevet 17. august 2014 Ah, okai. Ja, jeg skjønner meg absolutt på det at det ikke alltid passer at dere er hjemme hos noen. Det blir jo fort litt annerledes når man har barn. De fleste av jentene jeg kommer i kontakt med er i begynnelsen eller midten av 20-årene, så da tror jeg nok de aller færreste har barn.Anonymous poster hash: d4db3...9b9 Vi er 25-35 i gjengen vår, selv er jeg 27. Men jeg innser at jeg fikk oss til å høres steingamle ut ;-) Men da har du i alle fall en mulig forklaring på hva du har opplevd på byen :-)Anonymous poster hash: d6655...d87
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #56 Skrevet 17. august 2014 Vi er 25-35 i gjengen vår, selv er jeg 27. Men jeg innser at jeg fikk oss til å høres steingamle ut ;-) Men da har du i alle fall en mulig forklaring på hva du har opplevd på byen :-)Anonymous poster hash: d6655...d87 Tenkte dere var sånn i 40-åra da jeg leste det innlegget. Men ja, det er jo helt klart en mulig forklaring. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
*Mocca* Skrevet 17. august 2014 #57 Skrevet 17. august 2014 Høres ut som en fornuftig og naturlig innstilling til byturer. Og til livet generelt Takk! Tror mange kunne hatt mange hyggeligere byturer dersom de var mer åpne for kontakt med andre mennesker. Trives også godt alene og i ro og mak hjemme, men når vi drar ut så er det jo for å ha det gøy og være sosiale... Vi kan være sosiale bare vi venninnene når som helst ellers, men bytur da er det gøy å prate med nye mennesker og danse og kose oss.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #58 Skrevet 17. august 2014 Jo men hva har det med saken å gjøre? ...det å etablere seg er neppe noe som gir mer *poeng* enn det å ikke etablere seg. Varierer fra person til person det .. De mest interesanne personen er vel ikke akkurat dem som streber etter et A4 liv som de ikke vet om de vil ha engang ? Du har ingen kommentar til det første mao heller? Det jeg mente, apropos dette med misunnelse om kun de andre blir sjekka opp, var at det er ikke gitt at det er de som er populære blant fulle menn på byen er de som er mest ettertraktet av det annet kjønn på andre arenaer. Selv er jeg i et forhold. Prøver meg lite på sjekking.Anonymous poster hash: 5c77d...d9c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #59 Skrevet 18. august 2014 Takk! Tror mange kunne hatt mange hyggeligere byturer dersom de var mer åpne for kontakt med andre mennesker. Trives også godt alene og i ro og mak hjemme, men når vi drar ut så er det jo for å ha det gøy og være sosiale... Vi kan være sosiale bare vi venninnene når som helst ellers, men bytur da er det gøy å prate med nye mennesker og danse og kose oss. Du sier noe der! Er av akkurat samme oppfatning selv. Anonymous poster hash: d4db3...9b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå